Taloudellinen hyväksikäyttö

apua, mutta mistä

Tuttavani on elää oravanpyörässä, jota hän ei pysty katkaisemaan. Hän antaa säännöllisesti ison osan palkastaan entiselle seurustelukumppanilleen. Olen ymmärtänyt hänen haluavan pois ko. tilanteesta, mutta olevan kyvytön siihen omin avuin.

En ole löytänyt asiaan liittyviä keskustelupalstoja eli vinkkejä.

5

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaa

rahojaan pois? Onko liikaa rahaa?

• tuttu juttu

Henkistä vallan käyttöä ex-kumppanin taholtahan tuo on. Eikä sellaisesta välttämättä ole helppo irtaantua. Kestäväthän vaimot alkoholistimiehenkin rinnalla vuosikymmeniä. Sama ilmiö.
      Kehoita ystävääsi hakemaan ammattiapua (psykologi) itselleen. Eiköhän se siitä ala purkaantua.

• realap

Toisesta ihmisestä on sitä pahinta riippuvuutta.
      Narkomaani saa sentään annoksensa ja on siihen tyytyväinen. Toisesta ihmisestä riippuvainen vaatii kaiken ja aina lisää. Mikään ei riitä.

Ei koske ehkä aloittajan tuttavaa mutta tuli vaan muuten mieleeni. Itselläni myös tuttava oravanpyörässä mutta siinä molemmat hyötyvät jotain.
      Kysypä tuttavaltasi mitä hän saa entiseltä seurustelukumppaniltaan.

• ihmisarvo-riistetty

Minua käytetään taloudellisesti hyväksi. Olen liian kiltti ja antelias. Olen aina asettanut muut etusijalle ja oma hyvinvointi ja tarpeet on viimeisinä.
      Johtunee varmaan siitä kun minua 3 vuotta vanhempi siskoni sai äidiltä kaiken..minä en mitään. Ja jos ei siskoni saanut hän otti. Niin voimakas luonne ollut ja on.
      Hän on aina antanut ymmärtää että minulle ei kuulu mikään. En ole yhtään mikään. En tarvitse mitään jne.
      Joten olen sopeutunut tilanteeseen. Aivopesty tuhansia kertoja minut uskomaan itsekin näin. Vaikka tiedän että olen arvokas ja tärkeä

Minut on niin hyödynnetty kaikin mahdollisin tavoin. Luojalla on täysi työ parantaa haavani. Ja palauttaa minulle kuuluva ihmisarvo. Siis minullekin kuuluva ihmisarvo~= =~

• eugeniikka

Evoluutio karsii ajan myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      4370
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      26
      2560
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2235
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1869
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      184
      1646
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      29
      1572
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1303
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1256
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1202
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      137
      1198
    Aihe