Anorektikon laihdutusniksit

luiset niksit

Oma painoni on heitellyt vuosien mittaan välillä 45-117 kg. Tällä hetkellä olen päässyt jokseenkin tasapainoon.

Olen ehkä väärä ihminen antamaan vinkkejä, mutta ainoa tapa laihtua on lopettaa ruoan ajatteleminen. Jos palkitsee laihdutustaan ruoalla, niin silloin mennään pahasti päin mäntyjä. Täytyy siis ajatella, että jokainen skipattu suupala on extraa. Syödä tietysti pitää, mutta parhaisiin tuloksiin pääsin, kun söin äärimmäisen vähän ja harrastin liikuntaa mahdollisimman paljon.

Tässä siis vinkit:

-Ei pullaa, keksejä ym. Kahvia voi juoda, mutta siihen ei saa laittaa sokeria eikä maitoa
-Ei makeisia (siis ei mitään)
-Ei yli 200 kcal aamu/iltapaloja
-Laita annokselle sopiva määrä ruokaa, ja pienennä sen jälkeen sen kokoa kolmanneksella
-Illalla liikuntaa vähintään 200 kcal edestä!
-Ei juustoa, voita, majoneesia,ketsuppia, sinappia, salaatinkastikkeita!
-Ei vaaleaa leipää
-Ei yli 530 kcal päivällistä/lounasta
-Laske kokonaisenergiantarve ja vähennä siitä 570 kcal. Syö sen verran.
-Ei suuria rasva/hiilaripommeja!
-Lisää aina ruokailun jälkeen syömäsi aterian kalorimäärään 100 kcal, jottei vain mene pilalle

Esimerkkipäivä:

Aamiainen: 1 pala ruisleipää, päällä 2 palaa leikkeleitä (a' 6 kcal), margariinia, 1 tomaatti. Juomaksi kuppi kahvia.

Lounas: 2 dl pastaa, 1 dl jotain lihaa. 1 lasi rasvatonta maitoa, korkeintaan 1 pala leipää

Päivällinen: 1 purkki raejuustoa

Iltapala: 1 pala ruisleipää, margariinia, leikkeleitä

----------
Vaihtoehtoisesti voi triplata annokset, jolloin pääsee helposti tuohon 120 kiloon :)

28

15638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta totta?

      Siis missä tossa on ensinnäkin kasvikset! Ihan tappo kuuri, tuskinpa pääsisi 120 kiloiseksi vaikka triplaisikin annokset. Miten kukaan jaksaa liikkua noilla ruuilla. On sitten varmaan kivaa olla laiha läski ilman tukkaa?

      • muuta kuin ruokaa

        Itse ajattelin ihan samaa et ei oo mitään järkeä palkita itseään ruoalla.
        Minunkin laihdutukseni tulee kestämään pitkään.
        Mieluummin ostan jotain hyvää tosi harvoin mut silloin kun tosi paljon mieli tekee, mutten syö sitä kuitenkaan liikaakaan.
        Mä syön tosi paljon hedelmiä, yritän syödä kasviksia, ja salaattia syönkin tosi paljon.
        Itsekin olen ajatellut että max. 300 kcal/ateria vois olla hyvä määrä, sit lämmin ruoka hieman isompi.

        Tänään kävelin pariin otteeseen kävelemässä aika pitkän lenkin ja mun painolla siinä kului kaloreita tosi hyvin, 900 kcal!!

        En pahemmin juustoja yleensä syö, mutta oon käyttänyt 5% juustoo nyt, välillä käytän 28% "voita", välillä en ollenkaan.

        Kun syö sen verran että nälkä juuri lähtee ja pysyy jonkun ajan poissa, niin on kivan kevyt olo -sen sijaan että söisi pitkään nälän poissa pitävän ison ruoan ja maha ois ihan täynnä.

        Nyt syön sen 2-4 tunnin välein jos on nälkä, ja syön jotain vähän, niin näin ainakin olo on hyvä, mut en tiiä vielä tehooko. Mutta kaikki on terveellistä, joten ei siitä ainakaan haittaa ole!

        Mä kun aiemmin laskin noita paikkareiden pisteitä niin mä aina lisäilin niitä pisteitä sinne ruokien väliin x) Ja silti en saanut kuin ehkä kerran ne kaikki syötyä. Oon varmaankin kyllä liian vähän syönyt, kun painoa on niin hirveesti ja monesti jäi päivät 600 kaloriin. Jännä, kun yleensähän ohjeet kuuluu että elä huijaa itseäsi laskemalla liian vähän pisteitä.

        Ikää on niin vähän, et tää on mun toinen oikea laihdutusyritys, aiemminkin teininä yritettiin mutta ehkä en itse osannut nähdä kokonaiskuvaa siitä että on oikeasti mahdollista laihtua, kun vain jaksaa jatkaa.

        Joten tsemppiä kaikille kanssasisarille ja -veljillekin!
        Kiva kun vuoden päästä voisi katsoa taaksepäin ylpeänä siitä että on jatkanut taistoa =)


      • BETTERLIFEISCOMINGSOON

        Vitut tos oo ees paljo. Päätin vähä aika sit et ny alkaa laihis ja huomen se alkaa.... Oikeestaa tänää, kello on 1:00 .. Jännittää. Pyrin 300kcal/pvä syömään ja liikkuu 600kcal eest. Ja vkloppusin syön 600kcal ja liikun sen verra tai jtn. Herösin vast nyt et enoikeesti haluu elää lihavana loppuelämääni D: ! mitat siis: 171/63 :d hyi vittu. ku mun pitäs painaa 54kg. niin mun ruokalista on sillo sit tämmönen et kammottaako sua tää viel enempi?
        Aamupala: - vettä
        Lounas: - vettä
        Välipala: - vettä
        Päivällinen: - vettä tai ihan vähän jtn.
        Iltapala: - kaloriton vitamiinijuoma tai 1 leipä. Tai ei mitään

        Oln ennen kokeillu tota
        samaa mut ei ees tuntunu missää ?


      • Anonyymi
        BETTERLIFEISCOMINGSOON kirjoitti:

        Vitut tos oo ees paljo. Päätin vähä aika sit et ny alkaa laihis ja huomen se alkaa.... Oikeestaa tänää, kello on 1:00 .. Jännittää. Pyrin 300kcal/pvä syömään ja liikkuu 600kcal eest. Ja vkloppusin syön 600kcal ja liikun sen verra tai jtn. Herösin vast nyt et enoikeesti haluu elää lihavana loppuelämääni D: ! mitat siis: 171/63 :d hyi vittu. ku mun pitäs painaa 54kg. niin mun ruokalista on sillo sit tämmönen et kammottaako sua tää viel enempi?
        Aamupala: - vettä
        Lounas: - vettä
        Välipala: - vettä
        Päivällinen: - vettä tai ihan vähän jtn.
        Iltapala: - kaloriton vitamiinijuoma tai 1 leipä. Tai ei mitään

        Oln ennen kokeillu tota
        samaa mut ei ees tuntunu missää ?

        Aika hyvä! Voisin kokeilla.


    • -Taru_

      Luulisi tuon ruuan ajattelun lopettaminen olevan ihan normaalin ihmisen juttu. Itse syömishäiriöisenä ajattelin ruokaa jatkuvasti. Enkä pysty pääsemään siitä varmaan koskaan eroon enää.

      Ei kai tuo mikään anorektikon ruokavaliokaan ollut. Melkeimpä sekin normaali. Itse söin päivän aikana purkin jugurttia, ehkä tölkin hedelmiä ja puolet leipäviipaleesta, jonka päällä ehkä muutama lihapala. Illalla noin 3 litraa vettä. Jotku jättää juomisenki, koska siitä tulee lisää kiloja.

      Hullua menoa se oli. Hui!

    • persiistä

      Siis kuka voin ja juuston jättäis pois????? Ne tuskin ovat ratkasevia tekijöitä paino-ongelmissa...

    • anorektikko +

      Minä olen ja päiväannoksiin ei TODELLAKAAN kuulu jotain margariinia ja pastaa. Tässä minun..

      Aamiainen: hedelmä, kahvia ja rasvatonta maitoa, noin 50 kcal

      lounas: salaatti, ehkä pala kalaa, vähärasvaista lihaa tai kanaa, joskus juureksia tai pari ruokalusikallista villiriisiä, maksimissaan yht. 200 kcal

      Päivällinen: keittoruoka (kasvis, lohi.. ym.) ja vihanneksia noin 150 kcal

      Iltapala: ei yleensä mitään, mutta joskus ruisleipä/viili tms.

      Alle viidensadan elelen.. ja jaksan myös liikkua, paino on jämähtänyt tähän, joten jos haluan laihtua niin ei toimi. Olen 169 ja 44 kg. Olen aika tyytyväinen, mutta anorektikkona haaveilen vielä kapeammasta olomuodosta, vaikka järki sanoo, että ei kannata.

      Laihaksi haukkuvat kaikki, mutta minulle se ei merkitse mitään. Toisin kuin kuvitellaan ulkonäkö ei anorektikolle ole usein tärkeä, vaan "laiha olo". Nautin 25-tuumasista farkuista ja kropasta, josta vain pinseteillä saa kiinni.

      • oikea ano-

        Minä syön päivässä ehkä yhden hedelmän ja vähän jotain mysliä ja maitoa. Kalorit jäävät alle 200 sadan.

        Olen 159 cm ja 37 kg. Alle kolmen viiden kun menee niin sitten sairaalaan taas kerran.


      • ei nimimerkkiä
        oikea ano- kirjoitti:

        Minä syön päivässä ehkä yhden hedelmän ja vähän jotain mysliä ja maitoa. Kalorit jäävät alle 200 sadan.

        Olen 159 cm ja 37 kg. Alle kolmen viiden kun menee niin sitten sairaalaan taas kerran.

        Olin nuorten "pipo"osastolla töissä 10 vuotta sitten ja siellä oli juuri tuollaisia pentuja jotka kilpailivat kuka painaa vähiten. Niillä ei ollut tukkaa, ei kuukautisia, osalta puuttui hampaita ja vatsa oli kuin nälkämaan lapsilla pullollaan. Polvilumpiot ja lonkat törröttivät ja he olivat aivan koko ajan sairaina, koska ei ollut mitään saumaa vastustaa tauteja. Lopulta näille nuorille (12-20v.) alkoi ihoon kasvamaan nukkaa, samanlaista kuin vastasyntyneillä, koska iho ei enää pystynyt uusiutumaan. Myös tasapaino aisti vaurioitui, johtuen kalsiumin puuttesta. Silti nämä nuoret haaveilivat kuka mistäkin mallin urasta, vaikka kaverit saattoivat kuolla viereiseen petiin aliravitsemukseen. Osalle alaikäisistä jouduttiin laittamaan nenämahaletkulla ruokaa mahaan vanhempien pyynnöstä, tai pakkohoidon määräyksestä, etteivät olisi kuolleet.
        Osa parantui, osa ei. Osa elää ilman normaalia aikuisen naisen vartaloa loppuelämänsä, koska murrosikää ei ikinä tullut, koska hormonaalinen toiminta ei toiminut. Toisilta puuttuu hampaat tai tukka (joiltakin molemmat). Joillekkin jäi hyvin arpinen iho, koska repivät hulluuksissaan naamastaan nahkat irti kynsillä.
        Ja sitten vielä toisey kilpailevat kenellä on oikeasti anoreksia ja kenellä ei?
        Todella tyhmä "sairaus", jonka kalliit kulut yhteiskunta maksaa, vain koska tuo tauti sattuu olemaan muotia.
        Onnea niille jotka tautia sairastavat ja tahtovat siitä oikeasti parantua, eikä vain ylpeile jollain nettisivuilla kuinka vähän painaa.
        Sama kuin kehuisin AA kerhossa kuinka paljon olen juonut...
        Vähän nyt järkeä peliin!!


      • tuollaisella asenteella
        ei nimimerkkiä kirjoitti:

        Olin nuorten "pipo"osastolla töissä 10 vuotta sitten ja siellä oli juuri tuollaisia pentuja jotka kilpailivat kuka painaa vähiten. Niillä ei ollut tukkaa, ei kuukautisia, osalta puuttui hampaita ja vatsa oli kuin nälkämaan lapsilla pullollaan. Polvilumpiot ja lonkat törröttivät ja he olivat aivan koko ajan sairaina, koska ei ollut mitään saumaa vastustaa tauteja. Lopulta näille nuorille (12-20v.) alkoi ihoon kasvamaan nukkaa, samanlaista kuin vastasyntyneillä, koska iho ei enää pystynyt uusiutumaan. Myös tasapaino aisti vaurioitui, johtuen kalsiumin puuttesta. Silti nämä nuoret haaveilivat kuka mistäkin mallin urasta, vaikka kaverit saattoivat kuolla viereiseen petiin aliravitsemukseen. Osalle alaikäisistä jouduttiin laittamaan nenämahaletkulla ruokaa mahaan vanhempien pyynnöstä, tai pakkohoidon määräyksestä, etteivät olisi kuolleet.
        Osa parantui, osa ei. Osa elää ilman normaalia aikuisen naisen vartaloa loppuelämänsä, koska murrosikää ei ikinä tullut, koska hormonaalinen toiminta ei toiminut. Toisilta puuttuu hampaat tai tukka (joiltakin molemmat). Joillekkin jäi hyvin arpinen iho, koska repivät hulluuksissaan naamastaan nahkat irti kynsillä.
        Ja sitten vielä toisey kilpailevat kenellä on oikeasti anoreksia ja kenellä ei?
        Todella tyhmä "sairaus", jonka kalliit kulut yhteiskunta maksaa, vain koska tuo tauti sattuu olemaan muotia.
        Onnea niille jotka tautia sairastavat ja tahtovat siitä oikeasti parantua, eikä vain ylpeile jollain nettisivuilla kuinka vähän painaa.
        Sama kuin kehuisin AA kerhossa kuinka paljon olen juonut...
        Vähän nyt järkeä peliin!!

        olet ollut töissä "pipo" osastolla. Kyllä siellä on ihmisiä, jotka todella ymmärtävät, että kyse ei ole itse aiheutetusta tilasta.

        Ellet sitten ole ollut joku vessansiivooja? Kirjoitusvirheistä päätellen et nyt ainakaan tosiaan mikään lääkäri tai erityissairaanhoitaja ainakaan.


      • lkdsioir
        oikea ano- kirjoitti:

        Minä syön päivässä ehkä yhden hedelmän ja vähän jotain mysliä ja maitoa. Kalorit jäävät alle 200 sadan.

        Olen 159 cm ja 37 kg. Alle kolmen viiden kun menee niin sitten sairaalaan taas kerran.

        kertokaa kuule vaan vielä melkein terveellisesti syövälle anorektikon alulle, että ei se mikään anorektikko ole. Ihan kiva tuolla tavalla lisätä vettä myllyyn. Toivottavasti ei nyt vähentänyt syömisiä ennestään. Minä olen entinen anorektikko ja painan nykyään 54kg ja olen 158cm, koskaan en ole ollut yhtä onnellinen:sosiaalinen elämä, kukoistava parisuhe ja ennen kaikkea hyväksyn itseni ja rakastan jokaista muotoa, joka minussa on, se oli vaikea tie mutta kannatti. Anoreksiassa ei ole mitään hohdokasta tai kaunista. Terveesti laihduttava ihminen voi sanoa itseään vahvaksi ja onnistujaksi, anorektikko voi sanoa itseään heikkomieliseksi riman alittajaksi.


      • ei nimimerkkiä
        tuollaisella asenteella kirjoitti:

        olet ollut töissä "pipo" osastolla. Kyllä siellä on ihmisiä, jotka todella ymmärtävät, että kyse ei ole itse aiheutetusta tilasta.

        Ellet sitten ole ollut joku vessansiivooja? Kirjoitusvirheistä päätellen et nyt ainakaan tosiaan mikään lääkäri tai erityissairaanhoitaja ainakaan.

        jos ei potilas itse? Minulta ei heru myötätuntoa anoreksia potilaille sen jälkeen kun näin että heillä oli vain halu "parantua" eli päästä osastolta pois, vain siksi että pääsevät kotiin taas laihduttamaan.
        Samassa talossa oli A-klinikka, jossa oli samanlaisia pakkohoitoon määrättyjä alkoholistejä. He noudattivat ohjeita vain että pääsevät äkkiä kotiin tenuamaan. Näin ollen paikka oli pois heiltä jotka apua oikeasti tarvitsivat ja joilla olisi ollut halu parantua lopullisesti.
        Riipiikö sieluasi jokin purkamaton paine kun kiukuttelet kirjoitusvirheistä? Yleensä täällä huomautellaan kirjoitusvirheistä, kun ei ole enää mitään muuta sanottavaa. Loppuiko ideat?


      • mitenkään kiukuttele-
        ei nimimerkkiä kirjoitti:

        jos ei potilas itse? Minulta ei heru myötätuntoa anoreksia potilaille sen jälkeen kun näin että heillä oli vain halu "parantua" eli päästä osastolta pois, vain siksi että pääsevät kotiin taas laihduttamaan.
        Samassa talossa oli A-klinikka, jossa oli samanlaisia pakkohoitoon määrättyjä alkoholistejä. He noudattivat ohjeita vain että pääsevät äkkiä kotiin tenuamaan. Näin ollen paikka oli pois heiltä jotka apua oikeasti tarvitsivat ja joilla olisi ollut halu parantua lopullisesti.
        Riipiikö sieluasi jokin purkamaton paine kun kiukuttelet kirjoitusvirheistä? Yleensä täällä huomautellaan kirjoitusvirheistä, kun ei ole enää mitään muuta sanottavaa. Loppuiko ideat?

        Ne vain yleensä kertovat vääjäämättömästi koulutustason. Esim. alkeelliset yhdyssanavirheet, joita teet, karsiutuvat pääsääntöisesti jo lukiokoulutuksessa puhumattakaan korkeakoulussa.

        Anoreksia nervosa on mielisairaus. Omaat ilmeisesti maailmankuvan, jossa masentunut paranee vain "ottamalla itseään niskasta kiinni", skitsofreenikko ohjeella: "lopeta se harhojen ajattelu" jne.

        Mielisairas ei mitenkään itse aiheuta sairauttaan, vaan syyt ovat monimuotoiset ja jäävät usein selvittämättä. Syyt voivat olla geneettisiä, neurologisia tai ympäristön tuottamia.

        Pidän todella epätodennäköisenä, että ihminen, jolla ei ole edes perustietoja anoreksiasta vakavana psyykkisenä sairautena olisi heitä jossain hoitamassa. Mutta kuten sanottu, olet ollut ehkä siellä "pipo" -osasatolla siivoojana. Jo käyttämäsi termi kertoo, että alinta kastia siellä olet ollut, jos nyt ylipäänsä olet ollut.


      • Anonyymi
        ei nimimerkkiä kirjoitti:

        Olin nuorten "pipo"osastolla töissä 10 vuotta sitten ja siellä oli juuri tuollaisia pentuja jotka kilpailivat kuka painaa vähiten. Niillä ei ollut tukkaa, ei kuukautisia, osalta puuttui hampaita ja vatsa oli kuin nälkämaan lapsilla pullollaan. Polvilumpiot ja lonkat törröttivät ja he olivat aivan koko ajan sairaina, koska ei ollut mitään saumaa vastustaa tauteja. Lopulta näille nuorille (12-20v.) alkoi ihoon kasvamaan nukkaa, samanlaista kuin vastasyntyneillä, koska iho ei enää pystynyt uusiutumaan. Myös tasapaino aisti vaurioitui, johtuen kalsiumin puuttesta. Silti nämä nuoret haaveilivat kuka mistäkin mallin urasta, vaikka kaverit saattoivat kuolla viereiseen petiin aliravitsemukseen. Osalle alaikäisistä jouduttiin laittamaan nenämahaletkulla ruokaa mahaan vanhempien pyynnöstä, tai pakkohoidon määräyksestä, etteivät olisi kuolleet.
        Osa parantui, osa ei. Osa elää ilman normaalia aikuisen naisen vartaloa loppuelämänsä, koska murrosikää ei ikinä tullut, koska hormonaalinen toiminta ei toiminut. Toisilta puuttuu hampaat tai tukka (joiltakin molemmat). Joillekkin jäi hyvin arpinen iho, koska repivät hulluuksissaan naamastaan nahkat irti kynsillä.
        Ja sitten vielä toisey kilpailevat kenellä on oikeasti anoreksia ja kenellä ei?
        Todella tyhmä "sairaus", jonka kalliit kulut yhteiskunta maksaa, vain koska tuo tauti sattuu olemaan muotia.
        Onnea niille jotka tautia sairastavat ja tahtovat siitä oikeasti parantua, eikä vain ylpeile jollain nettisivuilla kuinka vähän painaa.
        Sama kuin kehuisin AA kerhossa kuinka paljon olen juonut...
        Vähän nyt järkeä peliin!!

        Oikeesti, ala-arvoinen kirjoitus, olet ollut väärällä alalla.


      • Anonyymi
        ei nimimerkkiä kirjoitti:

        jos ei potilas itse? Minulta ei heru myötätuntoa anoreksia potilaille sen jälkeen kun näin että heillä oli vain halu "parantua" eli päästä osastolta pois, vain siksi että pääsevät kotiin taas laihduttamaan.
        Samassa talossa oli A-klinikka, jossa oli samanlaisia pakkohoitoon määrättyjä alkoholistejä. He noudattivat ohjeita vain että pääsevät äkkiä kotiin tenuamaan. Näin ollen paikka oli pois heiltä jotka apua oikeasti tarvitsivat ja joilla olisi ollut halu parantua lopullisesti.
        Riipiikö sieluasi jokin purkamaton paine kun kiukuttelet kirjoitusvirheistä? Yleensä täällä huomautellaan kirjoitusvirheistä, kun ei ole enää mitään muuta sanottavaa. Loppuiko ideat?

        ei ole siinä vaiheessa sairautta, että näkisivät terveyden tärkeyden. Miten olet voinut ajautua noin väärälle alalle aikanaan. Onneksi kaikille, ettet enää toimi siellä


    • Adre

      Ruoan ajattelemista kannattaa välttää, mutta ei sen nauttimista. Aamulla kun syö kunnolla ja terveellisesti, ei tarvitse kärsiä näläntunteesta koko päivää. Se on omasta psyykestäkin kiinni, mihin tarkoitukseen sen ruoan mieltää. Itseään ei kuitenkaan saa rangaista ruuan takia.
      Täytyy liikkua ja jos ei huvita niin syö ainakin terveellisesti. Minun mielestäni terveellisesti syö ihminen joka syö säännöllisesti väh. 4h välein, paljon vihanneksia ja hedelmiä(kuidut ja vitamiinit), rasvattomia maitotuotteita ja proteiineja enemmän kuin hiilihydraatteja ihan senkin takia että proteiinit pitävät nälkää loitolla. Jos ihminen on vakavasti ylipainoinen, kannattaa oikeasti kysyä ravintoterapeutilta tai muulta asiantuntijalta.

    • buuuubaaabahhaa

      mulla on tällai :

      ei aamupalaa

      päivällisellä jokin salaatti (ei kastiketta !!!!) ja pala ruisleipää

      ei lounasta

      iltapalalla ehkä jokin omena tms.

      juomana läytän ainoastaan vettä.


      ihan kivasti on paino tippunut mulla kun käyn joka päivä myös lenkillä ja kuntosalilla:)

    • Ei luinen

      Tossa on vaan se vika, että ei tavallinen ihminen jaksa tommosta ruuan vahtaamista. Täytyy olla just joku anoreksia tai pakkoneuroosi terveellisestä syömisestä, että tollasta viittii tehä.

    • syövähemmänkunkuluta

      Lukiko kaikki otsikon? "Anorektikon laihdutusvinkkejä". A-no-rek-ti-kon! Aamiainen ja iltapala kuulostaa hyvältä laihduttajan aterialta. Mutta pliis ihmiset, ei ole olemassa anorektikon ruokavaliota! Anoreksia on sairaus, ja siinä ei ole kyse pelkästään ruoasta.

      Ja vittuun voi heittää kommentit, että syö terveellisesti ja liiku. Paskat! Voit syödä terveellisesti, mutta jos syöt yli kulutuksesi niin fat, Fat, FAT! Ei ole myöskään olemassa mitä pikakuureja. Heittäkää helvettiin kaikki vitun pussikeitot ja pikadieetit.

      Läski on läski, koska se syö enemmän kun on tarpeen. Laiha on laiha koska se syö vähemmän. Voitte tunkea naamaan pullaa ja jäätelöä kunhan vaan syötte vähemmän kun kulutatte! Niin yksinkertaista. Helpompaa tietysti ja terveellisempää on syödä terveellisesti, mutta laihduttaminen ei ole mitään rakettitiedettä, vaan siihen on yksi kaava joka toimii aina ja ikuisesti:

      "SYÖ VÄHEMMÄN KUN KULUTAT".

    • sopsuh

      Liika laihuus kuin myös lihavuus on todella rumaa. Siis kroppa näyttää tosi rumalta jos on luuviulu-laiha tai lyllyläski. Kuka voi haluata ruman näköisen kropan?! Kun on kauniin kiinteä ja sopusuhtainen painoltaan pituutensa nähden niin se on kauneinta. Ulkonäkö ei ole tärkeintä elämässä mutta se näyttää kuitenkin olevan olennainen osa ihmisten sosiaalista kanssakäymistä. Halusi sitä tai ei.

    • blääblää

      Mitä vähemmän syön sitä paremmaksi tunnen itseni. Ja olen sairaalloisen ylipainoinen vielä.
      Aamupala: Kuppi kahvia maidolla
      Lounas: -
      Välipala: Kuppi kahvia maidolla
      Päivällinen: Leipä levitettä leikkele
      Iltapala: -

      Tässä omani. Kiitos. Ei tunnu missään :)

      • justiinsa juu...

        No kohta ei tosiaan tunnu missään, kun olet kuollut.

        Lihavakin tarvitsee ravintoaineita elääkseen. Mutta tyhmä provohan sinä olet ja minä yhtä tyhmä kun vastailen.


      • Joopa se joo

        Sä et tuollai laihdu, koska sun aineenvaihdunta on liki nolla, koska et syö. Elimistö ei siis pysy käynnissä. Mut juu, kukin laihduttaa tavallaan; joko lopettaa syömisen, eikä laihdu, tai syö kevyesti tasaisin väliajoin ja koneisto polttaa rasvaa.


    • Miksi?

      Ennen mä luin keskusteluja ja blogeja kyseisestä aiheesta, koska ajattelin niiden sisältävän jotain mitä en itse ole vielä tajunnut. Olen siis entinen anorektikko, topumassa kyseisestä sairaudesta, joka oli viemässä mua hyvää vauhtia hautaan. Olin siis 17- vuotias. Ei menkkoja, halkeileva ja kamala iho, paleli jatkuvasti, itketti, huimasi, ja mikään ei kiinnostanut. Elämä oli nuppineulan kokoinen. Ei sosiaalista elämää. Vain minä ja mun sairaus. Joten pikku vinkki teille kaikille, jotka "haaveilette" tästä upeasta sairaudesta, ja kilpailette siitä, kenellä on eniten "itsekuria", järki käteen. Ette varmasti halua viettää parhaita vuosianne miettien, mitä ette voi syödä, ja paljonko pitää liikkua. Miettikääpä hetki sitä, että kun olette melkein ihannepainossanne sairaalavuoteella yksin, letkuissa, mitä hienoa siinä on? Miten se tekee teidän elämästänne hienomman, kun ette voi/jaksa/pysty tekemään enää mitään moneen kuukauteen. Masennuksesta, ahdistuksesta ja unettomuudesta puhumattakaan. Siinä on sitten kertomista jälkikasvulle, kun he kysyvät, että kai tekin nuorena olitte onnellisia.

    • 17+13

      Itse ainakin anorektikkona vetelin menemään kahdella omenalla päivässä. Ja sairaalaanhan päädyin aika nopeasti.

      Menkkoja en ole saanut takaisin vieläkään...

    • Anonyymi

      Miten anorektikot jaksaa käydä töissä ja tehdä töitä kun eivät saa energiaa siihen työntekoon.Anorektikot myös saavat joka vuosi ikää lisää ja eivät pysy ikuisesti lapsena.Paitsi jos työttömänä pärjää ja ilman opinskeluja niin siinä tapauksessa voi elää työmarkkinatuella aikuisena.

    • Anonyymi

      Sen verran vanha keskustelu etten oo varma onks tääl enää ketää mut anyway... Oon koko ikäni ollu lievästi alipainoinen ihan luonnostaan. Enkä oo ennen yrittänyt laihduttaa. Kaikki terkkarit ja muut aina sano et voisin syödä enemmän jotta paino nousis. No puol vuotta sitten mun psykiatri halus jostain syystä punnita mut. Painoin 50 kiloo (160cm). Ekaa kertaa elämässäni olin normaalipainoinen. Kun se ihanne on aina ollu hoikka tyttö jonka pitäisi syödä enemmän nii ajattelin et "Okei. Pitäisköhän mun tehdä tälle asialle jotain." Viime kesänä aloin sit laihduttaa ja pääsin 46 kiloon. Enää en saa painoani laskemaan joten voisko joku pliis kertoo miten saisin vielä pari kiloo laihdutettua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16771
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      28
      2155
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1950
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      121
      1457
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      972
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      741
    Aihe