Tuttavani on elää oravanpyörässä, jota hän ei pysty katkaisemaan. Hän antaa säännöllisesti ison osan palkastaan entiselle seurustelukumppanilleen. Olen ymmärtänyt hänen haluavan pois ko. tilanteesta, mutta olevan kyvytön siihen omin avuin.
En ole löytänyt asiaan liittyviä keskustelupalstoja eli vinkkejä.
Taloudellinen hyväksikäyttö
5
674
Vastaukset
- antaa
rahojaan pois? Onko liikaa rahaa?
- tuttu juttu
Henkistä vallan käyttöä ex-kumppanin taholtahan tuo on. Eikä sellaisesta välttämättä ole helppo irtaantua. Kestäväthän vaimot alkoholistimiehenkin rinnalla vuosikymmeniä. Sama ilmiö.
Kehoita ystävääsi hakemaan ammattiapua (psykologi) itselleen. Eiköhän se siitä ala purkaantua. - realap
Toisesta ihmisestä on sitä pahinta riippuvuutta.
Narkomaani saa sentään annoksensa ja on siihen tyytyväinen. Toisesta ihmisestä riippuvainen vaatii kaiken ja aina lisää. Mikään ei riitä.
Ei koske ehkä aloittajan tuttavaa mutta tuli vaan muuten mieleeni. Itselläni myös tuttava oravanpyörässä mutta siinä molemmat hyötyvät jotain.
Kysypä tuttavaltasi mitä hän saa entiseltä seurustelukumppaniltaan. - ihmisarvo-riistetty
Minua käytetään taloudellisesti hyväksi. Olen liian kiltti ja antelias. Olen aina asettanut muut etusijalle ja oma hyvinvointi ja tarpeet on viimeisinä.
Johtunee varmaan siitä kun minua 3 vuotta vanhempi siskoni sai äidiltä kaiken..minä en mitään. Ja jos ei siskoni saanut hän otti. Niin voimakas luonne ollut ja on.
Hän on aina antanut ymmärtää että minulle ei kuulu mikään. En ole yhtään mikään. En tarvitse mitään jne.
Joten olen sopeutunut tilanteeseen. Aivopesty tuhansia kertoja minut uskomaan itsekin näin. Vaikka tiedän että olen arvokas ja tärkeä
Minut on niin hyödynnetty kaikin mahdollisin tavoin. Luojalla on täysi työ parantaa haavani. Ja palauttaa minulle kuuluva ihmisarvo. Siis minullekin kuuluva ihmisarvo~= =~ - eugeniikka
Evoluutio karsii ajan myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144370
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262560Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062235Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341869- 1841646
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291572Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111303Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391202
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1371198