Hirvenvasikansydän

Miten teen ruuaksi???

Sain hirvenvasikan sydämen ja kielen. Nyt niistä pitäis tehdä ruokaa!!! Enkä ole koskaan moisia edes nähnyt, joko sitten kokkaillut. Keittämään niitä nyt ainakin alan, mutta mitä sen jälkeen???? Kertokaa, ja auttakaa minua tietämätöntä. (Uusi mieheni on intohimoinen metsästäjä) Nyt on hyvät neuvot tarpeen...Kiitos jo etukäteen!

7

576

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sydämestä en oikein osaa sanoa mitään (patahommia luulen!), mutta kielen päälle luulen ymmärtäväni:

      Kattilaan makuliemiainekset: porkkanaa, palsternakkaa, lanttua, sipulia, mustapippuria, pala purjoa ja suolaa, laakerinlehti ja vaikka persiljanippu - kaikki kunnon paloina. Kieli puhdistetaan kauniiksi ja liemeen hautumaan. Keitos saa juuri ja juuri kiehua tahi kuplia. Pinnalta kauho kuoha pois kun nousee. Pari tuntia keittoa ja annetaan jäähtyä vähän liemessä.

      Liemestä pois vielä lämpimänä ja nahka kuoritaan päältä - jos ei lähde helpolla pois anna vielä hautua tovi.

      Kuorinnan jälkeen takaisin kattilaan maustumaan.

      Tarjolle tuotuna leikataan jäähtyneenä ohuen ohuiksi siivuiksi. Lisäkkeet esim. cumberlandinsoossi, piparjuurikerma, cocktailkurkut, mustaherukkahyytelo, marinoitu punasipuli, parismarjat yms. hyvät asiat.

      • Miten teen ruuaksi???

        Kaunis kiitos neuvoista. Taidatkin olla ammattilainen kokkausalalla, oli todella hyvät tiedot Sinulla!


      • Miten teen ruuaksi??? kirjoitti:

        Kaunis kiitos neuvoista. Taidatkin olla ammattilainen kokkausalalla, oli todella hyvät tiedot Sinulla!

        Kiitos kehuista - kotikokkihan minä. Mutta kun on hyvä raaka-aine kyseessä niin sille haluaa kauniin kohtelun.


      • lihaamies

        Heippa,

        en huomannut äskeiseen sydänjuttuun mainita, että kielen kuoriminen kokemukseni mukaan käy helpoimmin siten, että jahka keitos on valmis, tulikuuma kieli
        jääkylmään veteen hetkeksi, niin kielen "nahka" kovettuu ja se on varsin helppo poistaa ja sitten
        keitinliemeen jäähtymään.

        t. Lihamies


    • lihaamies

      Heips,

      keitäpä se sydänkin hiljalleen kypsäksi ja anna jäähtyä liemessään. Mausteita saa olla aikapaljon, koska sydän kuten kielikin ottaa huonosti makua
      "vastaan". Jahka sydän on jäähtynyt, ohuiksi viipaleiksi ja leivänpäälle. On muuten hyvää kuten kielikin. Jotkut niuhottavat kielen osalta, jotta sitä ei voi syödä, kun on jo ollut jonkun suussa.
      Seuraavana aamuna keittävät kananmunia........

      Terveisin

      Lihamies

      • Aloittaja

        Kiitos neuvoista, kokeilen myös sinun reseptilläsi.
        Tosi hyvä toi munajuttu, meinasin kuolla nauruun, mutta niinhän se on miten mainitsit!


      • no käristys tietty
        Aloittaja kirjoitti:

        Kiitos neuvoista, kokeilen myös sinun reseptilläsi.
        Tosi hyvä toi munajuttu, meinasin kuolla nauruun, mutta niinhän se on miten mainitsit!

        Me täällä pohjoisessa teemme aina vasansydämestä käristyksen.Ennen pakastamista kuorit vain ylimääräiset rasvat pois. Et parempaa käristystä ole maistanut...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe