Mikä vaivaa?

Te mummot..

Se on nähty ja todettu, aina työntää joku mummo sieltä eteen, katsoo vielä pahasti ohi mennessään. Mutta tyyli onkin sitten sellainen että vauhtia työnnetään käsillä ja jaloilla, lähinnä uidaan sen vyön kanssa! Se on HUIJAUSTA!!! Välillä olen joutunut oikeasti pysäyttämään kädelläni sen etenemisen siitä viereltä, niin paljon ottaa kupoliin se touhu! En tiedä miten muualla, mutta ainakin Mäkelänrinteessä saattaa pian alkaa tapahtumaan kummia, jos se meno ei rauhoitu! Ei tarviis päästää tollaisia apinoita edes altaaseen, tai sitten voisi olla heille joku oma rata, jossa saa elää kuin pellossa.

Ohjeistukseksi vielä, juoksussa tulee käyttää JALKOJA ja liikkeen tulla YLHÄÄLTÄ ALAS viistosti taaksepäin, jos siitä haluaa ottaa kaiken hyödyn irti. Ja kädet pois siitä liikkeestä!!!!!!!!!!!! Hyviä juoksukilometrejä toivotellen, ja elellään ihmisiksi! :-) lol

14

5589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh...

      Juokse sinä niin kuin tykkäät... mut muut juoksee niin kuin tykkäävät. Voihan olla että treenaavat vaikkapa käsiään ;) Hyvää liikuntaa se vedessä lilluminen on tyylistä huolimatta.

      • Nimetön

        Juoksen melkein päivittäin altaassa n. 30 min kuntosaliharjoittelun jälkeen ja paino eikun nousee. Syöminenkin on ihan hanskassa. Mikä neuvoksi? Laihduttaako vesijuoksu oikeesti?


      • Ihana laji
        Nimetön kirjoitti:

        Juoksen melkein päivittäin altaassa n. 30 min kuntosaliharjoittelun jälkeen ja paino eikun nousee. Syöminenkin on ihan hanskassa. Mikä neuvoksi? Laihduttaako vesijuoksu oikeesti?

        Jos treenisi ovat anaerobisia, eli lihaksia kasvattavia, niin silloin usein paino nousee. Oletko kokeillut pitempään esim. vesijuosta, ja matalalla sykkeellä ilman kuntosaliharjoitusta? Itse vesijuoksen keskim. 1h 15min- 1h 30min. Painoa on lähtenyt noin 700gr-1 1/2kg.


      • mallukki
        Nimetön kirjoitti:

        Juoksen melkein päivittäin altaassa n. 30 min kuntosaliharjoittelun jälkeen ja paino eikun nousee. Syöminenkin on ihan hanskassa. Mikä neuvoksi? Laihduttaako vesijuoksu oikeesti?

        vesijuoksu on niin tehokasta ja kun treenaat vielä lisäks salilla,lihakset kasvavat ja laihtuminen ei näy vaakassa,sensijaan sinä kiinteydyt.parempi tapa on mitata esim vyötärön mittaa... terv malla


    • vakituisesti

      vesijuoksua. Tutustuin lajiin jo -98 vuonna, mutta koska silloin olin innokas sauvakävelijä ei vesijuoksu niinkään sytyttänyt. Nyt olen kolme vuotta n. 2-3 kertaa viikossa tunnin lenkillä ja aina vain paranee.

      Tuossa edellä joku koki ongelmaksi sen, että lajin harrastajilla on erikoisia tyylejä.

      Mielestäni jokainen tulee autuaaksi uskollaan, miksei omalla juoksullaan. Juoskaamme siis jokainen omaan tyyliimme ja antakaamme kaikkien kukkien kukkia.

      Hyviä juoksuhetkiä jokaiselle harrastajalle...

      • sanat

        hyvää se tekee tyylillä millä hyvänsä!!!!


      • tyyli olkoon vapaa mutta seurustelu ja välillä kolmekin rinnakkain ottaa pannuun . saunassa ja pukkarissa ehtii kyllä työ ja naapuriasiat puida .altaassa "juostaan"


    • no no eipäs

      ... harrastan itse vesijuoksua minusta se on hyvä juttu...
      Mutta olen samaa mieltä siitä että oma rata vesijuoksulle.. ja tekniikasta että silloin on vesijuoksu on fuskaamista jos ei mennä oikein eli mahdollisimman pystyssä mutta aavistus etu kenossa täytyy olla..jalkoja ja käsiä pitää käyttää..silloin siitä on paljon hyötyä...seurustelu pois altaasta siellä ei mitään ompelukerhoja tarvitse pitää..Mennään radan oikeaa reunaa niin nopeammat pääse sitten ohi..Mutta ahdasmilisille annan paut..hyi teitä..

    • kunnolla...

      Vesijuoksussa ei niska rasitu kuten uinnissa ja keksivartalo saa hyvää harjoitusta - JOS juoksee oikealla tyylillä pystyasennossa, pienessä etukenossa.

      Kuitenkin monet vesijuoksevat peppu pinnan tuntumassa. Mua se ei niinkään häiritse, mutta nämä peppulit varmaan ihmettelevät sitten kotona miksi niskat ovat kipeät, eikä pötsi piukkene... eli ihan terveyssyistä kannattaa tarkistaa vesijuoksuasento.

      Toivon myös että kaikki vesijuoksijat voisivat ottaa muut altaassa liikkujat huomioon. Itse noudatan näitä sääntöjä: oikeanpuoleinen liikenne, ratoja on kaksi, oikealle hitaammat, vasen on ohituskaista. Ei mennä kolme kaveria rinnakkain, eikä tulla altaaseen pesemättä meikkejä ja hajuvesiä pois.

      Eikös näin säily hyvä meininki ja vedessä on tilaa kaikille ikään, tavoitteeseen, terveydentilaan ja sosiaalisuuteen katsomatta??? :-))

      • Villienkeli

        on jouduttu välillä jopa sulkemaan, koska kävijät eivät osaa kunnioittaa sääntöjä. Menevät jopa alusvaatteet uimapukujen alla altaaseen "uimaan"! Puhumattakaan siitä että peseytyisivät ensin.

        Kyllä sitä kaikenlaisia tilhejä on olemassa kun eivät voi meikkejä poistaa naamastaan. Itse olen nainen, eikä mieleeni tulisikaan mennä altaaseen meikattuna. Puhdasta tyhmyyttä se on. Meikki naamaan vasta uinnin jälkeen, jos on pakko.


    • sambala

      Minun mielestä voitte mennä ihan miten haluatte kyllä siellä varmaan on tilaa että ei tarvitse polttaa päreitä kyllä me suomalaiset ollaan ryppyotsaisia.myös vesiuimari.

    • Nektar

      Tuohan on jo aggressiivista käytöstä! Ja syy on vain se, että sua on ottanu kupoliin!? Uskaltaako nuoretkaan enää mennä Mäkelänrinteeseen, jos siellä käydään jo käsiksi altaassa?

      Mäkin yritän käyttää vesijuostessa käsiä. En haluaisi vanhempana alleja niihin roikkumaan. Ja ihan kiva on, jos saan juostessa kehitettyä käsivoimiakin... Toivottavasti ei osuta samaan aikaan altaaseen.

      Sun kannattais alkaa harrastaa vaikka golfia. Siinä puttaillessa pinna pitenee ja sinusta tulee sosiaalisempi.

      • Jaanetteliini

        "Mäkin yritän käyttää vesijuostessa käsiä. En haluaisi vanhempana alleja niihin roikkumaan. Ja ihan kiva on, jos saan juostessa kehitettyä käsivoimiakin..."

        Minä olen yli 40 v, pyöreämpi nainen ja minulla on ne allit. Mutta kiitos vesijuoksun, katoamaan päin ovat. Käsivoimani ovat olleet todella surkeat ja voimakas käsien käyttö on tuonut niihin ihan uutta voimaa.

        Minä muuten vaihtelen tyyliä vähän väliä. Jos altaassa on ruuhkaa (niitä rinnakkain räpättäviä tai muuten vaan paljon porukkaa) juoksen välillä käyttämättä käsiäni ja nostelen voimakkaasti vatsaa kohden jalkoja. Kun on tuollaista puuhaa, niin ei jaksa harmitella muita juoksijoita.


      • Nektar
        Jaanetteliini kirjoitti:

        "Mäkin yritän käyttää vesijuostessa käsiä. En haluaisi vanhempana alleja niihin roikkumaan. Ja ihan kiva on, jos saan juostessa kehitettyä käsivoimiakin..."

        Minä olen yli 40 v, pyöreämpi nainen ja minulla on ne allit. Mutta kiitos vesijuoksun, katoamaan päin ovat. Käsivoimani ovat olleet todella surkeat ja voimakas käsien käyttö on tuonut niihin ihan uutta voimaa.

        Minä muuten vaihtelen tyyliä vähän väliä. Jos altaassa on ruuhkaa (niitä rinnakkain räpättäviä tai muuten vaan paljon porukkaa) juoksen välillä käyttämättä käsiäni ja nostelen voimakkaasti vatsaa kohden jalkoja. Kun on tuollaista puuhaa, niin ei jaksa harmitella muita juoksijoita.

        Jus tolleen joustavasti meidän kaikkien pitäs nois halleis juosta. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe