kurkkupaise

mihin kohtaan

Minulla on ollut kaksi a-streptokokin aiheuttamaa angiinaa puolen vuoden sisään ja kolme viikkoa sitten viruksen aiheuttama tosi paha nielurisatulehdus. Nielurisat olivat tosi turvoksissa eikä turvotus häipynyt kokonaan kun toissa yönä heräsin taas yöllä kovaan kurkkukipuun ja nielurisat turposi taas kovasti. Vasen nielurisa ei ole edestä turvonnut niin paljoa kuin oikea, mutta vasemman nielurisan takana on pallukka jota ei ole oikealla puolen ja kipukin tuntuu siinä eniten. Leukalukkoa ei ole ja puhunkin normaalisti mutta en nyt tiedä voisiko siihen olla kehittymässä kurkkupaise vai mitä tämä on? Ei kait kurkkupaise montaa päivää kehity, eikö ennemminkin tunneissa?

Mihin kohtaan kurkkupaise muodostuu ihan kansankielellä kerrottuna? Nielurisojen taakse/alle?
Mistä voin erottaa onko kyse alkavasta kurkkupaiseesta vai suurentuneesta nielurisasta? Ja vielä yksi kysymys, kuinka nopeasti kurkkupaise kehittyy alkaessaan muodostua?

En jaksaisi taas alkaa rampata lääkärissä, jos menis ohi muutenkin. Kuumetta ei ainakaan vielä ole.

3

2272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla oli vuosia sitten kurkkupaise ja muistaakseni sen kehittymiseen meni jotain vajaan viikon. Sinä aikana söin antibioottia ja olin kovin kipeä. Se paise puhkaistiin ja muistan, että se oli suunnilleen keskellä kurkkua, siinä sen nielupurjeen takana. Nyt kuulin että monomukleoosia eli ns pusutautia on liikkeellä. Se on viruksen aiheuttama eikä siihen ole lääkettä. Se turvottaa kans kurkun niin, ettei syömisestä voi kuin uneksia. Mee vaan lääkäriin jos kipulääkkeet ei yhtään helpota oloa.

• ::))

Minulla oli pari vuotta sitten kurkkupaise, joka kehittyi n. kolmessa vuorokaudessa koko ajan lisääntyvänä kipuna ja sitten nielu oli puoliksi tukossa. Ei voinut niellä, tuli leukalukko, ei voinut juuri puhua. Lämpöä oli ja kurkku oli paiseen puolelta ihan karmean kipeä.
      Paisetta puhkaistiin muutaman kerran mutta kun märkää kehittyi aina uudelleen, päädyttiin nielurisaleikkaukseen. Sitten se vaiva oli ohitse.

• kurkkupaise=)

myöhässä vastaus, mutta kuitenkin....minulla oli kerran kurkkupaise. Kehittyi yhdessä yössä todella kivuliaaksi, en voinut niellä, oksensin ja kuume nousi.Tulehdusarvot oli yli 100 reippaasti.
      Paise puhkaistiin kiireellisenä tapauksena sairaalassa, ja oli "kurkunpäässä", toisella sivulla.senjälkeen ei mitään oireita, tiputuksessa olin pari päivää sairaalassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      214
      3200
    2. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      19
      2321
    3. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      322
      2017
    4. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      79
      1992
    5. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      108
      1911
    6. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      25
      1731
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      31
      1618
    8. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      31
      1429
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      121
      1301
    10. Särkyneelle sydämelle

Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂
      Suhteet
      30
      1170
    Aihe