Tonttuna SantaParkissa

emmiina1

SantaPark on hakenut tonttuja lehti-ilmoituksilla. Millainen työnantaja SantaPark on? millaisia ovat tonttujen palkat ja työajat? Onko ensin palkatonta harjoittelua vai juokseeko palkka heti alusta saakka?

32

8769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jvcd

Oisko ne työkkärin pakottamia minimipalkkaisia ja osa-aikaisia tonttuorjia? Joulupukkihan on kapitalisteista pahin...teettää mm. lasten myrkylliset lelut Kiinassa...

• skäpädäppä

ko. luolan kalifi ainaki vaikea tapaus kuulemma.

• J.J.
        skäpädäppä kirjoitti:

ko. luolan kalifi ainaki vaikea tapaus kuulemma.

vaan reilu jätkä.

• työympäristö vaativa.

Aatteleppa ite: oot pitkän päivän LUOLASSA koneellisen ilmanvaihdon armoilla. Lisäksi paikka on kostea ja pölyinen ja jo alkuvuosina sienillä kasvoi sieniä. Auringon valosta on turha unelmoida ja jatkuvat joulurallatukset alkaa ottaan päähän. Illalla kun pääset duunista, tunnet, että eka kerran sille päivälle saat kunnolla happea.

Nykyjohdosta en osaa sanoa mitään varmaa, koska en ole työskennellyt hänen alaisenaan. Olen kuitenkin kuullut ettei paikka ole senkään puolesta mikään helppo. Työhän kestää vain pari kuukautta elikkä eiköhän sen kestä kuiten...

• huhujen päälle

Palkka on itsensä neuvoteltavissa, työaika 10-18.00/19.00 päivästä riippuen.6-7 päivää per viikko sesongin ajan. Työilmapiiri viihtyisä ja pomo asiansa osaava reilu kaveri. Oliko muuta?

• pressure
        huhujen päälle kirjoitti:

Palkka on itsensä neuvoteltavissa, työaika 10-18.00/19.00 päivästä riippuen.6-7 päivää per viikko sesongin ajan. Työilmapiiri viihtyisä ja pomo asiansa osaava reilu kaveri. Oliko muuta?

voihan se reilu olla jos ei oo stressiä vaan heti ku alkaa tuleen painetta nii jopa on reiluus kaukana, stressinhallintakykyä vois reenata. paikkana tuo luola ei kaksinen ole, kalsea ja kostea.

• Reilu Reiska

Voinhan minäkin itse kehua itseäni mukavaksi ja reiluksi vaikka työkaverini kaikki tietävät ettei veemäisempää ihmistä ole kuin pahimmillaan työkaverina olen.

• Anonyymi

jalat auki kaikki saa

• r

osaako joku vastata tähän ketjun aloittajan kysymyksiin jotain näin muutama vuosi eteenpäin?

• Minkälainen sinä

olet työntekijänä ?
      Onko ensin harjoittelua vai oletko täysin oppinut ammattilainen heti alusta saakka?

• mietin....

mikä on kyseisen alan ammattilainen......?20
      missä haitarissa palkat liikkuvat esim. näillä kun nyt haetaan taas tonttuja ym.?

• r

Siis nämä olivat alunperäisen lähettäjän kysymykset:
      "SantaPark on hakenut tonttuja lehti-ilmoituksilla. Millainen työnantaja SantaPark on? millaisia ovat tonttujen palkat ja työajat? Onko ensin palkatonta harjoittelua vai juokseeko palkka heti alusta saakka?"

• tinspassaa

Eikhän se oo matkailupalvelujen tuottaja, tämän alanammattilainen... Jos ei oo työkokemusta alasta niin oliko se 80% saa palkasta...

• T

Hei!
      Olen työskennellyt SantaParkissa viime jouluna. Tykkäsin työstäni todella paljon, työ oli hyvin monipuolista ja asiakkaita riitti ympäri maailman. SantaPark on auki jouluna joka päivä kello 10-18. Itse työskentelin viitenä päivänä viikossa 8 tuntia päivässä. Itse työn ja tuntien määrä riippui siitä, kuinka hyvin työnsä teki ja minkälainen tonttu oli. Palkka oli keskimääräistä matkailualan työn palkkaa parempi. Koulutus työhön oli palkatonta, mutta siltäkin ajalta tarjottiin ruoka.

• Eikövain

Palkaton harjoittelu on mielestäni laiton. Eli jos sinut otetaan työntekijäksi yritykseen, pitää harjoittelusta myös maksaa palkka!!!!!

• bgv

Samaa mieltä! Palkaton työharjoittelu on riistoa.

• tjoo...

Koulutus tohon hei kestää about viikonlopun, et se on ihan siis yleist, et oppaaks koulutuksest ei makseta siltä ajalta liksaa. Mä kuulin mun frendilt täst mut sama oli mul esimerkiks tos safarioppaana. Eiks kandeis kysyy suoraa silt firmalt tost eikä viskoo noppaa tääl

• kemikemi

Niinnoh,oppaathan tienaa muutenkin ansaitusti...huh.
      Ehkä kysyjä haluaakin tietää muitakin kantoja kuin sen minkä työnantaja antaa?
      Tuskinpa sitä kaikkea mahdollista huonoa työnantaja hakijalle ilmoittaa!

• Riitta-LiisaN

Santapark on erinomainen työpaikka, joka sopii varsinkin opiskelijalle. Työ on kansainvälistä, vaihtelevaa ja mielenkiintoista. Työilmapiiri on iloinen ja positiivinen sekä ahkera. Palkkaus on erittäin kilpailukykyinen ja alan keskiarvoa huomattavasti parempi. Itse työ on kevyttä ja mukavaa asiakaspalvelua, jossa vaihtelua riittää ja yksikään päivä ei ole ihan samanlainen.

Santaparkissa pärjää jokainen, jolla on kielitaitoa, iloista ja reipasta asennetta sekä halua tehdä tuhansien lapsien lomasta erityinen. Suosittelen hakemaan pikimmiten, paikat ovat suosittuja hyvästä syystä!

• Minnilala

Mä oon kavereilta kuullu kans hyvää juttua, mutta niiiku kaikissa työpaikoissa sehän on ilmeisesti omasta asenteesta paljon kiinni. Tietääksö kukaan ottaako ne vielä lisää tonttuja? Oon kuullu että siellä on paljo hakijoita? Musta tuntuu että musta tulisi aika hyvä tonttu, hymyä ja positiivista asennetta pisaa!

• R

Mullekin on työpaikkana entuudestaan tuttu ja itse tykkäsin kyllä kovasti.. lisäksi moni kaveri on työskennellyt samassa paikassa ja viime kädessä pelkkää hyvää palautetta olen paikasta saanut... Työ on vaihtelevaa ja yhtään samanlaista työpäivää ei ole mukaan mahtunut.. tällä hetkellä mun mielestä työntekijöiden haku on edelleen käynnissä.. kannattaa mol.fi tarkistaa (siellä itse siihen aikoinaan törmäsin), niin sieltä löytyy varmaan tarkempaa infoa mihin hakemuksen voi laittaa menemään..

• Mene itse töihin enn
        R kirjoitti:

Mullekin on työpaikkana entuudestaan tuttu ja itse tykkäsin kyllä kovasti.. lisäksi moni kaveri on työskennellyt samassa paikassa ja viime kädessä pelkkää hyvää palautetta olen paikasta saanut... Työ on vaihtelevaa ja yhtään samanlaista työpäivää ei ole mukaan mahtunut.. tällä hetkellä mun mielestä työntekijöiden haku on edelleen käynnissä.. kannattaa mol.fi tarkistaa (siellä itse siihen aikoinaan törmäsin), niin sieltä löytyy varmaan tarkempaa infoa mihin hakemuksen voi laittaa menemään..

en kuin kirjoittelet potaskaa!

>>Työ on vaihtelevaa ja yhtään samanlaista työpäivää ei ole mukaan mahtunut..

Käytännössä työ on jokapäivä samanlaista, vain asiakasmäärät vaihtelee. Samanlailla voisi sanoa että työ kaupankassalla on vaihtelevaa.

• iloinen tonttutyttö

Palkkaus on minimituntipalkkaa, noin 8,5€/h, eikä kaikkille työntekijöille riitä 8h viitenä päivänä viikossa. Osa joutuu tyytymään pariin työpäivään viikossa. Palkattomat harjoittelijat tekevät suurimman osan töistä, niille riittää tunteja. Työehtosopimus vaikuttaa itsekeksityltä ja ruokatunnista ei makseta palkkaa, eikä työpaikalta ole mahdollista poistua tämän aikana. Työpaikka järjestää maksullisen ruokailun. Jos tykkää peuhastella lasten kanssa on paikka mainio. Oma joulumieli saattaa kärsiä jatkuvasta joulun hömpötyksestä, mutta jos et muutenkaan usko joulupukkiin, eipä siitä haittaa ole, kunhan muistat hymyillä töissä ja pitää mielen iloisena. Pahat päivät eivät kestä näkyä asiakkaille. Iloista joulumieltä kaikille!

• Kyselijääää

Tietääkö kukaan, että onko paikassa asuntomahdollisuutta?

• nbvccc

Itse en kyllä lähtis sillä riistopalkalla, mitä olen yleiseti näissä joulunajan töistä kuullut maksettavan. Harjoittelijoille ei makseta mitään ja niille joille maksetaan on palkka kyllä luvattoman kehnoa. Oikein olen ihmetellyt, miten se voikin olla niin alhainen. Varsinkin kun niitä töitä ei ole kuin sen kuukauden verran. Ei kenenkään pitäisi suostua siihen, että ainakaan ilmaiseksi alkaa harjoittelua suorittamaan. Kuinka moni voi sanoa, että on tienannut yli 1500€/kk, vaikka ois työskennellyt sen 40h/vko joulupyhät vielä mukaanlukien?

• santaclausis

TES:n mukaan alalla ruokatauko on palkatonta, kuten monessa muussakin paikassa. On toki paikkoja, joissa kyseinen tauko on palkallinen ja alueelta pitäisi saada poistua.
      8€ taitaa olla pohjapalkka tuolla turisti-matkapalvelu-kaupan alalla, eikä se siitä vuosien saatossa ihmeesti nouse. Mutta väitän, että jos työskenetelet joulukuussa 21 päivää kaikki pyhät mukaan lukien, on palkka enemmän kuin 1500egee.
      40hx8egee (pyhän 8€x8h)=384x4,5= 1728...miinus verot ookoo, ei tuolla kyllä hirveesti juhlita
      Harjoittelijat valitettavasti ovat ilmaistyöntekijöitä monessa paikassa, etenkin työkkärin harjoittelijat. On paikkoja tässäkin kaupungissa, joissa opieskelia harjoittelijoille maksetaan siitä harjoittelusta. Työtunteja heille on annettava riittävästi jotta voivat hyväksyttää harjoittelunsa joko työkkärille tai oppilaitokselle..tuo ilmaistyönteko kyllä syö muiden tunteja vähän joka alalla. Inhottava porsaanreikä laissa...
      Usein tämmöiset paikat suosii nuoria, sllä heillä ei ole työkokemusvuosia takana, jolloin olisi pakko maksaa parempaa palkkaa. Ja kun ei kokemusta paljoa ole, niin paha siinä on vaatia suuria summia.
      Itse olen turistien parissa pyörinyt vuosikausia hieman pohjoisempana ja voin sanoa, että työ ei mitään kevyttä viihdytys työtä ole, etenkään sesonkina, mutta voi kyllä olla antoisaa jos tykkää olla ihmisten parissa ja tehdä heidän lomastaan omalta osalta miellyttävä.
      Eihän se luola ole kuin 2kk auki talvella, eli ei siinä kovin pitkiä työsuhteita voi luoda.
      Itse en allekirjoittaisi semmoista työsopimusta, mikä ei noudata alan työehtosopimusta. Jos ei TES:ä ole niin alaa säätelee kuitenkin työsopimuslaki, mikä toki on palkkojen suhteen hieman epäselvempi kuin esim. alan TES...

• b-boy

Hei! Kovasti kiinnostaisi tonttuilu täälläkinpäin, onkohan mahdollista tulla toiselta paikkakunnalta töihin? Majapaikkakin löytyisi rollosta (:

• Anonyymi

Itse aloitin nyt santaparkilla työt ja koulutuksesta maksetaan, näin ainakin meille on sanottu. Koulutus viekä kesken että ei ole tullutä vielä koettua pahinta eli niitä turisteja ja sitä ruuhkaa mikä tulee tapahtumaan, muuten on ollut todella kivaa. Tulevat työntekijät todella mukavia ja vanhemmat tontut osaavat TODELLA hyvin hoitaa työnsä ja opettaa miten hommat hoidetaan.

• Anonyymi

tonttu opistosta 9 euron päiväpalkalla annat persettä turreille. haaheheh hookers olet

• Anonyymi

reer

• Anonyymi

Entisiä taksisuhareita ne tontut siellä.

• Anonyymi

Mitä huoran palkkaaminen maksaa? – Ymmärrä hintojen taustat
      Puhutaanpa nyt herkästä aiheesta, joka on monille suomalaisille mielenkiintoinen, mutta myös hieman salamyhkäinen. Kun kysytään, "mitä huoran palkkaaminen maksaa", vastauksia voi löytyä moneen suuntaan. Seksityöntekijöiden palkkioihin vaikuttavat useat tekijät, ja ne vaihtelevat paljon paikan, ajankohdan ja tarjoajien mukaan. Tässä artikkelissa sukelletaan syvemmälle siihen, mitä huoran palkkaaminen maksaa, ja tarkastellaan myös hintojen taustalla olevia seikkoja. Käsittelemme muun muassa markkinahintoja, palveluiden kirjoa sekä tekijöitä, jotka voivat vaikuttaa hintaan.
      1. Markkinahinnat ja alueelliset erot
      Ensimmäiseksi on hyvä ymmärtää, että hinnat vaihtelevat suuresti eri paikkakuntien ja avaantuneiden palveluiden välillä. Suurimmissa kaupungeissa, kuten Helsingissä, Tampereella tai Oulussa, voi odottaa maksavansa enemmän kuin pienemmillä paikkakunnilla. Tämä johtuu kysynnän ja tarjonnan laista; mitä enemmän asiakkaita on, sitä korkeammaksi hinnat nousevat.
      1.1 Hintaluokat
      Yleisesti ottaen voit odottaa maksavasi 100–300 euroa tunnilta Seksityöntekijästä. Tämä hinta voi sisältää erilaisia palveluja, kuten suuseksiä, yhdynnän tai vaikkapa erikoispalveluja, joista joku saattaa olla kiinnostunut. On myös tärkeää muistaa, että erikoistuneet palvelut, kuten BDSM tai roolileikit, voivat nostaa hintaa entisestään.
      1.2 Erilaiset palvelut ja niiden vaikutus hintaan
      Erilaiset seksipalvelut vaikuttavat suoraan siihen, mitä huoran palkkaaminen maksaa. Esimerkiksi, jos asiakas haluaa vain nopean 30 minuutin tapaamisen, hinta saattaa olla alhaisempi kuin tunnin sessiossa, joka tarjoaa enemmän aikaa ja henkilökohtaista vuorovaikutusta. Joissain tapauksissa myös "lisäpalveluista" voi joutua maksamaan enemmän, joten on hyvä olla tietoinen odotuksistaan ja hintoihin liittyvistä seikoista jo ennen tapaamista.
      2. Tekijät, jotka vaikuttavat hintoihin
      Hinnat eivät tietenkään ole ainoa seikka, joka määrittää, mitä huoran palkkaaminen maksaa. On useita tekijöitä, jotka voivat nostaa tai laskea hintaa, ja on hyvä olla niistä tietoinen.
      2.1 Sosiaalinen status ja näkyvyys
      Seksityöntekijöiden sosiaalinen status voi suuresti vaikuttaa heidän hintapyyntöönsä. Korkeamman statusluokan työntekijät, jotka mainostavat itsensä erikoistuneina asiantuntijoina tai ovat hyvin tunnettuja omassa verkostossaan, voivat pyytää enemmän. Tällaiset ammattilaiset saattavat myös tarjota korkealaatuisia ja räätälöityjä palveluja, mikä selittää korkeammat hinnat.
      2.2 Valikoima ja erikoistuminen
      Mikäli seksityöntekijä on erikoistunut tiettyihin palveluihin, kuten esimerkiksi kiihottaviin fetisseihin, tämä voi nostaa hänen hintapyyntöään. Toisaalta, jos työntekijä tarjoaa monia erilaisia palveluja, tämä voi vaikuttaa hinnoitteluun siten, että asiakkaat kokevat saavansa enemmän vastinetta rahalleen.
      2.3 Aika ja kysyntä
      Hintojen vaihteluun vaikuttaa myös se, kuinka kiireinen jokin tietty ajankohta on. Esimerkiksi viikonloppuisin hinnat voivat olla korkeammat kysynnän vuoksi. Vastaavasti, jos haluat varata seksityöntekijän myöhäisillasta tai varhaisesta aamusta, hinta saattaa olla karkea taso, koska silloin on vähemmän saatavilla työntekijöitä.
      3. Yhteydet ja turvallisuus
      Kun keskustellaan aiheesta, "mitä huoran palkkaaminen maksaa", on myös tärkeä huomioida suhteet, joita alalla on. Turvallisuus on aivan keskeinen osa tätä alan toimintaa. Vaikka monet seksityöntekijät ovat itsevarmoja ammatissaan, se ei tarkoita, etteikö riskejä olisi.
      3.1 Luottamus ja asiakassuhteet
      Luottamus on avainasemassa, erityisesti asiakassuhteissa. Monet seksityöntekijät haluavat luoda pitkäaikaisia asiakassuhteita, mikä voi tarkoittaa, että he saattavat tarjota alennuksia säännöllisille asiakkailleen tai räätälöidä palveluitaan asiakkaiden tarpeiden mukaan. Tämä voi vaikuttaa siihen, mitä huoran palkkaaminen maksaa; pitkän asiakassuhteen myötä asiakas voi saada enemmän vastinetta rahalleen.
      3.2 Turvallisuus ja varotoimet
      Sekä seksityöntekijöillä että asiakkailla on velvollisuus huolehtia turvallisuudestaan. Monilla ammattilaisilla on omat sääntönsä ja käytäntönsä, jotka liittyvät turvallisuuteen, ja nämä saattavat aiheuttaa lisäkustannuksia. Tämä voi esimerkiksi tarkoittaa, että tietyt palvelut voivat olla kalliimpia, kun niihin liittyy erityisiä varotoimia tai varusteita.
      Yhteenveto
      Kun tarkastellaan kysymystä "mitä huoran palkkaaminen maksaa", voimme todeta, että siihen ei ole yksinkertaista vastausta. Hinnat vaihtelevat merkittävästi paikan, palvelun ja seksityöntekijän mukaan. On ratkaisevan tärkeää ymmärtää, mistä hinnat koostuvat ja mitkä tekijät vaikuttavat niihin, jotta voi tehdä tietoon perustuvan päätöksen. Seksityön alalla on paljon muuttujia, ja tärkeintä on aina muistaa kunnioitus – sekä seksityöntekijää että itseään kohtaan. Olipa sitten kyseessä lyhyt tapaaminen tai pidempi asiakassuhde, hyvä kommunikaatio ja avoimuus hintakysymyksissä ovat avainasemassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe