Tulipalloja, seinien läpikävelyä..

Uusiosankari

Olen tässä ajattellut: maailma koostuu atomeista sun muista jutuista.. niiden välillä on ilmaa..

Eli voin periaatteessa kävellä seinän läpi jos vaan saan ohjattua omia atomejani vain oikein? Tai luoda tulipalloja?

9

1177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmaaa

      Jesh, nyt voidaan sitten hengittää vedessä kun otetaan ne vesiatomit pois tieltä ja jäljelle jää pelkkää ILMAA!

      • Uusiosankari

        ääässhh.. siis en mä tätä meinannut.. kun siis oikeasti kun ajattelee niin periaatteessahan tässä olemassa olevassa kaiken pitäis periaatteessa olla mahdollista.

        Eli siis kaikki mitä ei ole sitä ei ole, mutta kaikki mitä on ja mitä pystyt ajattelemaan on olemassa.

        Esim. Kädessäsi on A4-arkki, siis siitä pystyis laittamaan periaattes käden läpi koska atomien välillä on ilmaa?


      • hii-hoo
        Uusiosankari kirjoitti:

        ääässhh.. siis en mä tätä meinannut.. kun siis oikeasti kun ajattelee niin periaatteessahan tässä olemassa olevassa kaiken pitäis periaatteessa olla mahdollista.

        Eli siis kaikki mitä ei ole sitä ei ole, mutta kaikki mitä on ja mitä pystyt ajattelemaan on olemassa.

        Esim. Kädessäsi on A4-arkki, siis siitä pystyis laittamaan periaattes käden läpi koska atomien välillä on ilmaa?

        Kun mites sitä sitten hengittäis, kun ilma-atomien välitkin on täynnä ilmaa? Nyt hajoo pää! Poks!


      • itsestäsi aivan
        Uusiosankari kirjoitti:

        ääässhh.. siis en mä tätä meinannut.. kun siis oikeasti kun ajattelee niin periaatteessahan tässä olemassa olevassa kaiken pitäis periaatteessa olla mahdollista.

        Eli siis kaikki mitä ei ole sitä ei ole, mutta kaikki mitä on ja mitä pystyt ajattelemaan on olemassa.

        Esim. Kädessäsi on A4-arkki, siis siitä pystyis laittamaan periaattes käden läpi koska atomien välillä on ilmaa?

        täysin, ettet enää pidä mitään minä ajatusta /kuvaa itsestäsi, vaan käsität että olet tämä kaikki, etkä erillinen, niin silloin. Olet yhtä kaiken kanssa.


      • ajatusta itsestä
        itsestäsi aivan kirjoitti:

        täysin, ettet enää pidä mitään minä ajatusta /kuvaa itsestäsi, vaan käsität että olet tämä kaikki, etkä erillinen, niin silloin. Olet yhtä kaiken kanssa.

        Jos et pidä ajatusta itsestä, vaan kiellät itsesi huonosti ovat asiasi. Et usko enää itseesi et usko enää muihin. Et rakasta enää itseäsi koska koitat kieltää itsesi etkä enää osaa rakastaa muita. Usko pois se että tiedät olevasi olemassa on luonnollista ja tarkoitettua.. Olet hakoteillä jos haluaisit sen
        kieltää.


    • Jos gravitaatiolla mallintaisi atomien välisiä voimia, niin puolittaisen mallin antaa Maan ja Kuun muodostama "molekyyli". Näiden välistä menee erilaisia nopeita meteoriitteja yms., mutta jos ajattelisimme, että niiden välistä pitäisi kuljettaa jokun kuun kokoinen kappale hitaasti (nopeudella joka vastaisi Kuun nopeutta Maan ympäri tms.) niin tuo kappalehan todennäköisesti jäisi vangiksi tähän Maan ympärille. Näin siis seinässä olevien atomien väliset vetovoimat sieppaisivat sinun atomejasi, jos ne alkaisivat tunkeutua seinään.

      Mutta tuo malli on vain puolittainen, koska gravitaatiossa ei ole työntövoimaa, mutta atomeissa on. Niinpä kiinteän atomihilan väliin työntyvä atomi tarvitsee runsaasti energiaa sysätäkseen toiset atomit pois. Esim. valkoisten kuulien astiaan musta helmi ei tunkeudu syvälle "itsekseen". Ja helmien välillä ei edes ole sidoksia yms.

      Siis vaikka siellä on "ilmaa" tai "tyhjää", niin siellä esiintyy myös säännönmukaisia voimia, joista osaa kemiassa kutsutaan sidoksiksi. Nämä estävät kuvaamasi läpimenon, joka kaasumaisena olisi helpompaa. Siis jos sekä sinä että seinä koostuisi kaasumolekyyleistä.

      Ajatusenergialla (vai mitä nyt sitten aioitkaan käyttää tehonlähteenäsi) sinun pitäisi saada siirrettyä sidoksiin sopivasti katkaisuenergiaa, joka olisi pystyttävä palauttamaan häviöttömästi ohituksen jälkeen. Jos prosessissa tulisi häviöitä, seinä särkyisi jo pelkästään hukkaenergian kuumuuteen. Miksei tämä nyt onnistuisikin yhden atomin osalta kunnon gurulta, mutta jos joudut keskittymään esim. 10^25 atomin ohjaamiseen yhdellä kertaa, niin se voi olla vaikeaa?

      Joo, itse hakisin kyllä jotain takaovea, vaikka 7. ulottuvuudesta, millä pääsisi seinän toiselle puolelle rikkomatta itseään. Useinhan se ovi on ihan tässä 3-ulotteisessakin maailmassa nähtävissä.

    • ...

      se voipi olla. Olet hieman jäljillä ja nyt liikutaan kaiken Tieteen ulkopuolella.
      Väittäjiä kyllä saat, mutta et vastausta.
      Kaikki johtuu vaan siitä, että pienen pieni ihmisenrukka ei kertakaikkiaan Pysty kasittämään kaikkea. Se on kuitenkin tosiasia, mutta jossakin määrittelemättömässä tulevaisuudessa.
      Siinä vaiheessa ihminen ei ole enää ihan täysin pelkästään fyysinen olento.

    • uusiosankari

      Vielä hieman ajatus pohjaa tälle.

      Eli kaikki mitä on olemassa on myös ajateltavissa. Toisin sanoen kaikki mitä pystyy ajattelemaan täytyy myös olla olemassa jossain jollain tavalla. Vai pystyykö joku selittämään OLEMATTOMAN? Tyhjyyden vielä pystyy käsittämään, mutta sellainen mitä ei kertakaikkiaan ole olemassa ei myöskään ole.

    • ...

      okei, kuvitellaan että aineen tiheys ei olisi ongelma, eikä saivarrella sen "ilman" kanssa...

      Eli ajatuksesi on että saataisiin atomit liikkumaan toistensa lomitse, eli ts. esine liikkuisi toisen lävitse.

      Siis sun pitäis ensin hallita jokaisen atomin liikkeitä niin että ne tosiaan kulkee vastassa olevien limitse, eikä esim, jo pelkästä lämpövärähtelystään johtuen törmäilis niihin vieressä oleviin (seinän tms. kappaleen atomeihin). Ja kun sinne atomien väliin ujuttautus muita atomeja niin sehän rikkois ko. aineen molekyylirakenteen. Vähän kuin pursottaisit valkosipulin kynsiä semmosen pursottimen läpi, eli sun pitäis pystyä pitämään se atomien järjestys just samana että läpi kuljettavan aineen toisella puolen ilmestyisi sama kappale eikä vain atomin tai kahden levyistä spagettia. Puhumattakaan siitä että että "spagetiksi matkalla pilkottu esine loisi läpi kuljettavan materian kanssa aivan uusia molekyylisidoksia.

      Jos taas "seinien läpi" kulkeva esine olisi esim. ihminen. Niin miten tajunta säilyisi matkan ajan kun jokaisen atomin väliin tulisi jotain muuta ja esim. hermoston käskyt solusta toiseen pysähtyisivät tai muuttuisivat virheelliseksi kun reitti ei olisikaan ehjä? Voihan ajatella että matka ei kestä pitkään ja siitä voisi pienellä shokilla ja sydärillä selvitä, mutta entä jos läpikuljettavaa materiaa olisi jotain 30 cm, mihin mahtuu koko pää? Pyyhkisikö molekyylien järjestystä haittaava vieras "atomiliikenne" samalla aivot tyhjiksi tallennetuista muistoista? Toiselta puolen ilmestyisi tyhjämielinen vihannes?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe