loppuuko

avantouinti

jos tänätalvena ei tule pakkasia?
Missä sitä voi harrastaa sitten?

7

1367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmään veteen mieltynyt

Kyllä se vesi vilpoista on, vaikka ei jäitä tulisikaan ja avantoa. Onpahan enemmän tilaa uida. Toivonkin, että uimista rajoittava avanto pysyy poissa mahdollisimman pitkään ja vedet vapaina.
      Vesihän on uinnissa pääasia eikä jäät.
      Meidänkin talviuintipaikassa on veden lämpö laskenut jo plus kahdeksaan asteeseen - ja lskee koko ajan, nollan tuntumiin.

• uusi nimi

Näin ilmastomuutoksen myötä voitaisiin kait nimetä tämä perinteinen avanto-sana (joka käsittääkseni tarkoittaa juuri reikää jäässä) muuttaa TALVIUINNIKSI. Vai mitä olette mieltä??

• käytössä

Mielestäni talviuinti-nimeä jo jonkin verran käytetäänkin avantouinti-nimen rinnalla.
        Toisaalta siinä on väärinkäsityksen mahdollisuus. Eli että kesällä ui järvessä tai meressä, mutta että talviuinti tapahtuu uimahallin lämpimissä vesissä. Avantouinti-vesi ymmärretään aina kylmäksi, oli sitten avantoa tai ei.

• toisaalta onkin
        käytössä kirjoitti:

Mielestäni talviuinti-nimeä jo jonkin verran käytetäänkin avantouinti-nimen rinnalla.
        Toisaalta siinä on väärinkäsityksen mahdollisuus. Eli että kesällä ui järvessä tai meressä, mutta että talviuinti tapahtuu uimahallin lämpimissä vesissä. Avantouinti-vesi ymmärretään aina kylmäksi, oli sitten avantoa tai ei.

Avanto on niin selkeä että sen aina mielletään kylmään veteen. Toisaalta juuri se, että se AVANTO sanana on juuri se reikä jäässä. No, voihan sitäkin alkaa järkeilee erilailla.

• Sanakko

vaan muuttuu talviuinniksi. Itse kutsun sillä nimellä,koska avantoa on tosi lyhyen aikaa täällä merenrannalla. Tänään vesi oli 3 asteista :-)

• sm kisat

olen innoissani tästä sm uintikisasta matka 25 vapaauintia. joten pientä vinkkiä kyselisin miten tälläisiin kisoihin valmistaudutaan eli treenataan? olen masteruimari mutta uin kilpaa vain uimahallissa tässä touhussa taitaa olla eri meininki kuin hallikisoissa. joten miten aloitan valmistautumisen? joku kertoi että kannattaa vetää jotain liljementtiä koko kehoonsa ja mennä sitten lujaa 10 m pätkissä. eli auttaako tuo liljementti pitämään ihoa lämpimänä?
        joten kirjoitelkaa vinkkejä ja kisa kokemuksia.
        nähdään laukaassa avantouinnin sm-kisoissa tammikuussa......:)

• harjoitusta
        sm kisat kirjoitti:

olen innoissani tästä sm uintikisasta matka 25 vapaauintia. joten pientä vinkkiä kyselisin miten tälläisiin kisoihin valmistaudutaan eli treenataan? olen masteruimari mutta uin kilpaa vain uimahallissa tässä touhussa taitaa olla eri meininki kuin hallikisoissa. joten miten aloitan valmistautumisen? joku kertoi että kannattaa vetää jotain liljementtiä koko kehoonsa ja mennä sitten lujaa 10 m pätkissä. eli auttaako tuo liljementti pitämään ihoa lämpimänä?
        joten kirjoitelkaa vinkkejä ja kisa kokemuksia.
        nähdään laukaassa avantouinnin sm-kisoissa tammikuussa......:)

Aloita harjoittelu jo nyt, niin keho ehtii hyvin tottua kylmään veteen ennen kisoja. Joillakin avantouintiseuroilla on 25-metrinen ratakin, esimerkiksi www.imatrantalviuimarit.fi. Kannattaa käydä tälläisissä paikoissa muutaman kerran ennen kisoja otamassa tuntumaa. Voittaminenhan on yksinkertaista, tarvitsee vain uida nopeimmin :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4950
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2666
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      93
      2633
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      198
      2370
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1939
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      25
      1913
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1471
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      357
      1271
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1219
    Aihe