Hei!
Osaisitteko hyvät palstalaiset antaa vinkkejä Internetin sivustoista, joilla yli 60-vuotiaat käyvät ahkerasti? Olisin nimittäin halukas tekemään kandidaatin tutkielmani yli 60-vuotiaiden Internetin käytöstä ja tahtoisin löytää sitä varten ihmisiä, jotka haluaisivat kertoa aiheesta. Olisin todella kiitollinen avusta!
ikääntyvien sivustoja
25
1873
Vastaukset
- meidän
erittäin aktiivinen sherffimme yleensä poistaa nämä Galluppi-viestit.
Syytä siihen ei koskaan selvitetä.- sosiologian opiskelija
kiinnostaisi vain tietää, millä sivustoilla yli 60-vuotiaat ihmiset, eli tämän palstan kirjoittajat, yleensä vierailevat. Onko ikääntyneille suunnattuja sivustoja olemassa paljon ja löytyykö esimerkiksi keskustelupalstoja?
- siruna
sosiologian opiskelija kirjoitti:
kiinnostaisi vain tietää, millä sivustoilla yli 60-vuotiaat ihmiset, eli tämän palstan kirjoittajat, yleensä vierailevat. Onko ikääntyneille suunnattuja sivustoja olemassa paljon ja löytyykö esimerkiksi keskustelupalstoja?
sanomalehtien "Juttutuvista" ainakin
Kaleva-lehdessä on se ilmestyy Oulussa.
- Kuorolainen
Näillä palstoilla tosi elämää maistaneet eivät viihdy. Jos tänne yritätkään kirjoittaa asiasta, niin kuin se oli tai meni,sen jutun palstan pitäjä lähettää juttujen taivaaseen. Tänne pitää kirjoittaa siten,miten kaunosieluiset mummelit olisivat halunneet tapahtumien menevän.
- sosiologian opiskelija
Millä palstoilla sitten vierailevat ne, jotka eivät viihdy täällä? Yritän todellakin kartoittaa sitä, millainen valikoima ikääntyvillä on keskustelupalstojen suhteen enkä oikein osaa sitä muualtakaan kysyä kuin täältä.
- en ainakaan
Millä palstoilla sitten vierailevat ne, jotka eivät viihdy täällä? Yritän todellakin kartoittaa sitä, millainen valikoima ikääntyvillä on keskustelupalstojen suhteen enkä oikein osaa sitä muualtakaan kysyä kuin täältä.
ole löytänyt muita ikäihmisille osoitettuja palstoja. Kaikille sairauksille ja sen sellaisille on palstoja pilvin pimein.
Itsekin kaipaisin monipuolisempaa keskustelupalstaa. - KristaTee
palsta ole se "paras". Tai ainakin oli. Ennen oli vilkkaampaa. Täällä me "ikääntyvät" olemme joskus viihtyneet vallan hyvin.
Muuten, jokainen ihminen on ikääntyvä. Jokaiselle tulee vuosittin vuosi lisää ikää. En ollenkaan pidä luokittelusta! ;) - sosiologian opiskelija
en ainakaan kirjoitti:
ole löytänyt muita ikäihmisille osoitettuja palstoja. Kaikille sairauksille ja sen sellaisille on palstoja pilvin pimein.
Itsekin kaipaisin monipuolisempaa keskustelupalstaa.että on olemassa juuri palstoja, jotka on tarkoitettu ainoastaan ikääntyville?
- sosiologian opiskelija
KristaTee kirjoitti:
palsta ole se "paras". Tai ainakin oli. Ennen oli vilkkaampaa. Täällä me "ikääntyvät" olemme joskus viihtyneet vallan hyvin.
Muuten, jokainen ihminen on ikääntyvä. Jokaiselle tulee vuosittin vuosi lisää ikää. En ollenkaan pidä luokittelusta! ;)Olen samaa mieltä kanssasi, että jokainen meistä on ikääntyvä ja myös ikääntynyt. Kielen kanssa saa siis olla varovainen, koska se voi loukata ihmisiä. Erehdyin itse käyttämään sanaa, koska en kai jaksanut toistaa "yli 60-vuotiaat", pahoittelen siis.
Löytyisikö täältä ihmisiä, jotka olisivat kiinnostuneita kertomaan Internetin käytöstään? - KristaTee
Olen samaa mieltä kanssasi, että jokainen meistä on ikääntyvä ja myös ikääntynyt. Kielen kanssa saa siis olla varovainen, koska se voi loukata ihmisiä. Erehdyin itse käyttämään sanaa, koska en kai jaksanut toistaa "yli 60-vuotiaat", pahoittelen siis.
Löytyisikö täältä ihmisiä, jotka olisivat kiinnostuneita kertomaan Internetin käytöstään?Kysy pois.
- sosiologian opiskelija
KristaTee kirjoitti:
Kysy pois.
Tein tästä aiheesta jo aiemmin päivällä aloituksen toivoen, että se saisi ihmiset keskustelemaan ja pohtimaan keskenään omaa Internetin käyttöään. Aloitus kuitenkin poistettiin enkä ainakaan vielä ole saanut valvojalta vastausta tiedusteluuni poiston syystä. Olisin kuitenkin tosiaan kiinnostunut tietämään esimerkiksi mihin eri tarkoituksiin yli 60-vuotiaat käyttävät Internetiä ja esimerkiksi sähköpostia? Myös se olisi mukava kuulla kuinka usein ihmiset vierailevat keskustelupalstoilla ja mistä he mieluiten silloin keskustelevat. Ylipäätänsä olisi kiinnostavaa tietää, millainen osa Internetillä on yli 60-vuotiaiden arkielämässä. Ja kysymyksiähän aina tietysti riittää.
Olen samaa mieltä kanssasi, että jokainen meistä on ikääntyvä ja myös ikääntynyt. Kielen kanssa saa siis olla varovainen, koska se voi loukata ihmisiä. Erehdyin itse käyttämään sanaa, koska en kai jaksanut toistaa "yli 60-vuotiaat", pahoittelen siis.
Löytyisikö täältä ihmisiä, jotka olisivat kiinnostuneita kertomaan Internetin käytöstään?ainakin minun käyttöni syystä, että aloitin vasta viime syksynä kansalaisopistossa opiskelun koneen käytöstä täysin "ummikkona".
Laskut maksan netin kautta ja yhden yhdistyksen sihteerinä pöytäkirjat ym. "asiapaperit" tallettelen koneelle.
Googlesta sitten haen kaikenlaista tietoa mitä mieleen tulee. Pelejäkin vähän pelailen, eikö se ole eläkeläisen ajanvietettä!
Eri lehtien sivuilta uutisia käyn lukemassa.
Keskustelupalstoista en oikein ikäryhmille suunnattuja muita tiedä tai en ole osannut hakea.
Mielessä on kyllä ollut useinkin, että jos löytyisi muitakin, kun täällä tahtoo sensuuri olla liian pikkumaista. Kuitenkin tämä vain on tuntunut kaikesta huolimatta luontevammalta.
Kuulun juuri tähän 60 -ikäryhmään.
Että tämä minun osaltani.- 1943
Löytyisikö täältä ihmisiä, jotka olisivat kiinnostuneita kertomaan Internetin käytöstään?nuorta verta kaivataan. Minua sana "ikääntyvä" tai "ikääntynyt" ei haittaa. Työelämäterminologiassa ne on jopa jotenkin määritelty. Joskus ikääntyviä työntekijöitä piti pitää enemmän pumpulissa kuin nuorempia, en tiedä nykytilannetta. Minua voi haastatella. Sattumalta tulin tälle palstalle, koska voi ottaa erilaisia asioita. Pari muuta palstaa ovat sellaisia, joita seuraan säännöllisesti.
Tellastiina kirjoitti:
ainakin minun käyttöni syystä, että aloitin vasta viime syksynä kansalaisopistossa opiskelun koneen käytöstä täysin "ummikkona".
Laskut maksan netin kautta ja yhden yhdistyksen sihteerinä pöytäkirjat ym. "asiapaperit" tallettelen koneelle.
Googlesta sitten haen kaikenlaista tietoa mitä mieleen tulee. Pelejäkin vähän pelailen, eikö se ole eläkeläisen ajanvietettä!
Keskustelupalstoista en oikein ikäryhmille suunnattuja muita tiedä tai en ole osannut hakea.
Mielessä on kyllä ollut useinkin, että jos löytyisi muitakin, kun täällä tahtoo sensuuri olla liian pikkumaista. Kuitenkin tämä vain on tuntunut kaikesta huolimatta luontevammalta.
Että tämä minun osaltani.Sähköpostin käyttäjänä olen hyvinkin aktiivinen, se on kätevä tapa pitää yhteyksiä.
Lisäksi vastailen kaiken maailman kilpailuihin, tosin huonolla menestyksellä!- sosiologian opiskelija
Tellastiina kirjoitti:
ainakin minun käyttöni syystä, että aloitin vasta viime syksynä kansalaisopistossa opiskelun koneen käytöstä täysin "ummikkona".
Että tämä minun osaltani.Mitä muut ajattelevat? Voiko Internetistä muuten löytää uusia ihmissuhteita? Sähköpostilla on varmaan ainakin helppo pitää jo olemassa olevia yhteyksiä yllä kuten Tellastiinakin sanoi?
- a-woman1
...mutta kirjaa, jos ennätät.
Tämä palsta lienee suurin ja suosituin. Jippii hoipertaa siinä ja siinä, pysyäkö pystyssä.
Paras on GoldenAge, mutta ei sielläkään tungosta ole. (www.goldenage.fi/Et-lehti)
Muitakin saattaa olla, mutta niitä en tiedä.
Hyvää jatkoa tutkimuksellesi :).
- kun muutkin
Käyn monissa paikoissa.
Täällähän on vaikka miten paljon keskustelupalstoja sen kun valitsee mieleisensä.
On iltapäivälehdissä, MTV3 ym ym....
Suomi 24 on monista aiheista.
Esim. Omaishoitajat, Anopit ja apet, suku on pahin/paras, lähes kaikilta elämänaloilta on palsta.
En tunne itseäni niin seniiliksi että pitäisi välttämättä pysytellä "ikääntyvien" palstalla. - ikää on...
...niin ei ainakaan minun netinkäyttöni poikkea paljonkaan nuorempien tavoista.
Ircit sentään saavat olla rauhassa, mutta olenpa sielläkin vieraillut joitain vuosia sitten.
Ikäryhmääni lähinnä olevien chatissakin käyn joskus.
Nettikaupoissa teen ostoksia.
Lottoan netin kautta ja pankkiasiat tietty hoidan verkkosysteemillä.
Blogiakin pidän, kun kiireiltäni ehdin.
Kaikenlaista tietoa tulee ongittua aikansa kuluksi.
Pelejäkin pelaan, kun saan hyviä linkkejä.
Tälläistä on tämän 61v.ikääntyvän naisen nettikäyttääntyminen. - marjapensas
neljä vuotta sitten tietoteniikan A-ajokortin aikani kuluksi, työni ohessa.
Internettiä käytän laskujen maksamiseen, tietojen etsimiseen, digikuvien tilaamiseen,
sähköiseen kaupankäyntiin, ja sähköpostien lähettämiseen.
Tämä suomi24 60 on ainoa keskustelupalsta, missä vierailen.
Toivottavasti olin avuksi, omalta osaltani. - kertoja22
niin uskallan kerron missä kaikilla sivustoilla vierailen, päivittäin. Vanha kun olen ja nainen vielä kaikenlisäksi!
- sosiologian-opiskelija
Suomi24:n sähköpostiosoitteeni pitäisi olla nyt käytössä eli [email protected]
Jos Sinä haluaisit kertoa enemmän Internetin käytöstäsi, voit katsoa "Todella mukavaa" otsikoidun viestini alta millaisia asioita voisit esimerkiksi pohtia. - sosiologian-opiskelija
sosiologian-opiskelija kirjoitti:
Suomi24:n sähköpostiosoitteeni pitäisi olla nyt käytössä eli [email protected]
Jos Sinä haluaisit kertoa enemmän Internetin käytöstäsi, voit katsoa "Todella mukavaa" otsikoidun viestini alta millaisia asioita voisit esimerkiksi pohtia.osoite siis [email protected]
ilman mitään väliä, vain väliviiva
- sosiologian opiskelija
että löytyy ihmisiä, jotka haluavat kertoa Internetin käytöstään! Nostan tänne vielä paremmin näkyville joitakin kysymyksiä, joista voisi keskustella ja joita voisi pohtia. Muustakin Internetiin liittyvästä olisi mukava saada keskustelua aikaiseksi!
Esimerkiksi mihin tarkoituksiin Sinä käytät Internetiä tai sähköpostia?
Kuinka usein seuraat keskustelupalstoja ja millaisille palstoille mielelläsi osallistut?
Millaisessa osassa Internetin käyttö on ylipäätänsä Sinun arkielämässäsi? Viekö se kuinka paljon aikaa?
Voiko Internetistä löytää uusia tuttavuuksia tai ystäviä? Käytätkö sähköpostia paljon jo olemassa olevien yhteyksien ylläpitoon?
Mitä Internet ja sen tarjoamat palvelut ja mahdollisuudet ylipäätänsä merkitsevät Sinulle?Tänne se sinut ketjuinesi lennätti tämä meidän sheriffimme!
Toivottavasti olet löytänyt tänne sinäkin.
Netin käytöstä vielä, ostoksia tulee täältä tehtyä ja esim. kirjakerhon kuukauden kirja on kätevä perua.
Melkein päivittäin koneella tulee käytyä ja osallistuttua keskusteluihin.
Tämän Suomi24:n lisäksi Marttain keskustelufoorumilla tulee vierailtua.
Vaihteleehan se ajan käyttö täällä eri päivinä, ajankuluhan se on, ellei muuta keksi.
Onhan netissä kiva surffailla, kun tietäisi enemmän kiinnostavia linkkejä.
Olen löytänyt ystäviäkin palstalta, joiden kanssa vaihdetaan ajatuksia sähköpostin välityksellä.
- .,.,.,.,.,
voisi tutkia sheriffien kaistapäisiä ketjusiirtoja.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2626006
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!613147- 962793
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei472258Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.4221794Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1061587SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä321337Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse101289Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST92731059Haapaveen nähtävyys?
Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u431018