Toisten naisten mielipiteitä uskollisuudesta kyselen... Miksi me edelleen vaadimme miehiltä uskollisuutta, vaikka tiedämme, ettei siihen yksikään mies pysty? Onko se sitten vain omistushalua. Itse en edes pidä yksiavioisuutta luonnollisena, mutta siitä huolimatta en olisi valmis antamaan uskottomuutta anteeksi. Miehillä uskollisuuden vaatiminen perustuu omistushaluun ja tunteeseen siitä, että nainen on omaisuutta, mutta entä naisilla?
Vastaukset 28
- kapistelija
Mietin aluksi kuinka absurdia on väittää uskollisuuden vaatimisen perustuvan omistushaluun ja esineellistämiseen, mutta sitten ymmärsin...kysehän on tosiaan uskollisuuden vaatimisesta, eikä suinkaan uskollisuuden arvostamisesta käsitteenä.
En minä vaadi uskollisuutta. Minä en myöskään olisi uskollinen, koska kumppanini niin vaatisi. Minä olisin uskollinen, koska minulle kyse on arvostuksesta ja kunnioituksesta, jota pettäminen murentaisi. En myöskään vaadi, että kumppanini olisi uskollinen, mutta jos hän ei olisi, niin tällöin kävelisin pois. Jälleen, kyse on periaatteista ja jos toinen pettää, arvostusta ja kunnioitusta ei selkeästi ole. Kyse on kuitenkin valinnoista ja meillä kaikilla, sukupuolesta riippumatta on kyky tehdä tämä valinta aivan itse. Ei kukaan pakota sinua pettämään.
Miten naiset voivat valittaa, että miehet eivät kykene olemaan uskollisia, jos he valikoivat sellaisia miehiä jotka haluavat omistaa naisen ja ymmärtävät naisen esineenä, jolla on vain käyttöarvoa - kunnes siihen kyllästyy? Tiedetään, he ovat hauskoja ja jännittäviä.
Tästä tulee pakostikin mieleen tarina kilpikonnasta ja skorpionista, jossa skorpioni pitkällisen suostuttelun jälkeen saa kilpikonnan antamaan kyydin ja päästessään määränpäähänsä, pistää kilpikonnaa. Kun kilpikonna kysyy, "miksi teit noin, minähän autoin sinua?", niin tähän skorpioni vain tokaisee, "se on luonteeni, en voi muuta".
Eivät kaikki miehet ole skorpioneita.
Olen itsekin harrastanut tunteilla leikkimistä ja joka kerta kun näin teen, en voi kuin ihmetellä kuinka helposti naiset lämpenevät typerälle lirkuttelulle. Poikkeuksetta myös menetän arvostuksen kyseenomaista yksilöä kohtaan. Yrittäkää joskus olla vähemmän sinisilmäisiä.- "sinisilmäinen"
Puhut muuten kauniisti arvostuksesta ja kunnioituksesta mutta testailet silloin tällöin ihan huviksesi paljonko voi puhua naiselle paskaa ja jos toinen uskoo niin sinua alkaa inhottaa? Etkö voisi arvostaa ja kunnioittaa sinisilmäistä oudompaakin ihmistä sen verran ettet mene tarkoituksella kusettamaan? Teetkö tällaista myös miehille, siis johdat harhaan tarkoituksella ehkä jossain muussa asiassa kuin iskemistarkoituksessa ja menetät sitten arvostuksesi tätä ihmistä kohtaan kun se on liian sinisilmäinen?
Ehkäpä olet niitä ihmisiä jonka sanaan ei todellakaan kannattaisi luottaa ollenkaan. Mahdollisesti miestenkään? Vaan jos miehiä et testaile, pelkästään naisia, niin puheesi siitä ettet muka esineellistäisi ketään kuulostaa oudolta...
Itseäni ihmetyttää kaltaistesi toiminta kovastikin, mitä sillä oikeastaan haet? Onko nyt näin että se ainoa oikea naisenmalli on kuitenkin kipakka nirppanokka joka jo varmuudenkaan vuoksi ei päästä ketään miestä edes jutteluetäisyydelle? Etteivät miehet pääse vahingossakaan puhumaan paskaa. Kun omasta mielestäni kuuluu jo vähän tapoihinkin antaa tunnustusta jonkinlaisesta yrityksestä pienellä hymyllä vaikka vitsi ei yhtään naurattaisikaan. Tapoihin kuuluu kiittää kohteliaisuudestakin vaikka itse ei sanoihin uskoisikaan tai olisi samaa mieltäkään, olihan se kuitenkin nätisti sanottu. Olen myös kuunnellut mielenkiinnolla kuinka jätkä valehtelee kaiken itsestään ainakin tunnin ajan, ihmetellyt itsekseni miksi tämä haluaa keskustella maailmanmenosta tältä pohjalta mutta menköön nyt sitten, sama se mulle. Ehdotat että pitäisi näihin asioihin vastata niskoja nakkelemalla, korvapuustilla ja marssimalla rantasaunan lämmitykseen taikka navetalle kuin Ansa Ikonen konsanaan?
KUVITTELETTEKO te ihmiset ihan tosissanne kaikenaikaa että jos joku ei ala heti tappelemaan niin se ei ole edes tajunnut? Ei tule ikinä mieleen että kyseessä voi olla valinta?
Ei, jos teet tarkoituksella jollekin pahaa niin ainoa jonka arvostus pitäisi tippua on ITSESI arvostus. Ehkä et kestä että toinen pitää sinusta vaikka et sitä ansaitsekaan ja vihaat siksi sinisiä silmiä. - Johan nyt...
No mutta olipas siinä asiaa!
Ihmiset nyt vaan sattuvat valitsemaan joskus itselleen vääränlaisen kumppanin?
Kun en usko, että kumppanin suhteen kyse aina olisi kuitenkaan valinnasta. Uskon ennemmin, että kukin päätyy tietynlaisen kumppanin kanssa yhteen. Hetki voi olla otollinen, jolloin yksikin oikea sana tai teko voi saada naisen lankeamaan ja menettämään täysin sydämensä. Ongelmat alkavat silloin, kun arki astuu kuvaan. Silloin vasta ihminen tekee valintansa ja joko jättää tai sitten pettää, jos luonne on sen kaltainen.
Niin, no sitten tietysti nämä itselleni vähän vieraat ikuisuusrakastavaiset, jotka arjen keskellä ja jopa vuosikymmenten jälkeen pysyvät uskollisena partnerilleen ja periaatteilleen... ihana, mutta niin kaukainen ajatus. Onhan niitä tapauksia, mutta enpä jaksa uskoa, että ainakaan omalle kohdalleni ikinä tulisi miestä, joka jaksaisi rakastaa, kunnioittaa ja haluta vielä vuosienkin kuluttua. - kapistelija
"sinisilmäinen" kirjoitti:
Puhut muuten kauniisti arvostuksesta ja kunnioituksesta mutta testailet silloin tällöin ihan huviksesi paljonko voi puhua naiselle paskaa ja jos toinen uskoo niin sinua alkaa inhottaa? Etkö voisi arvostaa ja kunnioittaa sinisilmäistä oudompaakin ihmistä sen verran ettet mene tarkoituksella kusettamaan? Teetkö tällaista myös miehille, siis johdat harhaan tarkoituksella ehkä jossain muussa asiassa kuin iskemistarkoituksessa ja menetät sitten arvostuksesi tätä ihmistä kohtaan kun se on liian sinisilmäinen?
Ehkäpä olet niitä ihmisiä jonka sanaan ei todellakaan kannattaisi luottaa ollenkaan. Mahdollisesti miestenkään? Vaan jos miehiä et testaile, pelkästään naisia, niin puheesi siitä ettet muka esineellistäisi ketään kuulostaa oudolta...
Itseäni ihmetyttää kaltaistesi toiminta kovastikin, mitä sillä oikeastaan haet? Onko nyt näin että se ainoa oikea naisenmalli on kuitenkin kipakka nirppanokka joka jo varmuudenkaan vuoksi ei päästä ketään miestä edes jutteluetäisyydelle? Etteivät miehet pääse vahingossakaan puhumaan paskaa. Kun omasta mielestäni kuuluu jo vähän tapoihinkin antaa tunnustusta jonkinlaisesta yrityksestä pienellä hymyllä vaikka vitsi ei yhtään naurattaisikaan. Tapoihin kuuluu kiittää kohteliaisuudestakin vaikka itse ei sanoihin uskoisikaan tai olisi samaa mieltäkään, olihan se kuitenkin nätisti sanottu. Olen myös kuunnellut mielenkiinnolla kuinka jätkä valehtelee kaiken itsestään ainakin tunnin ajan, ihmetellyt itsekseni miksi tämä haluaa keskustella maailmanmenosta tältä pohjalta mutta menköön nyt sitten, sama se mulle. Ehdotat että pitäisi näihin asioihin vastata niskoja nakkelemalla, korvapuustilla ja marssimalla rantasaunan lämmitykseen taikka navetalle kuin Ansa Ikonen konsanaan?
KUVITTELETTEKO te ihmiset ihan tosissanne kaikenaikaa että jos joku ei ala heti tappelemaan niin se ei ole edes tajunnut? Ei tule ikinä mieleen että kyseessä voi olla valinta?
Ei, jos teet tarkoituksella jollekin pahaa niin ainoa jonka arvostus pitäisi tippua on ITSESI arvostus. Ehkä et kestä että toinen pitää sinusta vaikka et sitä ansaitsekaan ja vihaat siksi sinisiä silmiä.En pidä siitä, että minun pitää hurmata nainen. Silloin tällöin saatan niin tehdä, koska kykenen halutessani flirttailemaan, mutta koska haluan löytää oikean suhteen, jossa molemmat ihmiset arvostavat ja kunnioittavat toista, on minun on hankala uskoa, että sellaista voisi löytyä jos lähtökohtaisesti nainen pitää lämmittää. En siis usko, että näistä voisi koskaan syntyä mitään sen vakavempaa kuin parin tunnin verbaalista hupia - sillä sänkyyn en näiden kanssa koskaan mene. En harrasta merkityksetöntä seksiä. Mutta, toisaalta, enpä koskaan ole muuta tehnyt kuin naurattanut heitä.
Haluan yksinkertaisesti löytää naisen, joka haluaa oikeasti tutustua minuun ilman idioottimaista lämmittelyä kummankaan osalta. Minä tutustun ihmisiin helposti ja mielelläni, jos he vain lähestyvät minua omana itsenään. En todellakaan pidä nirppanokista, vaan pidän avoimista, sosiaalisista ihmisistä joiden kanssa on mukava keskustella rehellisesti.
Huomaan (yleensä) myös melko nopeasti, jos nainen on vain kohtelias ja tällöinkin sanon kiitos ja vaihdan seuraa. En jaksa puhdasta kohteliaisuutta, vaan etsin antoisaa keskustelua jossa molemmat osapuolet osallistuvat siihen antaumuksella.
En siis harrasta naisten huijaamista, mutta en myöskään usko, että voisin kiinnostua naisesta, joka minun pitää hurmata. Lähtökohdat tällöin ovat vain yksinkertaisesti aivan väärät sellaiselle suhteelle, jonka minä haluan löytää.
Ja vaikka Tauno Palo en olekaan, katsoisin kuitenkin olevani luotettava ja kunnollinen mies. Sanaani voi luottaa. - hurmurinna
kapistelija kirjoitti:
En pidä siitä, että minun pitää hurmata nainen. Silloin tällöin saatan niin tehdä, koska kykenen halutessani flirttailemaan, mutta koska haluan löytää oikean suhteen, jossa molemmat ihmiset arvostavat ja kunnioittavat toista, on minun on hankala uskoa, että sellaista voisi löytyä jos lähtökohtaisesti nainen pitää lämmittää. En siis usko, että näistä voisi koskaan syntyä mitään sen vakavempaa kuin parin tunnin verbaalista hupia - sillä sänkyyn en näiden kanssa koskaan mene. En harrasta merkityksetöntä seksiä. Mutta, toisaalta, enpä koskaan ole muuta tehnyt kuin naurattanut heitä.
Haluan yksinkertaisesti löytää naisen, joka haluaa oikeasti tutustua minuun ilman idioottimaista lämmittelyä kummankaan osalta. Minä tutustun ihmisiin helposti ja mielelläni, jos he vain lähestyvät minua omana itsenään. En todellakaan pidä nirppanokista, vaan pidän avoimista, sosiaalisista ihmisistä joiden kanssa on mukava keskustella rehellisesti.
Huomaan (yleensä) myös melko nopeasti, jos nainen on vain kohtelias ja tällöinkin sanon kiitos ja vaihdan seuraa. En jaksa puhdasta kohteliaisuutta, vaan etsin antoisaa keskustelua jossa molemmat osapuolet osallistuvat siihen antaumuksella.
En siis harrasta naisten huijaamista, mutta en myöskään usko, että voisin kiinnostua naisesta, joka minun pitää hurmata. Lähtökohdat tällöin ovat vain yksinkertaisesti aivan väärät sellaiselle suhteelle, jonka minä haluan löytää.
Ja vaikka Tauno Palo en olekaan, katsoisin kuitenkin olevani luotettava ja kunnollinen mies. Sanaani voi luottaa.Okei, et halua hurmata naista. Varmasti löytyy sellaisia naisia jotka eivät välitä siitä että mies näkee jonkinlaista vaivaa saadakseen hänet. Minun mielestäni aika monet naiset kuitenkin tarvitsevat mieheltä huomiota, tunnetta että on erityinen, ihana, yms. Kannattaa hyväksyä se faktana, vaikka et pitäisi siitä. Kyllä suurin osa naisista kuitenkin erottaa tyhjän lirkuttelun ja oikean kiinnostuksen. On tietysti naisia (tietysti miehiäkin) jotka kaipaavat läheisyyttä ja kauniita sanoja joskus niin paljon että eivät välitä vaikka lirkuttelija puhuu vain iskemis mielessä.
Sinä olet mitä olet, mutta jotenkin kuivalta ja tylsältä vaikuttaa tuleva parisuhteesi. Kyllä parisuhteessakin pitää toista silloin tällöin hurmata, eroottinen puoli varmasti kärsii jos näin ei tehdä. - kapistelija
hurmurinna kirjoitti:
Okei, et halua hurmata naista. Varmasti löytyy sellaisia naisia jotka eivät välitä siitä että mies näkee jonkinlaista vaivaa saadakseen hänet. Minun mielestäni aika monet naiset kuitenkin tarvitsevat mieheltä huomiota, tunnetta että on erityinen, ihana, yms. Kannattaa hyväksyä se faktana, vaikka et pitäisi siitä. Kyllä suurin osa naisista kuitenkin erottaa tyhjän lirkuttelun ja oikean kiinnostuksen. On tietysti naisia (tietysti miehiäkin) jotka kaipaavat läheisyyttä ja kauniita sanoja joskus niin paljon että eivät välitä vaikka lirkuttelija puhuu vain iskemis mielessä.
Sinä olet mitä olet, mutta jotenkin kuivalta ja tylsältä vaikuttaa tuleva parisuhteesi. Kyllä parisuhteessakin pitää toista silloin tällöin hurmata, eroottinen puoli varmasti kärsii jos näin ei tehdä."Minun mielestäni aika monet naiset kuitenkin tarvitsevat mieheltä huomiota, tunnetta että on erityinen, ihana, yms. Kannattaa hyväksyä se faktana, vaikka et pitäisi siitä."
Eipäs nyt lueta rivien välistä enemmän kuin on tarkoitus. Tunteet, läheisyys ja toisen huomioiminen ovat minulle erittäin tärkeitä asioita ja myös tutustumisen aikana.
Kyse on vain siitä, että jos nainen seisoo kauniina ja odottaa minun oikeasti käyttävän aikaa ja vaivaa hänen hurmaamiseen, ei hän todennäköisesti ole sellainen nainen johon edes haluaisin tutustua. Alusta lähtien haluan, että suhde on avoin ja kiinnostusta löytyy molemminpuolin, eikä sitä turhaan piiloteta. - sanoa
kapistelija kirjoitti:
"Minun mielestäni aika monet naiset kuitenkin tarvitsevat mieheltä huomiota, tunnetta että on erityinen, ihana, yms. Kannattaa hyväksyä se faktana, vaikka et pitäisi siitä."
Eipäs nyt lueta rivien välistä enemmän kuin on tarkoitus. Tunteet, läheisyys ja toisen huomioiminen ovat minulle erittäin tärkeitä asioita ja myös tutustumisen aikana.
Kyse on vain siitä, että jos nainen seisoo kauniina ja odottaa minun oikeasti käyttävän aikaa ja vaivaa hänen hurmaamiseen, ei hän todennäköisesti ole sellainen nainen johon edes haluaisin tutustua. Alusta lähtien haluan, että suhde on avoin ja kiinnostusta löytyy molemminpuolin, eikä sitä turhaan piiloteta.Kyse on vain siitä, että jos nainen seisoo kauniina ja odottaa minun oikeasti käyttävän aikaa ja vaivaa hänen hurmaamiseen, ei hän todennäköisesti ole sellainen nainen johon edes haluaisin tutustua. Alusta lähtien haluan, että suhde on avoin ja kiinnostusta löytyy molemminpuolin, eikä sitä turhaan piiloteta.
-Joo, etpä ole ainoa. Harmi vaan, että niitä naisia on suurin osa, jotka odottavat jotain kuutamoserenadia täysin tuntemattomalta ihmiseltä. Ei tulis kyllä mieleenkään alkaa lirkuttelemaan soopaa jollekkin, jota et edes vielä tunne. Eihän lirkuttelu voi pitää edes paikkansa, jos et tunne koko ihmistä, ellei sitten keskitytä pelkkään ulkonäköön.
JA lisätään nyt vielä, kun esitti tuo (nais)ihminen taas edellä kaikenmaailman olettamuksia, vaikka ei meidän tyyppisiä ihmisiä selvästikään tunne, niin eipä ole suhteet todellakaan tylsiä olleet ja vuosienkin jälkeen erotiikkaa riittänyt ja paljon. (väittäisin jopa enemmän, kun näitten lirkuttelijoiden kanssa)
- eräs nainen
Ääh näitä kysymyksiä taas.
En minä uskollisuutta vaadi vaan toivon joskus. Miehet juoksee kuitenkin siellä ja täällä. Mistä sinä tiedät kunkin mies yksilön motiiveista uskollisuuteen -"omistushalu ja omaisuus" taitaa olla tietyn ryhmän -ja se jo kuulostaa ikävältä itsekkäältä. Eikö uskollisuutta voi toivoa rakkaudesta ja kunnioituksesta toisia kohtaan. Tai ainakin pyrkiä siihen.
Erotat sukupuolta liikaa kysymyksessä mielestäni, koska naisissa ja miehissä on yksilöitä...edelleenkin. Lisäksi naisetkin käyvät vieraissa, osa. Ja jotkin uskolliset naiset antavat jonkin miehen uskottomuutta anteeksi.
Jos ei yksikään mies pysty muka, niin miksi yksikään nainen?
Niin, kuinka itsekäs kukin on, milloin ajatellaan toista? Mitä haetaan elämään vieraalla seksillä?- eräs nainen
Tai mitä mies hakee sillä pettämisellä kulloinkin? Fyysisellä tai henkisellä esim.
- funtoy
Kyllä meitä uskollisia miehiäkin löytyy. Olen ollut 14 vuotta saman naisen kanssa josta 12 vuotta naimisissa. En ole edes flirttaillut kenenkään muun naisen kanssa. Miksi ?
Siksi koska rakastan ja kunnioitan vaimoani. Siksi koska kunnioitan omia arvojani avioliitosta.
Näiden arvojeni mukaisesti olen elänyt siitäkin huolimatta, että vaimoni petti luottamukseni. - feministi murisee
Olet kenties pettynyt miehiisi katkerasti, kun et usko yksiavioisuuden kuuluvan miehen biologisiin ominaisuuksiin?
Yksiavioisuus on yksi ihmisen selviytymisen kannalta tärkeimmistä biologisista ominaisuuksista. Ja käsittääkseni sekä miehet että naiset ovat ihmisiä???? Yksiavioisuus siksi, että pienellä ja vaivalla tuotetulla jälkeläisellä olisi parhaat mahdollisuudet selviytyä täysikasvuiseksi. Voi kuulostaa aika kaukaa haetulta, mutta siihen se perustuu. Ikävä kyllä poikkeuksia löytyy ja ihmisten suoranainen vertaaminen muihin nisäkkäisiin (joiden elintavat ja olot ovat huomattavan erilaiset) on aiheuttanut ns. vapaata ajattelua, kun harvat nisäkkäät ovat yksiavioisia ihmisen lisäksi.
Yksiavioisuus kannattaa, siksi me vaadimme sitä. Kaveripoikani kommentoi kerran; "Mikäs siinä ku varma saanti, ei tauteja, helpompi elää yhdessä ja ystävä kaikenlisäksi?" Enkä aio miesten keksittyä "pettämisviettiä" hyväksyä. Annan itsekin kaikkeni, samaa voin vaatia toiseltakin osapuolelta.- sanoa
että olet huvittavan mustavalkoinen persoona.
Enpä ole vielä tavannut tässä elämässä yhtään noita sinun ukkeleitasi. Ainoastaan niitä, jotka puhuvat naisille paskaa (=kaikki ja tätähän eivät sinulle myönnä edes tuomionpäivän edessä)
Enkä yhtään miestä, joka biologisesti olisi yksiavioinen, jos nainen sanoisi, että siittä vaan, silloinhan vasta saisit oikeasti selville onko se yksiavioinen vai ei.
Yksiavioisuus kannattaa, siksi me vaadimme sitä
On täysin eriasia OLLA yksiavoinen tai VAATIA sitä.
On täysin eriasia olla vapaa tai vaatia vapauttaan.
Minä en ole yksiavioinen, enkä koskaan sitä tule olemaankaan, mutta silti olen uskollinen. - ?????
sanoa kirjoitti:
että olet huvittavan mustavalkoinen persoona.
Enpä ole vielä tavannut tässä elämässä yhtään noita sinun ukkeleitasi. Ainoastaan niitä, jotka puhuvat naisille paskaa (=kaikki ja tätähän eivät sinulle myönnä edes tuomionpäivän edessä)
Enkä yhtään miestä, joka biologisesti olisi yksiavioinen, jos nainen sanoisi, että siittä vaan, silloinhan vasta saisit oikeasti selville onko se yksiavioinen vai ei.
Yksiavioisuus kannattaa, siksi me vaadimme sitä
On täysin eriasia OLLA yksiavoinen tai VAATIA sitä.
On täysin eriasia olla vapaa tai vaatia vapauttaan.
Minä en ole yksiavioinen, enkä koskaan sitä tule olemaankaan, mutta silti olen uskollinen.No jälkeläisten vaalimiseen perhe minunkin käsittääkseni perustuu, tai siis jonkun tutkijan käsitys se taisi olla jonka sitten luin...
Eli ihmiset saavat yleensä yhden ja pitkään aivan avuttoman "poikasen" kerrallaan, jota täytyy vielä odotella yhdeksän kuukautta, ja jonka kehitys ja tiedonsaanti perustuu pitkälti siihen mitä aikuiset yksilöt hälle opettaa. Verrattuna johonkin elukkaan joka saa niitä kymmenen kerrallaan ja vaikka parikin pesuetta kesässä. Yli puolet kuolee mutta ei se mitään, tehdään lisää. Jälkeläiset pärjäilevät omillaan parissa kuukaudessa eikä niiden hoitamiseen siis vaadita välttämättä molempia vanhempia saati koko sukua. Vanhempien "suhde" saattaakin olla hyvin pikaista laatua eikä sitä toista osapuolta todellakaan siinä kauaa kaivata, jollekin hiirelle ei moinen tulisi mieleenkään. Ihmiselle on tullut mieleen em. syistä, eri asia miten se sitten milloinkin onnistuu tämä yksiavioisuus...
Myös monilla muilla hieman "hankalammin" lisääntyvillä eläimillä on sukulaisuussuhteita ja perheitä, miten se nyt milläkin lajilla on järjestynyt tämä asia. Mutta koitapa jollekin akvaariokalalle selittää että tossa on muuten sun faijas...
- -QoH-
"Miksi me edelleen vaadimme miehiltä uskollisuutta, vaikka tiedämme, ettei siihen yksikään mies pysty?"
Mihinkäs tilastofaktaan tämä perustuu? Vai yritetäänkö tällä selitellä huonoa käytöstä?
Minä ajattelen sen niin että uskollisuus on ihmiselle itselleen hyväksi. Uskottomuus repii parisuhteita, mielenterveyttä sekä tunteita toista kohtaan. Vaikka pettäjä ei koskaan jäisi kiinni pettämisestään, hänen olisi kuitenkin elettävä asian kanssa ja täytyy olla aika turtunut ettei omatunto kolkuttaisi.
Kyse on itsehillinnästä. Sitä tarvitaan muillakin elämänalueilla kuin parisuhteissa ja seksissä. Sitä tarvitaan myös syömisessä, juomisessa, varastamatta jättämisessä jne. Houkutuksia tulee ja on heikkoutta antaa periksi.
Itse olen kasvanut kodissa, jota repi toisen vanhemman uskottomuus ja näin kuinka paljon surua se tuotti oikeastaan molemmille. Päätin silloin että koskaan en olisi pettäjänä enkä petettävänä.- ap.
No en tiedä tilastofaktoista, mutta jos ei itse tunne yhtään uskollista miestä, niin kyllä siinä sellainen fiilis tulee, että tuskin niitä uskollisia miehiä muuallakaan on.
- sinussa vikaa
ap. kirjoitti:
No en tiedä tilastofaktoista, mutta jos ei itse tunne yhtään uskollista miestä, niin kyllä siinä sellainen fiilis tulee, että tuskin niitä uskollisia miehiä muuallakaan on.
kun miehet pettävät sinua..? Ehkä tutustut vääriin miehiin? Minulla, äidillä, siskolla ja kavereilla on ollut/on suhteita, joissa ei petetä.
- ap.
sinussa vikaa kirjoitti:
kun miehet pettävät sinua..? Ehkä tutustut vääriin miehiin? Minulla, äidillä, siskolla ja kavereilla on ollut/on suhteita, joissa ei petetä.
No varmasti sinun on helpompi ajatella noin, mutta sitten kaikissa tuntemissani ihmisissä on jotain vikaa. Ja tunnen myös useita naisia, joiden mies pettää ja nainen on suunnilleen ainoa, joka ei siitä tiedä...
- -QoH-
ap. kirjoitti:
No varmasti sinun on helpompi ajatella noin, mutta sitten kaikissa tuntemissani ihmisissä on jotain vikaa. Ja tunnen myös useita naisia, joiden mies pettää ja nainen on suunnilleen ainoa, joka ei siitä tiedä...
kaikissa ihmisissä JOTAIN vikaa on, mutta ei se tarkoita sitä että kaikki silti pettäisivät. Tilastofakta on kuitenkin että 55 % miehistä on pettänyt jossain elämänsä vaiheessa, naisilla vastaava prosentti on hivenen alle 50 %. Ja jostain muistan lukeeneeni että 20 % miehistä pettäisi puolisoaan (ilmeisesti tämä tarkoittaa nykyistä suhdetta ja useammin kuin kerran tapahtunutta???)
Joten olet tainnut tutustua siihen väärään puolikkaaseen miehistä.
Sellaisessa suhteessa jossa toinen hyväksyy pettämisen eli juuri sillä ajatuksella että kaikki pettää, niin silloin myös pettämistä tapahtuukin enemmän... koska jos tietää että toinen ei jätä ja että kaikki jatkuu ennallaan ja saa vielä kaupan päälle käydä vieraissakin etsimässä jännitystä niin mikäs siinä ollessa. Mutta toisin on, jos tietää että toinen lähtee jos pettää, niin kynnys lähteä pettämään on ihan toisenlainen.
Älä suostu kynnysmatoksi!!! - hei,
-QoH- kirjoitti:
kaikissa ihmisissä JOTAIN vikaa on, mutta ei se tarkoita sitä että kaikki silti pettäisivät. Tilastofakta on kuitenkin että 55 % miehistä on pettänyt jossain elämänsä vaiheessa, naisilla vastaava prosentti on hivenen alle 50 %. Ja jostain muistan lukeeneeni että 20 % miehistä pettäisi puolisoaan (ilmeisesti tämä tarkoittaa nykyistä suhdetta ja useammin kuin kerran tapahtunutta???)
Joten olet tainnut tutustua siihen väärään puolikkaaseen miehistä.
Sellaisessa suhteessa jossa toinen hyväksyy pettämisen eli juuri sillä ajatuksella että kaikki pettää, niin silloin myös pettämistä tapahtuukin enemmän... koska jos tietää että toinen ei jätä ja että kaikki jatkuu ennallaan ja saa vielä kaupan päälle käydä vieraissakin etsimässä jännitystä niin mikäs siinä ollessa. Mutta toisin on, jos tietää että toinen lähtee jos pettää, niin kynnys lähteä pettämään on ihan toisenlainen.
Älä suostu kynnysmatoksi!!!"Tilastofakta on kuitenkin että 55 % miehistä on pettänyt jossain elämänsä vaiheessa, naisilla vastaava prosentti on hivenen alle 50 %."
Unohdit mainita tilastoharhan mahdollisuuden, naiset mahdollisesti häpeilevät pettämistään - jopa tutkimuksiin vastaillessaan. Tätäkin on tutkittu ja tilastoitu :)
- Keiiiiju.
Lähinnä pahinta on se mitä puoliso tuo mukanaan vieraista. Sukupuolitaudit ja AIDS on kokoajan kasvussa kun ei tuota kondomia jakseta/viitsitä käyttää edes yhdenillan suhteissa.
Itse en haluaisi pelätä sukupuolitautia parisuhteessa. - dgfdgfdg
Olen siis mies.
Suurimmaksi osaksi kyse lienee rahasta, vieras nainen voi miellyttää miestä enemmän ja tulee ero.
Tai sitten nainen voi tulla raskaaksi ja tulee elareita.
Tautivaara tuskin on syynä, suuri osa naisista on jo hankkinut herpeksen ja kondylooman ihan itse. Muut taudit joko paranevat antibioottikuurilla tai ovat tosi harvinaisia. - rässä
Toisten naisten mielipiteitä uskollisuudesta kyselen... Miksi me edelleen vaadimme miehiltä uskollisuutta, vaikka tiedämme, ettei siihen yksikään mies pysty?
(pakko vastata ku on asiavirhe)
-Väärin, kyllä me siihen pystytään ja syitä on useampia. Itse pystyn siihen sen takia, että en halua loukata kumppania, joku sitten saattaa pelätä menettävänsä sen jne..
Mutta en tunne yhtäkään miestä, joka olisi OMASTA tahdostaan yksiavioinen, jos nainen sanoisi että paina vaan, vaikka mun kavereita, et se on ok. Ja minähän painaisin :D - Tristar
" Itse en edes pidä yksiavioisuutta luonnollisena, mutta siitä huolimatta en olisi valmis antamaan uskottomuutta anteeksi. "
Sama vika. Tiedostan avrsin hyvin sen että yksiavioisuus on kulttuurillinen ominaisuus jonka puolesta ei puhu luonto eikä genetiikka, mutta silti se tuntuu kovin luonnolliselta minusta, omalta puoleltani. Voitaisiinko sanoa jo mikroevoluutioksi :D kun sitä oppii johonkin kulttuurilliseen parisuhemalliin, se tuntuu luonnolliselta. Tottakai.
Toisn, nyt kun se omitushaluvaihe on sutheessa jo ohi, voisin antaa satunnaisen seksin anteeksikin vaikka en sitä nyt ihan vapaaehtoisesti äkkiä hyväksyisikään.
Lulen että se toisen omaisuutena pitäminen ei ole vain miesten ajattelua, vaan kummankin sukupuolen. Vaikkakin jos biologiaa ajatellaan, on mies se osapuoli jolla on se geneettinen velvollisuus käydä vieraissa...
Uskon että tässä aiheessa, sukupuolesta riippumatta, olemme yksilöitä.
Ja eriävänä mielipiteenä, uskon kyllä että mies, siinä kuin nainenkin, pystyy yksiavioisuuteen kun suhde on hyvä.
*** - Naisen mielipide
Mä ainakin vaadin uskollisuutta siks että haluun pitää miehen itselläni rakkaudesta ja siks että uskollista miestä mä katson ylöspäin, sellainen on tosi kunnioitettava mies. Olen itsekin uskollinen ja sellainen suhde kestää, en kaipaa irtosuhteita. Olenkin sitä mieltä että irtosuhteita ihannoijan olis parempi elää yksin.
- mini-mii
Haluan toiselta vain sen mitä itsekin olen. Ei tulisi mieleenkään pettää miestä jota rakastan koko sydämestäni. Rakkaus perustuu luottamukseen, jos sitä ei ole, suhteella ei ole pohjaa. Ihmiset jotka haluavat avoimen suhteen, voivat ottaa puolison jolla on sama näkemys. Miksi et voisi "vaatia" mieheltä uskollisuutta, jos hän vaatii sitä sinulta? Minusta sitä ei pitäisi edes joutua vaatimaan. Jos miehelläsi on eri näkemys asiaan, kannattaa miettiä suhteen tulevaisuutta kahteen kertaan.
Se joka väittää, että miehillä ei ole tahtoa, vaan he kulkevat peniksensä halujen perässä, puhuvat pelkkää p*skaa. =D Jokaisella on aivot, olkaa hyvä ja käyttäkää niitä. - pitää vaatia
sellaista kuin uskollisuus? Jos joku haluaa olla toiselle uskollinen, se on uskollinen ilman uskollisuuden vaatimustakin. Jos joku ei halua olla uskollinen, siinä ei silloin mitkään vaatimukset ja lupaukset auta.
- ihmettelijä vaan
Kirjoittaja edustaa niin tyypillistä naisen neurobiologiaa, että ihan naurattaa ja itkettää samaan aikaan.
Vasen aivopuolisko loogisesti ajattelee, että yksiavioisuus ei ole luonnollista. Mutta oikean aivopuoliskon tunnereaktio overraidaa tämän tuomitsemalla uskottomuuden. Tämä perustuu intuitiiviseen käsitykseen parisuhteesta, että se on jokin itseisarvo. Jotenkin pakko siellä jotain narsismia on taustalla olla, jos haluaa omistaa toisen ihmisen ja sanoa mitä se saa tehdä ja mitä ei on luotamuksen peruskivi, mikäli sitä ei ole, ei toiseen voi luottaa.
Mikäli to uskottomuus perustuu pelkästään seksiin, niin kuinka moni mies joka käy vieraissa hyväksyy sen, että vaimo käy vieraissa?
Periaatteessa, puoliso joka käy vieraissa ja vaatii uskollisuutta puolisoltaan, pettää myös itseään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom691082- 64872
Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen66856- 53848
- 187832
Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on72712- 42706
Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi57690Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal206680Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki28624Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26578- 42548
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S51548Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut
Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen169474Et pysty peittämään minulta
Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet47474- 18458
Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"
Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja12427Makeinen, asiaa sinulle
Minua korkeampien voimien kehotuksesta sinua pyydetään avaamaan jokin yhteys asioista keskustelemisen takia kanssani. Il28393Huumekauppaako
”Huumekauppa johti rajuun väkivaltaan Kokkolassa – Kolme nuorta otettu kiinni, yksi epäillyistä alaikäinen”9384J-mies!
Meidän "suhde" (suhde mitä ei oikeastaan edes ole) on kielletty ja vaikea. En tiedä mihin uskot, mutta olet irl itsekin32382