Tuttavani on elää oravanpyörässä, jota hän ei pysty katkaisemaan. Hän antaa säännöllisesti ison osan palkastaan entiselle seurustelukumppanilleen. Olen ymmärtänyt hänen haluavan pois ko. tilanteesta, mutta olevan kyvytön siihen omin avuin.
En ole löytänyt asiaan liittyviä keskustelupalstoja eli vinkkejä.
Taloudellinen hyväksikäyttö
5
718
Vastaukset
- antaa
rahojaan pois? Onko liikaa rahaa?
- tuttu juttu
Henkistä vallan käyttöä ex-kumppanin taholtahan tuo on. Eikä sellaisesta välttämättä ole helppo irtaantua. Kestäväthän vaimot alkoholistimiehenkin rinnalla vuosikymmeniä. Sama ilmiö.
Kehoita ystävääsi hakemaan ammattiapua (psykologi) itselleen. Eiköhän se siitä ala purkaantua. - realap
Toisesta ihmisestä on sitä pahinta riippuvuutta.
Narkomaani saa sentään annoksensa ja on siihen tyytyväinen. Toisesta ihmisestä riippuvainen vaatii kaiken ja aina lisää. Mikään ei riitä.
Ei koske ehkä aloittajan tuttavaa mutta tuli vaan muuten mieleeni. Itselläni myös tuttava oravanpyörässä mutta siinä molemmat hyötyvät jotain.
Kysypä tuttavaltasi mitä hän saa entiseltä seurustelukumppaniltaan. - ihmisarvo-riistetty
Minua käytetään taloudellisesti hyväksi. Olen liian kiltti ja antelias. Olen aina asettanut muut etusijalle ja oma hyvinvointi ja tarpeet on viimeisinä.
Johtunee varmaan siitä kun minua 3 vuotta vanhempi siskoni sai äidiltä kaiken..minä en mitään. Ja jos ei siskoni saanut hän otti. Niin voimakas luonne ollut ja on.
Hän on aina antanut ymmärtää että minulle ei kuulu mikään. En ole yhtään mikään. En tarvitse mitään jne.
Joten olen sopeutunut tilanteeseen. Aivopesty tuhansia kertoja minut uskomaan itsekin näin. Vaikka tiedän että olen arvokas ja tärkeä
Minut on niin hyödynnetty kaikin mahdollisin tavoin. Luojalla on täysi työ parantaa haavani. Ja palauttaa minulle kuuluva ihmisarvo. Siis minullekin kuuluva ihmisarvo~= =~ - eugeniikka
Evoluutio karsii ajan myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724918
- 1053525
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj403356- 502873
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262738Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52189- 242071
- 1991980
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981591Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91488