suolihuuhtelusta

lumienkeli

mä oon viidettä päivää paastolla ja en oo tehny suolihuuhtelua. vihaan sitä toimintaa. se sattuu!
oikeesti ja ei yhtään kiinnosta tehä sitä. Olisko olemassa mitään muuta keinoa saada suoli puhtaaks? ja mitä vaikutusta on jos suolee ei puhista ollenkaa, esim kolmen viikon paastossa??

23

6197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja...

      jos et sitä tee, suoli kuivuu ja pahimmassa tapauksessa lakkaa toimimasta / menee kuolioon.

      Lopeta sitten paasto, jos et kykene toteuttaan kaikkia mitä se vaatii.

      Viikon voit paastota ilman suolihuuhtelua, mutta et pidempään. Sitäpaitsi huuhtelu tehostaa paaston vaikutusta.. Ilman suolihuuhtelua paastosta on ehkä 40% hyöty siihen nähden, mitä olisi huuhtelun kanssa.. Pahimmassa tapauksessa haitta.

      • lumienkeli

        ei siis ole muita?? varmasti? mitä on jotku puheet suolasta?
        Entä onko jotain keinoja miten suolihuuhtelu ei
        sattuis? ku mulla tulee siitä maha tosi kipeeks. vai johtuuko se siitä että laitan liikaa vettä sisään vai mitä??


      • huuhtele suoli...
        lumienkeli kirjoitti:

        ei siis ole muita?? varmasti? mitä on jotku puheet suolasta?
        Entä onko jotain keinoja miten suolihuuhtelu ei
        sattuis? ku mulla tulee siitä maha tosi kipeeks. vai johtuuko se siitä että laitan liikaa vettä sisään vai mitä??

        pistä vähän jotain liukastetta siihen putkeen mikä menee anaaliin. Ei pitäis sattua.


      • juu..
        lumienkeli kirjoitti:

        ei siis ole muita?? varmasti? mitä on jotku puheet suolasta?
        Entä onko jotain keinoja miten suolihuuhtelu ei
        sattuis? ku mulla tulee siitä maha tosi kipeeks. vai johtuuko se siitä että laitan liikaa vettä sisään vai mitä??

        Glaubersuola on tarkoitettu vaikean ummetuksen hoitoon. Sillä tehdään paaston alussa suolentyhjennys, jos halutaan. Enpä suosittele kovin tiheään käyttämään. Bulimikot/anorektikot ym. osannevat kertoa, mitä muita iloja sen liikakäytöstä aiheutuu.

        Miten muka suolihuuhtelusta tulee maha kipeäksi? Miten teet sen? Siitähän tulee hyvä olo.

        Vatsan kipeytyminen saattaa johtua siitä, ettet tee huuhtelua tarpeeksi. Eli yhdellä kerralla pitäisi käyttää 1,5-2 litraa vettä, mutta ei tietenkään kaikkea kerralla sisään.

        Suolihuuhtelussa on tärkeää, ettei päästä vettä suoleen sisään täydellä paineella, vaan hitaasti. Huuhtelu kannattaa tehdä etukumarassa asennossa, tai jos mahdollista niin kyljellään maaten. (Käytännössä hankalaa kotona).

        Samalla kannattaa hieroa kevyesti vatsaa ja kun tuntuu ettei voi enään pidättää, vesi on katkaistava heti. Tarkoitus olisi, että huuhtelua toistettaisiin niin monta kertaa, että huuhteluvesi on lopulta kirkasta. Paaston aikana suolihuuhtelu tulisi tehdä vähintään joka toinen päivä.

        Veden kannattaa olla hieman lämmintä, kylmä ei tunnu kivalta.

        Tottakai jos suolessa on paljon tavaraa, suolihuuhtelu saa aikaiseksi nipistelyä, joka johtuu ihan vain siitä, että "tavara" lähtee liikkeelle. Ei se enään sitten myöhemmin satu, kun suolessa ei ole niin paljon kuonaa. Mutta jos suoli ei ole toiminut pitkään aikaan ja olet paastonnutkin, niin ei ihme jos tekee kipeää.. Sitä suuremmalla syyllä ei kannata mitään ulostuslääkkeitä käyttää, se vaan pahentaa tilannetta. Suolihuuhtelu sentään saa aikaiseksi normaalia liikettä suolistossa ja edesauttaa toimintaa, ei lamaannuta niinkuin laksatiivien runsas käyttö.


      • glaubersuolasta
        juu.. kirjoitti:

        Glaubersuola on tarkoitettu vaikean ummetuksen hoitoon. Sillä tehdään paaston alussa suolentyhjennys, jos halutaan. Enpä suosittele kovin tiheään käyttämään. Bulimikot/anorektikot ym. osannevat kertoa, mitä muita iloja sen liikakäytöstä aiheutuu.

        Miten muka suolihuuhtelusta tulee maha kipeäksi? Miten teet sen? Siitähän tulee hyvä olo.

        Vatsan kipeytyminen saattaa johtua siitä, ettet tee huuhtelua tarpeeksi. Eli yhdellä kerralla pitäisi käyttää 1,5-2 litraa vettä, mutta ei tietenkään kaikkea kerralla sisään.

        Suolihuuhtelussa on tärkeää, ettei päästä vettä suoleen sisään täydellä paineella, vaan hitaasti. Huuhtelu kannattaa tehdä etukumarassa asennossa, tai jos mahdollista niin kyljellään maaten. (Käytännössä hankalaa kotona).

        Samalla kannattaa hieroa kevyesti vatsaa ja kun tuntuu ettei voi enään pidättää, vesi on katkaistava heti. Tarkoitus olisi, että huuhtelua toistettaisiin niin monta kertaa, että huuhteluvesi on lopulta kirkasta. Paaston aikana suolihuuhtelu tulisi tehdä vähintään joka toinen päivä.

        Veden kannattaa olla hieman lämmintä, kylmä ei tunnu kivalta.

        Tottakai jos suolessa on paljon tavaraa, suolihuuhtelu saa aikaiseksi nipistelyä, joka johtuu ihan vain siitä, että "tavara" lähtee liikkeelle. Ei se enään sitten myöhemmin satu, kun suolessa ei ole niin paljon kuonaa. Mutta jos suoli ei ole toiminut pitkään aikaan ja olet paastonnutkin, niin ei ihme jos tekee kipeää.. Sitä suuremmalla syyllä ei kannata mitään ulostuslääkkeitä käyttää, se vaan pahentaa tilannetta. Suolihuuhtelu sentään saa aikaiseksi normaalia liikettä suolistossa ja edesauttaa toimintaa, ei lamaannuta niinkuin laksatiivien runsas käyttö.

        suoritan itse aina ennen paastoa viikon laskeutumisen paastoon. tämän jälkeen juon tuon glaubertsuolan ja vuorokausi sen jlkeen teen vielä suolihuuhtelun.
        näin minulle opetettiin paasto noin 10 vuotta sitten ja edelleen se toimii samallailla ja paastoan se 1-2krt vuodessa 4-14 päivää.

        veden annan olla hiukan lämmintäjotta se ei kirpaise ja tietenkin sitä liukastetta koska rektumini on aika pieni.

        pieniä paastoja olen jonkun kuullut olevan ilmankin huuhtelua, enkä ole kuullut siitä haittaa olevan.

        kysyisin kuitenkin oletteko kokeilleetniitä puhdistus kapseleita mitä luontaistuote kaupoissa myydään? onko niillä mitään vaikutusta? ja miten ne toimii?


      • lumienkeli
        juu.. kirjoitti:

        Glaubersuola on tarkoitettu vaikean ummetuksen hoitoon. Sillä tehdään paaston alussa suolentyhjennys, jos halutaan. Enpä suosittele kovin tiheään käyttämään. Bulimikot/anorektikot ym. osannevat kertoa, mitä muita iloja sen liikakäytöstä aiheutuu.

        Miten muka suolihuuhtelusta tulee maha kipeäksi? Miten teet sen? Siitähän tulee hyvä olo.

        Vatsan kipeytyminen saattaa johtua siitä, ettet tee huuhtelua tarpeeksi. Eli yhdellä kerralla pitäisi käyttää 1,5-2 litraa vettä, mutta ei tietenkään kaikkea kerralla sisään.

        Suolihuuhtelussa on tärkeää, ettei päästä vettä suoleen sisään täydellä paineella, vaan hitaasti. Huuhtelu kannattaa tehdä etukumarassa asennossa, tai jos mahdollista niin kyljellään maaten. (Käytännössä hankalaa kotona).

        Samalla kannattaa hieroa kevyesti vatsaa ja kun tuntuu ettei voi enään pidättää, vesi on katkaistava heti. Tarkoitus olisi, että huuhtelua toistettaisiin niin monta kertaa, että huuhteluvesi on lopulta kirkasta. Paaston aikana suolihuuhtelu tulisi tehdä vähintään joka toinen päivä.

        Veden kannattaa olla hieman lämmintä, kylmä ei tunnu kivalta.

        Tottakai jos suolessa on paljon tavaraa, suolihuuhtelu saa aikaiseksi nipistelyä, joka johtuu ihan vain siitä, että "tavara" lähtee liikkeelle. Ei se enään sitten myöhemmin satu, kun suolessa ei ole niin paljon kuonaa. Mutta jos suoli ei ole toiminut pitkään aikaan ja olet paastonnutkin, niin ei ihme jos tekee kipeää.. Sitä suuremmalla syyllä ei kannata mitään ulostuslääkkeitä käyttää, se vaan pahentaa tilannetta. Suolihuuhtelu sentään saa aikaiseksi normaalia liikettä suolistossa ja edesauttaa toimintaa, ei lamaannuta niinkuin laksatiivien runsas käyttö.

        tosiaani siitä että viimeksi ko paastosin, oon siis aikasemmin jo paastonnu. silloin 34 päivää. Ja sinä aikana tein vain kaksi kertaa suolihuuhtelun. että varmasti kuona aineet lähti kulkeen ja sen takia mahaki oli kipee. Oli se kyllä niin kipee että ei mitää jaksanu tehä. sen takia ei innosta tehä sitä.


      • marmamar
        lumienkeli kirjoitti:

        ei siis ole muita?? varmasti? mitä on jotku puheet suolasta?
        Entä onko jotain keinoja miten suolihuuhtelu ei
        sattuis? ku mulla tulee siitä maha tosi kipeeks. vai johtuuko se siitä että laitan liikaa vettä sisään vai mitä??

        Kuule, ei sen kyllä pitäisi sattua - rasvaatko letkua?
        Laita vain vähän vodaa kerrallaan, minä olen työssäni tehnyt suolihuuhtelun 10-15 ihmiselle yhtäaikaa eikä kukaan ole valittanut - olot olivat luksusta; suolihuuhtelu tehtiin sänkyyn joten varoa sai - jos sottasi siivosi myös itse siis hoitajaparka..


      • siiri69
        lumienkeli kirjoitti:

        tosiaani siitä että viimeksi ko paastosin, oon siis aikasemmin jo paastonnu. silloin 34 päivää. Ja sinä aikana tein vain kaksi kertaa suolihuuhtelun. että varmasti kuona aineet lähti kulkeen ja sen takia mahaki oli kipee. Oli se kyllä niin kipee että ei mitää jaksanu tehä. sen takia ei innosta tehä sitä.

        Mun mielestä se kuona kasaantuu sinne suoleen ja imeytyy takaisin aiheuttaen myrkytystilan. Ei nyt mitään kamalaa, mut tulee väsähtänyt olo ja pään särky. Saatan paaston aikana tehdä suolihuuhtelun joskus kaksikin kertaa päivässä. Se piristää. Onhan se aika inhottava tehä, mutta pussin voi laittaa esim pyyhekoukkuun roikkumaan ja ihan rauhallisesti valutella.


      • yes!!!
        huuhtele suoli... kirjoitti:

        pistä vähän jotain liukastetta siihen putkeen mikä menee anaaliin. Ei pitäis sattua.

        EI LIUKASTETTA PUTKEEN, VAAN IHOLLE, niin homma hoituu kivutta.


    • keino!!!

      Hyi yök, vanhanaikaista ja ällöä koko suolihuuhtelu! OLen kuullut etkä jotkut naiset kulkevat oman letkunsa kanssa huuhtelussa, hrrrr kun yököttää.

      Aloin vuosituhannen vaihteessa itse syömään ravinnelisää Basic -nimistä, joka lupasi kolmessa kuukaudessa puhdistaa suolistoni ja saada sen terveeksi ja kuntoon. Sen jälkeen en sairaspäivistä ole kärsinyt - uskomatonta! Onhan se niin että 80% sairauksista johtuu suoliston huonosta kunnosta, tiesittekös sitä.

      Ja mikä parasta, aloin tuntemaan myös itseni kylläiseksi ruokailun jälkeen, vaikken juuri ylipainosta ole kärsinytkään. On ihana tunne tietää, että syödessäni kaikki ravinteet ja vitamiinit kulkeutuvat kehooni koska suolisto on terve.

      Suolihuuhtelu putsaa vain suolen mutta jokapäiväinen Basic-suolihuuhtelu pitää suoliston puhtaana ja terveenä, joka päivä.

      Kulinaristina en tajua noita paastoja siksi olen nyt 7-vuotta toiminut Basicin parin muun tuotteen avulla ja minulla on loistava olo ilman lisäkiloja.

      Valitettavasti näitä ravinnelisiä myyviä liikkeit on tietääkseni vain Hesassa ja Turussa, ehk netistä saa tilata myös..?

      • lumienkeli

        niin paljonko toi maksaa ja sä tunnut käyttävän sitä jokapäivä vai?? onko kallistaki puuhaa?? ja mistä kaupasta noita saa? kuulostaa tosi hyvältä.:)


      • hoopo..
        lumienkeli kirjoitti:

        niin paljonko toi maksaa ja sä tunnut käyttävän sitä jokapäivä vai?? onko kallistaki puuhaa?? ja mistä kaupasta noita saa? kuulostaa tosi hyvältä.:)

        aio tuohon mainostekstiin hurahtaa? Otahan selvää asioista ennen ku uskot kaiken, mitä sulle sanotaan.. Ei ole olemassa ihmetuotteita, jos olisi - niitä suosittelisivat lääkärit, eivätkä anonyymit nettikirjoittelijat.

        Nuo ylläolevat aikaisemmat neuvot ja tiedot suolihuuhtelusta ovat aivan paikkaansapitäviä.

        Ei ole oikotietä onneen tässäkään asiassa.


      • .........

        tarkoitat?

        " Hyi yök, vanhanaikaista ja ällöä koko suolihuuhtelu! OLen kuullut etkä jotkut naiset kulkevat oman letkunsa kanssa huuhtelussa, hrrrr kun yököttää. "

        Kulkevat oman letkunsa kanssa? Siis sehän tehdään itse. Kotona. Omalla letkulla. Apteekista ostetulla.

        Mitä sinä horiset?


      • lumienkeli
        hoopo.. kirjoitti:

        aio tuohon mainostekstiin hurahtaa? Otahan selvää asioista ennen ku uskot kaiken, mitä sulle sanotaan.. Ei ole olemassa ihmetuotteita, jos olisi - niitä suosittelisivat lääkärit, eivätkä anonyymit nettikirjoittelijat.

        Nuo ylläolevat aikaisemmat neuvot ja tiedot suolihuuhtelusta ovat aivan paikkaansapitäviä.

        Ei ole oikotietä onneen tässäkään asiassa.

        ninpä tietenki. olis se pitäny arvaa.:)


      • huvikses
        lumienkeli kirjoitti:

        niin paljonko toi maksaa ja sä tunnut käyttävän sitä jokapäivä vai?? onko kallistaki puuhaa?? ja mistä kaupasta noita saa? kuulostaa tosi hyvältä.:)

        Kesti hieman päästä vastaamaan mutta katso hakusanalla PM international niin saat jotain tietoa. Muistaakseni pänikkä maksaa 68e mutta minä käytän ainakin pari kk. Otan joka päivä vajaan lusikallisen (mukana) ja se riittää. Tämä ON inhottavaa kun joutuu anonyyminä nettikirjoittajana vannomaan että löytyy apua, itse en saa penniäkään mainostamisesta mutta toivon, että monet löytäisivät avun niin kuin minä.

        Ja järjen käyttö on sallittu = mieti itse, otatko nykyaikaista elimistöön hyvin liukenevaa ravontolisää, joka pitää elimistösi kunnossa vai kuljetko todella tuon letkun kanssa ja töräyttelet sinne silloin tällöin mikä ensinnäkin on myös epämukavaa sen ällötyksen lisäksi!

        ps. heidän Activize -B-vitamiini jauheensa on monen lääkärin suosittelema tuote sen puutteesta kärsiville.

        Tervetuloa tälle vuosikymmenelle! On niin kiire että pyydän sinua tutustumaan PM:n sivuille itse :)


      • vaikka huvikses
        ......... kirjoitti:

        tarkoitat?

        " Hyi yök, vanhanaikaista ja ällöä koko suolihuuhtelu! OLen kuullut etkä jotkut naiset kulkevat oman letkunsa kanssa huuhtelussa, hrrrr kun yököttää. "

        Kulkevat oman letkunsa kanssa? Siis sehän tehdään itse. Kotona. Omalla letkulla. Apteekista ostetulla.

        Mitä sinä horiset?

        Niin, muutamat kulkevat jonnekin, joka tekee sen heidän puolestaan, silloin on oma letku mukana.

        Mutta herätkää tälle vuosikymmenelle!!! Ei edes synnytyksessä enää tehdä tuota kun on niin vanhanaikaista!!

        Ja yököttävää sanon minä.


      • kuuluu...
        hoopo.. kirjoitti:

        aio tuohon mainostekstiin hurahtaa? Otahan selvää asioista ennen ku uskot kaiken, mitä sulle sanotaan.. Ei ole olemassa ihmetuotteita, jos olisi - niitä suosittelisivat lääkärit, eivätkä anonyymit nettikirjoittelijat.

        Nuo ylläolevat aikaisemmat neuvot ja tiedot suolihuuhtelusta ovat aivan paikkaansapitäviä.

        Ei ole oikotietä onneen tässäkään asiassa.

        Neuvot ja tiedot ovat varmaan paikkansa pitäviä mutta edelleen on niin yököttävä ja vanhanaikaista.

        Onneksi on valinnan vapaus!

        Sama kun minä suosittelisin että:
        "käykää hyvät ihmiset saunassa kerran kuukaudessa, ai että puhdistaa" (loppuajan oltava p....isena ja odotettava saunaa)

        Nykyaikainen ihminen sanoo" minä käyn suihkussa joka päivä ja olen JOKA PÄIVÄ puhdas"

        Aivan rinnastettavissa suolihuuhteluun tai käytätkö Basic'iä.


      • .......
        vaikka huvikses kirjoitti:

        Niin, muutamat kulkevat jonnekin, joka tekee sen heidän puolestaan, silloin on oma letku mukana.

        Mutta herätkää tälle vuosikymmenelle!!! Ei edes synnytyksessä enää tehdä tuota kun on niin vanhanaikaista!!

        Ja yököttävää sanon minä.

        kyllä ennen synnytystä, ei ole ollenkaan vanhanaikaista.

        Älä viitsi levittää valheellista propagandaa totuutena, saatat joutua asiasta vastuuseen.

        Tuo on silkkaa mainoshuuhaata, mitä höpötät.


      • olet itse
        ....... kirjoitti:

        kyllä ennen synnytystä, ei ole ollenkaan vanhanaikaista.

        Älä viitsi levittää valheellista propagandaa totuutena, saatat joutua asiasta vastuuseen.

        Tuo on silkkaa mainoshuuhaata, mitä höpötät.

        synnyttänyt? Minä kolme kertaa ja vain ekalla tehtiin sen jälkeen ei, kysyessäni miksi ei, vastatiin ei enää nykyään?

        No ehkäpä meidän kaupungissa sitten ollaan outoja.

        Mainoshuuhaata!!? Hah, hah, itse taidat olla peräsuoliletkujen kauppias, hahhaa!


      • selvää
        lumienkeli kirjoitti:

        ninpä tietenki. olis se pitäny arvaa.:)

        hyvä ihminen! Tunnut olevan nuori ja aivan hakuteillä. Ei todellakaan kannata uskoa ihan kaikkea mitä täällä lukee mutta kuuntele ja ota selvää, niin hyvin menee.

        Tuo PM Internationalin Basic on mahtava tuote ja sen tarkoitus on todella kolmen kuukauden säännöllisen käytön jälkeen "parantaa" suolisto! Se tarkoittaa, että vitamiinit ja hivenaineet joita syöt, myös imeytyvät kehoosi. Jos suolisto on epäkunnossa, vaikka kuinka terveellisesti syöt, mikään ei imeydy.

        Eikä tarvitse "sotata sänkyä" hurh, anteeksi mutta minuakin yököttää. Jo parin kuukauden käytön jälkeen huomaat, miten kovaa mustaa kikkaraa lähtee liikkeelle kun suolistosi puhdistuu ja onneksi tämän tavan myötä suoraan sinne minne kuuluukin eli vessanpyttyyn. Ja mikä parasta, tämä on pysyvä toimenpide kun jatkat Basicin syöntiä.

        Jossain viestissä oli hyvä vertaus suhkusta ja saunasta, se sopii tähän vertaukseen: ennen muinoin käytiin saunassa jouluna ja juhannuksena ja ah, kun oli hyvä olo olla puhdas. Nykyään käydään suihkussä päivittäin ja nautitaan jokapäiväisestä hyvästä olosta. Siksi me Basicin käyttäjät ajattelemme suoliletkukäyttäjistä että ovat vähän kulkevat jälkijunassa.


      • brunette__*
        olet itse kirjoitti:

        synnyttänyt? Minä kolme kertaa ja vain ekalla tehtiin sen jälkeen ei, kysyessäni miksi ei, vastatiin ei enää nykyään?

        No ehkäpä meidän kaupungissa sitten ollaan outoja.

        Mainoshuuhaata!!? Hah, hah, itse taidat olla peräsuoliletkujen kauppias, hahhaa!

        ei mikään pilleri korvaa suolihuuhelua, senhän ymmärtää nyt kaikki. Ja suolihuuhtelu ei ole mitenkään vanhanaikaista, ei ole ikinä ollut eikä tule olemaan. Suolihuuhtelubisnes on oikeastaan aika iso, isompi ku mitkään ihmepillerit. Ja millä tavalla se nyt on yököttävää jos sen kotona tekee omassa vessassaan, eihän se niinku ruiskuta seiniä pitkin!! Ei mitkään pillerit ota pois kaikkea sitä moskaa ja kuonaa samalla tavalla kuin perinteinen vesi, miten se nyt sen irrottaisi. Joten popsi sinä pillereitäsi, mutta lumienkeli, jos haluat hyviä tuloksia niin kannattaa kyllä käyttää sitä "vanhanaikaista" metodia, se on kyl ainoa joka oikeasti auttaa :)

        Onnea paastoon :)


      • kunniaan
        brunette__* kirjoitti:

        ei mikään pilleri korvaa suolihuuhelua, senhän ymmärtää nyt kaikki. Ja suolihuuhtelu ei ole mitenkään vanhanaikaista, ei ole ikinä ollut eikä tule olemaan. Suolihuuhtelubisnes on oikeastaan aika iso, isompi ku mitkään ihmepillerit. Ja millä tavalla se nyt on yököttävää jos sen kotona tekee omassa vessassaan, eihän se niinku ruiskuta seiniä pitkin!! Ei mitkään pillerit ota pois kaikkea sitä moskaa ja kuonaa samalla tavalla kuin perinteinen vesi, miten se nyt sen irrottaisi. Joten popsi sinä pillereitäsi, mutta lumienkeli, jos haluat hyviä tuloksia niin kannattaa kyllä käyttää sitä "vanhanaikaista" metodia, se on kyl ainoa joka oikeasti auttaa :)

        Onnea paastoon :)

        En missään vaiheessa ole puhunut pillereistä!! En missään muodossa käytä enää pillereitä paitsi korkeintaan päänsärkyyn kerran vuodessa.

        Niin, jokainen tekee neljän seinän sisällä mitä lystää. Sinä työnnät letkun persaukseesi ja purskutat pönttöön - okay! Sorry, se vaan on niin yököttävää. Minusta kun moni asia on yököttävää ilman, että on katselijoita.

        Minulla on suolisto puhdas, en ole ollut esim. flunssassa seitsemään vuoteen, iho voi hyvin, liikakiloja ei enää ole (alunperinkin oli vain 8-10kg) ja minusta tärkeää on se, että suolisto on p u h d a s ja e h j ä (eli suolistonukka ok), jolloin myös ravintoaineet imeytyvät rakennusaineeksi elimistölleni.

        Muista minua kun touhuat peräreikäsi parissa vessassa: minä teen jotain aivan muuta, nauttien elämästä ja voiden erittäin hyvin :)

        Ahhh, onneksi on tämä valinnan vapaus!


    • Kokemusta on

      Vai että suolihuuhtelu sattuu? Onkohan sulla oikeanlainen suolihuuhtelupussi? Sen pään pitää olla pyöreä eli hyvin muotoiltu eikä mikään apteekista ostettu halko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe