Mitkä ois parhaat B-12 vitamiinin lähteet, entä proteiinit? Onks tutkimuksia soijaproteiinin "hyvemmyydestä" verrattuna eläinproteiinin, oisin kiinnostunu, mainitse lähde. Kiitos, love !
Parhaat B-12 vitamiinin lähteet?
9
2241
Vastaukset
- Carnivor
www.pakkotoisto.com löytyy paljonkin tietoa.
Soijaproteiinista puuttuu täysin mm. kreatiini ja muutamia muita tärkeitä hivenaineita. Tutustu aiheeseen ja tarkasti, jotta osaat syödä oikein (jos olet kasvissyöjä suosittelen tarkkailemaan päivittäin ravintoasi). - paulivil
DuPontin sivusto esittää jonkin vertailun: http://www.solae.com/performancenutrition/highqualityprotein/index.jsp jossa heidän soijavalmisteensa imeytyvyyttä kehutaan yhtä hyväksi kuin maitoheran ja munanvalkuaisen.
- Kelley
Munanvalkuaiselle olen allerginen kuten monet muutkin ja sitä tuskin kukaan voi pitää tärkeimpänä valkuaislähteenään. Oliks noi imeytymiset tos tutkimuksessa jotain teoreettisia juttuja vai kantapään kautta ihmisten ruokailutottumuksissa testattuja, tuskinpa. Teoreettinen kemiallinen imeytyminen ei aina kerro riittävästi siitä mitä ihmisen kannattaa eniten syödä jos ei syö lihaa. Sitä paitsi oisin ny kiinnostunu ennen kaikkea soijasta. Maitoheraa?
- paulivil
Kelley kirjoitti:
Munanvalkuaiselle olen allerginen kuten monet muutkin ja sitä tuskin kukaan voi pitää tärkeimpänä valkuaislähteenään. Oliks noi imeytymiset tos tutkimuksessa jotain teoreettisia juttuja vai kantapään kautta ihmisten ruokailutottumuksissa testattuja, tuskinpa. Teoreettinen kemiallinen imeytyminen ei aina kerro riittävästi siitä mitä ihmisen kannattaa eniten syödä jos ei syö lihaa. Sitä paitsi oisin ny kiinnostunu ennen kaikkea soijasta. Maitoheraa?
Nää on USAn fda:n (ruoka-lääkehallinto tjsp.)luokituksia ja siellähän on mutkikkaita labratestejä ja eläinkokeita käytetty määrityksiin. Heraproteiini vastaa soijaisolaattia tai päinvastoin eli lienee aika rasvatonta.
- dell
Idätetyissä mungpavuissa on kaikkia B-ryhmän vitamiineja ja ne ovat vielä nam :)
Itse olen koukussa Marlin vitamiinimehuun(10 vitamiinia) jossa on B-vitamiineja ja lisäksi vielä A, C ja E.- dell
Suomen vegaaneja järkyttänyt uutinen tännekin: Marlin kymmenen hedelmän mehu ei ole vegaanista.
Sen sijaan Valion hedelmätarha 10 vitamiinia-mehussa on samat vitamiinit, mutta desistä saa 25% päivän tarpeesta Marlin 15% sijaan.
- ... =)
Brämhultsin Spirulina-coctailjuomasta saa melkein kaikkia tarpeellisia vitaminja&hivenaineita!! Mm. Rautaa 50xenemmän kuin tuoreessa pinaatissa. Myös B12!!
Spirulina on makeanveden levä, jota käytetään esim. avaruuslennoilla. Järkyttävän väristä (myrkynvihreää!!) mutta NIIN nannaa... =)
Ota kaupasta esite, jossa kerrotaan juoman tarkat ravinto-arvot =)- jep
Mitäs B-12 vitamiinia tässä levävalmisteessa mahtaa olla? Muista, että levistä saatavalla B-12 vitamiinilla *EI* voida korvata eläinkunnantuotteista saatavaa B-12 vitamiinia, sillä sen imeytyminen on heikkoa.
- maija
white wave soya milk soijamaidossa on 100ml:ssa 50% päivän b 12 tarpeesta.ostan sitä ihan tuosta lähikaupasta.kätevää ja hyvää,ei geenimanipulointia.purkki on valkonen ja keltanen raita! :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849