psykosomaattista selkäkipua

selkäkipuinen

Olin uusimassa reseptiäni ja lääkäri on passittamassa minua psykologille tai psykiatrille.
Lääkärini ei meinannut kirjoittaa reseptiä ja väitti kipujani psykosomaattisiksi. Käytän voimakkaita kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja.

Ihmettelen vähän miksi psykiatrille. Minulla on todettu pullistuma selässä 4-5 nikama. Havaittiin mangneettikuvausessa. Kuvaustakin piti vaatia melkein itkien.
Jos kuvittelen tuon kivun miten psykologi tai psykiatri voi minua auttaa. Puhuuko hän kivun pois.
En usko kuviteltuun kipuun. Diagnoosihan on tehty jo.
Valvon tässä seuraavaan lääkkeen ottoon asti.

38

3273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermiitti

Sinulla ei sitten ilmeisesti ole taustaa psyykepuolen potilaana?

• selkäkipuinen

Ainoastaan joku mustetahratesti nuorempana.
        En tiedä mitä sillä haettiin.
        Ei ole taustaa.
        Kivunhoito on Suomessa muutenkin päin persettä.
        Suosittelipa lääkäri jotain mielialalääkettäkin?
        Miten se muka auttaa kipuun.

• hermiitti
        selkäkipuinen kirjoitti:

Ei ole taustaa.

Lääkärit ovat seonneet ton psykiatrian kanssa!

• selkäkipuinen
        hermiitti kirjoitti:

Lääkärit ovat seonneet ton psykiatrian kanssa!

Alkaako ne lähettämään syöpäpotilaatkin psykiatrille. Jos sekin on psykosomaattista.
        Entä jos isketään puukko kylkeen sekin varmaan kuviteltua.
        Vituttaa. Minulle ei hullun papereita kirjoiteta.
        Erään asian saatoin kuvitella. Lääkärin puheista sain vaikutelman kiristyksestä.
        Jos en mene psykiatrille niin lääkitys loppuu.
        Toivottavasti kuvittelin tuon.

• selkäkipuinen
        selkäkipuinen kirjoitti:

Alkaako ne lähettämään syöpäpotilaatkin psykiatrille. Jos sekin on psykosomaattista.
        Entä jos isketään puukko kylkeen sekin varmaan kuviteltua.
        Vituttaa. Minulle ei hullun papereita kirjoiteta.
        Erään asian saatoin kuvitella. Lääkärin puheista sain vaikutelman kiristyksestä.
        Jos en mene psykiatrille niin lääkitys loppuu.
        Toivottavasti kuvittelin tuon.

Arvostakaa terveyttänne.
        Lääkkeet alkoi vaikuttamaan.

• selkäkiputyttö
        selkäkipuinen kirjoitti:

Arvostakaa terveyttänne.
        Lääkkeet alkoi vaikuttamaan.

Itse reagoin selällä stressiin. Olen käynyt psykoterapiassa vuosia ja kerran oli surku olo ja selkä oli tosi kipeä. Hyvä että pystyi kävelemään. Menin tuttuun tapaan terapiaan ja sain purettua siellä itseäni. Kun tulin terapiasta pois, olin kuin toinen ihminen. selkäkipu oli kadonnut tyystin! En väitä että sinulla olisi psykosomaattinen oire, mutta itselläni näin. Edelleenkin kärsin ajottain selkäkivusta ja osaan jo ajatella että nyt tilanne on tää ja tää.. että hieman stressiä päällä.. eli en jaksa edes lääkärille mennä. selkäkipu paranee itsestään kun stressi heittää.

• selkäkipu
        selkäkiputyttö kirjoitti:

Itse reagoin selällä stressiin. Olen käynyt psykoterapiassa vuosia ja kerran oli surku olo ja selkä oli tosi kipeä. Hyvä että pystyi kävelemään. Menin tuttuun tapaan terapiaan ja sain purettua siellä itseäni. Kun tulin terapiasta pois, olin kuin toinen ihminen. selkäkipu oli kadonnut tyystin! En väitä että sinulla olisi psykosomaattinen oire, mutta itselläni näin. Edelleenkin kärsin ajottain selkäkivusta ja osaan jo ajatella että nyt tilanne on tää ja tää.. että hieman stressiä päällä.. eli en jaksa edes lääkärille mennä. selkäkipu paranee itsestään kun stressi heittää.

Huh, olinpa pahalla tuulella eilen tai aamuyöstä.
        Pahoittelen.

Onhan se mahdollista että minullakin vaikuttaa stressi ja lisää kipua. En paljoa tiedä pyssylokista mutta henkinen puoli vaikuttaa fyysiseen ja päinvastoin.
        Sekin mielialalääke jota lääkäri ehdotti oli merkiltään ixel. En tarkoita mainostaa mutta vaikuttaako jokin kipua salpaavasti?

Kivun kanssa eläminen on sitte toinen juttu.
        Menen käymään ihan uteliaisuudesta sen psykiatrin luona. Tai kumpi se sitten on?
        Olenhan käynyt niksauttajalla ja akupuntkiossakin.
        Tuskin alan mielialalääkkeitä käyttämään.
        Eikös niissä mene seksikyvytkin. Toisaalta tällä selällä ei kykene kuin varovaiseen seksiin. :-)

Päivänjatkoa kaikille. Onneksi selkä parempi.

• selkäkiputyttö
        selkäkipu kirjoitti:

Pahoittelen.

Onhan se mahdollista että minullakin vaikuttaa stressi ja lisää kipua. En paljoa tiedä pyssylokista mutta henkinen puoli vaikuttaa fyysiseen ja päinvastoin.
        Sekin mielialalääke jota lääkäri ehdotti oli merkiltään ixel. En tarkoita mainostaa mutta vaikuttaako jokin kipua salpaavasti?

Menen käymään ihan uteliaisuudesta sen psykiatrin luona. Tai kumpi se sitten on?
        Eikös niissä mene seksikyvytkin. Toisaalta tällä selällä ei kykene kuin varovaiseen seksiin. :-)

Minulle lääkäri määräsi kipuihin lihaksia rentouttavaa lääkettä (joka on samalla mielialalääke-> rentouttaa!)Lääke oli kipuun ei mielialaan, vaikka samasta syystä voidaan käyttää molempia. Ilmeisesti mielialaan vaan pitemmän aikaa ja suurempi annostus.
        Minä en kuitenkaan lääkkeitä syönyt vaan muutaman otin pahimpiin kipuihin. Ja kivut johtuivat fyysisestä työstäni -> stressiä -> lisää kipua -> lisää stressiä - noidakehä! enkä pidä itseäni hulluna vaikka psykoterapiassa käynkin. Olen oppinut tuntemaan itseäni. Olen herkkä ihminen ja reagoin tosiaan selällä stressiin. Onneksi olen oppinut tunnistamaan sen enkä ole asiasta enää niin huolissani jos selkä oireilee. Tosin se ei enää oireile juurikaan, koska olen oppinut hallitsemaan tunteitani enkä panikoi pienistä. Kyllä minäkin kauan tivasin ja mietin että joku nikama on pielessä selässä. Nykyään uskon aika paljon psykosomaattiseen oireiluun. Allergiatkin minulla puhjenneet vastaavanlaisesta.

• selkäkiputyttö
        selkäkipu kirjoitti:

Pahoittelen.

niin ja mene ihmeessä käymään juttelemassa ammattiauttajan kanssa! ei siitä voi mitään haittaa olla. ja karista mielestäsi tuollainen "minulle ei hullun papereita kirjoiteta!" koska kuka sellaista on tekemässäkään. Se on omaan itseensä tutustumista ja itsensä huoltoa!!! Hullua on se että painaa vaan menemään eikä uskalla kohdata itseänsä. Siinäpä sen sitten huomaat oliko kipu psykosomaattista vai ei. Kunhan yrität avautua niin varmasti jotain tapahtuu...!

• P---
        selkäkipuinen kirjoitti:

Ei ole taustaa.

en väitä että näin on sinun tapauksessasi mutta selittämätön fyysinen kipu voi olla masennuksen oire. Itselläni oli tosi pitkään jatkunut päivittäinen päänsärky.

• tullut...
        P--- kirjoitti:

en väitä että näin on sinun tapauksessasi mutta selittämätön fyysinen kipu voi olla masennuksen oire. Itselläni oli tosi pitkään jatkunut päivittäinen päänsärky.

ihan vaan tavallinen migreeni mieleen?

• höpö...
        selkäkiputyttö kirjoitti:

niin ja mene ihmeessä käymään juttelemassa ammattiauttajan kanssa! ei siitä voi mitään haittaa olla. ja karista mielestäsi tuollainen "minulle ei hullun papereita kirjoiteta!" koska kuka sellaista on tekemässäkään. Se on omaan itseensä tutustumista ja itsensä huoltoa!!! Hullua on se että painaa vaan menemään eikä uskalla kohdata itseänsä. Siinäpä sen sitten huomaat oliko kipu psykosomaattista vai ei. Kunhan yrität avautua niin varmasti jotain tapahtuu...!

olet sen tyypin ihminen, joka uskoo horoskooppeihin ja muihin hömppäilyihin!

• p---
        tullut... kirjoitti:

ihan vaan tavallinen migreeni mieleen?

no mä tosiaan en ole migreenipotilas ja siten en mikään asiantuntija asiassa. Mutta käsittääkseni se ilmenee sellaisina kohtaus-tyyppisinä, mulla sen sijaan oli päivittäistä ja särkylääkkeitä kului... nyt se on poissa, huomasin ihan äskettäin. ja kyllä, olen syönyt mielialalääkkeitä puolisen vuotta. voi olla sattumakin, toki. mutta selittämätön fyysinen kipu kyllä mainitaan ihan yleisissä masennuksen oireissa.

• selkäkiputyttö
        höpö... kirjoitti:

olet sen tyypin ihminen, joka uskoo horoskooppeihin ja muihin hömppäilyihin!

jos mua tarkoitit. nii en todellakaan usko. en usko kuin itseeni ja elämään.

• kettu.nen

...lääkäri ajatteli, että kivut pahenevat stressistä yms, ei suinkaan että ne olisivat kokonaisuudessaan psykosomaattisia.

Kivunhoito on vaikeaa ja sen lievittämiseen -johtui se sitten mistä tahansa - kannattaa kokeilla perinteisten pillerien lisäksi muitakin konsteja jos vain on mahdollista.

Jatkuva kipu aiheuttaa väsymystä ja ehkä psyykkisiä oireita kuten masennusta, joten mene ihmeessä psykiatrille jos kerran pääset, ei siinä varmaan mitään häviäkään.

• siinä kuitenkin

koko elämä hävittävänä. aivan varmasti psykiatri keksii jonkun mielenterveysdiagnoosin ja se voi lopulta tappaa ihmisen. ainakin, jos uskoo psykiatriin. fiksut eivät usko.

ei ole ensimmäinen tapaus, kun tervejärkinen ihminen tungetaan psykiatriseen "hoitoon" ja tulokset ovat katastrofaaliset.

aloittajalle: et tietenkään mene psykiatriseen hoitoon! vaihda selkälääkäriä sellaiseen, jolla ei ole sopimuksia psykiatrien kanssa.

• selkäkiputyttö
        siinä kuitenkin kirjoitti:

koko elämä hävittävänä. aivan varmasti psykiatri keksii jonkun mielenterveysdiagnoosin ja se voi lopulta tappaa ihmisen. ainakin, jos uskoo psykiatriin. fiksut eivät usko.

ei ole ensimmäinen tapaus, kun tervejärkinen ihminen tungetaan psykiatriseen "hoitoon" ja tulokset ovat katastrofaaliset.

aloittajalle: et tietenkään mene psykiatriseen hoitoon! vaihda selkälääkäriä sellaiseen, jolla ei ole sopimuksia psykiatrien kanssa.

psykiatreista en tiedä, mutta psykoterapeutti/psykologi tuskin mitään diagnooseja keksii! Ei voi olla haittaa..

• p---
        siinä kuitenkin kirjoitti:

menkää nyt tyhmät ja tietämättömät pois täältä noiden "fiksut ei usko psykiatriaan" kommenttien kanssa!

Psykiatri on _erikoislääkäri_. On aivan vastaava asia sanoa että ei usko hammaslääketieteeseen, pediatriaan tai gynekologiaan. Good luck with that:)

• selkäkipuinen

Tietysti jännitän selkääni kun kramppaa. Jos osaisin olla jännittämättä ehkä se veisi osan kivusta pois. Kai se on sitä psykosomaattista?
        Fyysinen diagnoosi on kuitenkin varma. Kuvattu ja diagnosoitu pullistumaksi.
        Minähän itse päätän hoidosta. Jos käynti psykiatrilla on huono jätän sen siihen.
        Jos vaikka oppisin rentoutumistekniikkaa tai jotain. Olisiko kellään ideaa miten rentoudun?
        Minulla oli ne kuulat korvissa vähän aikaa. Luulen että ne vaikutti jotenkin. Ne ei pysyneet kiinni korvissa.

On tehnyt mieli kokeilla vaikka voodoota että kivut häviää.
        Nyt kuitenkin tilanne huono. Aamu oli hyvä mutta olen ottanut jo kolme tramalia. Ne ei enää toimi.
        Pää menee jumiin mutta kipuun ne ei auta.
        Ei siinä häviäkään kuten sanoit.
        Nyt ei pysty kirjoittamaan enää, taitaa mennä sairaalakeikaksi.

• kettu.nen
        selkäkipuinen kirjoitti:

Tietysti jännitän selkääni kun kramppaa. Jos osaisin olla jännittämättä ehkä se veisi osan kivusta pois. Kai se on sitä psykosomaattista?
        Minähän itse päätän hoidosta. Jos käynti psykiatrilla on huono jätän sen siihen.
        Jos vaikka oppisin rentoutumistekniikkaa tai jotain. Olisiko kellään ideaa miten rentoudun?
        Minulla oli ne kuulat korvissa vähän aikaa. Luulen että ne vaikutti jotenkin. Ne ei pysyneet kiinni korvissa.

Nyt kuitenkin tilanne huono. Aamu oli hyvä mutta olen ottanut jo kolme tramalia. Ne ei enää toimi.

siltä psykiatrilta, osaisiko hän neuvoa jotakin rentoutus konsteja ja ellei, niin pyydä ohjaamaan sinut sellaiselle terapeutille joka olisi ehkä erikoistunut kipupotilaisiin? Luulisi semmoisiakin olevan.
        Itseäni on ainakin auttanut terapiassa käynti fyysisiin kipuihinkin, vaikka ihan todellisia nekin ovat ja somaattisia - mutta kun erilaiset huolet ja väsymys ja stressi pahentaa niitä kyllä, joten kokeile nyt ainakin sitäkin.

• kivuista
        selkäkipuinen kirjoitti:

Eikö kannattaisi mennä lekuriin niitä valittamaan?

• selkäkipuinen
        kettu.nen kirjoitti:

siltä psykiatrilta, osaisiko hän neuvoa jotakin rentoutus konsteja ja ellei, niin pyydä ohjaamaan sinut sellaiselle terapeutille joka olisi ehkä erikoistunut kipupotilaisiin? Luulisi semmoisiakin olevan.
        Itseäni on ainakin auttanut terapiassa käynti fyysisiin kipuihinkin, vaikka ihan todellisia nekin ovat ja somaattisia - mutta kun erilaiset huolet ja väsymys ja stressi pahentaa niitä kyllä, joten kokeile nyt ainakin sitäkin.

tästä?
        http://www.selfcon.fi/meditaatio.htm
        tai tämä,
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jooga

Pliis auttakaa.
        Meditaatiota olen kokeillut mutten joogaa.
        Te jotka olette kokeilleet kipuun ihan mitä hyvänsä antakaa ohjeita.
        Olisin kiitollinen.

• käynyt lääkärissä
        kivuista kirjoitti:

Eikö kannattaisi mennä lekuriin niitä valittamaan?

mikäli edellinen ei sitä "lukiessaan" huomannut.

Tulinpahan kurkkimaan tännekin kun on pariin kertaan yritetty psyykkiseksi sairaudeksi diagnosoida. Vaikeita asioita nämä ovat lääkäreillekin.

Minulle kävi niin, että sain psykiatrilta puolustavan lausunnon/diagnoosin (nyt kesällä uusiin oireisiini), että kyseessä on elimellinen sairaus.
        Ehkä psykiatrille kannattaisi mennä. Itse olin rauhallinen ja suorastaan utelias, että mitähän minusta löytyykään. Meillä oli tosi hauskaakin psykiatrin kanssa. ;) Huumori on ollut minulle tärkeää kipujen vuoksi.

Tuohon selkääsi...itse jouduin kanssa taistelemaan, että pääsin selkäkuvauksiin. Olihan se outoa, ettei välillä voinut kuin kontata tai kaaduinkin useita kertoja. Kipuja ja kipuja, kuitenkin lihakset kunnossa. Lapsuudesta alkaen vaivoja.
        Kulumaa ja epämuodostunut nikama, palanenkin yhdestä irronnut.
        En sitten ollutkaan turhaan käynyt lääkärissä. Sain kunnolliset kipulääkkeetkin.

Tieto oli helpotus. Elelin ja elelen edelleen siivosti. Kuitenkin puutarhahommissa sitten alkoi pakarat kipeentyä vuosia sitten. Minä niitä venyttelemään ja kipu siirtyi jalkaan. Pahensin tietämättäni tilaani.

Tilanne äityi ja olin sänkyolio. Vihdoin magneettikuva ja kaksi välilevyn pullistumaa. Vierähti useita kuukausia, tutkittiin ja odoteltiin. Jospa se siitä paranisi.

Jalasta meni tunto pois aaltoillen ja välillä kipuillen. Jalka lopulta kokonaan tunnoton ja pikaisesti leikkaukseen.
        Osatunnottomuus jäi mutta eipä pidetty enää psyykkisenä kipuna, joka (psyykkinen kipu) lääkäreiden mielestä on kaiketi jopa huvittavaa.

Sekava kirjoitus mutta se johtuu kognitiivisista vaikeuksistani.

Olen kuitenkin nyt ymmärtänyt ja lukenutkin, että joillain mielialalääkkeillä voidaan alentaa kivun tuntemusta. Ehkä sanamuotoni ei nyt ollut oikea. Kuitenkin monilla kroonikkosairailla on psyykelääkitys kipulääkkeiden rinnalla ja ne kuulemma auttavat juuri kipuihin.
        Pienenä esimerkkinä diabetes, MS-tauti ja aivovammoista johtuvat päänsäryt.

• selkäkipuinen
        käynyt lääkärissä kirjoitti:

mikäli edellinen ei sitä "lukiessaan" huomannut.

Tulinpahan kurkkimaan tännekin kun on pariin kertaan yritetty psyykkiseksi sairaudeksi diagnosoida. Vaikeita asioita nämä ovat lääkäreillekin.

Minulle kävi niin, että sain psykiatrilta puolustavan lausunnon/diagnoosin (nyt kesällä uusiin oireisiini), että kyseessä on elimellinen sairaus.
        Ehkä psykiatrille kannattaisi mennä. Itse olin rauhallinen ja suorastaan utelias, että mitähän minusta löytyykään. Meillä oli tosi hauskaakin psykiatrin kanssa. ;) Huumori on ollut minulle tärkeää kipujen vuoksi.

Tuohon selkääsi...itse jouduin kanssa taistelemaan, että pääsin selkäkuvauksiin. Olihan se outoa, ettei välillä voinut kuin kontata tai kaaduinkin useita kertoja. Kipuja ja kipuja, kuitenkin lihakset kunnossa. Lapsuudesta alkaen vaivoja.
        Kulumaa ja epämuodostunut nikama, palanenkin yhdestä irronnut.
        En sitten ollutkaan turhaan käynyt lääkärissä. Sain kunnolliset kipulääkkeetkin.

Tieto oli helpotus. Elelin ja elelen edelleen siivosti. Kuitenkin puutarhahommissa sitten alkoi pakarat kipeentyä vuosia sitten. Minä niitä venyttelemään ja kipu siirtyi jalkaan. Pahensin tietämättäni tilaani.

Tilanne äityi ja olin sänkyolio. Vihdoin magneettikuva ja kaksi välilevyn pullistumaa. Vierähti useita kuukausia, tutkittiin ja odoteltiin. Jospa se siitä paranisi.

Jalasta meni tunto pois aaltoillen ja välillä kipuillen. Jalka lopulta kokonaan tunnoton ja pikaisesti leikkaukseen.
        Osatunnottomuus jäi mutta eipä pidetty enää psyykkisenä kipuna, joka (psyykkinen kipu) lääkäreiden mielestä on kaiketi jopa huvittavaa.

Sekava kirjoitus mutta se johtuu kognitiivisista vaikeuksistani.

Olen kuitenkin nyt ymmärtänyt ja lukenutkin, että joillain mielialalääkkeillä voidaan alentaa kivun tuntemusta. Ehkä sanamuotoni ei nyt ollut oikea. Kuitenkin monilla kroonikkosairailla on psyykelääkitys kipulääkkeiden rinnalla ja ne kuulemma auttavat juuri kipuihin.
        Pienenä esimerkkinä diabetes, MS-tauti ja aivovammoista johtuvat päänsäryt.

En hoksannut ajatella asiaa noin.
        Olen ollut luulossa että jos psykiatri ei löydä vikaa se keksii jonkun.
        Toivottavasti kohdalle sattuu hyvä lanttulääkäri.

Tuota noin--- tuo tunnon menetys. Onko se joku raja että pääsee leikkuriin?
        Itselläni on mennyt tunto jalkapöydästä ja varsinkin jalan ulkosyrjästä. En tunne edes neulan pistoa. Olen ollut tyytyväinen tunnon menetyksestä koska jalassa ei enää kipua. Nyt alkoi vähän huolettamaan.

............()
        .......()()()
        ......().....I
        ......I......I
        ......I......I
        -->...I....I
        .......I....I
        ........I...I
        ........ III

Eli tuosta kohtaa täysin tunnoton:-) Olen varmasti hullu kun laitan tämän nettiin. Tunnistaako sen jalaksi:-)
        Samaa olen kuullut noista mielialalääkkeistä.
        Oletko nyt siis terve?

• nuo mainitsemasi
        p--- kirjoitti:

menkää nyt tyhmät ja tietämättömät pois täältä noiden "fiksut ei usko psykiatriaan" kommenttien kanssa!

Psykiatri on _erikoislääkäri_. On aivan vastaava asia sanoa että ei usko hammaslääketieteeseen, pediatriaan tai gynekologiaan. Good luck with that:)

ole kuitenkin aivan tieteellisesti tutkittuja lääketieteen aloja toisin kuin psykiatria, jota voidaan verrata korkeintaan homeopatiaan.

• p---
        nuo mainitsemasi kirjoitti:

ole kuitenkin aivan tieteellisesti tutkittuja lääketieteen aloja toisin kuin psykiatria, jota voidaan verrata korkeintaan homeopatiaan.

tuo ei ole yhtään paikkaansa pitävä väite. mutta ihan kuinka vaan... jos et ole tuon enempää kiinnostunut/perehtynyt alaan niin ehkäpä tämä ei ole sun palsta?

Psykiatria on lääketieteen ala, jolla on pitkä historia.

• LOL!!
        p--- kirjoitti:

tuo ei ole yhtään paikkaansa pitävä väite. mutta ihan kuinka vaan... jos et ole tuon enempää kiinnostunut/perehtynyt alaan niin ehkäpä tämä ei ole sun palsta?

Psykiatria on lääketieteen ala, jolla on pitkä historia.

"Psykiatria on lääketieteen ala, jolla on pitkä historia."

Enpä ole noin typerää, vakavissaan heitettyä argumenttia nähnytkään vähään aikaan... Kiitos päivän nauruista!

Kannattaisi tosissaan miettiä hetki ennen kuin avaa suunsa jos ei sitten tiedä koko asiasta (tässä tapauksessa psykiatrian historiasta) yhtään mitään.

Tässä vähän faktaa ihailemasi psykiatrian historiasta:

http://www.saunalahti.fi/arnoldus/houruinh.htm

Luepa läpi ja mieti sitten uudestaan kannattaako psykiatriaa puolustella AINAKAAN viittaamalla sen historiaan. :))

• p---
        LOL!! kirjoitti:

Enpä ole noin typerää, vakavissaan heitettyä argumenttia nähnytkään vähään aikaan... Kiitos päivän nauruista!

Kannattaisi tosissaan miettiä hetki ennen kuin avaa suunsa jos ei sitten tiedä koko asiasta (tässä tapauksessa psykiatrian historiasta) yhtään mitään.

Luepa läpi ja mieti sitten uudestaan kannattaako psykiatriaa puolustella AINAKAAN viittaamalla sen historiaan. :))

usko pois, kyllä mä asiasta jotain tiedän ja muistuttaisin että muillakin lääketieteen aloilla on ennen nykypäivää käytetty hyvin erikoisia keinoja, esim parannettu naisten hysteriaa kohtuja ja klitoriksia poistamalla.

toinen linkki, kyllä sen historia melko pitkälle menee, ettäs tiedät;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychiatry

• ritalin
        LOL!! kirjoitti:

Tulen nyt kyllä puolustamaan tätä p---n(veikkaan pupun, tai pulun?) mielipidettä. Olen täällä jo sanonut kyllä, että psykiatrian nimissä on tehty yhtä sun toista lähes rikollista ja asiaa kiertelemättä tehdään yhä.
        Mutta tosiasia on se, että nämä väärin tekijät eivät toimi moraalisesti, eivätkä siten tue tiedettä ja kun psykiatria samaistetaan sen nimissä toimiviin hyödyntavoittelijoihin(?), mielestäni tehdään hallaa juuri sille oikealle tieteelle ja nostetaan ylöspäin niitä, jotka (vertauskuvallisesti) rakastavat tehokasta lobotomiaa.

Sanoisin, että nämä lobotomisti-lääkärit ja "fiksut ihmiset eivät usko psykiatriaan ihmiset" ovat jossain määrin samaa porukkaa. :)

Toisaalta psykiatriassa keskeisessä roolissa on lääkkeet, mitkä lähinnä lievittävät oireita, mutta ovat tarkoitettu lähinnä ongelman pakenemiseen sen sijaan, että ongelma kohdattaisiin ja poistettaisiin kokonaan.

• p---
        ritalin kirjoitti:

Tulen nyt kyllä puolustamaan tätä p---n(veikkaan pupun, tai pulun?) mielipidettä. Olen täällä jo sanonut kyllä, että psykiatrian nimissä on tehty yhtä sun toista lähes rikollista ja asiaa kiertelemättä tehdään yhä.
        Mutta tosiasia on se, että nämä väärin tekijät eivät toimi moraalisesti, eivätkä siten tue tiedettä ja kun psykiatria samaistetaan sen nimissä toimiviin hyödyntavoittelijoihin(?), mielestäni tehdään hallaa juuri sille oikealle tieteelle ja nostetaan ylöspäin niitä, jotka (vertauskuvallisesti) rakastavat tehokasta lobotomiaa.

Sanoisin, että nämä lobotomisti-lääkärit ja "fiksut ihmiset eivät usko psykiatriaan ihmiset" ovat jossain määrin samaa porukkaa. :)

Toisaalta psykiatriassa keskeisessä roolissa on lääkkeet, mitkä lähinnä lievittävät oireita, mutta ovat tarkoitettu lähinnä ongelman pakenemiseen sen sijaan, että ongelma kohdattaisiin ja poistettaisiin kokonaan.

ja ei pupu tai pulu vaan tuo kirjain tulee ihan yksinkertaisesti mun nimestä. Toki voi tuollaistakin tulkintaa käyttää;)

Välillä tulee näistä palstalla kirjoittelijoista mieleen että ovatko oikeesti koskaan tavanneet ainuttakaan psykiatria, tai siis mitä ihmettä he oikeen kuvittelevat siellä tapahtuvan...? Kun musta kyse on nimenomaan lääkäristä, ei eroa tavallisesta lääkärikäynnistä juuri lainkaan= kerrot oireesi ja lääkäri yrittää hoitaa. simple as that.

• ritalin
        p--- kirjoitti:

ja ei pupu tai pulu vaan tuo kirjain tulee ihan yksinkertaisesti mun nimestä. Toki voi tuollaistakin tulkintaa käyttää;)

Välillä tulee näistä palstalla kirjoittelijoista mieleen että ovatko oikeesti koskaan tavanneet ainuttakaan psykiatria, tai siis mitä ihmettä he oikeen kuvittelevat siellä tapahtuvan...? Kun musta kyse on nimenomaan lääkäristä, ei eroa tavallisesta lääkärikäynnistä juuri lainkaan= kerrot oireesi ja lääkäri yrittää hoitaa. simple as that.

Mieleeni tuli myös pimu ja pusu. :)

Enpä ole minäkään koskaan psykiatria tavannut, mutta luulen, että negatiiviset asenteet johtuvat joko huonosta maineesta, tai siitä, että omia ongelmia pistetään psykiatrin piikkiin. Esim. jos psykiatri väittää jonkun lapsen ongelmien johtuvan vanhemmista, vanhemmat syyttävät psykiatria ja väittävät tätä ilkeäksi. Mitä se sitten kertoo näistä vanhemmista...

• p---
        ritalin kirjoitti:

Mieleeni tuli myös pimu ja pusu. :)

Enpä ole minäkään koskaan psykiatria tavannut, mutta luulen, että negatiiviset asenteet johtuvat joko huonosta maineesta, tai siitä, että omia ongelmia pistetään psykiatrin piikkiin. Esim. jos psykiatri väittää jonkun lapsen ongelmien johtuvan vanhemmista, vanhemmat syyttävät psykiatria ja väittävät tätä ilkeäksi. Mitä se sitten kertoo näistä vanhemmista...

Mä olen tavannut montakin psykiatria, oman lääkärini lisäksi entisiä kollegojani, heistä valtaosa on koulutukseltaan psykiatreja. Ja kyllä vähän hämmästyttää, kovin mystisenä näkyy moni tätä ammattia pitävän. Hassua:)

• wghirhgrggrg
        p--- kirjoitti:

Mä olen tavannut montakin psykiatria, oman lääkärini lisäksi entisiä kollegojani, heistä valtaosa on koulutukseltaan psykiatreja. Ja kyllä vähän hämmästyttää, kovin mystisenä näkyy moni tätä ammattia pitävän. Hassua:)

On hassua myös saada kaikilta psykiatreilta eri diagnooseja.
        Lääkitykset menee ristiin ja välillä määrätään tappava cocktail. Potilas joutuu itse ottamaan selvää lääkkeistä.
        On hassua myös että jos psykiatri ei löydä suoraa diagnoosia se laitetaan roskapönttödiagnoosiksi.
        Rajatilaa,adhd,epämääräinen pers.häiriö tai muuta roskaa.

• p---
        wghirhgrggrg kirjoitti:

On hassua myös saada kaikilta psykiatreilta eri diagnooseja.
        Lääkitykset menee ristiin ja välillä määrätään tappava cocktail. Potilas joutuu itse ottamaan selvää lääkkeistä.
        On hassua myös että jos psykiatri ei löydä suoraa diagnoosia se laitetaan roskapönttödiagnoosiksi.
        Rajatilaa,adhd,epämääräinen pers.häiriö tai muuta roskaa.

Olis kyllä mielenkiintoista tietää mikä ihme on tämä tappava coctail? Mun lääkkeillä ei ainakaan mua saisi hengiltä vaikka yrittäisi.

Ja mun psykiatri ei ole ainakaan alkuunkaan kiinnostunut lyömään mulle mitään leimaa vaan helpottamaan mun oireita mahdollisuuksien mukaan. Musta se on hyvä. Lisäksi mun tilannetta seurataan aika tiiviisti eli käyn kerran kuussa psykiatrin juttusilla ja varmaan kriisin iskiessä saisin yhteyden hyvinkin nopeasti.

• yetyeryserytwste
        p--- kirjoitti:

Olis kyllä mielenkiintoista tietää mikä ihme on tämä tappava coctail? Mun lääkkeillä ei ainakaan mua saisi hengiltä vaikka yrittäisi.

Ja mun psykiatri ei ole ainakaan alkuunkaan kiinnostunut lyömään mulle mitään leimaa vaan helpottamaan mun oireita mahdollisuuksien mukaan. Musta se on hyvä. Lisäksi mun tilannetta seurataan aika tiiviisti eli käyn kerran kuussa psykiatrin juttusilla ja varmaan kriisin iskiessä saisin yhteyden hyvinkin nopeasti.

Eräs voimakas kipulääke ja masennuslääkkeen yhdistelmä.
        En ala vinkkejä antamaan.

• Kalsardi

Jos SE ottaa psykosomatiasta verinaytteen tai kuvan, kuinka pay miso a at times selka on erilainen kuin normaaliselka, niin uskokaa tohtoria, mutta jos Han vain puhuu psykosomatiasta ilman fakta kuvaa jossa psykosomatia nakyy, niin Han on koululaaketieteen uskomustieteisiin eli pannukakku teoriohin uskova toljake.
      Sills tieteet joilla on isot opukset ja kaaviot kuten pannukakussa, mutta ei yhtaan labra tai fakta nayttoa, ovat tieteita jotka on tehty puhumalla niin pitkaan Etta kuulija uskoo,

Yksikaan tallainen ei ole tiede, vaan pannukakku teoria johon kuuluu psyykke taeoria, evoluutio, eugenismi ja marxismi.. Psyykke teoria on tehty tahan Talia, kun POTILAS psykiatrisoidaan, POTILAS alkaa tuottàa rahaa lake tell liquid role pillereina jotka kela maksaa..

terve yksilo ei usko koululaake tieteen pannukakkuteorioita enempaa kuin muitakaan tieteita joiden taustalla on vain teoria,vaikka olisi kuinka hienot kàaviot kuin pannukakussa.

• Mihliski

Psykiatria on taysin tarpeeton ( paitsi laaketeol lisuudelle) kansalle, he ovat sadisteja, Barbaareja roska teorioittensa pakkotuputtaja tunteettomia despootteja, ei kenenkaan tarvitse olla niin sairaan teorian kansa co operaTiivinen, koko teoria on vainoharhainen ja named mielisairauksia kaikkialla, jopa kehon kivuissa, kuin KGB agentteja kaikkialla.a. SE on aarimmaista typeryytta harrastavien ryhma, joka estaa tappavissa aivoakalvon tuoehduksissa potilaan hoidon.. .. Aarimmaisen vaarallista puoskarointia koko psykiatria sairaine sadistisine teorioineen.

• Balldisky

Se jooka sanoo toisen kipuja psyykkiseksi, on 100% sadistinenpersoonallisuus, joka haluaa halventaa toista ja jaittaa leimoja eli "juutalaismerkkejä" hihaan siksi etta toinen on sairastunut.
      Koululääketiede on aina ollut vainoharhaisten epä tietellisten teorioitten kehto.
      1930 luvulla psykiatri ernest rudinin johdolla tehtiin eugenismi teoria, jossa"mielisairaus" diaknoosi tehtiin juutalaisten luun ja kallon mittoja mittaamalla. Koska uskottiin psyyken asuvan luissa.
      Nyt kehon kivuista samalla vimmalla tehdaan mielisairaan diaknooseja..
      Psykosomatia on poliittinen teoria, koska virkamihistöllä ei yksinkertaisesti muuta keinoa halventaa valituksen tehneitä, kuin tilata koululääketieteen psykiatreilta kidutusta ja tilauksen saatuaan ylemmältä esivallalta julkis tohtorrit alkaa heti psykosomaattisen simputuksen ja kayttaa sita keppihevosena ohjata yksilo etukateen rasvatulle psykiatrille, jonka tehtava on tehda paksu diaknoosi, että potilaan,/valittajan uskottavuus katoaa ja
      Häntä kidutetaan viemällä häneltä kaikki, vapus, omanarvon ja itsetunto jne...

Kyllä valtio tietää että psykiatrit on kiduttajia ja teoria on sadistinen teoria ja juuri tätä tarkoitusta varten psykosomatia on tehty..ja ylläpidetty, koska valtio tarvitsee sita kidutuksen aloittamiseen, koska virkamiehellä ei ole muuta keinoa aloittaa sadismia.

Pitää olla hyvin yksinkertainen yksilö jos uskoo koululääketieteen polittiseen tarkoitukseen puhtaasti tehdyt teoriat " tieteeksi" koska niillä on sama pohja kuin pannukakulla, ne ovat vain teorioita, vaikka niillä on isot opukset ja kaaviot kuin pannukakku teorialla.

Ainoa mita sinun tulee tehdä on kiertää lopun ikää julkinen terveyden hoito, sillä jos psykosomatialla aloitetaan, se on 99% merkki siitä että ylemmat virkamiehet ovat antaneet julkiselle " kidutuskäskyn" eli mielisairaaksi merkkaamiskäskyn ja se sadismi on vapaamuurari looseissa päätetty ( siellä suposta alkain virkamiehistö tekee kidutus päätöksensä) ja ei lopu koskaan.

Se on suomen tapa ajaa yhteiskunta kriitikot ulkomaille, eli otetaan perusturva eli terveyden hoito pois ja rintapateissakin käsketään hampaat irvessä vihaisena ainoana hoitona psykiatrille ja jos et mene tulee ambulanssi ja poliisi..tiedän kaiken tämän mustan puolen suomesta omana kokemuksena.

Suomi tappaa kritisoijia myös hoitamattomuuteen, eli kaikki valtion laitokset ja etuudet ovat poliittisia,
      Etuudet ja hoidon saa se joka on virkamiehen suosiossa ja se joka ei ole saa kuolla hoitamattomuuteen.

Esim.itse olen joutunut hoidattamaan aivokasvaimen ja räjahtaneen sappirakon ulkomailla, koska suomi ei hoida julkis sektorin kritisoijia.

Psykosomatiassa on listattu kehon kivut päästä varpaisiin mielisairauden merkiski, etta kenet tahansa, milloin tahansa saadaan merkata "mielisairaaksi" ei luotettaviin" kansalaisiin.
      On päivän selvä psykosomatia on poliitttinen teoria..
      Pitää olla super tyhmä, jos uskoo tieteeksi pannukakku teorian jatke teorioita, evoluutio, psykiatria, marxismi kaikki pannukakun jalkeen tehdyt uudet pannukakku teoriat ovat poliittisia, jotka on värjätty "tieteeltä nayttäviksi", vaikka niillä ei ole labra tai fakta pohjaa, ei sellaisia kannata uskoa, jos joku koululääketieteen "foliohattu" teorioihin uskova typerys sellaista vainoharhaa kuin psykosoamatiaa esittää sinulle ja vielä vainoharhansa kirjoittavat kortistoon, eli paskaavat maineesi kuin noidaksi epaillylllä noita vainojen aikaan tai juutalaiselta eugenismi teoriaan perustuen.

Mapallo on aina ollut vainoharhaisten vaarallisten uskomus teorioitten kehto, varsinkin koululääketiede.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe