Kylmä kastike

perunoille?

Laittakaas jotain ehdotuksia kylmästä kastikkeesta keitetyille perunoille. Tsatsiki on yksi hyvä ja Lidlin remouladekastike menee myös. Ei jaksa aina näin sinkkuna mitään ruskeita kastikkeita väsäillä.

9

3715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkk

.... saa mun mielestä helpoiten kermaviilistä, ranskankermasta, ruokajogurtista, turkkilaisesta jogurtista tms. mikä nyt eniten miellyttää ja kaupasta löytyy
      LISÄKKEEKSI tuohon sekoitetaan sitten vaikkapa:

Kanalle: karria, hunajaa, mustapippuria,limemehua
      valkopipulia, raastettua kurkkua, chiliä

Lihalle: ketsuppia, sinappia, tujusti mausteita
      soijakastiketta, chiliä, mausteita
      grillauskastiketta,

kalalle: maustekurkkua,sipulia,sitruunaa,mausteita
      kurkkua, chiliä, valkosipulia, limeä

ehkä paras ja yksinkertaisin kylmäsoosi on:
      Ranskankerma, kurkkua pieninä kuutioina ja punasipulisilppua vähän mustapippuria

• soraan pullosta

Toimii!

• rotissööri

kermaviilipohjaiset kastikkeet soveltuvat tarkoituksiisi vallan mainiosti. Kaupoissa on sipsien vieressä usein maustepusseja, jotka vain sekoitetaan kermaviilipurkkiin. Joskus sinne lisäksi kannattaa murskata puristimella yksi valkosipulinkynsi ja puoli ruokalusikallista joitakin kuivattuja yrttejä, mm. ruohosipulia.

• vellin keittäjä

Mutta avocado luetaan hedelmiin, ei vihanneksiin, ammattikokkina sinulle vain taisi tulla pikku lapsus. Olenko oikeassa?

• rotissööri
        vellin keittäjä kirjoitti:

Mutta avocado luetaan hedelmiin, ei vihanneksiin, ammattikokkina sinulle vain taisi tulla pikku lapsus. Olenko oikeassa?

ja suonet anteeksi, että olen tyhmäksi syntynyt, mutta siitä on turha moittia minua, kukaan ei nimittäni minulta kysynyt, haluanko yleensä tulla kaikkien vaivaksi tähän maailmaan, siitä voi syyttää vain vanhempiani. Kaikki saanemme todellista mielihyvää sen johdosta, että olet Pohjois-Euroopan viisain kommentaattori. Jatka vain samaa linjaa, niin pääset pitkälle.

Muuten, olen sitä mieltä, että nyt keskustellaan kastikkeista, eikä minun tyhmyydestäni ja Sinun kaikkitietävästä viisaudestasi. Muuten vellin asemesta minä pidän enemmän puurosta.

• Tyttö26

Raikas ja hyvä kermaviilikastike syntyy seuraavalla tavalla: sekoita purkilliseen kermaviiliä n.1dl sipulin varsia (talvella käytän ruohosipulia), hieman sinappia (n.1-2tl tai maun mukaan, suolaa ja vähän pippuria. Anna maustua kylmässä vähintään puoli tuntia.

• Olen tehnyt hyvällä menestyksellä seuraavaa muunnosta ruotsalaisesta Gubbrörasta, varsinkin uusille perunoille:

muutamia anjovisfileitä - 5-6 kpl
      pieneksi pilkottu keltasipuli tai kevätsipuli
      hienonnettua tilliä
      hienonnettua ruohosipulia
      2 kpl keitettyä kananmunaa - pilkotaan hienoksi, mutta ei mohjoksi
      2 rkl majoneesia tai smetanaa
      mustapippuria

Kaksi tapaa tehdä:

1.freesaa sipuli ja anjovis pannulla voissa, lisää silputtu kananmuna hetkeksi - näin maut vähän tasoittuvat ja pehmenevät - ja sekoita muut aineet mukaan. Voi syödä kylmänä tahi lämpimänä.

2. yksinkertaisesti sekoita kaikki yhteen ja mausta tilkalla anjovislientä

Ruotsissa tähän lisätään kuutiotu peruna ja tehdään ikäänkuin perunasalaatti, jota laitetaan tunnbrödin sisälle vähän kuin wrapiksi tai burritoksi. Mutta hyvää tämä on kokonaisten perunoittenkin lisäkkeenä.

• ....

vähän samanlainen kuin oma versioni, jota käytän uusille perunoille. Helppo tehdä ja taatusti hyvää.

Purkki kermaviiliä, johon sekoitetaan haarukalla hienonnettua silliä, sipulia, tilliä ja mustaapippuria. Annetaan vetäytyä hetken jääkaapissa. Kutsun sitä matjes-kastikkeeksi.

• .... kirjoitti:

vähän samanlainen kuin oma versioni, jota käytän uusille perunoille. Helppo tehdä ja taatusti hyvää.

Purkki kermaviiliä, johon sekoitetaan haarukalla hienonnettua silliä, sipulia, tilliä ja mustaapippuria. Annetaan vetäytyä hetken jääkaapissa. Kutsun sitä matjes-kastikkeeksi.

Samaa kastia - Gubbrörassa ei vain ole niin paljon kostuketta - 2 rkl majoneesia - kuin tuossa kermaviilikastikkeessa, mutta voihan sitä lisätä tietysti ja notkistaa vähän vaikka kermalla, jos haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1044
    2. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43