Lentopallosta kysymyksiä :)

ajattelin_aloittaa_lentopal...

Tässä hieman kysymyksiä lentopalloon/sen pelaamiseen liittyen:
-Paljonko lentopallo maksaa?
-Onko niitä ei kokoja?
-Kelpaako lentopallon pelaamiseen tavalliset sisäpelikengät?
-Jos aloittaa lentopallon, (96 synt.) niin pelataanko treeneissä sitä mitä kouluissakin, vai jotain muuta? :)
Kiiots vastauksista, odottelen niitä innolla :)
Ajattlein aloittaa ehkä lentopallon :) (hyvä idea? ;D)

6

3871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjep65

      No niin, tässäpä sulle vähän vastauksia.

      Palloja on vähän eri hintaisia, sellanen hyvä pallo maksaa 50-65€ (Jos olet jo seurassa kysy ensin sieltä lainaan)

      Palloja on eri kokoja junioripallot ja aikuisten pallot. Sitten on vielä pehmopallot.

      Tavalliset sisäpelikengät käyvät.

      -96 syntyneet treenaavat paljon pallonhallintaa ja liikkumista myös toki pelataan paljon. Koululentis on melkein sama. (vain joissakin säännöissä on hiukan eroja muuten sama).

      Lentopallon pelaaminen on hyvä idea! Tsemppiä treenaamiseen ;)

    • Pallisti

      Koulussa saa aika huono kuvan lentopallosta, kun se ei yleensä tahdo oikein sujua. Vaikea laji kun on! Mutta varmasti saat enemmän irti tästä hienosta lajista, jos hakeudut oikeisiin lentisreeneihin. Aluksi kuluu tietysti kauan aikaa peruslyöntien opetteluun (eikä niiden opettelu oikeastaan koskaan lopukkaan lentisreeneissä), mutta sitten vähitellen kun oppii niin voi alkaa harjoittelemaan lyöntiä jne. Ja liikkumisen harjoittelu on kans a ja o, pallo kun harvemmin tulee suoraan käsiin;)!Mutta perusasioilla yleensä aloitellaan. Mutta onnea harjoitteluun! Hyvän lajin pariin oot kyllä ajatellut hakeutua!

    • guru20098

      - Lentopallo maksaa valmistajasta riippuen. Nuorimmassa ikäluokassa pelataan pehmopallolla, joka maksaa vähemmän kuin ns. kova nahkapallo. Mutta pallon hinnat ovat 30-70 euron välillä.

      - Lentopalloja kahta eri kokoa. F-ikäisissä pehmopallo, ja D-ikäisissä kovanahkapallo joka on hieman pienempi kuin aikuisten pallo. C-ikäisissä aletaan pelaamaan sitten aikuisten palloa vastaavalla pallolla.

      - Lentopallon pelaamiseen kelpaa ihan tavalliset sisäpelikengät aloittelijalle. Edistyneemmälle ja vanhemmalle olisi hyvä olla jo hieman vaimennuksia kengässään.

      - Lentopallo on seuraharjoituksissa, erilaisempaa kuin koulussa koska taitotaso on parempi jo pelanneilla. Näin pallo pysyy ilmassa, ja tietysti harjoitellaan tekniikoita mitä koulussa ei tehdä.

      Siinä vielä lentopallo video loppuun!http://www.youtube.com/watch?v=3TPE_HJA9DY

    • Henuu.

      Mä oon sua 3 vuotta vanhempi ja oon pelannu just kohta 2 vuotta,ja ainut mitä kadun on se etten aloittanut jo ihan pentuna.aivan mahtavava harrastus,tosi monipuolinen ja tutustuu tosi paljon ihmisiin (esim Power Cup-turnausleirillä-sain monia hyviä ystäviä sieltä..) Rohkeasti vain mukaan,ja muista että taidot ei kartu viikossa eikä kahdessa :)

    • Henuu.

      Niips,mä ite oon sua 3 vuotta vanhempi,ja oon pelannu just 2 vuotta,ja ainut mitä kadun on se että en alottanu jo ihan pienenä :)
      se on nii ihanan monipuolista,haastavaa ja vauhdikasta(voisin jatkaa loputtomiin..) ja oon saanu tosi paljon uusia tuttavuuksia(esim Power Cupista sain hyviä ystäviä..) että rohkeasti vaan mukaan,mutta muista että taidot ei tule viikossa eikä kahdessa :)

    • mc-miller

      harrastuksena halpa,lentopallo n.50-60 €(pallon hinta omaxi)kokoja aikuisten ns.yli 13.v pallo,alle 13.v juniori pallo hieman pienempi ja pehmo pallo kaikista pienemmille.sama juttu minulla kun en aloittanut tarpeeksi junnuiässä.seuroilla on palloja ettei tartte heti rientää pallokauppaan.rohkea mielimukaan ja tsemiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1147
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1022
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      887
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe