marinoidut valkosipulinkynnet

hulluna niihin

Hei valkosipulin ystävät,

Itse olen myös valkosipulin ystävä, mutta olen ollut melko varovainen sen käytön suhteen, koska se haju jälkeenpäin (siis kanssaihmisten kannalta) on kuvottava! Nyt olen kuitenkin löytänyt loistavan herkullisen tuotteen; marinoidut valkosipulinkynnet. Niitähän menis aivan hulppeasti ruuan kanssa, mutta olen hiukan epävarma, että miten tuon hajun kanssa on tässä tapauksessa!? Mies ei ole valittanut seuraavana päivänä, vaikka olisin popsinut 10 kynttä ruuan kanssa. Kertokaa asiantuntijat, että voiko olla niin onnellisesti, että näistä marinoiduista valkosipulinkynsistä ei jäisi hajuhaittaa? Viekö se liemi hajun mennessään?

10

9538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotissööri

      valkosipuli on kaikkein kommunistisin ruoka, sitä on annettava joko kaikille tai ei kellekään.

    • nam. aahh.....

      Olen tehnyt marinoituja valkosipuleita jo vuosia ja syönyt kerralla useita kymmeniä kynsiä.Eivät "haise" vaan tuoksuu,mutta ei niin voimaakaasti kui muuten syötynä.Ei muutakuin naamaan vaan ja jos on jotain tuoksu haittoja,niin syö vain viikonloppuisin.Paras marinoitu valkosipuli on sellainen joka on rapea,niin kuin meidän tekemä tuote on.(paljon kehuja saanut)

      • kysyy.

        No millä te olette niitä marinoineet...?


      • vitlök

        Antaisitko ohjeen valkosipulien marinointiin??
        Kiitos!! :)


      • resepti
        vitlök kirjoitti:

        Antaisitko ohjeen valkosipulien marinointiin??
        Kiitos!! :)

        Valitettavasti en voi antaa,kun tämä resepti on "patentoitu".


      • ---
        resepti kirjoitti:

        Valitettavasti en voi antaa,kun tämä resepti on "patentoitu".

        sitten kehuskelet


      • "Nimimerkin tulee sisä...
        resepti kirjoitti:

        Valitettavasti en voi antaa,kun tämä resepti on "patentoitu".

        Patentit eivät ole salaisia. Koko niiden pointti on siinä, että ne ovat julkaistuja.


    • mervieila

      Hei. Olen etsinyt ohjetta valkosipulin kynsien marinointiin, mutta en ole löytänyt.
      Sain paljon ihania kotimaisia valkosipuleita
      ja haluaisin säilöä ne, etteivät ehtisi pilaantua.
      Voisitko lähettää ohjeen minulle?
      Kiitos jo etukäteen.

    • Anonyymi

      500 g kuorittuja valkosip.kynsiä
      Marinadi
      1 1/2 dl vettä
      1 1/2 dl etikkaa
      1 rkl suolaa
      1 dl hunajaa
      1 dl oliiviöljyä
      1/2 sitruunan mehu
      3 tl mustapippuria
      1 rkl chiliä

      Mittaa kattilaan vesi, etikka ja suola.
      Keitä lientä viisi minuuttia.
      Lisää valkosipulinkynnet, kiehauta
      Nosta kattila pois liedeltä ja sekoita joukkoon hunaja, oliiviöljy ja mausteet.
      Jaa valkosipulinkynnet puhtaisiin lasipurkkeihin ja kaada päälle lientä.
      Sulje tiiviisti ja anna marinoitua jääkaapissa muutaman päivän ajan.

    • Anonyymi

      Yksinkertaisimmillaan riittää marinointiin vettä ja etikkaa 50:50. Suolaa ja mausteita voi lisätä oman maun mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe