Ei kukaan ole koskaan tuominnut yhtäkään adventistia lauantain pyhittämisestä.
Mutta kaiken aikaa saatana käy päälle tällä foorumilla - adventismin kautta - sillä, että
sunnuntain pyhittäjät muka ovat laittomuuden tekijöitä ja pedon kumartajia - ja vain siksi, että he tekevät oikean asia muka hieman vääränä päivänä.
Sitäpaitsi; ei kristillisyys perustu ainoan oikean juhlapäöivän valintaan - mutta adventismi perustuu.
tähän vedoten adventismissa väitetään, että he yksin ovat oikeassa, he yksin muka ovat Jumalan kansa. ainakin tällä foorumilla adventtiopettjat tuovat tuon tuostakin asian esille.
Vyöryttäen sivun aina täyteen sapatti-intoilua.
Näinollen on täysin perusteltua puhua
ellensapatista.
Mutta jos adv.johtajat kirjoittavat viralliseen oppiinsa, että uskovat myös sunnuntain pyhittämisen olevan kelvollista Jumalan edessä - sitten ei enää voida sanoa, että adventistit tuomitsevat päivien valinnoista - ulkopuolisia.
Kuka tuomitsee ketä ?
20
302
Vastaukset
- Saanko minäkin olla varma?
MIKSI TUOMITSET SUNNUNTAIN PYHITTÄJÄT ?
Room. 12:5
samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä.
Room. 14:5
Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma.
[Gal. 4:10]
2. Kor. 6:13
Antakaa vastalahja -- puhun kuin lapsilleni -- avartukaa tekin!
Emme tuomitse adventisteja lauantain valitsemisesta! Ette kai te adventistitkaan tuomitse meitä sunnuntain valinneita?- tuomitsee
Jumala, joka ei sunnuntaita hyväksy sapatin tilalle.
tuomitsee kirjoitti:
Jumala, joka ei sunnuntaita hyväksy sapatin tilalle.
että tuomitsette 100%:STI!
Mutta me kristityt emme tuomitse teitä adventtiopettajia siitä, että vietätte lauantaina pyhää.
Emme sano, että sen vuoksi voisitte joutua helvetin tileen.
Kyllä tuomitseminen tässä sapattiasiassa on yksipuolisesti teidän puoleltanne.
Mutta me kristityt rukoilemme, ettei meidän Isämme , joka toivottavasti on myös teidän Isä ja Jumala - ettei Hän kovin ankarasti teitä nuhtelisi tuosta sapattikovistelustanne sitten kerran ikuisuudessa.
- tälläkin palstalla
on ollut useita viestejä, joissa on sanottu suoraan, että sapatinvietto vie suoraan helvettiin. Sinä et ehkä niin ole tehnyt, mutta toiset ovat.
Sunnuntai ei ole vähän väärä päivä. Sunnuntai on *täysin* väärä päivä ja itsevanhurskautusta, siis pakanuutta.
Adventismi ei perustu päivän valintaan, vaan Jeesuksen valintaan ja siinä mukana tulee oikea päivä.- muttkun
Sapatinviettäminen ei ole väärin mutta sen esilläpito teidän tavallanne mitätöi teidän oman viettämisenne ja tuomitsee teidän omat sananne. Teidän kovistelunne muiden viettämisistä on se väärä asia. Se tapa myös kertoo teidät vääriksi myös muissa suhteissa. Teidän motiivinne omaannekin sapatinviettoonne osoittautuvat toisiksi hengeltään kuin olisi suotavaa.
- ylifariseus
Ole valinneet sapatinpäivää, sen on valinnut Jumala Paratiisissä, että Antillakin olisi mahdollisuus Jumalan siunaksiin ja lepoon, sillä Jumala on pyhittänyt sen päivän.
Jos Antti on valinnut jonkun toisen päivän on se vailla sitä pyhitystä joka koskee sapatinpäivää.
laittomuutta sunnuntain pyhittäminen on siinä mielessä, jos teemme siitä viikon seitsemännen päivän.
Kolmen enkelin sanoma julistaa antakaa kunnia Jumalalle.
Kiitos Jumalalle Hän on valinnut ja pyhittänyt sen päivän, niin se ei ole riippuvainen meidän valinnoistamme, vaan valinta on yksin Jumalan.Kyllä minä olen varma, että allaoleva adventistijohtajien lausunto ei ole opetusta, vaan on häikäilemätöntä tuomitsemista.
Ei kukaan voi hyvää omaatuntoa omistaa tuollaisen julistuksen päästettyänn ulos.
>>> Adventistin tehtävä opettaa
Kirjoittanut: adventisti 3.10.2007 klo 12.02
oppimattomia ihmisiä (esim. heitä Suomessa kansasta n.99%)Jumalan totuuteen ja evankeliumille kuuliaisiksi=lain noudattaminen!
Evankeliumia ei voi julistaa ilman lakia. Sellainen olisi valhe-evankeliumia.- adventistijohtaja??
AnttiVKantola kirjoitti:
Kyllä minä olen varma, että allaoleva adventistijohtajien lausunto ei ole opetusta, vaan on häikäilemätöntä tuomitsemista.
Ei kukaan voi hyvää omaatuntoa omistaa tuollaisen julistuksen päästettyänn ulos.
>>> Adventistin tehtävä opettaa
Kirjoittanut: adventisti 3.10.2007 klo 12.02
oppimattomia ihmisiä (esim. heitä Suomessa kansasta n.99%)Jumalan totuuteen ja evankeliumille kuuliaisiksi=lain noudattaminen!
Evankeliumia ei voi julistaa ilman lakia. Sellainen olisi valhe-evankeliumia.ei tällä palstall ole ketään adventistijohtajia.
toiseksi, Jumala ei ole antanut ihmiselle oikeutta päättää mikä päivä on pyhä. Jumala on sen itse määrännyt. Se on sapatti, ei sunnuntai. - Sinä adventistiopettaja
adventistijohtaja?? kirjoitti:
ei tällä palstall ole ketään adventistijohtajia.
toiseksi, Jumala ei ole antanut ihmiselle oikeutta päättää mikä päivä on pyhä. Jumala on sen itse määrännyt. Se on sapatti, ei sunnuntai.Kaikkihan sen tietää, että johtajiensa käskystä advarit täällä tyrmäävät kaiken, mikä ei ole ellenismiä.
Tiedossa on, että itsekin toisinaan esiintyvät nimettömien joukossa, tyrmäämässä Raamatun totuuksia.
Sinä väität, ettei ihminen saa päättää, mukä on se ainoa oikea pyhityspäivä.
Ja kuitenkin päätät, että "se on sapatti, ei sunnuntai". Päätät joko ihmisenä tai adventtiliikkeen opettajana!!!
sitäpaitsi; aivan mystillinen on jo tuo lausumasikin: "Se on sapatti, ei sunnuntai".
Pakkomielle ellenin kirjoista! - mutta toiset
Jos itse ymmärrättekin väärin sapatinvieton, ei siitä kukaan teitä tuomitse. Mutta väärinopettaminen muille on jo tuomittava teko. Ja teillä on väärää opetusta kaikki mitä te sapatista opetatte. Meille ei kuulu adventismin itse itselleen ottamat ikeet. Eikä meillä kristinuskossa ole mitään sanomaa saatuna Ellen G. Whiteltä. Häneltä puuttuvat kaikki meidän uskomat profeetan tuntomerkit. Väärän profeetan tuntomerkkejä taas on kymmenittäin. Jos vielä lisäämme väärät opilliset sanomat niin väärien tunnusten luku menee tuhansiin. Joten varmuus on maksimaalinen EGWn vääryyden varmistuksessa. Oma omatuntomme on meidän tuomarimme eikä adventistien omattunnot.
- siis että
Väittääkö joku, ettei raamatussa mainittu sapatti ole meidän lauantaimme?
Tai väittääkö joku, että Jumala on siirtänyt lepopäivän lauantailta sunnuntaille?
Jos Jumala olisi siirtänyt lepopäivän viikon ensimmäiselle päivälle, sunnuntaille, niin olisihan siitä maininta raamatussa.
Vai mitä?- oikea päivä
Vuoden 600 eKr paikkeilla juutalaiset omaksuivat seitsenpäiväisen viikon. Israelin kansa oli vankeudessa Babyloniassa ja sai sieltä vaikutteita ajanlaskuunsa. Seitsenpäiväinen viikko sopi yhteen Raamatun luomiskertomuksen kanssa – tai luomiskertomus kirjoitettiin sopimaan yhteen seitsenpäiväisen viikon kanssa. Oli miten oli, juutalaisilla joka seitsemäs päivä oli omistettu levolle ja rukouksille. Ajanlaskumme alkuvuosisatoina kristityt omaksuivat juutalaisten jatkuvasti toistuvan viikon ja hyväksyivät vähitellen, tosin vastahakoisesti, päiville niiden roomalaiset, pakanalliset nimet.
Vanhoille suomalaisille kuukausi merkitsi todellista kuun vaiheiden kiertoa eikä nykyistä keinotekoista 30 tai 31 päivän jaksoa. Kuukauden pituutena he eivät kuitenkaan pitäneet todellista 29 1/2 päivää, vaan noin 28 päivää. Tämä on helposti ymmärrettävää, jos ajattelee miten kuun vaiheet oikeastaan näkyvät.
Noin seitsemässä päivässä kuu kasvaa ensimmäiseksi neljännekseksi, jälleen seitsemässä päivässä täydeksi kuuksi, taas seitsemässä päivässä pienenee viimeiseksi neljännekseksi, ja kun viimeiset seitsemän päivää ovat kuluneet, ohut kuun sirppi katoaa auringon hehkuun.
Kuukauden päätyttyä oli vuorokausi tai kaksi tyhjää aikaa, joka ei kuulunut mihinkään kuukauteen, ennen kuin ohut kuunsirppi auringon toisella puolella taas kertoi seuraavan kuukauden alkavan. Ennen kuin eurooppalainen kirkollinen kalenteri vakiintui Suomeen keskiajalla, oli viikkoihin perustuva ajanlasku kuitenkin jo irronnut oikeista kuun vaiheista. Seitsenpäiväisiä viikkoja laskettiin peräkkäin eikä enää jätetty uudenkuun aikaan tyhjiä päiviä.
Miten ns. tyhjät päivät huomioitiin sapatinvietossa? - Raamattua vastaan
oikea päivä kirjoitti:
Vuoden 600 eKr paikkeilla juutalaiset omaksuivat seitsenpäiväisen viikon. Israelin kansa oli vankeudessa Babyloniassa ja sai sieltä vaikutteita ajanlaskuunsa. Seitsenpäiväinen viikko sopi yhteen Raamatun luomiskertomuksen kanssa – tai luomiskertomus kirjoitettiin sopimaan yhteen seitsenpäiväisen viikon kanssa. Oli miten oli, juutalaisilla joka seitsemäs päivä oli omistettu levolle ja rukouksille. Ajanlaskumme alkuvuosisatoina kristityt omaksuivat juutalaisten jatkuvasti toistuvan viikon ja hyväksyivät vähitellen, tosin vastahakoisesti, päiville niiden roomalaiset, pakanalliset nimet.
Vanhoille suomalaisille kuukausi merkitsi todellista kuun vaiheiden kiertoa eikä nykyistä keinotekoista 30 tai 31 päivän jaksoa. Kuukauden pituutena he eivät kuitenkaan pitäneet todellista 29 1/2 päivää, vaan noin 28 päivää. Tämä on helposti ymmärrettävää, jos ajattelee miten kuun vaiheet oikeastaan näkyvät.
Noin seitsemässä päivässä kuu kasvaa ensimmäiseksi neljännekseksi, jälleen seitsemässä päivässä täydeksi kuuksi, taas seitsemässä päivässä pienenee viimeiseksi neljännekseksi, ja kun viimeiset seitsemän päivää ovat kuluneet, ohut kuun sirppi katoaa auringon hehkuun.
Kuukauden päätyttyä oli vuorokausi tai kaksi tyhjää aikaa, joka ei kuulunut mihinkään kuukauteen, ennen kuin ohut kuunsirppi auringon toisella puolella taas kertoi seuraavan kuukauden alkavan. Ennen kuin eurooppalainen kirkollinen kalenteri vakiintui Suomeen keskiajalla, oli viikkoihin perustuva ajanlasku kuitenkin jo irronnut oikeista kuun vaiheista. Seitsenpäiväisiä viikkoja laskettiin peräkkäin eikä enää jätetty uudenkuun aikaan tyhjiä päiviä.
Miten ns. tyhjät päivät huomioitiin sapatinvietossa?koska historian, arkeologian ja Raamatun valossa on päivänselvää, että sapatti on lauantai eikä mikään muu päivä. Sinun liirumlaarusi on juuri sellaista sumutusta, jolla ihmiset eksytetään pois varmasta Jumalan sanasta.
- yksinkertainen..
Raamattua vastaan kirjoitti:
koska historian, arkeologian ja Raamatun valossa on päivänselvää, että sapatti on lauantai eikä mikään muu päivä. Sinun liirumlaarusi on juuri sellaista sumutusta, jolla ihmiset eksytetään pois varmasta Jumalan sanasta.
Eihän raamatussa sanota, että sapatti on lauantai :)
Minä viikonpäivänä jumala aloitti luomistyönsä? Oliko silloin lauantai, kun jumala lepäsi? Silloinhan ei vielä viikkoa ollut edes keksitty, vai mitä arvelet ;) - sekin vielä
yksinkertainen.. kirjoitti:
Eihän raamatussa sanota, että sapatti on lauantai :)
Minä viikonpäivänä jumala aloitti luomistyönsä? Oliko silloin lauantai, kun jumala lepäsi? Silloinhan ei vielä viikkoa ollut edes keksitty, vai mitä arvelet ;)Kristinuskossa ei ole lepopäivä ongelmaa. Eikä Jumala tarkoittaisikaan, että siitä tehtäisiinkään ongelmaa. Mitään päivää ei ole määrätty velvollisuudeksi pitää lepopäivänä. Kristinuskoon ei säädetty vastaavuutta sapatinvietolle millään muodolla. Eikä meillä ole velvoitetta ottaa mitään määräyksiä niiden ulkopuolelta, joiden alaisia emme ole. Adventisteilla ei ole valta-asemaa meihin nähden. Ei tuomitsemisen eikä käskemisen eikä komentelijan asemaa. Kaikki mitä TEESTÄTTE MEILLE, on laittomasti esitettyä. Jos sinulla on valta, esitä sitten korttisi kahtena kappaleena ja virallisdella leimalla varustettuna! Ja näytä nimen kanssa varustettu määräys minulle niin se on pätevä.
TIMO KARPPI PUHUU ASIAA
Sinetti
Kirjoittanut: timokarppi 22.8.2007 klo 18.34
Yksi esimerkki. Jos EGW ei olisi kirjoittanut, että Sapatti on lopunajan sinetti, niin hyvin todennäköistä olisi että me ajattelisimme etupäässä Pyhää Henkeä Sinettinä.
Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Ef.4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
==========================
Tuon sinettiopin varjolla adventismi vielä toistaiseksi tuomitsee täysin omavaltaisesti
helvetin tuleen ne, jotka ovat vähänkin toista mieltä.
timokarppi puhuu asiaa, kun koettaa sanoa: palatkaa Raamattuun, Sanan totuuksiin.
On hirveää jumalanpilkkaa se, että Pyhän Hengen tehtävät koetetaan siirtää sapatille ja olemattomalle sapattisinetille.
Ei sapatti tai sapattisinetti vaan Pyhä Henki - näyttää todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion.
Joh 16:7-11
7 Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne,
[Joh. 14:16 ]
8 ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio.
9 Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,
10 vanhurskaus tulee julki siinä, että minä menen Isän luo ettekä te enää näe minua,
11 ja tuomio on siinä, että tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
[Joh. 12:31]- (ja tämän jo sanoin)
että tuomiopäivänä JUMALA tuomitsee lakinsa rikkojat kadotukseen. Eikä hänelle kelpaa selitykseksi "en halunnut kuunnella adventistia, kun ne ovat niin niin saatanasta ..."
- tuomitset ja väität samalla...
(ja tämän jo sanoin) kirjoitti:
että tuomiopäivänä JUMALA tuomitsee lakinsa rikkojat kadotukseen. Eikä hänelle kelpaa selitykseksi "en halunnut kuunnella adventistia, kun ne ovat niin niin saatanasta ..."
Kun noin ryhdyt tuomaroivaksi jumalaaksi,
niin mikset sitten samantien tuomitse sitä,
että adventismissa opetetaan:
sunnuntain pyhittäjät tekevät oikein, mutta vääränä päivänä, siksi he joutuvat - kuten sanot: helvettiin - mutta me myös joudumme, sillä:
vaikka oikean päivän pyhitämmekin, niin ei meillä ole mitään oikeutta määrätä helvettiin niitä,
joille jokin toinen päivä on vielä oikeampi.
Me karismaattiset kristityt emme tuomitse ketään päivän valinnasta. Mutta emme voi ihmisen käskystä vaihtaa päivää, sillä silloin omatunto sanoisi meille: pelkäättekö ihmistä. - mystiikan harjoittaja
(ja tämän jo sanoin) kirjoitti:
että tuomiopäivänä JUMALA tuomitsee lakinsa rikkojat kadotukseen. Eikä hänelle kelpaa selitykseksi "en halunnut kuunnella adventistia, kun ne ovat niin niin saatanasta ..."
>>>en halunnut kuunnella adventistia, kun ne ovat niin niin saatanasta ..
- jos käännät toisinpäin
(ja tämän jo sanoin) kirjoitti:
että tuomiopäivänä JUMALA tuomitsee lakinsa rikkojat kadotukseen. Eikä hänelle kelpaa selitykseksi "en halunnut kuunnella adventistia, kun ne ovat niin niin saatanasta ..."
Mitä minä puolustuksekseni sanoisin, jos tuomiopäivänä minulle sanottaisiin, että miksi uskoit adventisteja, kun hyvin tiesit heidän oppiensa olevan väärää. Tämä on nyt se tilanne jonka perusteella asia on itselleni täysin selkeä. Se mitä nyt uskon johtuu Raamatun sanasta. Uskon niinkuin on kirjoitettu kaiken sellaisenaan ilman adventisteja tulkitsemassa sellaista, joka kuuluu Pyhän Hengen opettamisen piiriin suoraan uskovan omalletunnolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644
