kuorimaton katkarapu

Taapertaja.

Terve. Kertokaahan tyhmälle että miten valmistetaan niitä katkarapuja joita on esim. ruotsin laivalla?
Ostin kuorimattomia katkarapuja ja olisi kiva tietää että kauanko pitää keittää yms yms..
Toine amatööri kysymys. En muista enää että miten rapu piti kuoria ennen syöntiä.

Kiitos kaikille vastanneille.

14

15928

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skandia/Nordia

1. Emme tiedä, mitä tarkoitat Ruotsin laivalla "olevilla" katkaravuilla. Niitä on siellä useassa eri muodossa.
      2. Et taida löytää Suomesta keittämättömiä katkarapuja, joten säästyt keittämiseltä. ÄLÄ siis keitä niitä ostamiasi.
      3. Vähän vaikea selittää sanallisesti miten (katka?)rapuja kuoritaan (kysyt tuossa miten RAPU kuoritaan). No yritetään (KATKArapu): Väännä pää poikki ja pois. Nypi jalat ja selkäpanssari pois. Nipistä ja vedä pyrstöstä kuori pois. Syö paljas pyrstö.

• vanha kokki

Myös se peräsuoli, joka on tummana näkyvissä paljaan pyrstön yläpuolella.

• Elämän suoli
        vanha kokki kirjoitti:

Myös se peräsuoli, joka on tummana näkyvissä paljaan pyrstön yläpuolella.

Ei minusta tarvitse poistaa katkaravun (ei edes jokiravun) suolta. En tee sitä koskaan, eikä suolen maku tunnu. Ja väitän, ettei vika ole minun makuaistissani. On enemmänkin kyse siitä, että ajatteleeko asiaa vai ei.
        Mutta kukin tyylillään.

• nähty on
        Elämän suoli kirjoitti:

Ei minusta tarvitse poistaa katkaravun (ei edes jokiravun) suolta. En tee sitä koskaan, eikä suolen maku tunnu. Ja väitän, ettei vika ole minun makuaistissani. On enemmänkin kyse siitä, että ajatteleeko asiaa vai ei.
        Mutta kukin tyylillään.

Eihän sen suolen maku tunnu, mutta joskus sen suolen sisältö saattaa saada vauhdikasta elämää aikaiseksi vatsassa.

• rotissööri

minä syön katkaravut ruotsinristeilylaivoilla kokonaisena kuorineen; siinä on terveellisiä ravintoaineita. Pitää vain huoellisesti pureksia. Syöhän kissakin katkaravut kuorineen. Keitetyt katkaravut ovat vaaleanpunaisia ja raa'at harmaita. Keitä harmaita katkarapuja 4...5 minuuttia viisiprosenttisessa suolavedessä, mausteeksi tillikukintoja.

Tavallisien rapujen syöntiohjeita on riittävästi saatavilla ja silloin pöytään on hyvä kattaa erillinen rapuveitsi. Niitä on saatavana mm. Tiimarista kukkarolle sopivaan hintaan.

vilkaisepa sivuja

http://www.kalatalo.fi/rapu/ravun_syon_his.htm

Tyhmä ei ole se joka kysyy, vaan on viisautta ottaa asiasta selvää.

• suosittele

kenellekään muulle katkaravun syömistä kuorineen. Ihminen ei ole kissa.
        Tietenkin "rotissööri" itse saa toki tehdä juuri kuten parhaalta maistuu ja tuntuu.

• minä olen ihminen

Ei kai kukaan oikeasti syö katkarapuja kuorinenn...?? Tämän on pakko olla vitsi.

Onhan varmaan yleisessä tiedossa ettei kissa osaa kuoria katkarapuja, saati sitten kypsentääkään niitä joten syöthän ne myös raakanakin sitten??
        Kissoille maistuvat mm. myös pikkujyrsijät ja linnut -raakana tietysti ja karvoineen päivineen- puhumattakaan peräsuolen poistamisesta...

• ei kuulune
        minä olen ihminen kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti syö katkarapuja kuorinenn...?? Tämän on pakko olla vitsi.

Onhan varmaan yleisessä tiedossa ettei kissa osaa kuoria katkarapuja, saati sitten kypsentääkään niitä joten syöthän ne myös raakanakin sitten??
        Kissoille maistuvat mm. myös pikkujyrsijät ja linnut -raakana tietysti ja karvoineen päivineen- puhumattakaan peräsuolen poistamisesta...

kissojen normaaliin ruokavalioon?

• katkis
        ei kuulune kirjoitti:

kissojen normaaliin ruokavalioon?

eikä taida kuulua ihmisenkään "normaaliin" ruokavalioon, vai kuinka moni niitä muka käy itse sukeltelemassa ja pyydystämässä...

• Anonyymi

👍👍👍

• rapuhullu

Itse rakastan kuorimattomia katkarapuja! ja tänään kun hain kontumarketista niitä niin ei siellä ollut enää niitä sinisiä pusseja, vaan jotain paskoja vihreessä pussissa olevia jokikatkarapuja, jotka kokemuksella maistuu ihan kumille ja VITUN pahalle, jos joku tietää mistä sinisestä (1kg ja 7e) pussista puhun niin kertokaa mihin ne on kadonnu?!?!?

• kontusillaan ?

"Kontumarketista" heh heh missä sellainen marketti muka on, jossain kontulassako?

• Nomen est omen, onko

Kontumarket on kyllä kontulassa ja se on K-Supermarket, ja yllättävän hyvä valikoimallaan cverrattuna moneen cittariinkin. Ettäs tiiät, ähäkutti!!! :D

• Zarniwoop

http://www.iltasanomat.fi/videot/ruoka-juoma/vid-1288529485869.html
      Tässä NIgella rouskuttelee jättikatkaravun..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5263
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2595
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      147
      1239
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1213
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      119
      913
    Aihe