Kylmä kastike

perunoille?

Laittakaas jotain ehdotuksia kylmästä kastikkeesta keitetyille perunoille. Tsatsiki on yksi hyvä ja Lidlin remouladekastike menee myös. Ei jaksa aina näin sinkkuna mitään ruskeita kastikkeita väsäillä.

9

3637

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkk

.... saa mun mielestä helpoiten kermaviilistä, ranskankermasta, ruokajogurtista, turkkilaisesta jogurtista tms. mikä nyt eniten miellyttää ja kaupasta löytyy
      LISÄKKEEKSI tuohon sekoitetaan sitten vaikkapa:

Kanalle: karria, hunajaa, mustapippuria,limemehua
      valkopipulia, raastettua kurkkua, chiliä

Lihalle: ketsuppia, sinappia, tujusti mausteita
      soijakastiketta, chiliä, mausteita
      grillauskastiketta,

kalalle: maustekurkkua,sipulia,sitruunaa,mausteita
      kurkkua, chiliä, valkosipulia, limeä

ehkä paras ja yksinkertaisin kylmäsoosi on:
      Ranskankerma, kurkkua pieninä kuutioina ja punasipulisilppua vähän mustapippuria

• soraan pullosta

Toimii!

• rotissööri

kermaviilipohjaiset kastikkeet soveltuvat tarkoituksiisi vallan mainiosti. Kaupoissa on sipsien vieressä usein maustepusseja, jotka vain sekoitetaan kermaviilipurkkiin. Joskus sinne lisäksi kannattaa murskata puristimella yksi valkosipulinkynsi ja puoli ruokalusikallista joitakin kuivattuja yrttejä, mm. ruohosipulia.

• vellin keittäjä

Mutta avocado luetaan hedelmiin, ei vihanneksiin, ammattikokkina sinulle vain taisi tulla pikku lapsus. Olenko oikeassa?

• rotissööri
        vellin keittäjä kirjoitti:

Mutta avocado luetaan hedelmiin, ei vihanneksiin, ammattikokkina sinulle vain taisi tulla pikku lapsus. Olenko oikeassa?

ja suonet anteeksi, että olen tyhmäksi syntynyt, mutta siitä on turha moittia minua, kukaan ei nimittäni minulta kysynyt, haluanko yleensä tulla kaikkien vaivaksi tähän maailmaan, siitä voi syyttää vain vanhempiani. Kaikki saanemme todellista mielihyvää sen johdosta, että olet Pohjois-Euroopan viisain kommentaattori. Jatka vain samaa linjaa, niin pääset pitkälle.

Muuten, olen sitä mieltä, että nyt keskustellaan kastikkeista, eikä minun tyhmyydestäni ja Sinun kaikkitietävästä viisaudestasi. Muuten vellin asemesta minä pidän enemmän puurosta.

• Tyttö26

Raikas ja hyvä kermaviilikastike syntyy seuraavalla tavalla: sekoita purkilliseen kermaviiliä n.1dl sipulin varsia (talvella käytän ruohosipulia), hieman sinappia (n.1-2tl tai maun mukaan, suolaa ja vähän pippuria. Anna maustua kylmässä vähintään puoli tuntia.

• Olen tehnyt hyvällä menestyksellä seuraavaa muunnosta ruotsalaisesta Gubbrörasta, varsinkin uusille perunoille:

muutamia anjovisfileitä - 5-6 kpl
      pieneksi pilkottu keltasipuli tai kevätsipuli
      hienonnettua tilliä
      hienonnettua ruohosipulia
      2 kpl keitettyä kananmunaa - pilkotaan hienoksi, mutta ei mohjoksi
      2 rkl majoneesia tai smetanaa
      mustapippuria

Kaksi tapaa tehdä:

1.freesaa sipuli ja anjovis pannulla voissa, lisää silputtu kananmuna hetkeksi - näin maut vähän tasoittuvat ja pehmenevät - ja sekoita muut aineet mukaan. Voi syödä kylmänä tahi lämpimänä.

2. yksinkertaisesti sekoita kaikki yhteen ja mausta tilkalla anjovislientä

Ruotsissa tähän lisätään kuutiotu peruna ja tehdään ikäänkuin perunasalaatti, jota laitetaan tunnbrödin sisälle vähän kuin wrapiksi tai burritoksi. Mutta hyvää tämä on kokonaisten perunoittenkin lisäkkeenä.

• ....

vähän samanlainen kuin oma versioni, jota käytän uusille perunoille. Helppo tehdä ja taatusti hyvää.

Purkki kermaviiliä, johon sekoitetaan haarukalla hienonnettua silliä, sipulia, tilliä ja mustaapippuria. Annetaan vetäytyä hetken jääkaapissa. Kutsun sitä matjes-kastikkeeksi.

• .... kirjoitti:

vähän samanlainen kuin oma versioni, jota käytän uusille perunoille. Helppo tehdä ja taatusti hyvää.

Purkki kermaviiliä, johon sekoitetaan haarukalla hienonnettua silliä, sipulia, tilliä ja mustaapippuria. Annetaan vetäytyä hetken jääkaapissa. Kutsun sitä matjes-kastikkeeksi.

Samaa kastia - Gubbrörassa ei vain ole niin paljon kostuketta - 2 rkl majoneesia - kuin tuossa kermaviilikastikkeessa, mutta voihan sitä lisätä tietysti ja notkistaa vähän vaikka kermalla, jos haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      249
      7571
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      142
      3981
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      118
      2227
    4. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      26
      1677
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      47
      1520
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      33
      1402
    7. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      342
      1214
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      141
      1012
    9. Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!

Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä
      Suomalaiset julkkikset
      8
      973
    10. Milloin palaat

Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️
      Ikävä
      23
      958
    Aihe