En syö koulussa koskaan

eikä harmita

En syö koskaan kouluruokaa, koska:
- ruoka on mautonta mössöä, josta en pidä
- ruoka ei edes ole kunnollista, perunaa joka paikassa, lihaa/kalaa/kanaa yms. olemattomia määriä
- en saa ruokarauhaa, kun "luokkakaverit" heittelevät ruuanpalasilla päälleni ja kaatavat vesilasini ruokani päälle yms.
- toiset tulevat pilkkaamaan minua kun syön
- minulla ei yleensä ole nälkä kouluruokailun aikaan

Niin, ei ole edes nälkä ja ruoka on pahaa. Jos olisi hyvää ruokaa, en kävisi siltikään, koska en saisi syödä rauhassa, kun "kaverit" tulevat silloinkin kiusaamaan. Olen näes koulukiusattu, jatkuvasti. Eikä asiaan puututa vaikka olen opettajillekin huomauttanut. Tätä on koko peruskoulun kestänyt eikä se lopu ennen koko koulun loppumista.

12

2024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt järki käteen

      Toivottavasti ei kuulosta paasaamiselta, koska se ei ole tarkoitus. Mutta anyway.. Sinun ikäisesi tarvitsee aamiaisen lisäksi kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Jos päiväsapuska on koulussa tarjolla, sinulla pitää olla yhtälainen rauha sen syömiseen, kuin muillakin.

      Jos opettajat ovat niin nössöjä, että eivät saa hommaa toimimaan, puhu vanhemmillesi ja pyydä heitä ottamaan yhteyttä kouluun, suoraan rehtoriin, ja kertomaan pitkäaikaisesta häirinnästä. Sitä ei pidä sietää, siihen pitää puuttua. Ja siis muustakin kiusaamisesta.

      Uskon, itsekin kouluruuan muistot suhteellisen tuoreina mielessä, että sapuska on välillä mössöä, mutta usein myös ihan jees. Eikun syömään; opettajilta pitää edellyttää ruokarauhan
      mahdollistamista jokaiselle oppilaalle.

      • The_69_eyes

        Lapset ovat nykyään nirsoja, mikään muu ei kelpaa ku tupla-MicMac, karkit ja sipsit. Miksi näin, no siksi kun vanhemmat ei opeta lapsiaan syömään kunnon ''kotiruokaa''. Se vika ei ole kouluruoassa vaikka se ei olekkaan maailman parasta pöperöä niin se vika on sun korvien välissä.


      • masaboyz

        Hanki henkivartia, Commando, Karateka tai Iso Arska!


      • ---
        The_69_eyes kirjoitti:

        Lapset ovat nykyään nirsoja, mikään muu ei kelpaa ku tupla-MicMac, karkit ja sipsit. Miksi näin, no siksi kun vanhemmat ei opeta lapsiaan syömään kunnon ''kotiruokaa''. Se vika ei ole kouluruoassa vaikka se ei olekkaan maailman parasta pöperöä niin se vika on sun korvien välissä.

        MicMac? Eiks se oo vaatemerkki? Luuletsä että lapset syö jotai vaatteita?


    • rotissööri

      kuulunet varmaan niihin koululaisiin, jotka jättävät kouluruoan syömättä, jotta sitten sen voisivat korvata kioskista ostetuilla sipseillä.

    • et kuitenkaan

      syö kouluruokaa, niin tee siitä ilmoitus koulun keittiöön. Silloin ruokaa ei edes valmisteta sinulle. Säästyy rahaa, vaivaa ja luonnonvaroja. Resurssit tulevat niiden käyttöön, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.

    • ...

      Huonoja selityksiä.

      > En syö koskaan kouluruokaa, koska:
      > - ruoka on mautonta mössöä, josta en pidä

      Osta mausteita. Repussakin saa kulkemaan niitä ihan hyvin. Esimerkiksi tabascolla saa helposti makua lähes mihin tahansa.

      - ruoka ei edes ole kunnollista, perunaa joka paikassa, lihaa/kalaa/kanaa yms. olemattomia määriä

      Peruna on terveellistä perusruokaa.

      > - en saa ruokarauhaa, kun "luokkakaverit"
      > heittelevät ruuanpalasilla päälleni ja
      > kaatavat vesilasini ruokani päälle yms.

      Hanki vaikka videoiva kännykkä ja pistä se vaikka rintataskuun kuvaamaan niin, ettei kukaan huomaa.

      > - toiset tulevat pilkkaamaan minua kun syön

      Ks. edellinen. Kamerassa on myös mikrofoni.

      > - minulla ei yleensä ole nälkä kouluruokailun aikaan

      Niin ei ole, koska et ole tottunut syömään siihen aikaan.

      • asasasasa

    • kouluruokaa syövä opiskelija

      terve,

      minua harmittaa puolestasi, että koulukaverisi pilaavat tämän ruokailuhetken kaatamalla vettä ruokaasi.

      Itselläni on päässä semmonen vika, että jos joku koskee mun ruokaan niin voisin melkein tappaa hänet..

      Kouluruokahan ei tunnetusti ole mitään maailman herkullisinta pöperöä, johtuen tietenkin siitä, että he jotka ruokaa tekevät niin heillä on käytössään tietty määrä rahaa..

      Itse laitan makuaistini OFF asentoon aina kun syön koulussa. Täytän vain vatsani ja olen onnellinen taas. Meidän koulussa on ihanteellinen tilanne, kun saa monia eri salaatteja, lämmintä ruokaa saattaa olla muutamaa sorttia jonainpäivinä ja tuoretta leipääkin joka päivä. Maitokin on kylmää.

    • Klaf

      Yleensäppä ei ole minkään mahtavan makusta, myönnän että olen nirso. Perus raaka-aine on peruna joka ei oikeastaan minulle maistu miltään ellei kaada suolaa täyteen sitä annosta mutta koostumus säilyy ja se on vain koulussa jotenkin outo. Sitten tässä meidän ammattikoulussa niin esim. pyttipannu on tyyliin iso pottu 4osaa halottu ja sitten on pari makkaran palasta suhteella 1:10 ja kelluu rasvassa ne potut kaiken lisäksi. Tottakai joskus on ihan hyvääkin kalasapuskaa tai jopa kanaa, sitten on joka päivä maksullisena ateriana jotakin pitsaa tai pihviä niin nälkä siinä tulee kun kattoo niitä.

      Leipä sentään on hyvää, salaatti voisi joskus olla edes perussalaattia josta on valmiiksi paloitellut aineet ja voisi kasata oman kokonaisuuden eikä joku valmis sekoitus.

    • Pezkele-

      ennen oli kunnon riisiä ja kanakastiketta... nyt 10litran astiassa kanakastiketta on maksimissaan 10 kananpalasta... kana on korvattu porkkanalla, nauriilla,lantulla ei sitä ruokaa syö hullukaan ja heti tulee istumista jos käy kaupasta hakemassa ruokaa...
      perunat ovat jotakin kumipottuja... kerran oli semmosia perunoita että ei meinannu veitsellä halki saada...

      • <:P

        Itsekkin olen törmännyt sellaisiin kumi pottuihin. Mutta kaiken huippu oli se kun löysin rustoa perunoista viikon ajan! Joskus perunat on ihan syötäviäkin. Eniten koulu ruuassa inhoan sitä, kun keitot ovat TOSI laihan makuisia.

        Ja siitä kiusaamisesta.. Vetele turpaan. Itseäni kiusattiin about ensin 3 vuotta ala-asteella, sain tarpeekseni ja hakkasin porukan "pomon". Ei siihen paljoa tarvittu kun napakka isku keskelle naamataulua. Minun pinnani sattuu olemaan aika lyhyt aikainen jos tarpeeksi kovaa ärsyttää. Ja kun suutun, niin suutun kunnolla. Ääntäkin lähtee kuin sumutorvesta ja voimaa löytyy kyllä tarpeen mukaan. XD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe