kotitekoinen toffee---

resepti needed

mitenkähän tuo syntyisi,en välitä onko kovaa vai pehmeää...tuleeko hunajaa siihen?

9

5086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toffeentekijä(kokki)

2dl maitoa
      1,75dl sokeria
      4rkl voita tai margariinia (väh.60%rasvaa)
      3rkl siirappia

Sekoita kaikki ainekset paksupohjaisessa kattilassa.
      Kuumenna levy(kuumuusaste 4). Nosta kattila levylle ja keitä n.30 minuuttia koko ajan pohjaa myöten sekoittaen. Toffee on valmista, kun pudotat tipan sitä kylmään veteen. Tällöin toffeen tulisi jähmettyä. Tai kunnes se alkaa olla sakeaa. Jos keität liian pitkään, tulee toffeesta kivikovaa.
      Kaada toffee leivinpaperin päälle ja anna jäähtyä rauhassa.

• karkkihullu

mutta miksi ihmeessä sitä toffetta pittäisi ruveta kotona tekemään, kun halevemmalla saapi kaupasta ja siellä se on tehty valvotuissa olosuhteissa hyvistä raaka-aineista.

• kotitekoinen
        karkkihullu kirjoitti:

mutta miksi ihmeessä sitä toffetta pittäisi ruveta kotona tekemään, kun halevemmalla saapi kaupasta ja siellä se on tehty valvotuissa olosuhteissa hyvistä raaka-aineista.

Jos vaikka haluaa tehdä itse!!!!Mistäs sää tiiät kuka klähmäkäsi niitä toffeita on lääppinyt jotka pistät suuhusi.Itse haluaisin kanssa tietää muutaman hyvän makeisreseptin joululahjaksi.Haluaisin ainakin mielummin itse tehtyjä toffeita lahjaksi kuin kaupasta ostettuja.

• karkkihullu
        kotitekoinen kirjoitti:

Jos vaikka haluaa tehdä itse!!!!Mistäs sää tiiät kuka klähmäkäsi niitä toffeita on lääppinyt jotka pistät suuhusi.Itse haluaisin kanssa tietää muutaman hyvän makeisreseptin joululahjaksi.Haluaisin ainakin mielummin itse tehtyjä toffeita lahjaksi kuin kaupasta ostettuja.

tuskinpa moni ensin raapii persettään ja sitten karkkeja, joten voit olla huoletonna.

• juuri tätä!
        karkkihullu kirjoitti:

tuskinpa moni ensin raapii persettään ja sitten karkkeja, joten voit olla huoletonna.

Meidän perheen allergikko ei voi syödä mitään valmistoffeita viljaperäisten makeutusaineiden vuoksi. Tämä resepti on aivan ihana, kiitos!

• paras kokki

ei toi ohje toimi ollenkaan se on ihan velttoa koko liemi vaikka puol tuntia sekottelin kattilassa ei siitä mitää toffeeta tullut laitin pakastimeen hyytymään

• kotitekemäonparaata
        karkkihullu kirjoitti:

Koska kotitekemä on parempaa

• Kiitos!

kyl siit iha hyvä tuli.. eikä kattilakaan menny pilalle ku oon muute niin huono kokki:D mut onnistus KIITOS. :D

• na_misti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1058
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      972
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    Aihe