Reisien kiinteytys

tiedoton :)

Omaan sellaisen perisuomalaisen päärynämäisen kropanmuodon, eli pylly ja reidet tuppaa ensimmäisinä leviimään. Oon myös huomannu, että pohkeet on aika jytkyt kanssa.

Harrastan mielestäni ihan suht hyvin liikuntaa ja peruskunto on kunnossa. Nyt syksyllä alotin käymään kuntosalillakin, kun tähän asti oon vaan harrastanu kaikkee ulkoliikuntaa (pyöräily, lenkkeily, kävely).

Siis nytpä tahtoisin asiantuntijoilta sellaseen huoleen kommentteja, että kuinka kiinteytän reisiä niiden kuitenkaan kasvamatta. Eli mitä laitteita käytän kuntosalilla ym.? En halua enää yhtään järeämpiä reisiä, mutta kiinteytyä saisivat. Ja kasvattaako reippaat pitkäkestoiset kävelylenkit pohkeita (pidemmän päälle).

Ja tämä ei siis ole mikään laihdutusjuttu, en ole mitenkään ylipainoinen. Haluaisin vain olla vähän vähemmän päärynä :)

-Nainen 22-

9

1794

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenii

niin eli mulla on sama ongelma ja mikäli oon oikein ymmärtäny eripalstoja lukemalla ni eka pitää laihduttaa läskit pois päältä ennenku voi kiinteytyä. Paska mäihä ja varsinki ku ei huvittais yhtään laihduttaa kun muutaman kilon laihdutuksen jälkeen oon alipainonen, mut no can do..

• jenii

lisäyksenä viel et toi oli ihan ku mun kirjotus:) Ikäki täsmää..

• hottis75

Ei tarvitse laihduttaa, jos ei laihdutettavaa ole!
      Monet tekevät sen virheen, että rupeavat nälkä kuurille jolloin elimistö alkaa päinvastoin keräämään talteen kaiken saamansa.
      Kun syö tarpeeksi, niin poltto säilyy kokoajan käynnissä.
      Myöskään omaa kropan mallia ei kyllä valitettavasti voi muuttaa, jos on päärynä niin ei se muuksi muutu.
      Joten paras vaihtoehto on olla panikoimatta niiden koosta ja treenata reisistä ja pyllystä kiinteä. Eli lihaskuntoa pitkillä sarjoilla (3x15-20)toistoa, niin että niillä määrillä lihastyö tuntuu ja lisäksi aerobista liikuntaa esim. lenkkeily tai kuntokeskuksissa esim. spining tai salilla crostrainer.

• Vähän samaa vikaa

Itsellänikin on ylä- ja alavartalo eri paria. Eli lantio on leveämpi mitä hartiat. Kuitenkin jos mitään laihdutettavaa ei todellisuudessa ole niin kannattaa keskittyä ylävartalotreeniin, eli isoilla painolla ja vähän toistoja. Kun ylävartaloon tulee lisää massaa, näyttää vartalo enemmän tiimalasille eikä alavartalo ole enää liian iso suhteessa muuhun kroppaan.

• mulla

Ite oon tosi lyhyt (155/55). Rakenne on sellanen et puserot xs-s ja housut s-m. Mulla on luiset olkapäät, enkä ole mikään pullonkaula, joten toi hommma ei sovi mulle kun oon nyt jo suht skroden näköinen, vaikka yläkroppa onkin pieni. Eli puseroista sen huomaa, kun kaikissa malleissa ei meinaa hartialeveys riittää jos vyötäröltä istuva.

Oon kärsiny aina mun jaloista.. Ne kun on lyhyet ja paksut, ni housujen osto yhtä helvettiä. Ainut millä saanu hyviä tuloksia on kuivaharjaus. Liikun säännöllisesti, painottuu lähinnä lenkkeilyyn ja erilaisiin jumppiin ja lisäksi harrastan joogaa.

Eli tää jooga ja kuivaharjaus tällä hetkellä mun suosikit. Jooga jotenkin solakoittaa vartaloa, kai siinä lihakset venyy ja vartalon profiili sitä myöden muokkautuu.

Tällä hetkellä menossa hieman tehokkaampi kuntoilukuuri ja tavoitteena ois saada pois mmn. 3 kg. Mutta on se vaan helvetin sitkeessä tuolla reisissä ja pohkeissa. Sitkeällä työllä saa aikaa pientä muutosta, mutta tiedän että vartalon muoto on ja pysyy, kun en kumminkaan halua ruveta miksikään anorektikon näköiseksi, vaan tykkään että esim kädet on hyvän muotoiset eikä pelkkää luuta. Itsellä nimittäin laihutus vie kaiken pois yläkropasta ja vyötäröltä, joten parempi yrittää liikunnan keinoin muuttaa hieman muotoja.

• Mulla toimii
        mulla kirjoitti:

Ite oon tosi lyhyt (155/55). Rakenne on sellanen et puserot xs-s ja housut s-m. Mulla on luiset olkapäät, enkä ole mikään pullonkaula, joten toi hommma ei sovi mulle kun oon nyt jo suht skroden näköinen, vaikka yläkroppa onkin pieni. Eli puseroista sen huomaa, kun kaikissa malleissa ei meinaa hartialeveys riittää jos vyötäröltä istuva.

Oon kärsiny aina mun jaloista.. Ne kun on lyhyet ja paksut, ni housujen osto yhtä helvettiä. Ainut millä saanu hyviä tuloksia on kuivaharjaus. Liikun säännöllisesti, painottuu lähinnä lenkkeilyyn ja erilaisiin jumppiin ja lisäksi harrastan joogaa.

Eli tää jooga ja kuivaharjaus tällä hetkellä mun suosikit. Jooga jotenkin solakoittaa vartaloa, kai siinä lihakset venyy ja vartalon profiili sitä myöden muokkautuu.

Tällä hetkellä menossa hieman tehokkaampi kuntoilukuuri ja tavoitteena ois saada pois mmn. 3 kg. Mutta on se vaan helvetin sitkeessä tuolla reisissä ja pohkeissa. Sitkeällä työllä saa aikaa pientä muutosta, mutta tiedän että vartalon muoto on ja pysyy, kun en kumminkaan halua ruveta miksikään anorektikon näköiseksi, vaan tykkään että esim kädet on hyvän muotoiset eikä pelkkää luuta. Itsellä nimittäin laihutus vie kaiken pois yläkropasta ja vyötäröltä, joten parempi yrittää liikunnan keinoin muuttaa hieman muotoja.

Lantionympärykseni on ehkä jotain 92, rinnanympärys 80 ja vyötärö 64 cm. Ja pituutta puoltoista metriä, painoa jotain 48 kg.

Ja siis ylävartalopainotteinen treeni toimii oikeasti. On tullut enemmän ryhtiä kroppaan sekä käsivarsiin ja olkapäihin lihasta
        ->kohti tiimalasivartaloa

Treenaan erityisesti rintalihaksia punnerruksilla, yläselkää pystysoudulla ja kulmasoudulla, olkapäitä vipunostoilla jne. Vaihtelen liikkeitä aina treenikertoina, ettei tule liian monta liikettä sanalle lihasryhmälle yhtäaikaa.

• paksut reidet

Et ole ongelmasi kanssa yksin, täältä löytyy myös nainen joka haluaisi kiinteämmät reidet. Liikun paljon ja syön terveellisesti. Jos erehdyn syömään karkkia tai vähän huonommin niin se kaikki näkyy heti reisissä. Onneksi nyt on taas hyvä tsemppi päällä! Kävely polttaa hyvin rasvaa ja olen suosinut sitä ja myös kauntosalilla kovat painot on hyvä juttu ollut mulle, ei välttämättä kaikille.
      Tuntuu vaan ettei tule tulosta mutta jospa jo parin vuoden päästä.
      Sekin ihmetyttää kun kaikki sanoo et salilla kiinteytyy, mä en oo vieläkään vaikka 2-3krt/vko ja aika lailla vuoden päivät olen käynyt. Toki teen kaikkea muutakin, mutta mun kroppa on tällänen ja pitää vaan tehdä töitä ja jostain jopa iloita mitä saa aikaseksi.
      Meni jo asian vierestä mutta olis tosiaan kiva kuulla muidenkin reisi"ongelmia", vai tehdäänkö me naiset siitä vain ongelma?

• Hämmästys ja kummastus

Kyllä vuoden saliharjoittelun jälkeen pitäisi jo jotain tulosta tulla!

Onko painot riittävän suuret? Syötkö tarpeeksi? Onko saliohjelmasi järkevästi koostettu? Tekee myös hyvää vaihtaa välillä ohjelmaa, lihakset tottuvat hyvin nopeasti samanlaiseen treeniin.

• läskireisi
        Hämmästys ja kummastus kirjoitti:

Kyllä vuoden saliharjoittelun jälkeen pitäisi jo jotain tulosta tulla!

Onko painot riittävän suuret? Syötkö tarpeeksi? Onko saliohjelmasi järkevästi koostettu? Tekee myös hyvää vaihtaa välillä ohjelmaa, lihakset tottuvat hyvin nopeasti samanlaiseen treeniin.

Minulla on litteä treenattu vatsa, ja ylävartalo muutenkin kondiksessa. Alavartalo taas on vähän levähtänyt. Reidet on isot ja vahvat, persettäkin löytyy. Mitat 165cm/56kg ja vyötärölantio 65/99

Tota lantiota olen yrittänyt saada pienemmäksi vuoden päivät ja syönyt pupun ruokaa, mutta ei se pienene. Ainoastaan tullut sellainen timmimpi.

Ja itselläni auttan just salilla kyykyt isojen painojen kanssa ja jalkaprässi. Reisissähän se rasva on tiukimmin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe