Mitenkäs sitä hunajaista alkoholijuomaa valmistetaan? Hunajaa, vettä ja... mitä sitten tehdään? Onko joku kokeillut ja jos on onko tullut hyvää?
"Hunajaviini"
7
3440
Vastaukset
Olisiko tästä apua?
MEHILÄISKASVATTAJAN HUNAJAVIINI
3 kg hunajaa
2 sitruunaa
10 l vettä
hiivaa
hiivaravintosuolaa Kuumenna hunaja kiehumapisteeseen 5 litrassa vettä. Kuori vaahto pois. Lisää sitruunan mehu ja malto. Kaada seos käymisastiaan ja lisää loppu vesi. Kun lämpö on laskenut 20 asteeseen, lisää hiiva ja hiivaravintosuola. Anna käydä 3 kuukautta. Kaada sakka pois ja anna viinin käydä vielä 3 kuukautta, jolloin se on jo juomakelpoista. Maku paranee kuitenkin, jos viinin annetaan käydä vielä toiset 6 kuukautta.
Lisää hunajareseptejä löytyy seuraavasta:
http://www.oi.phkk.fi/beeman/sivuja/reseptit.htmEn ole kokeillut. Jostain syystä en oikein pidä hunajasta - minusta siitä tulee ruokiin vähän tympeä maku. Ainoa missä pelittää on hunaja ja venäläiset kurkut ja siinäkin vain tasapainotettuna smetanalla.
- Hunajan ystävä
Saattaahan tuosta apua olla, mutta ihmettelen miksi sen pitää antaa käydä 6 kuukautta, kun ns. kotiviinillekin riittää pari viikkoa. Ajatuksenani oli valmistaa mietoa alkoholijuomaa. Mitenhän vahvaa tuolla ohjeella tulee?
Hunajan ystävä kirjoitti:
Saattaahan tuosta apua olla, mutta ihmettelen miksi sen pitää antaa käydä 6 kuukautta, kun ns. kotiviinillekin riittää pari viikkoa. Ajatuksenani oli valmistaa mietoa alkoholijuomaa. Mitenhän vahvaa tuolla ohjeella tulee?
Ihmettelin itsekin samaa kun kopsasin ohjeen sivulta. Minulla ei ole pienintä käsitystäkään asiasta - pitäisikö kysyä mehiläiseltä itseltä?
- juomanlaskija
crudo kirjoitti:
Ihmettelin itsekin samaa kun kopsasin ohjeen sivulta. Minulla ei ole pienintä käsitystäkään asiasta - pitäisikö kysyä mehiläiseltä itseltä?
mainitsemastasi aineksista on tehty jo tuhansia vuosia simaa, viinin kanssa sillä on yhtä vähän tekemistä kuin näkkileivällä. Viini tehdään viinrypäleistä. Piste.
juomanlaskija kirjoitti:
mainitsemastasi aineksista on tehty jo tuhansia vuosia simaa, viinin kanssa sillä on yhtä vähän tekemistä kuin näkkileivällä. Viini tehdään viinrypäleistä. Piste.
OK - viesti ymmärretty. Sanotaan nyt, että tästä tulee hunajapohjainen mieto alkoholijuoma - vaikkapa sima.
- Anonyymi
juomanlaskija kirjoitti:
Ime tikkaria, tosikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517243Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?425062HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3012813- 1542137
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki321806Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401668- 221664
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4091597mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111407Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E121347