Mitä mieltä olette seuraavanlaisesta ruoasta. Olen itse monesti syönyt ja hyvää on, eikä mielestäni epäterveellistä. Vähän rasvaa ja paljon proteiinia (lihaksille hyväksi):
LÄMPIMÄT TONNIKALALEIVÄT
- 2 ruispalaa
- levitä päälle kevyttä tuorejuustoa
- levitä päälle tonnikalaa (vedessä)
- laita päälle tomaatin viipaleita
- lopuksi päälle kevyt-juustoa niin, että se peittää leivän ja muut täytteet
- laita mikroaaltouuniin 2 minuutiksi
- mausta oman makusi mukaan (oreganoa, suolaa, ketsuppia, sinappia yms.)
- lisukkeeksi sopii esim. salaatti
Miltä kuulostaa? Suosittelen kokeilemaan, saa todella hyvää aikaan vähärasvaisissa tuotteilla. Esimerkiksi käytän tuorejuustoa, jossa on 2% rasvaa ja juustoa, jossa on 5% rasvaa. Ruisleivässä ei rasvaa ole, ja se sisältää kuituja, jotka pitävät kylläisyyden tunnetta ja auttavat ruuansulatuksessa/vatsan toiminnassa. Tonnikala sisältää vain proteiinia (ei hiilareita ja rasvaa), ja pitää myös kylläisyyden tunnetta. Eli kokonaisuutena aikas proteiinipitoinen ja rasvaa ei ole juuri ollenkaan.
Lämpimät tonnikalaleivät
4
2300
Vastaukset
- kokeilenpa
Hyvä iltapala tai kevyt lounasvaihtoehto. Energiamäärä ei nouse kovin korkealle, mukana on hiilareita, proteiineja, hiukkasen rasvaa ja vihanneksia. Lisäpisteitä yrteistä! Hyvä, halpa ja helppo. Fiksua!
- houkuttele
Kevytjuustot on perseestä samoin kuin vedessä olevan tonnikala. Tonnikalan pitää olla öljyssä ja juuston kunnon juustoa normaalill rasvaprosentilla. Sitäpaitsi hökötys kannattaisi tehdä normaaliuunissa eikä mikrossa. Itse olen laihtunut kilon viikkoavauhdilla, vaikka en ole siirtynyt mihinkään kevyttuotteisiin enkä ole jättänyt herkkujakaan kokonaan pois. Kaikkea vaan vähemmän mutta maistuvaa ruokaa silti.
- herkkusuu_
Tommosia leipiä teen aina silloin kun iskee kova nälkä eikä jaksa tehdä "oikeaa" ruokaa. En vaan laita mitään tuorejuustoo vaan vähän ketsuppia. Tonnikala vedessä on tosi namia! Jos haluu vaihtelua, laita niitä maustettuja tonnikala juttuja. mm. Curry. On tosi hyviä! Päälle vaan kevyttä juustoo vähäsen ja namia on! :P
- ruisleivästä
kuinka terveellistä on... Kun on huonompi laatuista ruisleipääkin. Esimerkiksi vaasan ruispalat sisältää enimmäkseen vaan sokeria vaikkei siinä kunnolla ehkä näkisikään sitä, tai siis siirappia. Kannattaa siis etsiä tuoteselosteista se paras ruisleipä vaihtoehtokin. Jo nyt siis ruvetaan pilkun nussijaks xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783200
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311772- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264