Pärjääkö 1-vuotias yhdellä aterialla pvässä?

tämänäin

Eli mitä olette mieltä!Pärjääkö vuoden ikäinen YHDELLÄ lämpimällä aterialla pvässä?

38

4582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitat

lämpimällä aterialla? Onko se mielestäsi vain se lounasruoka?

Verensokerin heilahtelujen ja tyytyväisemmän lapsen vuoksi suosittelen tuon ikäiselle, aamu- ja iltapuurot, lounaan, välipalan ja päivällisen. Muut kai menee kategoriaan lämmin, paitsi välipala. Aikuisen kohdalla voisi sanoa, ettei se aterian lämpimyys mitään monipuolisuutta ja terveellisyyttä takaa eli edes se yksi ei aikuiselle ole tarpeellinen. Mutta ruoansulatuselimistölle se lämmin ateria on helpommin sulavassa muodossa, joten lapselle kyllä useampia kuin yksi lämmin.

• Vastaus on siis ei

mielestä minkään ikäisen lapsen ei tarvitsisi pärjätä yhdellä lämpimällä aterialla päivässä.

• tttäti

Ei missään tapauksessa. Eli aamupuuro-velli, lounas, päivällinen ja illallinen, joka voi olla tuota puuroa tai velliä. Sitten vielä pari välipalaa. Vatsa on pieni ja tarvitsee täydennystä usein. Annoksethan eivät suuria ole.

• No huh huh

Jumankekka, neuvoloista saa roppakaupalla tietoa pienen lapsen ruokkimisesta ikäkausittain. Kuka saamarin tollo lähtee kyselemään S24-palstalaisten mielipiteitä siitä, mikä on 1-vuotiaan lapsen ruuan tarve.

Toimita se lapsi kiireesti jonnekin huostaan, ellet ole kykenevä häntä hoitamaan. Siis 1-vuotiaalle yksi lämmin ateria päivässä??? Oh my God. Lapsiparka. Kaiva nyt hemmetissä ne neuvolasta saamasi vihkoset esiin ja lue, mitä niihin on präntätty. Lapsesti tarvitsee jotakuinkin edellä annettujen hyvien ohjeiden mukaisen vuorokausirytmin aterioimiseensa.

• aloittaja tässä

HHAHHAHHHAH...mua naurattaa kun heti tulee noin hyökkääviä kommentteja! :D Tosiaan,olis varmaan heti alkuun kannattanut mainita,että kyse ei ole MINUN lapsesta,vaan tuttavani.Meillä on samanikäiset lapset ja hän tänään minulle ilmoitti antavansa yhden lämpimän aterian päivässä.SIKSI KYSYIN TEIDÄN MIELIPIDETTÄ! Että olenko yksin mielipiteeni kanssa,kun MINUN samanikäinen lapseni EI pärjää yhdellä aterialla..missään nimessä.Kun pieni lapsihan kuluttaa enemmän kuin aikuinen ihminen! ja tarvitsee energiaa!! Mitenhän tuota tuttavaa lähtisi ohjeistamaan,että kaksi lämmintä ateriaa pvässä on tärkeää saada?Neuvoja?

• Aikuinen kuluttaa
        aloittaja tässä kirjoitti:

HHAHHAHHHAH...mua naurattaa kun heti tulee noin hyökkääviä kommentteja! :D Tosiaan,olis varmaan heti alkuun kannattanut mainita,että kyse ei ole MINUN lapsesta,vaan tuttavani.Meillä on samanikäiset lapset ja hän tänään minulle ilmoitti antavansa yhden lämpimän aterian päivässä.SIKSI KYSYIN TEIDÄN MIELIPIDETTÄ! Että olenko yksin mielipiteeni kanssa,kun MINUN samanikäinen lapseni EI pärjää yhdellä aterialla..missään nimessä.Kun pieni lapsihan kuluttaa enemmän kuin aikuinen ihminen! ja tarvitsee energiaa!! Mitenhän tuota tuttavaa lähtisi ohjeistamaan,että kaksi lämmintä ateriaa pvässä on tärkeää saada?Neuvoja?

vähintään 2000 kilokaloria päivässä. Yksi vuotias alle tuhat.. Mistähän näitä "tietoja" energian tarpeesta olet saanut.

Varo, ettei lapsesi liho muodottomaksi, jos syötät häntä aikuisen energiatarpeen mukaan

• hieno homma

Eiköhän se tuttavasi tenava ole hänen vastuullaan. Mutta hyvä, että huolehdit, vaikka sitä ihmettelenkin.

Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi, että 1v lapsi ei pärjää yhdellä lämpimällä aterialla päivässä, eikä siinä ole kyse mistään tuputtamisesta. Kysymys on varmaan enemmänkin annosten koosta. Ei siis kukkurakaupalla.

Kyllä meillä juniori veteli aamu- ja iltavellit, lounaan ja iltaruuan, välillä jotain pientä välipalaa ja oli silti pituuteensa nähden lähes alipainoinen. Lapsen yliruokkimisesta moittiminen on laiskojen vanhempien jorinaa.
        Tuon ikäinen lapsi kuluttaa energiaa huimasti, eikä noissa pienissä annoksissa vrt. aikuisten lautaselliset nyt niin hirveästi kaloreita ole.

• takia
        hieno homma kirjoitti:

Eiköhän se tuttavasi tenava ole hänen vastuullaan. Mutta hyvä, että huolehdit, vaikka sitä ihmettelenkin.

Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi, että 1v lapsi ei pärjää yhdellä lämpimällä aterialla päivässä, eikä siinä ole kyse mistään tuputtamisesta. Kysymys on varmaan enemmänkin annosten koosta. Ei siis kukkurakaupalla.

Kyllä meillä juniori veteli aamu- ja iltavellit, lounaan ja iltaruuan, välillä jotain pientä välipalaa ja oli silti pituuteensa nähden lähes alipainoinen. Lapsen yliruokkimisesta moittiminen on laiskojen vanhempien jorinaa.
        Tuon ikäinen lapsi kuluttaa energiaa huimasti, eikä noissa pienissä annoksissa vrt. aikuisten lautaselliset nyt niin hirveästi kaloreita ole.

onkin alipainoinen. Lapsella tulee vastenmielisyys ruokaan, kun koskaan ei ole kunnolla nälkä.

Syöminen on helposti pientä närppimistä muutaman tunnin välein. Kun on kunnon ruokaväli, ruoka maittaa ja lapsi on normaalipainoinen. Laiskuudella ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.

Käytät sanaa alipainoinen ikäänkuin se olisi hyvä asia. Se ei ole sen parempi tila kuin ylipainokaan.

• onki..

hankala juttu. Koita sanoa,että lapsi kans oppii ruokailutottumukset kotoa. jos ei jaksa kahta ateriaa tehdä päivässä, voihan hän ostaa toisen aterian purkkiruokana tai tehdä kerralla enempi, ni ei tarvi ku lämmittää..

• pistä paremmaksi
        takia kirjoitti:

onkin alipainoinen. Lapsella tulee vastenmielisyys ruokaan, kun koskaan ei ole kunnolla nälkä.

Syöminen on helposti pientä närppimistä muutaman tunnin välein. Kun on kunnon ruokaväli, ruoka maittaa ja lapsi on normaalipainoinen. Laiskuudella ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.

Käytät sanaa alipainoinen ikäänkuin se olisi hyvä asia. Se ei ole sen parempi tila kuin ylipainokaan.

Lapsi syö ja lapsi kuluttaa. Pieniä aterioita useita kertoja päivässä. Ei kerralla vatsan täydeltä.

Alipainolla en ylpeile, lapsi nyt vaan sattui olemaan pituuskasvussa yläasteikolla ja paino ei jaksanut kehittyä siinä samassa vauhdissa. Jokainen syöttää lapselleen mitä ja milloin huvittaa ja tekee sen varmasti hyvää tarkoittaen. Minä uskon tähän useiden pienten aterioiden malliin, sinä teet tietysti ihan kuten parhaaksi näet. Kiitos kommentista.

• sarafina
        Aikuinen kuluttaa kirjoitti:

vähintään 2000 kilokaloria päivässä. Yksi vuotias alle tuhat.. Mistähän näitä "tietoja" energian tarpeesta olet saanut.

Varo, ettei lapsesi liho muodottomaksi, jos syötät häntä aikuisen energiatarpeen mukaan

Itse olen ainakin kuullut että pieni lapsi tarvitsee enemmän energiaa kuin aikuinen suhteessa ruumiin kokoon. Ja että lapsi käyttää sen energian tehokkaammin. Lienee totta sinunkin mielestä kerran lapsi tarvitsee energiaa vain puolet vähemmän kuin aikuinen, mutta on huomattavasti pienempi.

• siis niinku

antasit aamupalan,lounaan,välipalan ja iltapalan?
      Ja ehkee joku välipala korvais päivällisen?

Miusta on parempi antaa 2 kertaa ns.lämminruoka eli lounas ja päivällinen.Oma syö edelleen,vaikka on 5-vuotias..siis nuo kaikki edellämainitut.
      Parempi niin,toki poikkeuksia joskus on...

• turha joka välissä

ruokaa tuputtaa.

Ihan naurettavia ne neuvolaohjeet, että jotain hemmetti viisi-kuus kertaa pitäisi olla jotain suuhun tyrkyttämässä.

Itse annan yksivuotiaalle kolme kertaa ruokaa päivässä ja hyvin on kasvanut ja aina terve. Syö hyvin, kun on sitten kunnon nälkä. ei pelleile eikä venkoile ruuan kanssa.

Suosittelen!

• surku tulee taas...

• Ex-kokki
        surku tulee taas... kirjoitti:

http://anttiheikkila.com/sivu.php?id=2&art=7

Monissa maissa lounas on jotain tyyliin voileipä ja silti näissäkin valtioissa kasvaa ihan terveitä, tavallisia lapsia! Ei kannata uskoa jokaista suositusta, vaan käyttää järkeänsä- joillekin lapsille sopii paremmin 2 lämmintä ateriaa, toisille yksi. Eiväthän kaikki aikuisetkaan syö kahta lämmintä ateriaa päivässä, toiset taas voivat syödä kolmekin!

Energiansaannista en olisi huolissani; itseasiassa voileipä täytteillä jogurtti voi olla kaloripitoisempaa kuin annos vaikkapa keittoa.

• imetän..

aamulla, illalla ja päiväunille mennessä... siitähän toki tulee jonkin verran ravintoa, vaikka aika vetiseltä litkulta se nykyään näyttää.

Jos en imettäisi lisäisin tähän ainakin yhden aterian lisää.

• suurperheen äiti

Kaikki yli 1-vuotiaasta eteenpäin tarvitsevat viisi ateriaa päivässä. Aamupala, lounas(ns.lämmin ateria), välipala, päivällinen(lämmin ateria) ja iltapala.

• lapset

eivät ole samanlaisia... Esim. sellaisiakin lapsia löytyy joille ei yksinkertaisesti mahdu päivään kahta lämmintä ateriaa. Jos "aamu"puuro syödään n.klo 11, välipalaa n. klo 13, ruoka n. klo 16-17 ja iltapala n. klo 20, niin mihin ihmeen väliin toinen lämmin ruoka mahdutetaan?

• äiti??

Lapsi herää monesti jo todella aikaisin. Jos itse raahaudut ylös keittämään puuroa lounasaikaan, niin laskepa montako tuntia lapsi on ollut nälässä?

Ehkä tekstisi oli vain provo.

Mutta vastaan nyt aloittajan kysymykseen.

Lapsen mahalaukku on paljon paljon pienempi, kuin aikuisen. Sinne ei yksinkertaisesti MAHDU ruokaa, niinkuin vanhemmilla lapsilla. Siksi taaperoikäisen, ala-asteikäisen, murrosikäisen ja aikuisen ruokailuja on täysin turha verrata. Lisäksi lapset kuluttavat energiaa eri tavalla. Toiset kuluttavat sen tv:n / videopelin ääressä, toiset pihalla aamuyhdeksästä kuuteen illalla. Hieman erilaiset energiantarpeet ovat.

Mutta tässä voisi olla hyvä ruokailurytmi:

8.00 aamupalaksi puuroa tai velliä, lisäksi palanen banaania

11.00 lounas, esim. keittoa loppu banaani
        14.00 välipala, esim. runsaampi voileipä -> ruisleipää erilaisilla täytteillä
        16/17.00 päivällinen. Perunaa, soosia, lihapullaa, jotain tukevaa kuitenkin, koska lounas oli jo keittoa
        20.00 iltapala.

Jos joku nyt tulee sanomaan, että tuossa oli vain kaksi välipalaa, niin niitä voi pistää tuonne sopiviin väleihin jos lapsen on nälkä. välipala voi olla esim. hedelmää, jugurttia tms.

• hlohl
        äiti?? kirjoitti:

Lapsi herää monesti jo todella aikaisin. Jos itse raahaudut ylös keittämään puuroa lounasaikaan, niin laskepa montako tuntia lapsi on ollut nälässä?

Lapsen mahalaukku on paljon paljon pienempi, kuin aikuisen. Sinne ei yksinkertaisesti MAHDU ruokaa, niinkuin vanhemmilla lapsilla. Siksi taaperoikäisen, ala-asteikäisen, murrosikäisen ja aikuisen ruokailuja on täysin turha verrata. Lisäksi lapset kuluttavat energiaa eri tavalla. Toiset kuluttavat sen tv:n / videopelin ääressä, toiset pihalla aamuyhdeksästä kuuteen illalla. Hieman erilaiset energiantarpeet ovat.

16/17.00 päivällinen. Perunaa, soosia, lihapullaa, jotain tukevaa kuitenkin, koska lounas oli jo keittoa
        20.00 iltapala.

Jos joku nyt tulee sanomaan, että tuossa oli vain kaksi välipalaa, niin niitä voi pistää tuonne sopiviin väleihin jos lapsen on nälkä. välipala voi olla esim. hedelmää, jugurttia tms.

niin lapsi herää monesti jo todella aikaisin, mutt ajos et lähtisi yleistämään. meidän pikku neiti(8kk)herää n.klo 9.00-10.30!

• tarvitse
        äiti?? kirjoitti:

20.00 iltapala.

laiskaksi haukkua, jos olet kateellinen toisten lasten unenlahjoista. En minä kyllä raaski alle kouluikäisiä lapsia kahdeksalta repiä sängystä ylös kesken unien, jollei ole pakko!

• täällä!!!!!!!
        tarvitse kirjoitti:

laiskaksi haukkua, jos olet kateellinen toisten lasten unenlahjoista. En minä kyllä raaski alle kouluikäisiä lapsia kahdeksalta repiä sängystä ylös kesken unien, jollei ole pakko!

ja sen tiedän että jos menen tytön herättämään kesken unien, tulee tytöstä huima kiukkupussi!! mikään ei ole hyvä mikään ei kelpaa. ainoa syy miksi herätän tytön kesken unien aamulla on neuvolakäynti tai muu pakollinen meno. muuten saa nukkua niin kauan kuin haluaa. kyllä se ite herää viimestään ku nälkä tulee

• lapsia?
        täällä!!!!!!! kirjoitti:

ja sen tiedän että jos menen tytön herättämään kesken unien, tulee tytöstä huima kiukkupussi!! mikään ei ole hyvä mikään ei kelpaa. ainoa syy miksi herätän tytön kesken unien aamulla on neuvolakäynti tai muu pakollinen meno. muuten saa nukkua niin kauan kuin haluaa. kyllä se ite herää viimestään ku nälkä tulee

Pistättekö lapset nukkumaan yhdentoista jälkeen? Että nukkuvat aamuyhteentoista tasan kahdentoistatunnin yöunet?

Mielestäni mukulat pistetään nukkumaan viimeistään puoli yhdeksältä. sitten kerkee nukkumaan jo 10 - 12 tuntia, plus iltapäivällä päikkärit.

• pienemmät
        lapsia? kirjoitti:

Pistättekö lapset nukkumaan yhdentoista jälkeen? Että nukkuvat aamuyhteentoista tasan kahdentoistatunnin yöunet?

Mielestäni mukulat pistetään nukkumaan viimeistään puoli yhdeksältä. sitten kerkee nukkumaan jo 10 - 12 tuntia, plus iltapäivällä päikkärit.

lapset nukkumaan klo 20-20.30, silti heräävät aamulla 10-11 ja pienin nukkuu vielä päiväunet 1-3 tuntia.

• hkjhl
        lapsia? kirjoitti:

pistän tytön nukkumaan kun tyttöä väsyttää eli n.klo 21.00-22.00. meijän vauvaa on kuules turha yrittää nukuttaa jos ei nukuta. yöllä nukkuu n.10-12 tuntia.

"Mielestäni mukulat pistetään nukkumaan viimeistään puoli yhdeksältä. " ehkä niin voi tehdä vanhemmille lapsille kuin 8kk ikäsille ja toisekseen kaikki lapset on erilaisia, jos sun mukulat vauvasta asti on menny nukkumaan puol yheksän, se ei tarkoita että muutkin tekee niin.

ja vielä lopuksi, en valvota lastani, tyttö nukkuu kun nukuttaa.

• kusee tollanen ruokarytmi

ei aamupalaa syödä 11 aikaan.. tietty jokaisella oma tapansa toimia, mut aika oudolta kuulistaa et aamupala 11 aikaan... päiväkodeissa syödään lounas tohon aikaan, päivällinen kotona 17 aikaan.

• meillä
        kusee tollanen ruokarytmi kirjoitti:

ei aamupalaa syödä 11 aikaan.. tietty jokaisella oma tapansa toimia, mut aika oudolta kuulistaa et aamupala 11 aikaan... päiväkodeissa syödään lounas tohon aikaan, päivällinen kotona 17 aikaan.

hoidetaankin lapset itse kotona, joten päiväkodin ruokailurytmeillä ei ole väliä. Ja jos lapset nukkuvat aamulla 10-11, annan heidän kyllä nukkua!

• Päivärytmistä
        meillä kirjoitti:

hoidetaankin lapset itse kotona, joten päiväkodin ruokailurytmeillä ei ole väliä. Ja jos lapset nukkuvat aamulla 10-11, annan heidän kyllä nukkua!

Mietin vaan sitä, miten saat lapset aikanaan tottumaan toisenlaiseen päivärytmiin. Siis siinä vaiheessa, kun siirtyvät joko päiväkotiin, eskariin, tai suoraan kouluun. Jos on tottunut nukkumaan 10-11, on se aika shokki herätä seiskalta. Siis jos koulu alkaa kahdeksalta.

Yleensähän nuo pikkuihmiset ovat harmillisenkin varhain liikkeellä, mutta kaikki ovat yksilöitä.

• hhjlhlk
        Päivärytmistä kirjoitti:

Mietin vaan sitä, miten saat lapset aikanaan tottumaan toisenlaiseen päivärytmiin. Siis siinä vaiheessa, kun siirtyvät joko päiväkotiin, eskariin, tai suoraan kouluun. Jos on tottunut nukkumaan 10-11, on se aika shokki herätä seiskalta. Siis jos koulu alkaa kahdeksalta.

Yleensähän nuo pikkuihmiset ovat harmillisenkin varhain liikkeellä, mutta kaikki ovat yksilöitä.

esim. meillä tuohon päiväkotiinkin on vielä se 2vuotta aikaa opetella ne toisenlaiset päivärytmit :)

eikä sitä kuitenkaan tartte ihan yhtäkkiä mennä herättämään 4tuntia aikasemmin vaan sitten kun vaikka se päiväkotiin meno lähestyy, alkaa vähitellen opettaan aikasemmin heräämistä.

• meillä
        Päivärytmistä kirjoitti:

ainakin jo kaksi lasta on uuden rytmin omaksunut hoitoon/kouluun mennessä ihan hyvin, että eiköhän nämä kaksi nuorimmaistakin sen tarvittaessa opi, ilman että heitä tarvitsee pienestä pitäen väkisin herättää!

• en teilaa..

EI RIITÄ: 1-vuotiaskin tarvitsee säännöllisesti ruokaa ja ruuan laatu pitää olla monipuolinen, alkaa käyttämään jo karkeempaa, tosin jo aikaisemmin, riippuu hampaista. Ja meillä nyt jo isompi kaveri syö säännöllisesti ja useita pieniä aterioita, jos ei aina jaksa paljoa syödä. Lapset ovat yksilöllisiä ja meidän pojan syäminen on aamussa ja illassa, päivällä mennään pienemmin eväin, mutta säännöllisesti terveellista mahan täytettä. Kuutisen kertaa syödäään, asetutaan pöydän ääreeen. Ja muistetaan se maito ja vesi juomaksi.

• ihan hienosti

Tyttö herää n9.30 ja syö puuron ja maitoa, n klo 12 syödään lämmin lounas ja maito jonka jälkeen klo 13 päikkäreille (nukkuu n 2h), välipala menee alas vasta klo 17 ja ilta puuro sitten klo 20 maito ja sitten nukkumaan. Paino on hyvinkin plussalla ja enempää ruokaa ei saa tyttöön mahtumaan... ja ikää on 1v3kk

• ajattelen
        ihan hienosti kirjoitti:

Tyttö herää n9.30 ja syö puuron ja maitoa, n klo 12 syödään lämmin lounas ja maito jonka jälkeen klo 13 päikkäreille (nukkuu n 2h), välipala menee alas vasta klo 17 ja ilta puuro sitten klo 20 maito ja sitten nukkumaan. Paino on hyvinkin plussalla ja enempää ruokaa ei saa tyttöön mahtumaan... ja ikää on 1v3kk

Niin jos tarkoitetaan lämmintä ateriaa tai vain yhtä ateriaa. Kyllä meillä aamupuuro on lämmin, päivällisellä on joku lämmin ruoka ja illalla. Kolmisen kertaa lämmintä ruokaa, muut menee välipaloin. Periaatteessa jos on täysimetykselläkin niin maitohan ois pelkästään riittävä ja sitä voi tietenkin täydentää jollain. Tuo on asia mistä katsoo ja mikä tilanne. Painoa jos tulee hyvin tai on normaalipainoinen, niin ei pitäs hätää olla.

• jos ei kitise

Jos lapsi ei kitise nälkäänsä, niin riittää ihan hyvin. Monilla lapsilla on jossain vaiheessa muutenkin kiukuttelua ruoan kanssa. Joillain se voi kestää vuoskaudet. Lapsi siis saattaa syödä erittäin minimaalisesti ja silti jaksaa touhuta ja leikkiä. Lihomaanhan ei tuollainen pääse.
      Eli kyllä lapsi sitten ilmoittaa tavalla tai toisella, jos ei jostain syystä pärjää sillä ruokamäärällä mitä sille tarjotaan/suostuu syömään.
      Sit kyllä lapsi heti hoiton jos ei syö, eikä jaksa tehdä mitään, sillon on jotain oikeesti vialla.

Muistaaa, että jokaisella lapsella on erilainen päivärytmi ja ruokahalu. Voi olla, että 1-vuotiasta vielä imetetäänkin, että saahan se siitäkin onneks ravintoa..

• Josuli

Se riippuu siitä miten lapsi muuten syö. En tiedä miksi sitä LÄMMINTÄ ruokaa niin kauheasti painotetaan. Voihan se EI lämmin ruoka olla ihan yhtä ruokaisaa ja täyttävää kuin lämmin ruoka. Kyseessä taitaa olla vain tottumus kysymys. Kyllä se lapsen ruoan kokonaisuus ratkaisee eniten, että saa kaikki tarvittavat vitamiinit ja ravintoaineet. Kuumennettaessa ne kyllä tuhoutuvat, mutta jos ne (kasvikset, hedelmät) antaa tuoreena niin niissä on silloin eniten kaikkia ravintoaineita.

• pärjää

1 vuotias on jo aktiivinen lapsi, ja tarvitsee 2 lämmintä ateriaa päivässä! Lisäks aamu- ja iltapala, ja myös välipala.

• minulla yksivuotias poika

joka lähti 9-kuisena kävelemään, on tosi aktiivinen fyysisesti.

Ruokailu on kolme kertaa päivässä ja silloin syö todella hyvin, ison ja monipuolisen aterian. Kaikki käyrät ovat aivan ihanteelliset.

Ei kukaan voi toisen tilanteesta sanoa, ettei pärjää.. kyllä neuvolassa puututaan, jos lapsi ei kasva.

Monet ystävien lapset nirsoilevat ja leikkivät ruualla, kun ei kertakaikkiaan selvästi ole nälkä parin tunnin välein. Koko ruokailusta tulee helposti ihme ongelma sillä tyylillä.

• suvi-joanna

Minusta 1-vuotias ei pärjää yhdellä lämpimällä aterialla päivässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe