Tietääkö kukaan millä kaavalla Fahrenheitit muuttuu Celciusiksi? On toi Tammertekniikan kaavasto sen verran kaukana, että en pääse katsomaan.
Fahrenheitit Celciusiksi
7
1712
Vastaukset
- txvlx
C = (F-32)/1.8
- Sanonpahan
Jos kysyjä haluaa tietää, kuinka fahrenheitasteet muutetaan celsiusasteiksi, niin miksi ihmeessä tyrkytät hänelle muunnoskaavaa päinvastaiseen suuntaan?
°F = (9/5) × °C 32
Kysyjälle: Anders Celsiuksen mukaan niemetty aste on celsius- eikä celciusaste.
Vastaajalle: piste on anglosaksisen maailman desimaalierotin. Jos sikäläisissä kaavoissa on desimaaliluku 1.8, pitää se muuntaa suomeksi kirjoitettaessa muotoon 1,8. Suomessa desimaalierotin on pilkku. - kelkkius
Sanonpahan kirjoitti:
Jos kysyjä haluaa tietää, kuinka fahrenheitasteet muutetaan celsiusasteiksi, niin miksi ihmeessä tyrkytät hänelle muunnoskaavaa päinvastaiseen suuntaan?
°F = (9/5) × °C 32
Kysyjälle: Anders Celsiuksen mukaan niemetty aste on celsius- eikä celciusaste.
Vastaajalle: piste on anglosaksisen maailman desimaalierotin. Jos sikäläisissä kaavoissa on desimaaliluku 1.8, pitää se muuntaa suomeksi kirjoitettaessa muotoon 1,8. Suomessa desimaalierotin on pilkku.Eiköhän tuolla mainitsemallasi C -> F kaavalla nimenomaan muunneta Celkiuckset Fahrenheiteiksi.
- Sanonpahan
kelkkius kirjoitti:
Eiköhän tuolla mainitsemallasi C -> F kaavalla nimenomaan muunneta Celkiuckset Fahrenheiteiksi.
Niinpäs vain nappasin kahdesta kaavasta juuri sen väärän! Besserwisserismi on taitolaji eikä näköjään sovi minulle.
:(
Tekisiköhän seuraavalla kaavalla yhtään mitään?
°C = (5/9) × (°F – 32)
- Topias
Helpoin tapa muuttaa mittajärjestelmiä toiseksi on Google: kirjoita vain hakulausekkeeksi haluamasi luku Fahrenheiteina ja perään "in Celcius", niin Google ilmoittaa tuloksen.
Esimerkki: 345 Fahrenheit in celsius
vastaus:
http://www.google.com/search?hl=fi&client=opera&rls=fi&hs=FBO&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=345 Fahrenheit in celsius&spell=1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232