kuorimaton katkarapu

Taapertaja.

Terve. Kertokaahan tyhmälle että miten valmistetaan niitä katkarapuja joita on esim. ruotsin laivalla?
Ostin kuorimattomia katkarapuja ja olisi kiva tietää että kauanko pitää keittää yms yms..
Toine amatööri kysymys. En muista enää että miten rapu piti kuoria ennen syöntiä.

Kiitos kaikille vastanneille.

14

13690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skandia/Nordia

      1. Emme tiedä, mitä tarkoitat Ruotsin laivalla "olevilla" katkaravuilla. Niitä on siellä useassa eri muodossa.
      2. Et taida löytää Suomesta keittämättömiä katkarapuja, joten säästyt keittämiseltä. ÄLÄ siis keitä niitä ostamiasi.
      3. Vähän vaikea selittää sanallisesti miten (katka?)rapuja kuoritaan (kysyt tuossa miten RAPU kuoritaan). No yritetään (KATKArapu): Väännä pää poikki ja pois. Nypi jalat ja selkäpanssari pois. Nipistä ja vedä pyrstöstä kuori pois. Syö paljas pyrstö.

      • vanha kokki

        Myös se peräsuoli, joka on tummana näkyvissä paljaan pyrstön yläpuolella.


      • Elämän suoli
        vanha kokki kirjoitti:

        Myös se peräsuoli, joka on tummana näkyvissä paljaan pyrstön yläpuolella.

        Ei minusta tarvitse poistaa katkaravun (ei edes jokiravun) suolta. En tee sitä koskaan, eikä suolen maku tunnu. Ja väitän, ettei vika ole minun makuaistissani. On enemmänkin kyse siitä, että ajatteleeko asiaa vai ei.
        Mutta kukin tyylillään.


      • nähty on
        Elämän suoli kirjoitti:

        Ei minusta tarvitse poistaa katkaravun (ei edes jokiravun) suolta. En tee sitä koskaan, eikä suolen maku tunnu. Ja väitän, ettei vika ole minun makuaistissani. On enemmänkin kyse siitä, että ajatteleeko asiaa vai ei.
        Mutta kukin tyylillään.

        Eihän sen suolen maku tunnu, mutta joskus sen suolen sisältö saattaa saada vauhdikasta elämää aikaiseksi vatsassa.


    • rotissööri

      minä syön katkaravut ruotsinristeilylaivoilla kokonaisena kuorineen; siinä on terveellisiä ravintoaineita. Pitää vain huoellisesti pureksia. Syöhän kissakin katkaravut kuorineen. Keitetyt katkaravut ovat vaaleanpunaisia ja raa'at harmaita. Keitä harmaita katkarapuja 4...5 minuuttia viisiprosenttisessa suolavedessä, mausteeksi tillikukintoja.

      Tavallisien rapujen syöntiohjeita on riittävästi saatavilla ja silloin pöytään on hyvä kattaa erillinen rapuveitsi. Niitä on saatavana mm. Tiimarista kukkarolle sopivaan hintaan.

      vilkaisepa sivuja

      http://www.kalatalo.fi/rapu/ravun_syon_his.htm

      Tyhmä ei ole se joka kysyy, vaan on viisautta ottaa asiasta selvää.

      • suosittele

        kenellekään muulle katkaravun syömistä kuorineen. Ihminen ei ole kissa.
        Tietenkin "rotissööri" itse saa toki tehdä juuri kuten parhaalta maistuu ja tuntuu.


      • minä olen ihminen

        Ei kai kukaan oikeasti syö katkarapuja kuorinenn...?? Tämän on pakko olla vitsi.

        Onhan varmaan yleisessä tiedossa ettei kissa osaa kuoria katkarapuja, saati sitten kypsentääkään niitä joten syöthän ne myös raakanakin sitten??
        Kissoille maistuvat mm. myös pikkujyrsijät ja linnut -raakana tietysti ja karvoineen päivineen- puhumattakaan peräsuolen poistamisesta...


      • ei kuulune
        minä olen ihminen kirjoitti:

        Ei kai kukaan oikeasti syö katkarapuja kuorinenn...?? Tämän on pakko olla vitsi.

        Onhan varmaan yleisessä tiedossa ettei kissa osaa kuoria katkarapuja, saati sitten kypsentääkään niitä joten syöthän ne myös raakanakin sitten??
        Kissoille maistuvat mm. myös pikkujyrsijät ja linnut -raakana tietysti ja karvoineen päivineen- puhumattakaan peräsuolen poistamisesta...

        kissojen normaaliin ruokavalioon?


      • katkis
        ei kuulune kirjoitti:

        kissojen normaaliin ruokavalioon?

        eikä taida kuulua ihmisenkään "normaaliin" ruokavalioon, vai kuinka moni niitä muka käy itse sukeltelemassa ja pyydystämässä...


      • Anonyymi

        👍👍👍


    • rapuhullu

      Itse rakastan kuorimattomia katkarapuja! ja tänään kun hain kontumarketista niitä niin ei siellä ollut enää niitä sinisiä pusseja, vaan jotain paskoja vihreessä pussissa olevia jokikatkarapuja, jotka kokemuksella maistuu ihan kumille ja VITUN pahalle, jos joku tietää mistä sinisestä (1kg ja 7e) pussista puhun niin kertokaa mihin ne on kadonnu?!?!?

    • kontusillaan ?

      "Kontumarketista" heh heh missä sellainen marketti muka on, jossain kontulassako?

      • Nomen est omen, onko

        Kontumarket on kyllä kontulassa ja se on K-Supermarket, ja yllättävän hyvä valikoimallaan cverrattuna moneen cittariinkin. Ettäs tiiät, ähäkutti!!! :D


    • Zarniwoop

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1509
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1133
    3. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1018
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      880
    Aihe