Daniel 7 luku jatkuu,,

tuhat ja yksi

Tänänään on kulunut 1 vuosi siitä kun aloin vääntää rautalankamallista ,Danielin unet, tulkintaa !

Viestiketju muuttui laveaksi ! kysyit mm.

"Vieläkin kehoitan sinua keskustelemaan niin selkokielisesti,että vastaat kuka on tämä Vanhaikäinen ja mikä tulivirta tästä Vanhaikäisestä virtaa ja kuka on tämä Ihmisen Pojan muotoinen,jolle annetaan valta ja kunnia ikuisesti.
Sanoit,että tässä Danielin profetiassa ja hänen saanissaan unissa ja näyissä ei puhuta mitään Jeesuksesta,eli todista se nyt ja kerro mitä tarkoittaa Ihmisen Pojan muotoinen,joka saa ikuisen vallan ja kunnian."

Edellenkin olen samaa mieltä Jeesus Nasaretilaisesta Danielin kirja ei kerro eikä Danielin kirjan aika ylety hänen aikaansa saakka.

Vastasin Dan.7:9 - 14. ovat Danielin unen näkyä ja se selitetään samassa luvussa! (Ja tuon koitin parhaan kykyni mukaan selostaa.)

Muistiin panoistani tarkastin että,olisukko siellä jotain kerrottavaa ei ollut ; Ajatuksena oli kuitenkin viesti.(
Dan.7.9-14.Näihin jakeisiin en ota kantaa,koska se menee historiallisen tulkinnan ulkopuolelle,viivästyttäisi ja myöskin setäisi asioiden yksinkertaisen ja selkeän esittämisen.)

Dan .7 luku vastaa;
Dan.7:18.>>Mutta Korkeimman pyhät saavat vallan ja ottavat haltuunsa kuninkuuden ikuisuuksien ikuisuuksiin saakka.>>

(tämä on asioiden yhtymäkohta ja kuitenkin samaa asiayhteyttä!)
Dan.7:25.>>Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan,tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi,kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.>>

Dan.7:26.>>Mutta oikeus on istuva tuomitsemaan ja hänen valtansa otetaan häneltä pois,se tuhotaan ja hävitetään lopullisesti.>>

Dan.7:27.Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle.Sen kansanvaltakunta on ikuinen valtakunta,ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.>>

Tässä on Dan.7:9-14 jakeiden selitys !

23

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selityksiisi

hengellistä näkökulmaa, sillä ne profetiat on annettu hengellisille, eikä lihallisille.

Jos kykenet näkemään hengellisen puolen, niin kykenet ymmärtämään, että Danielissa puhuttaa viimeisistäkin ajoista, jos puhutaan aikaisemmistakin ajoista ja ennenkaikkea hegellisesti tulkittuna tulet ymmärtämään, että Danielissa puhutaan Jeesuksesta, joka saa Voittonsa tähden vallan ja kunnian.

Eli jos uskot, sinun ei tarvitse kiertää yhtään jaetta Danielissa, sillä usko antaa sinulle Pyhän Hengen ja näin saat oikeuden tulkita Danielin kirjaa kokonaisuutena, eikä vain historiallisena tapahtumana.

On kuitenkin hyvä, että keskuudessamme on joku, joka kykenee todistamaan historian kautta Danielin kirjan todellisuutta ainakan osittain.

• tuhat ja yksi

Vaadit Dan.7:9-14 tulkintaa vielä kolmannellakin tavalla ;
        1. Dan. 7 luvun loppuosa kertoo sen.
        2. Olen vajavaisen historian kulun esittänyt.
        3. Mikä se selitys on ?

Jos ei ole historiallista todellisiin tapahtumiin perustuvaa tulkintaa niin ei ole tuhatta muutakaan tulkintaa !Sanon sen vaikka hengetön olisin.

Mutta miksi sinä et tuo esille sitä hengellistä tulkintaa?(jae jakeelta !)

• historian tuntemusta
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Vaadit Dan.7:9-14 tulkintaa vielä kolmannellakin tavalla ;
        1. Dan. 7 luvun loppuosa kertoo sen.
        2. Olen vajavaisen historian kulun esittänyt.
        3. Mikä se selitys on ?

Jos ei ole historiallista todellisiin tapahtumiin perustuvaa tulkintaa niin ei ole tuhatta muutakaan tulkintaa !Sanon sen vaikka hengetön olisin.

Mutta miksi sinä et tuo esille sitä hengellistä tulkintaa?(jae jakeelta !)

mitä sinulla näyttäisi olevan, päinvastoin olen erittäin iloinen, että joku ihminen kykenee todistamaan Raamatun sen puolenkin olevan totta.
        Eli Raamattu voidaan todistaa historian kijanakin paikkansa pitäväksi.

Kuten olen sanonut, en ole saanut Danielin kirjaan selitystä, eli Jumala ei ole sitä avannut minun kauttani, kuten on avannut Sakarjaa ja Malakiaa, mutta Henki selvästi todistaa minulle, että Danielissa puhutaan päällekäisyyskiä ja se on ennustus todella pitkälle ajalle ja ennen kaikke se kertoo lopunajasta ja siinä kirjassa puhutaan ennustaen Ihmisen Pojajan kaltaisesta, joka tarkoittaa Jeesusta, vaikka ennustus onkin annettu n. 590 vuotta ennen Jeesuksen syntymää. Luulisin tuon luvun olevan aika lähellä sitä, missä vaiheessa tuo ennustus annettiin, vai mitä mieltä olet.

Olen jo useamman kerran tuonut sitä totuutta esille joka pohjatuu tähän Danielinkin kirjaan, eli valtaa ja kunniaa ei annetta kenellekään muulle, kuin Jeesukselle ja tämän voit lukea Uudesta Testamentistakin.

Mikä sinua estää uskomasta Jeesukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka on Itsessäänkin Jumala?

• tuhat ja yksi
        historian tuntemusta kirjoitti:

mitä sinulla näyttäisi olevan, päinvastoin olen erittäin iloinen, että joku ihminen kykenee todistamaan Raamatun sen puolenkin olevan totta.
        Eli Raamattu voidaan todistaa historian kijanakin paikkansa pitäväksi.

Kuten olen sanonut, en ole saanut Danielin kirjaan selitystä, eli Jumala ei ole sitä avannut minun kauttani, kuten on avannut Sakarjaa ja Malakiaa, mutta Henki selvästi todistaa minulle, että Danielissa puhutaan päällekäisyyskiä ja se on ennustus todella pitkälle ajalle ja ennen kaikke se kertoo lopunajasta ja siinä kirjassa puhutaan ennustaen Ihmisen Pojajan kaltaisesta, joka tarkoittaa Jeesusta, vaikka ennustus onkin annettu n. 590 vuotta ennen Jeesuksen syntymää. Luulisin tuon luvun olevan aika lähellä sitä, missä vaiheessa tuo ennustus annettiin, vai mitä mieltä olet.

Olen jo useamman kerran tuonut sitä totuutta esille joka pohjatuu tähän Danielinkin kirjaan, eli valtaa ja kunniaa ei annetta kenellekään muulle, kuin Jeesukselle ja tämän voit lukea Uudesta Testamentistakin.

Mikä sinua estää uskomasta Jeesukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka on Itsessäänkin Jumala?

että tiedät Sakarjan ja Malakian teksteistä voit niistä kirjoitella ihan huoletta vai epäiletkö kuitenkin sanoman aitoutta .

Sitä Danielin kirjan tulkintaa et ehkä kuitenkaan nyt ymmärrä jota esitän!

• osaatko

tulkita niitä sataa neljääkymmmentä neljää tuhtaata, joiden otsaan Jumala painaa sinetin, ennen kuin estävät voimat, eli enkelit sallivat viimeisten tapahtumien alkamisen?

Tämä ei tietenkään koske Danielin lukua muutoin, kuin sillä tavalla, että Korkeimman Pyhän kansa on israelilaiset, perimältään ja lupauksen mukaan. Nämä 144 000 kuuluvat perimänkin kautta Korkeimman Pyhän Kansaan. Tästä kerrotaan Ilmestyskirjassa.

• tuhat ja yksi

Mutta Korkeimman Pyhä kansa on Danielin kirjassa juuri mainitsemasi Israelilaiset ja nykyajasta en nyt väittele !(144 000 on kyllä aika vähän!)

• 144 000
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Mutta Korkeimman Pyhä kansa on Danielin kirjassa juuri mainitsemasi Israelilaiset ja nykyajasta en nyt väittele !(144 000 on kyllä aika vähän!)

tarkoitakkaan koko pelastunutta kanssa, sillä pelastuneita on niin paljon, että kukaan ei kykene heitä lukemaan.

Ehkäpä on parempi jättää tälläinen tieto poissa, sillä tärkeämpää sinun on tietää, että ei ole, kuin yksi tie ja Hän on Jeesus Kristus, sillä niin syntisiä ihmiset ovat, että Pyhä Jumala ei kutsu heitä kansakseen, jos he eivät TAHDO ottaa vastaan sitä armoa, jonka Hän Pojassaan meille antoi. Monet eivät todella TAHDO, vaan jäävät mielummin vaikka minkä opin vangiksi, sillä muissa opeissa heidän ei tarvitse tehdä parannusta.

Mutta voin vakuuttaa sinulle, että parannuksen teko tuo onnen, sillä usko Jeesukseen synnyttää uudeksi Jumalasta ja se on valtava vapaus ja rauha.

• tuhat ja yksi
        144 000 kirjoitti:

tarkoitakkaan koko pelastunutta kanssa, sillä pelastuneita on niin paljon, että kukaan ei kykene heitä lukemaan.

Ehkäpä on parempi jättää tälläinen tieto poissa, sillä tärkeämpää sinun on tietää, että ei ole, kuin yksi tie ja Hän on Jeesus Kristus, sillä niin syntisiä ihmiset ovat, että Pyhä Jumala ei kutsu heitä kansakseen, jos he eivät TAHDO ottaa vastaan sitä armoa, jonka Hän Pojassaan meille antoi. Monet eivät todella TAHDO, vaan jäävät mielummin vaikka minkä opin vangiksi, sillä muissa opeissa heidän ei tarvitse tehdä parannusta.

Mutta voin vakuuttaa sinulle, että parannuksen teko tuo onnen, sillä usko Jeesukseen synnyttää uudeksi Jumalasta ja se on valtava vapaus ja rauha.

ilosanomaa levittää ,mutta et varmaankaan tiedä kuinka iloinen tai surullinen olen !

Ja Danielin kirjan tutkimiseen yritän innostaa ihmisiä ,ettei heitä tyhjillä ennusteluilla teitä riepoteltaisi !

• historian
        tuhat ja yksi kirjoitti:

ilosanomaa levittää ,mutta et varmaankaan tiedä kuinka iloinen tai surullinen olen !

Ja Danielin kirjan tutkimiseen yritän innostaa ihmisiä ,ettei heitä tyhjillä ennusteluilla teitä riepoteltaisi !

tärkein ennustus ja jokaista ihmistä koskeva, on ilmoitus ja profetointi Jeesuksen ensimmäisestä tulemisesta Uhrin osaan tähtemme ja Jeesuksen toinen tulemus Uhrista Kuninkaaksi muuttuneena ja tässä tulemuksessa omiensa vieminen kunniaan, eli voittoon.
        Uskosta osattomille nuo ennustukset ova joko pelottavia, tai he eivät yksinkertaisesti halua luovuttaa elämäänsä suuren Voiman haltuun, vaan haluavat itse olla itselleen kuninkaita.

Edellenkään en aliarvioi sitä historiallista tietoa, jota sinä kykenet tänne tuomaan, vaan edelleenkin iloitsen siitä, että sinä kykenet todistamaan Raamatun historiallisen osan, vaikka hengellisestä sanomasta oletkin paitsi.

Rukoilen, että saat hengellisen sanoman tuon historiallisen sanoman rinnalle, sillä sitten vasta sinulla on todellinen kyky avata Danielin kirjaa.

• tuhat ja yksi
        historian kirjoitti:

tärkein ennustus ja jokaista ihmistä koskeva, on ilmoitus ja profetointi Jeesuksen ensimmäisestä tulemisesta Uhrin osaan tähtemme ja Jeesuksen toinen tulemus Uhrista Kuninkaaksi muuttuneena ja tässä tulemuksessa omiensa vieminen kunniaan, eli voittoon.
        Uskosta osattomille nuo ennustukset ova joko pelottavia, tai he eivät yksinkertaisesti halua luovuttaa elämäänsä suuren Voiman haltuun, vaan haluavat itse olla itselleen kuninkaita.

Edellenkään en aliarvioi sitä historiallista tietoa, jota sinä kykenet tänne tuomaan, vaan edelleenkin iloitsen siitä, että sinä kykenet todistamaan Raamatun historiallisen osan, vaikka hengellisestä sanomasta oletkin paitsi.

Rukoilen, että saat hengellisen sanoman tuon historiallisen sanoman rinnalle, sillä sitten vasta sinulla on todellinen kyky avata Danielin kirjaa.

voimavarojasi käydessäsi vastustamaan sellaista asiaa jokon et kykene !

Kehoitankin tyhjään suomi24kesk. ruutuun kirjoittamaan ,Danielin unet, ja muutenkin voit seurata Danielin kirjasta käytyjä keskusteluja.!?

• Tuo "Vanhaikäinen" eli "Päivien vanha", "Ancient One" on Kabbalan elämänpuun ylin sefiroth eli Kether "kruunu". Hän on myös "Ehjee" eli "Minä Olen", se korkea enkeliolento, joka puhui palavasta pensaasta Moosekselle. Hän on myös Melkisedek eli vanhan liiton ylipappi, vanhan liiton edustaja.

"Ihmisen Poika" tai "Ihmisen Pojan muotoinen" on Adam Kadmon eli "Taivaallinen Ihminen". Hän edustaa koko tuota elämänpuuta eli kymmentä sefirothia, ei vain yhtä. Hän on Uuden Liiton edustaja ja Uuden Liiton ylipappi, taivaallinen ihminen, ihmisen juurikuva, jonka kuvan mukaan kaikki ihmiset on luotu. Hän on myös Messias.

• Raamatusta.

Jumala puhui Itse palavasta pensaasta Moosekselle. Mooses pelkäsi sitä ja ilmaisi sen Jumalalle ja Jumala lupasi Moosekselle, että Hän ei tulevaisuudessa puhu palavassa pensaassa, vaan Hän puhuu Mooseksen kaltaisessa, eli ihmisen muotoisessa ja tästä on väärien tulkintojen takia saatu jos mitä oppeja aikaiseksi.

Monet luulevat, että Jeesus on enkeli, tai alentavat Hänet jopa ihmisen tasolle juuri tuon edellä mainitun takia. Jeesus on Hän, joka alussa oli ja joka on aina oleva ja jonka kautta kaikki on syntynsä saanut, eli Hän on Jumala.

• Raamatusta. kirjoitti:

Jumala puhui Itse palavasta pensaasta Moosekselle. Mooses pelkäsi sitä ja ilmaisi sen Jumalalle ja Jumala lupasi Moosekselle, että Hän ei tulevaisuudessa puhu palavassa pensaassa, vaan Hän puhuu Mooseksen kaltaisessa, eli ihmisen muotoisessa ja tästä on väärien tulkintojen takia saatu jos mitä oppeja aikaiseksi.

Monet luulevat, että Jeesus on enkeli, tai alentavat Hänet jopa ihmisen tasolle juuri tuon edellä mainitun takia. Jeesus on Hän, joka alussa oli ja joka on aina oleva ja jonka kautta kaikki on syntynsä saanut, eli Hän on Jumala.

Minä en tiedä mikä "raamattu" sinulla sitten on mutta MINUN Raamatussani se olento on nimenomaan ENKELI:

Apostolien Teot:
        7:35 Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen ENKELIN kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.

• profettaa
        KTS kirjoitti:

Minä en tiedä mikä "raamattu" sinulla sitten on mutta MINUN Raamatussani se olento on nimenomaan ENKELI:

Apostolien Teot:
        7:35 Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen ENKELIN kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.

eli Jeesusta Kristusta ei kuule, joutuu tilille.

Lueppas se tästä ja lue myös se, että Jumala puhui Itse palavassa pensaassa ja huomaa, että Mooses pelkäsi sitä ja sai Jumalalta lupauksen, että enää Hän ei puhu palavassa pensaassa, vaan Mooseksen, eli ihmisen kaltaisessa pannen tämän Ihmisen suuhun Sanansa, eli puhuen Jeesuksessa Pyhän Henkensä kautta.

5. Mooseksen kirja 18
        15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
        16 On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi'.
        17 Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu.
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.

• profettaa kirjoitti:

eli Jeesusta Kristusta ei kuule, joutuu tilille.

Lueppas se tästä ja lue myös se, että Jumala puhui Itse palavassa pensaassa ja huomaa, että Mooses pelkäsi sitä ja sai Jumalalta lupauksen, että enää Hän ei puhu palavassa pensaassa, vaan Mooseksen, eli ihmisen kaltaisessa pannen tämän Ihmisen suuhun Sanansa, eli puhuen Jeesuksessa Pyhän Henkensä kautta.

5. Mooseksen kirja 18
        15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
        16 On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi'.
        17 Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu.
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.

Uuden Liiton näkökulmasta katsottuna siellä pusikossa piileskeli enkeli.

Eikä se muuta tuon lainaamasi kohdan perusjuonta mihinkään suuntaan.

• tarkemmin
        KTS kirjoitti:

Uuden Liiton näkökulmasta katsottuna siellä pusikossa piileskeli enkeli.

Eikä se muuta tuon lainaamasi kohdan perusjuonta mihinkään suuntaan.

ja huomaa, että palavassa pensaassa puhui Jumala.

Apostolien teot 7
        30 Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa enkeli palavan orjantappurapensaan liekissä.
        31 Kun Mooses sen näki, ihmetteli hän tätä näkyä; ja kun hän meni tarkemmin katsomaan, kuului Herran ääni, joka sanoi:
        32 'Minä olen sinun isiesi Jumala, Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala'. Niin Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne.
        33 Mutta Herra sanoi hänelle: 'Riisu kengät jalastasi; sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa.
        34 Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huokauksensa, ja minä olen astunut alas vapauttamaan heidät. Ja nyt, tule tänne, minä lähetän sinut Egyptiin.'
        35 Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.
        36 Hän johdatti heidät sieltä pois, tehden ihmeitä ja tunnustekoja Egyptin maassa ja Punaisessa meressä ja erämaassa neljänäkymmenenä vuotena.
        37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'.
        38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli enkelin kanssa, joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.
        39 Mutta häntä meidän isämme eivät tahtoneet totella, vaan työnsivät hänet pois ja kääntyivät sydämessänsä jälleen Egyptiin,
        40 sanoen Aaronille: 'Tee meille jumalia, jotka käyvät meidän edellämme, sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, hänelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta'.

• tarkemmin kirjoitti:

ja huomaa, että palavassa pensaassa puhui Jumala.

Apostolien teot 7
        30 Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa enkeli palavan orjantappurapensaan liekissä.
        31 Kun Mooses sen näki, ihmetteli hän tätä näkyä; ja kun hän meni tarkemmin katsomaan, kuului Herran ääni, joka sanoi:
        32 'Minä olen sinun isiesi Jumala, Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala'. Niin Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne.
        33 Mutta Herra sanoi hänelle: 'Riisu kengät jalastasi; sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa.
        34 Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huokauksensa, ja minä olen astunut alas vapauttamaan heidät. Ja nyt, tule tänne, minä lähetän sinut Egyptiin.'
        35 Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.
        36 Hän johdatti heidät sieltä pois, tehden ihmeitä ja tunnustekoja Egyptin maassa ja Punaisessa meressä ja erämaassa neljänäkymmenenä vuotena.
        37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'.
        38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli enkelin kanssa, joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.
        39 Mutta häntä meidän isämme eivät tahtoneet totella, vaan työnsivät hänet pois ja kääntyivät sydämessänsä jälleen Egyptiin,
        40 sanoen Aaronille: 'Tee meille jumalia, jotka käyvät meidän edellämme, sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, hänelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta'.

Luin taas eikä asia muutu miksikään.

'Minä olen sinun isiesi Jumala, Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala'

Tämä juhlallinen esittely tässä on toki samanlainen kuin vaikkapa Zeuksella, Ukko-Ylijumalalla, Brahmalla, Vishnulla, Shivalla, Quetzalcoatlilla, Amaterasulla ja muilla "holhoojilla", jotka tekivät oman osansa hyvistä töistä:

Galatalaiskirje:
        4:1 Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;
        4:2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
        4:3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
        4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.

• ja muusta

Danielin kirja kertoo tarkan ajan Jeesuksen syntymälle. Se kertoo myös katolisen kirkon valta-ajan (1260 vuotta) jolloin se vainoaa pyhiä. Danielin kirja kertoo maailman historian aina Babylonin valtakunnasta Euroopan Unioniin ja Jeesuksen toiseen tulemukseen. Se myös paljastaa 2300 vuoden ajanjakson lopussa alkavan Jumalan tutkivan tuomion taivaan oikeussaleissa.

Että silleen, Raamattu on tutkittava Hengellä eikä lihaksilla, joitq sinulla ei edes ole!

• tuhat ja yksi

teidän tulkinnassanne kertoo , mutta ,Danielin unet, tulkinnassa neljäs peto on eri maailmanvalta ja sen jälkeen tulkinnat eivät ymmärrä toisiaan !?

• huomioi se
        tuhat ja yksi kirjoitti:

teidän tulkinnassanne kertoo , mutta ,Danielin unet, tulkinnassa neljäs peto on eri maailmanvalta ja sen jälkeen tulkinnat eivät ymmärrä toisiaan !?

Daniel ennustaa Rooman Imperiumiin asti neljällä pedolla. Senjälkeen onkin tuota Roomaa eri muodoissa meidän aikaamme asti.Mutta yhtäkaikki koko ajan on joku osa entisestä Roomasta maailman herrudessa. Poikkeus on se yksi, joka on merten takana (usa)ja hallitsee vain "vähän aikaa". Sitten taas vanhan Rooman alueelle tulee valta (eu). Tuo viimeinen uudelleen yhdistynyt Rooma hyökkää Israeliin. Tällöin on mailman herruudesta kiistaa kun merentakainen valtakunta on romahtanut. Se jonka rikkauksista kaikki pääsivät rikastumaan. Ymmärrät tämän viimeistään pian, kun usa joutuu pahaan pulaan.Habakuk:
        1:17 Saako se sentähden tyhjentää pyydyksensä, aina surmata kansoja säälimättä?

• tuhat ja yksi
        huomioi se kirjoitti:

Daniel ennustaa Rooman Imperiumiin asti neljällä pedolla. Senjälkeen onkin tuota Roomaa eri muodoissa meidän aikaamme asti.Mutta yhtäkaikki koko ajan on joku osa entisestä Roomasta maailman herrudessa. Poikkeus on se yksi, joka on merten takana (usa)ja hallitsee vain "vähän aikaa". Sitten taas vanhan Rooman alueelle tulee valta (eu). Tuo viimeinen uudelleen yhdistynyt Rooma hyökkää Israeliin. Tällöin on mailman herruudesta kiistaa kun merentakainen valtakunta on romahtanut. Se jonka rikkauksista kaikki pääsivät rikastumaan. Ymmärrät tämän viimeistään pian, kun usa joutuu pahaan pulaan.Habakuk:
        1:17 Saako se sentähden tyhjentää pyydyksensä, aina surmata kansoja säälimättä?

Danielin kirjan mukaan historia pidempi minä esitän lyhemmän kaavan mukaan !

Babylonia,Meedia,Persia ja Magedonia.

Makedonian jakaantuessa neljään osaan , pitkien aikojen kuluttua sieltä kuninkaiden joukosta nousee kymmenennen kuninkaan jälkeen 11 kuningas hallitsi nimellä Antiokhos neljäs Epifanes, kuului Syyrian Seleukidi kuninkaisiin!

Kats. Syyrian Seleukidi kuninkaat !

Olet ehkä unohtanut nämä historian hämärään ?

• huomioi se
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Danielin kirjan mukaan historia pidempi minä esitän lyhemmän kaavan mukaan !

Babylonia,Meedia,Persia ja Magedonia.

Makedonian jakaantuessa neljään osaan , pitkien aikojen kuluttua sieltä kuninkaiden joukosta nousee kymmenennen kuninkaan jälkeen 11 kuningas hallitsi nimellä Antiokhos neljäs Epifanes, kuului Syyrian Seleukidi kuninkaisiin!

Kats. Syyrian Seleukidi kuninkaat !

Olet ehkä unohtanut nämä historian hämärään ?

Huomioppa se, että minun tulkinnassani ovat mukana kaikki VTn profeetat Mooseksesta alkaen. Daniel vain vahvistaa samaa yleiskuvaa joka tulee esille muiden pr;n kirjoituksista.

• tuhat ja yksi
        huomioi se kirjoitti:

Huomioppa se, että minun tulkinnassani ovat mukana kaikki VTn profeetat Mooseksesta alkaen. Daniel vain vahvistaa samaa yleiskuvaa joka tulee esille muiden pr;n kirjoituksista.

ovat jääneet sinun kannattamassasi tulkinnassa huomiotta sen sijalle on otettu Rooma joka ei sinne kuulu ,lisäksi vielä Makkabialaiskirja on unohdettu kokonaan , täytyy asiaa tutkia jae jakeelta silloin eroavaisuudet paljastuvat helpommin !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      245
      2290
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1521
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1426
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1285
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      1004
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      177
      891
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      826
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      772
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      58
      755
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      745
    Aihe