Aito ihminen!

hermiitti

Millainen on sinusta aito ihminen?

Onko aitous aina hyvä asia?

Onko aito ihminen jossain määrin tyhmä, kun ei osaa vetää mitään roolia.

13

3556

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuhapanda

Tiettyjen rajojen puitteissa voit olla, mitä haluat. Aitouden määritelmä voi olla paikoittainkin hyvin mielenkiintoinen.
      Roolin vetämisessä on kyse selviytymisestä, uskoisin. Mitä järkeä selvityä, jos ei voi olla oma itsensä?

• et ainakaan

ole aito ihminen. Kiero kuin korkkiruuvi ja omahyväinen egoisti. Unohdinko mainita, että vielä niin tyhmäkin, että viitsii kehua itseään ympäri nettiä. YÄK!!!

• hermiitti

Loukkaannuin panettelevasta viestitäsi!

• Täti etelä-suomesta
        hermiitti kirjoitti:

Loukkaannuin panettelevasta viestitäsi!

Mikset sinä Hermiitti koskaan osaa katsoa peiliin ja oppia jotain negatiivisista kommenteista joita saat?

• hermiitti
        Täti etelä-suomesta kirjoitti:

Mikset sinä Hermiitti koskaan osaa katsoa peiliin ja oppia jotain negatiivisista kommenteista joita saat?

mutta vittuilu on asia erikseen!

• olla aito,
        hermiitti kirjoitti:

mutta oman etunsa vuoksi on joskus
        vedettävä roolia,vaikkapa työelämässä
        vaikka kuinka vituttaisi on pakko
        teeskennellä muuta.

• täti e-suomesta (aito)
        hermiitti kirjoitti:

mä tykkään susta! olet aito!
        (joku ketale lainasi nimimerkkiäni)

• hermiitti
        täti e-suomesta (aito) kirjoitti:

mä tykkään susta! olet aito!
        (joku ketale lainasi nimimerkkiäni)

Onneksi se olikin vain jonkun kurja pila esiintyä tätinä. :)

• Kermit
        hermiitti kirjoitti:

Onneksi se olikin vain jonkun kurja pila esiintyä tätinä. :)

Miten aitoa on aloittaa tälläinen ketju ja negatiivisen palautteen saatuaan puolustaa itseään toiselle nimimerkillä?

Nim. Minulla ei ole täällä edes nimimerkkiä..

• Frans_Knaprig

Henkilökohtaisesti en usko että juuri kenelläkään on "pääroolia", vaan me kaikki käyttäydymme eri tilanteissa eri lailla. Aina ei edes kyse ole varsinaisesta roolista vaan pelkästään soveliaasti tilanneadaptaatiosta.

Jo rooleista puhuminen vaatii perusolettamuksen, jonka mukaan yksilön käyttäytymisellä on predestinoidut rajat joiden ylittäminen merkitsee "esittämistä". Ihmispsyyke on joustava ja oppii uutta. Ellei kyse ole tietoisesta valehtelusta tai kaksinaamaisuudesta en puhuisi roolinvetämisestä.

Aitous on sitä että toimii luontevalta tuntuvalla tavalla tilanteessa kuin tilanteessa, salailematta mielipiteitään.

Tilanteissa joissa joku arvioidaan epäaidoksi on yleensä kyse juuri räikeästä valehtelusta ja feikkaamisesta, koska hienovaraisemmat "henkilölle epätyypilliset" käytöskuviot jäävät muilta huomaamatta.

Ajatus rooleista on ehkä ihmisen tarvetta lokeroida itsensä ja luoda turvalliset raamit elämälleen. Tai sitten se on jonkun neuroottisen psykiatrin keksimä hassutus.

• HeppuHej

kaiken lisäksi meillä saattaa olla eri tilanteissa eri rooli ja voimme silti olla aitoja.

Esimerkiksi urheilujoukkueessa meillä saattaa olla kapteenin rooli mutta, kun menemme armeijaan on otettava alokkaan rooli.

Se on välttämätöntä, jos haluamme elää laumassa.

• hermiitti

Minusta on selvää, että aidolle ihmiselle ei ikinä synny päähän rooliristiriita, vaan meikäläisten käytös tuleekin hyvästä sydämestä!

• ’P. u. P.’

…ruotsalainen korkeushyppääjä, on luonnollinen valmistautuessaan hyppyyn. Seisoo lähes paikoillaan, haroo hiuksia, kohottaa urheilupaitaa, nostaa hartioita, kopeloi muniaan, hypistelee sormusta, sylkäisee ja tekee samat temput 3…4 kertaa uudelleen. Liikehdintä on täysin luontevaa, eivätkä samankaltaisina toistuvat liikesarjat ole koskaan aivan prikulleen kopioita.
      Kun Stefan on päässyt vauhtiin, ponnistaa ja ylittää 230 cm korkeudella olevan riman, on suoritus luonnoton. Kuudesta miljardista ihmisestä siihen pystyy vain muutama.
      Onnistunut suoritus on meidän kannalta lisäksi kiusallinen, sillä Stefanilla on kyky lähes aina voittaa suomalaiset.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe