jos tänätalvena ei tule pakkasia?
Missä sitä voi harrastaa sitten?
loppuuko
7
1363
Vastaukset
- Kylmään veteen mieltynyt
Kyllä se vesi vilpoista on, vaikka ei jäitä tulisikaan ja avantoa. Onpahan enemmän tilaa uida. Toivonkin, että uimista rajoittava avanto pysyy poissa mahdollisimman pitkään ja vedet vapaina.
Vesihän on uinnissa pääasia eikä jäät.
Meidänkin talviuintipaikassa on veden lämpö laskenut jo plus kahdeksaan asteeseen - ja lskee koko ajan, nollan tuntumiin. - uusi nimi
Näin ilmastomuutoksen myötä voitaisiin kait nimetä tämä perinteinen avanto-sana (joka käsittääkseni tarkoittaa juuri reikää jäässä) muuttaa TALVIUINNIKSI. Vai mitä olette mieltä??
- käytössä
Mielestäni talviuinti-nimeä jo jonkin verran käytetäänkin avantouinti-nimen rinnalla.
Toisaalta siinä on väärinkäsityksen mahdollisuus. Eli että kesällä ui järvessä tai meressä, mutta että talviuinti tapahtuu uimahallin lämpimissä vesissä. Avantouinti-vesi ymmärretään aina kylmäksi, oli sitten avantoa tai ei. - toisaalta onkin
käytössä kirjoitti:
Mielestäni talviuinti-nimeä jo jonkin verran käytetäänkin avantouinti-nimen rinnalla.
Toisaalta siinä on väärinkäsityksen mahdollisuus. Eli että kesällä ui järvessä tai meressä, mutta että talviuinti tapahtuu uimahallin lämpimissä vesissä. Avantouinti-vesi ymmärretään aina kylmäksi, oli sitten avantoa tai ei.Avanto on niin selkeä että sen aina mielletään kylmään veteen. Toisaalta juuri se, että se AVANTO sanana on juuri se reikä jäässä. No, voihan sitäkin alkaa järkeilee erilailla.
- Sanakko
vaan muuttuu talviuinniksi. Itse kutsun sillä nimellä,koska avantoa on tosi lyhyen aikaa täällä merenrannalla. Tänään vesi oli 3 asteista :-)
- sm kisat
olen innoissani tästä sm uintikisasta matka 25 vapaauintia. joten pientä vinkkiä kyselisin miten tälläisiin kisoihin valmistaudutaan eli treenataan? olen masteruimari mutta uin kilpaa vain uimahallissa tässä touhussa taitaa olla eri meininki kuin hallikisoissa. joten miten aloitan valmistautumisen? joku kertoi että kannattaa vetää jotain liljementtiä koko kehoonsa ja mennä sitten lujaa 10 m pätkissä. eli auttaako tuo liljementti pitämään ihoa lämpimänä?
joten kirjoitelkaa vinkkejä ja kisa kokemuksia.
nähdään laukaassa avantouinnin sm-kisoissa tammikuussa......:) - harjoitusta
sm kisat kirjoitti:
olen innoissani tästä sm uintikisasta matka 25 vapaauintia. joten pientä vinkkiä kyselisin miten tälläisiin kisoihin valmistaudutaan eli treenataan? olen masteruimari mutta uin kilpaa vain uimahallissa tässä touhussa taitaa olla eri meininki kuin hallikisoissa. joten miten aloitan valmistautumisen? joku kertoi että kannattaa vetää jotain liljementtiä koko kehoonsa ja mennä sitten lujaa 10 m pätkissä. eli auttaako tuo liljementti pitämään ihoa lämpimänä?
joten kirjoitelkaa vinkkejä ja kisa kokemuksia.
nähdään laukaassa avantouinnin sm-kisoissa tammikuussa......:)Aloita harjoittelu jo nyt, niin keho ehtii hyvin tottua kylmään veteen ennen kisoja. Joillakin avantouintiseuroilla on 25-metrinen ratakin, esimerkiksi www.imatrantalviuimarit.fi. Kannattaa käydä tälläisissä paikoissa muutaman kerran ennen kisoja otamassa tuntumaa. Voittaminenhan on yksinkertaista, tarvitsee vain uida nopeimmin :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303451Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81504Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241245Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34883Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242873- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.127844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97808