onks pakko?

test

Työpaikallani on asiakkaille tarkoitettu itsetuntemustesti, joka kuulemma pitää myös työntekijöiden tehdä. Voidaanko pakottaa, jos en halua? Kyseessä ei ole työhön soveltuvuustesti (myöhäistäkin nyt, kun 2 kk on mennyt).

Pahinta on, että tarkoitus ilmeisesti on tiedottaa tulokset koko talolle, mikä mielestäni on aika leimaavaa, jos tulokseen aletaan tuijottaa. Kysymykset olen lukenut, moneen voisi vastata pitkää tikkua vetämällä, kun mikään vaihtoehto ei tunnu sopivalta.

Ensimmäinen kehityskeskustelu tulossa, siihen mennessä pitäisi kai tehdä.

3

1554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duubadaaba

mä en ainakaan vastais.

• sdefdsfsdfdsfsdfsdf sdfsdf sdf

Kuulostaa siltä että että kysessä on lain vastainen testi. Ainakin tuossa rikotaan henkilötietolakia (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523) ja lakia yksityisyyden suojasta työelämässä (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2004/20040759). Näistä jälkimmäinen, eli työelämän laki, on tiukempi.

Ilmeisesti kysessä on "koulutus- ja muun ammatillisen kehittämisen tarpeen selvittämiseksi" tehtävä testi. Sinänsä sellaiset ovat laillisia ja ilmeisesti teillä on talossa niiden tekemiseen ja TULKINTAAN riittävä ammattitaito. Missään nimessä tuloksia ei saa julkaista siinä muodossa että vastaajat ovat tunnistettavissa. Mielestäni asia pitää käsitellä yhteistoiminnassa (laki yhteistoiminnasta yrityksissä: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2007/20070334 ainakin 16 § Henkilöstösuunnitelma ja koulutustavoitteet, jos testejä perustellaan koulutuksella) ennen kuin testejä voidaan järjestää. Lopultahan työantajalla kuitenkin on oikeus testaukseen.

Ota yhteys ammattiliittosi työsuhdeneuvontaan ja kysy mitä voit tehdä.

• Potaskaa

Tollaiset testit on hanurista,eikä niistä selviä mitään.Itsekkin muistan joskus piirrelleeni jotain keleen omenapuuta jonkun firman lapulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe