Kiitos etukäteen jos joku viittii vastata :)
Kaurasuurimo = mannakaurasuurimo?
5
1458
Vastaukset
- Kalixin Kalle
Kaurasuurimo on kauraa. Mannasuurimo on vehnää.
Mannakaurasuurimoko, mikähän se mahtaisi olla, vai olisiko niinkuin puinen kivitalo tai päästä vedettävä navetta?- mämäääämmä
Joo mut tota poikaystävä meni hakeen mulle kaupasta kaurasuurimoita eikä löytäny muuta kun kauramannasuurimoita et siks mietin että onkohan ne sitten sama asia vaan eri nimellä tai jtn..
- Kalixin Kalle
mämäääämmä kirjoitti:
Joo mut tota poikaystävä meni hakeen mulle kaupasta kaurasuurimoita eikä löytäny muuta kun kauramannasuurimoita et siks mietin että onkohan ne sitten sama asia vaan eri nimellä tai jtn..
Ei ollut suinkaan tarkoitus loukata. En todellakaan tunne moisia kauramannasuurimoita, niitä ei ole meilläpäin täällä Sveamamman maassa.Tuntuu vain kummalta, että vehnästä olisi tehty kauran kanssa jotain yhteenliitettyjä suurimoita, mutta kaipa se on mahdollista. Lentäähän lehmätkin nykyään, jos ei muuten niin Finnairilla.
- mämäääämmä
Kalixin Kalle kirjoitti:
Ei ollut suinkaan tarkoitus loukata. En todellakaan tunne moisia kauramannasuurimoita, niitä ei ole meilläpäin täällä Sveamamman maassa.Tuntuu vain kummalta, että vehnästä olisi tehty kauran kanssa jotain yhteenliitettyjä suurimoita, mutta kaipa se on mahdollista. Lentäähän lehmätkin nykyään, jos ei muuten niin Finnairilla.
Tarkoitus oli tehdä sellaista jälkkäriä mihin tulee kaurasuurimoita ja sitten kun poikaystävä toikin kauramannasuurimoita sanoin sille et eihän näistä saa tehtyä ku jotain puuroo ja lähdin ite ettiin kaurasuurimoita mutta en kyllä itekään niitä löytänyt, pelkkiä kauramannasuurimoita vaan, sittarista ja prismasta niitä etittiin ja luulis et niistä jos mistä noita löytyis.. ._.
- äippänä
mämäääämmä kirjoitti:
Tarkoitus oli tehdä sellaista jälkkäriä mihin tulee kaurasuurimoita ja sitten kun poikaystävä toikin kauramannasuurimoita sanoin sille et eihän näistä saa tehtyä ku jotain puuroo ja lähdin ite ettiin kaurasuurimoita mutta en kyllä itekään niitä löytänyt, pelkkiä kauramannasuurimoita vaan, sittarista ja prismasta niitä etittiin ja luulis et niistä jos mistä noita löytyis.. ._.
ovat n. 1 mm läpimitalle rouhittua jyvää (ryyniä). Perinteinen mannasuurimo on vehnää, mutta nykyisin saa myös kaurasta jauhettua.
http://www.leipatiedotus.fi/default.aspx?path=4;175;205;252
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371792
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453