Taloudellinen hyväksikäyttö

apua, mutta mistä

Tuttavani on elää oravanpyörässä, jota hän ei pysty katkaisemaan. Hän antaa säännöllisesti ison osan palkastaan entiselle seurustelukumppanilleen. Olen ymmärtänyt hänen haluavan pois ko. tilanteesta, mutta olevan kyvytön siihen omin avuin.

En ole löytänyt asiaan liittyviä keskustelupalstoja eli vinkkejä.

5

730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaa

rahojaan pois? Onko liikaa rahaa?

• tuttu juttu

Henkistä vallan käyttöä ex-kumppanin taholtahan tuo on. Eikä sellaisesta välttämättä ole helppo irtaantua. Kestäväthän vaimot alkoholistimiehenkin rinnalla vuosikymmeniä. Sama ilmiö.
      Kehoita ystävääsi hakemaan ammattiapua (psykologi) itselleen. Eiköhän se siitä ala purkaantua.

• realap

Toisesta ihmisestä on sitä pahinta riippuvuutta.
      Narkomaani saa sentään annoksensa ja on siihen tyytyväinen. Toisesta ihmisestä riippuvainen vaatii kaiken ja aina lisää. Mikään ei riitä.

Ei koske ehkä aloittajan tuttavaa mutta tuli vaan muuten mieleeni. Itselläni myös tuttava oravanpyörässä mutta siinä molemmat hyötyvät jotain.
      Kysypä tuttavaltasi mitä hän saa entiseltä seurustelukumppaniltaan.

• ihmisarvo-riistetty

Minua käytetään taloudellisesti hyväksi. Olen liian kiltti ja antelias. Olen aina asettanut muut etusijalle ja oma hyvinvointi ja tarpeet on viimeisinä.
      Johtunee varmaan siitä kun minua 3 vuotta vanhempi siskoni sai äidiltä kaiken..minä en mitään. Ja jos ei siskoni saanut hän otti. Niin voimakas luonne ollut ja on.
      Hän on aina antanut ymmärtää että minulle ei kuulu mikään. En ole yhtään mikään. En tarvitse mitään jne.
      Joten olen sopeutunut tilanteeseen. Aivopesty tuhansia kertoja minut uskomaan itsekin näin. Vaikka tiedän että olen arvokas ja tärkeä

Minut on niin hyödynnetty kaikin mahdollisin tavoin. Luojalla on täysi työ parantaa haavani. Ja palauttaa minulle kuuluva ihmisarvo. Siis minullekin kuuluva ihmisarvo~= =~

• eugeniikka

Evoluutio karsii ajan myötä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      84
      9740
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2865
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      20
      2276
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      158
      2069
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      23
      2016
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1941
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      31
      1803
    8. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      50
      1751
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      103
      1512
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1276
    Aihe