loppuuko

avantouinti

jos tänätalvena ei tule pakkasia?
Missä sitä voi harrastaa sitten?

7

1336

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmään veteen mieltynyt

      Kyllä se vesi vilpoista on, vaikka ei jäitä tulisikaan ja avantoa. Onpahan enemmän tilaa uida. Toivonkin, että uimista rajoittava avanto pysyy poissa mahdollisimman pitkään ja vedet vapaina.
      Vesihän on uinnissa pääasia eikä jäät.
      Meidänkin talviuintipaikassa on veden lämpö laskenut jo plus kahdeksaan asteeseen - ja lskee koko ajan, nollan tuntumiin.

    • uusi nimi

      Näin ilmastomuutoksen myötä voitaisiin kait nimetä tämä perinteinen avanto-sana (joka käsittääkseni tarkoittaa juuri reikää jäässä) muuttaa TALVIUINNIKSI. Vai mitä olette mieltä??

      • käytössä

        Mielestäni talviuinti-nimeä jo jonkin verran käytetäänkin avantouinti-nimen rinnalla.
        Toisaalta siinä on väärinkäsityksen mahdollisuus. Eli että kesällä ui järvessä tai meressä, mutta että talviuinti tapahtuu uimahallin lämpimissä vesissä. Avantouinti-vesi ymmärretään aina kylmäksi, oli sitten avantoa tai ei.


      • toisaalta onkin
        käytössä kirjoitti:

        Mielestäni talviuinti-nimeä jo jonkin verran käytetäänkin avantouinti-nimen rinnalla.
        Toisaalta siinä on väärinkäsityksen mahdollisuus. Eli että kesällä ui järvessä tai meressä, mutta että talviuinti tapahtuu uimahallin lämpimissä vesissä. Avantouinti-vesi ymmärretään aina kylmäksi, oli sitten avantoa tai ei.

        Avanto on niin selkeä että sen aina mielletään kylmään veteen. Toisaalta juuri se, että se AVANTO sanana on juuri se reikä jäässä. No, voihan sitäkin alkaa järkeilee erilailla.


    • Sanakko

      vaan muuttuu talviuinniksi. Itse kutsun sillä nimellä,koska avantoa on tosi lyhyen aikaa täällä merenrannalla. Tänään vesi oli 3 asteista :-)

      • sm kisat

        olen innoissani tästä sm uintikisasta matka 25 vapaauintia. joten pientä vinkkiä kyselisin miten tälläisiin kisoihin valmistaudutaan eli treenataan? olen masteruimari mutta uin kilpaa vain uimahallissa tässä touhussa taitaa olla eri meininki kuin hallikisoissa. joten miten aloitan valmistautumisen? joku kertoi että kannattaa vetää jotain liljementtiä koko kehoonsa ja mennä sitten lujaa 10 m pätkissä. eli auttaako tuo liljementti pitämään ihoa lämpimänä?
        joten kirjoitelkaa vinkkejä ja kisa kokemuksia.
        nähdään laukaassa avantouinnin sm-kisoissa tammikuussa......:)


      • harjoitusta
        sm kisat kirjoitti:

        olen innoissani tästä sm uintikisasta matka 25 vapaauintia. joten pientä vinkkiä kyselisin miten tälläisiin kisoihin valmistaudutaan eli treenataan? olen masteruimari mutta uin kilpaa vain uimahallissa tässä touhussa taitaa olla eri meininki kuin hallikisoissa. joten miten aloitan valmistautumisen? joku kertoi että kannattaa vetää jotain liljementtiä koko kehoonsa ja mennä sitten lujaa 10 m pätkissä. eli auttaako tuo liljementti pitämään ihoa lämpimänä?
        joten kirjoitelkaa vinkkejä ja kisa kokemuksia.
        nähdään laukaassa avantouinnin sm-kisoissa tammikuussa......:)

        Aloita harjoittelu jo nyt, niin keho ehtii hyvin tottua kylmään veteen ennen kisoja. Joillakin avantouintiseuroilla on 25-metrinen ratakin, esimerkiksi www.imatrantalviuimarit.fi. Kannattaa käydä tälläisissä paikoissa muutaman kerran ennen kisoja otamassa tuntumaa. Voittaminenhan on yksinkertaista, tarvitsee vain uida nopeimmin :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe