Minkäikäiselle vauvalle voi antaa mannapuuroa, tai yleensäkin samoja puuroja, mitä aikuisetkin syö. (tietysti ilman suolaa).En aina haluaisi syöttää kaupan vauvapuuroja.
Vauvan PUURO ??
11
13854
Vastaukset
- Luru
Meijän tytylle aloin antaa tavan puuroja kun ikää oli 5kk. Hyvin meni alas, eikä tullut mitään vatsavaivaa tai muutakaan.
- anni
Meillä ei niitä vauvapuuroja käytetty ollenkaan, alotetiin ihan normaalipuuroista silloin 5kk. Hyvin meni alas.
- keitätte puuron?
elikkäs mihin te sen puuron keitätte?eikö veteen tehty manna tai riisipuuro ole aika mautonta?
itse olin vähän miettinyt josko keittäis puuron ensin aika tönköksi veteen ja sitten kiehauttas nannia sekaan...
kaurapuuron olen tehnyt hiutaleista veteen ja sitten sauvasekoittimella hienontanut ja sosetta sekaan, mutta nää "maitopuurot" on vähän hakusessa.
vinkkejä otetaan vastaan, - 4:n äiti
keitätte puuron? kirjoitti:
elikkäs mihin te sen puuron keitätte?eikö veteen tehty manna tai riisipuuro ole aika mautonta?
itse olin vähän miettinyt josko keittäis puuron ensin aika tönköksi veteen ja sitten kiehauttas nannia sekaan...
kaurapuuron olen tehnyt hiutaleista veteen ja sitten sauvasekoittimella hienontanut ja sosetta sekaan, mutta nää "maitopuurot" on vähän hakusessa.
vinkkejä otetaan vastaan,Nuo "maitopuurot" voi tehdä niin että tekee liian paksun puuron ja laittaa sekaan korviketta. Korvikkeen kanssa ei kannata enää keitellä, vaan se maito jäähdyttää puuron sopivaksi.
Toinen vaihtoehto on, että tekee sopivan paksuisen puuron veteen, antaa sen jäähtyä ja laittaa sekaan korvikejauhetta. Sitä voi laittaa sen verran kuin ohjeessa käsketään laittamaan siihen vesimäärään, mikä on laitettu puuroon. Näin saat puuroon enemmän maitoa kuin jos sekoittaisit valmista korviketta siihen sekaan.
Ja kolmas vaihtoehto on marja- tai hedelmäpuuro. Eli teet puuron veteen ja lisäät valmiiseen puuroon hedelmä- tai marjasosetta. Näin olen tehnyt sekä riisihiutaleista että mannasuurimoista.
- Keena
ja hän suositteli, etten tekisi itse puuroa, vaan sanoi, että mikäli en halua pelata vitamiini-, kivennäis- ja hivenainelisien kanssa, anna lapselle näitä kaupasta saatavia valmispuuroja, jossa teollisuus on lisännyt lapsen tarvitsemat rakennusaineet mukaan pakettiin. Näin olen menetellyt siitä lähtien. Olenko hyväuskoinen hölmö?
- koulutus?
Tais olla lasteruoka yrityksen konsultti. Mä kans kuulin tollaisen ajatuksen yhen äidin suusta puistossa. Suututtaa kaikki neuvojat. Äidit masennetaan ja latistetaan. Ihan kuin ihmiskunta olisi alkanu vasta 1960-luvulla, kun teolliset vauvan ruoat keksittiin.
- vitamiinipuutos?
Kuinkahan moni mahtaa tietää, että kaupan puurojen käyttö onkin nykyään _pakollista_? ;) Eipä ole kyllä neuvolassakaan mainittu mitään, vaikken ole kummallakaan lapsella näitä käyttänyt. Teen kaikki puurot ja soseet itse, mahtavat lapset olla aika puutteellisia...? ;)
- Keena
koulutus? kirjoitti:
Tais olla lasteruoka yrityksen konsultti. Mä kans kuulin tollaisen ajatuksen yhen äidin suusta puistossa. Suututtaa kaikki neuvojat. Äidit masennetaan ja latistetaan. Ihan kuin ihmiskunta olisi alkanu vasta 1960-luvulla, kun teolliset vauvan ruoat keksittiin.
jolla myös yksityisvastaanotto, eikä ainakaan tietääkseni tällä hetkellä ole minkään lastenruokafirman palveluksessa. Ihme leimaamista vai onko niin, että kaikki tieto on pahasta. Mulle ihan sama, mitä lapsellesi annat, vaikka kiviä syöttäisit. :(
- Kukan äiti
Viljojen totuttelusta sain neuvon,että ensin kaura (vatsaystävällisin),
sitten ohra, sitten ruis ja viimeisenä vehnä eli esim. mannapuuro.
Kaurapuuron voi keittää pikakaurasta, jos on kiire, tai luomusta/tavallisesta, joka vaatii pitemmän keittoajan.
Sauvasekoittimella voi sitten kypsänä hienontaa ja jos haluaa, voi joukkoon laittaa omenaa, päärynää tms.
Meillä ei olla koskaan syötetty noita valmispuuroja.
Niissä on paljon riisihiutaleita yms. täyteaineita, ja sen vuoksi niihin on pitänyt lisätä vitamiineja :-(
Aloitusajankohdaksi meillä neuvottiin 6 kk ikä.
Ja niin näytti tuollakin lukevan:
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Lapsen_ravinto - rotissööri
kun minun kaikkiaan viisi lastania olivat vauvoja, ryhdyin opettamaan heille puuronsyöntiä siten, että itse otin itselleni puurolautasen ja hyvällä ruokahalulla sen söin. Tällöin lapsi halusi matkia, mutta hän myös halusi voinapin puuron päälle, kuten oli ollut minullakin. No sen hän sai bonukseksi. Lapsi kun aina haluaa matkia aikuisia.
- mamma-05-03
mannapuuroa voi antaa vauvalle ilman suolaa ja jos keität sen äidinmaidonkorvokeeseen. tavallista mannapuuroa sitten kun vauva juo muutenkin lehmänmaitoa eli 1-vuoden tienoilla.
mä oon keittäny puuroja veteen ja käyttänyt erilaisia hiutaleita. niitähän on vaikka mitä.
puolukasta ja mannaryyneistä saa tehtyä veteen marjapuuroa. mansikatkin käy. voihan sitä tehdä sellasia puuroja mitä itsekkin syö kun lisää suolan omaan puuro annokseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801926- 591778
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3621672Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681334Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701263- 641208
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141093KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087