Keväällä tulee uusi IS220d pihaan. Ei ollut mitään vaikeuksia valita ja päätös varmistui nyt kun hinnat laski. Kävin koeajolla kaikkien mahdollisten osalta Alfa, Audi, BWM, MB, mutta Lexus vaikutti selvästi parhaalta paketilta. Ja onhan se mukavaa että merkki ei ole mikään elvistely brändi eikä pikkupoikien kuminsulatus bimmer. Hieno peli kaikenkaikkiaan!
Kaupat tuli!
103
9180
Vastaukset
- myllyn
EGR-venttiili softapäivitys toimivat. Väittävät mm. että moottorimelu olisi kasvanut selvästi päivityksen jälkeen.
- ottanut
mieluummin satavarmasti 6-sylinterisen bensakone-automaattiyhdistelmän, koska se on sivistyneempi. Manuaalivaiheet muuten tyylikkäässä autossa joka ei ole kilpuri ovat vähän kyllä "tuulipukukansan" juttuja.
- tarve
ottanut kirjoitti:
mieluummin satavarmasti 6-sylinterisen bensakone-automaattiyhdistelmän, koska se on sivistyneempi. Manuaalivaiheet muuten tyylikkäässä autossa joka ei ole kilpuri ovat vähän kyllä "tuulipukukansan" juttuja.
Sieltä taas laskeutui tyyli- ja sivistysmessias kansan tasolle sanomaan, että 40 kiloeuroa maksava premiumauto on "tuulipukukansan" juttuja. Yhtä hyvin automaattivaihteisto on "sunnuntaiajelijoiden" juttuja.
- kuuloa?
Vai sellaisia tornihuhuja on sattunut sun korviin. Näin 220d:n omistajana ja ko. autoa asiallisestikin käsitteleviä keskustelupalstoja seuranneena en ole vastaaviin huhuihin törmännyt. Softapäivityksillä on saatu moottorin luonnetta joustavammaksi eli lisää vääntöä ihan alakierroksille, lisäksi uuden softan myötä kulutus on tippunut.
EGR-ongelmiksi varmistuneista Lexus-tapauksista en ole myöskään kuullut. Toyotissa näitä on joitain ollut, mutta niistäkin ne on saatu karsittua pois. - kuski...
kuuloa? kirjoitti:
Vai sellaisia tornihuhuja on sattunut sun korviin. Näin 220d:n omistajana ja ko. autoa asiallisestikin käsitteleviä keskustelupalstoja seuranneena en ole vastaaviin huhuihin törmännyt. Softapäivityksillä on saatu moottorin luonnetta joustavammaksi eli lisää vääntöä ihan alakierroksille, lisäksi uuden softan myötä kulutus on tippunut.
EGR-ongelmiksi varmistuneista Lexus-tapauksista en ole myöskään kuullut. Toyotissa näitä on joitain ollut, mutta niistäkin ne on saatu karsittua pois.kertoi tarinaansa. Ei tämä ole mikään huhu. Tämähän on niitä asioita, joista ei ainakaan muut kuin 2.2 d-cat omistajat(jos nekään) saavat tietoa. Täyttä salailuahan tämä asia on ollut Toyotalta julkisen tiedotuksen suhteen.
- vaan on
kuski... kirjoitti:
kertoi tarinaansa. Ei tämä ole mikään huhu. Tämähän on niitä asioita, joista ei ainakaan muut kuin 2.2 d-cat omistajat(jos nekään) saavat tietoa. Täyttä salailuahan tämä asia on ollut Toyotalta julkisen tiedotuksen suhteen.
Huhu on sellainen tieto, jonka lähdettä ei pystytä aukottomasti selvittämään. Aukottomuus on S24-palstalle ilman nimimerkkiä kirjoitetuista toisen käden tiedoista aika kaukana.
Kaikki muut autonvalmistajat on muuten tunnettuja siitä, että ne koittavat mahdollisimman suureen ääneen toitottaa tuotteidensa ongelmista.
Lisäksi on kyllä niin, että D-CAT-moottorisia autoja on Suomessa aivan helvetin paljon. Jos ne kaikki ryömisivät teitä pitkin koko ajan limp mode päällä, niin huomaisihan sen liikenteessä jokainen aivan itsenkin. Puhumattakaan siitä yleisönosastot ja nettifoorumit täyttävästä valitustulvasta. Onko näitä esiintynyt Toyotan dieselongelmista? No ei ole. - JuhaniJ
kuuloa? kirjoitti:
Vai sellaisia tornihuhuja on sattunut sun korviin. Näin 220d:n omistajana ja ko. autoa asiallisestikin käsitteleviä keskustelupalstoja seuranneena en ole vastaaviin huhuihin törmännyt. Softapäivityksillä on saatu moottorin luonnetta joustavammaksi eli lisää vääntöä ihan alakierroksille, lisäksi uuden softan myötä kulutus on tippunut.
EGR-ongelmiksi varmistuneista Lexus-tapauksista en ole myöskään kuullut. Toyotissa näitä on joitain ollut, mutta niistäkin ne on saatu karsittua pois.Milloin tuollainen softapäivitys on tullut? Tekevätkö sen automaattisesti huollon yhteydessä?
- tänä
JuhaniJ kirjoitti:
Milloin tuollainen softapäivitys on tullut? Tekevätkö sen automaattisesti huollon yhteydessä?
vuonna, alkuvuodesta on tullut.
- et pysty
vaan on kirjoitti:
Huhu on sellainen tieto, jonka lähdettä ei pystytä aukottomasti selvittämään. Aukottomuus on S24-palstalle ilman nimimerkkiä kirjoitetuista toisen käden tiedoista aika kaukana.
Kaikki muut autonvalmistajat on muuten tunnettuja siitä, että ne koittavat mahdollisimman suureen ääneen toitottaa tuotteidensa ongelmista.
Lisäksi on kyllä niin, että D-CAT-moottorisia autoja on Suomessa aivan helvetin paljon. Jos ne kaikki ryömisivät teitä pitkin koko ajan limp mode päällä, niin huomaisihan sen liikenteessä jokainen aivan itsenkin. Puhumattakaan siitä yleisönosastot ja nettifoorumit täyttävästä valitustulvasta. Onko näitä esiintynyt Toyotan dieselongelmista? No ei ole.yhtään paremmin nimettömyyden suojissa todistelemaan, ettei mitään ongelmia ole. Jos niitä ei ole sinulla, niin se ei tarkoita etteikö niitä voi olla muilla. Toivottavasti Tuulilasi-lehti, joka mm. tiedotti alunperin tästä ongelmasta Suomessa, selvittää mikä on totuus. Totuus sellaisena kuin se on- pitipä siitä tai sitten ei! Toyotan tiedotuspoliitiikka ei vakuuta eikä tunnu kovin avoimelta.
- tuli
JuhaniJ kirjoitti:
Milloin tuollainen softapäivitys on tullut? Tekevätkö sen automaattisesti huollon yhteydessä?
Ainakin yksi softapäivitys tuli helmikuussa, joidenkin huhujen mukaan kesällä olisi tullut toinenkin mutta sitä en uskalla varmaksi sanoa. Uusi softa pitäisi mennä huollossa automaattisesti päivitykseen, mutta asia kannattaa kyllä varmistaa erikseen.
- mutta:
et pysty kirjoitti:
yhtään paremmin nimettömyyden suojissa todistelemaan, ettei mitään ongelmia ole. Jos niitä ei ole sinulla, niin se ei tarkoita etteikö niitä voi olla muilla. Toivottavasti Tuulilasi-lehti, joka mm. tiedotti alunperin tästä ongelmasta Suomessa, selvittää mikä on totuus. Totuus sellaisena kuin se on- pitipä siitä tai sitten ei! Toyotan tiedotuspoliitiikka ei vakuuta eikä tunnu kovin avoimelta.
Miten Toyotan pitäisi asiasta tiedottaa? Anna vaikka ennakkotapaus teknisestä ongelmasta, josta maahantuoja on omalla kustannuksellaan ilmoittanut avoimella mainoskampanjalla.
Tuulilasi voisi todellakin tuntea vastuunsa asiassa ja selittää yksityiskohtaisesti, miten ongelma ratkaistiin. Meinaan, että jos yhden yhteydenoton pohjalta kirjoittivat viime talvenakin artikkelin otsikolla "Toyotan mahtidieselin ongelmat jatkuvat" (jatkumisella muuten viitattiin edellisen talven RAV4 X -mallien luovutuskieltoon, joka EI johtunut EGR-ongelmasta), niin voisivat nyt sitten vähän paikkailla kyseenalaisilla perusteilla aiheuttamaansa epäluuloa D-Cat-moottoria kohtaan.
Tästä asiasta on turha vääntää tämän enempää. Sinä et saa omilla puheillasi minua vakuuttuneeksi siitä, että D-Catit ovat yleisesti epäluotettavia. Lisäksi, jos tähän astiset kirjoitukseni eivät ole riittäneet sinun vakuuttamiseksesi, niin ei minullakaan taida riittää siihen eväät tällä foorumilla. Jos asia sinua niin kovin kiinnostaa, niin netti on avoin: ei muuta kun etsit nyt ensialkuun edes sen verran tietoa asiasta kuin itse olen viimeisen parin vuoden aikana etsinyt. Kyllä sinäkin totuuden joskus vielä löydät, tosin ko. moottoria ei silloin enää ainakaan uutena ole saatavissa, luulen ma.
- lippavino
arvaan kommentit: noin paljon rahaa meni ja tojota tuli. olishan tuohon rahaan saanut jo volvon.
- on pahin!
Eihän sitä aikuinen mies kestä sellaista, että autoista mitään ymmärtämätön sukulaismies arvostelee!
- JML82
Jos olis ostanu Volvon, sukulaiset olis varmaan aatellu että ostit Fordin! Samalla hinnalla olis saanu bemarin...
Mutta minun mielestä oikein järkivalinta. Autona erinomainen ja hyvä moottori! Tosin alussa oli noissa 2.2-litraisissa jotain lastentauteja, mutta ei pitäisi vaivata enää... - LexusPekka
Volvo on Fordin Mondeon viritys, viitiikö Fordilla kehuskella...?
- Heikki67
Tulee siis keväällä? Onko autoilla noin pitkä toimitusaika?
Minäkin olen vähän harkinnut Lexusta, mutta ei kai kukaan yli kolmea kuukautta viitsi autoa odottaa... - Jonah
Hinta laski ihan hyvin tossa autossa. Mitkä varusteet otit? Ilmastoidut penkit? Ei saa muuten mihinkään muuhun tän kokoluokan autoon. Kiva kesällä kun aurinko porottanut sisään ja penkit on kuin saunassa istuis.
Itse ajan "vanhan" mallin IS:llä, jonka ulkomuodoista pidän kyllä enemmän. Uusi IS-f on hieno kun on vähän räyhäkkäämmän näköinen.- Automiekkonen
Mutta kaikki nämä muut olisi saanut automaatilla varustettuna, ja se olisi yksin ollut syy miksi tojo (anteeksi, lexus) olsi jäänyt pois laskuista.
- kummaa!
Automiekkonen kirjoitti:
Mutta kaikki nämä muut olisi saanut automaatilla varustettuna, ja se olisi yksin ollut syy miksi tojo (anteeksi, lexus) olsi jäänyt pois laskuista.
Miten helvetissä sä tiedät paremmin jonkun ihmisen tarpeet kuin se ihminen ite? Jos on koeajanut kaikki kilpailijat, niin ei kai sen jälkeen huomaamattaan sorru ostamaan manuaalivaihteista autoa? Jos sulla ei oikea käsi ja vasen jalka enää pelaa synkroonissa, niin oma on häpeäs. Onneksi joillakin vielä pelaa. Saavatpahan ostaa oikean AUTON.
- jii-haa
kummaa! kirjoitti:
Miten helvetissä sä tiedät paremmin jonkun ihmisen tarpeet kuin se ihminen ite? Jos on koeajanut kaikki kilpailijat, niin ei kai sen jälkeen huomaamattaan sorru ostamaan manuaalivaihteista autoa? Jos sulla ei oikea käsi ja vasen jalka enää pelaa synkroonissa, niin oma on häpeäs. Onneksi joillakin vielä pelaa. Saavatpahan ostaa oikean AUTON.
jep jep.
- purkaantuu?
jii-haa kirjoitti:
jep jep.
Ensinnäkin: onko Avensiksessa jotain niin perustavan laatuista vikaa, että se automaatisesti tekee siihen pultattavasta moottoristakin jotenkin surkean?
Toisekseen: oletko mahtanut edes koeajaa tätä "surkeaa" Avensista, tai varsinkaan 220d:tä? Etpä varmaankaan.
Kolmanneksi: Aven kone on poikittain ja Lexuksen pitkittäin. Siinä on eroa yhtä paljon kuin Octavia 2.0 TDI:n ja A6 2.0 TDI:n välillä. Paitsi että moottori itsessään on moderni ja puhdas commonrail, eikä antiikkinen koliseva ja savuttava pumppusuutin-mylly.
Neljänneksi: BMW:llä on sama kone samoin päin niin 120d:ssä kuin 520d:ssäkin. Tekeekö se nyt sitten 520d:stä ihan paskan auton? - gmkdk
Automiekkonen kirjoitti:
Mutta kaikki nämä muut olisi saanut automaatilla varustettuna, ja se olisi yksin ollut syy miksi tojo (anteeksi, lexus) olsi jäänyt pois laskuista.
Eräällä keski-eurooppalaisella keskustelupalstalla ilmeisesti Toyotalla työskentelevä kaveri kertoi että Belgiassa (Toyota Europe) oli laskettu mitä automaattivaihteisto vaikuttaisi dieselien myyntiin. Laskelma oli että Lexus IS dieselin myynti nousisi 33 %, Toyota Avensiksen dieselien myynti 20 % ja muut mallit jäisivät tuon alle. Noilla luvuilla ei ole nähty diesel-automaatti-yhdistelmää kannattavaksi, koska sillä ei ole markkinoita missään muualla maailmassa. Samalta palstalta luin myös että kun se diesel-automaatti lähitulevaisuudessa esitellään niin se tulee ensimmäiseksi juuri Lexus IS-malliin.
- jii-haa
purkaantuu? kirjoitti:
Ensinnäkin: onko Avensiksessa jotain niin perustavan laatuista vikaa, että se automaatisesti tekee siihen pultattavasta moottoristakin jotenkin surkean?
Toisekseen: oletko mahtanut edes koeajaa tätä "surkeaa" Avensista, tai varsinkaan 220d:tä? Etpä varmaankaan.
Kolmanneksi: Aven kone on poikittain ja Lexuksen pitkittäin. Siinä on eroa yhtä paljon kuin Octavia 2.0 TDI:n ja A6 2.0 TDI:n välillä. Paitsi että moottori itsessään on moderni ja puhdas commonrail, eikä antiikkinen koliseva ja savuttava pumppusuutin-mylly.
Neljänneksi: BMW:llä on sama kone samoin päin niin 120d:ssä kuin 520d:ssäkin. Tekeekö se nyt sitten 520d:stä ihan paskan auton?http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747
Oli se poikittain tai pitkittäin. - Hienoa!
jii-haa kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747
Oli se poikittain tai pitkittäin.Löysit sen kaikkien uutisointivirheiden äidin, jonka kaikki muutkin euroseisojat on löytäneet. Harmi, ettet sinäkään löytänyt tuon uudempaa tietoa Suuresta Toyotan Dieselongelmasta. "Tänään kuitenkin eräs kiiminkiläinen ison diesel-Avensiksen omistaja soitti ja kertoi ongelmistaan", kirjoiti Tuulilasi 2.1.2007. Kiiminkiläisen miehen Toyota todellakin kiukutteli, kunnes helmikuussa saatiin markkinoille uusi softapäivitys ja uuden mallinen EGR-venttiili. Mutta turha selitellä: umpipaska moottori, kun kerta kiiminkiläiselläkin oli siinä ongelma. Esim. VAGin ja BMW:n moottoreista ei ole koko niiden historian aikana löytynyt yhtään ainutta todistettua vikatapausta, vaikka vanhan kansan legendoissa onkin puhuttu mm. öljypumppujen leviämisten aiheuttamista kiinnileikkaamisista ja lämpölaajenemisen aiheuttamista kansien halkeilusta.
Edelleen muuten uupuu se edes huhupuheiden tasoinen osoitus siitä, että Toyotan EGR-ongelmia olisi esiintynyt Lexuksissa. - tuohon
gmkdk kirjoitti:
Eräällä keski-eurooppalaisella keskustelupalstalla ilmeisesti Toyotalla työskentelevä kaveri kertoi että Belgiassa (Toyota Europe) oli laskettu mitä automaattivaihteisto vaikuttaisi dieselien myyntiin. Laskelma oli että Lexus IS dieselin myynti nousisi 33 %, Toyota Avensiksen dieselien myynti 20 % ja muut mallit jäisivät tuon alle. Noilla luvuilla ei ole nähty diesel-automaatti-yhdistelmää kannattavaksi, koska sillä ei ole markkinoita missään muualla maailmassa. Samalta palstalta luin myös että kun se diesel-automaatti lähitulevaisuudessa esitellään niin se tulee ensimmäiseksi juuri Lexus IS-malliin.
IS 220d:hen tuo IS-F:ssä käytettävä loota hieman eri säädöillä? Vois olla aika herkullinen peli.
Aivan varmasti se automaatti tulee ensin 220d:hen. Poikittain sijoitetun moottorin yhteyteen on paljon vaikeampaa suunnitella kestävää automaattia kuin pitkittäin. - aeka sentään!
Hienoa! kirjoitti:
Löysit sen kaikkien uutisointivirheiden äidin, jonka kaikki muutkin euroseisojat on löytäneet. Harmi, ettet sinäkään löytänyt tuon uudempaa tietoa Suuresta Toyotan Dieselongelmasta. "Tänään kuitenkin eräs kiiminkiläinen ison diesel-Avensiksen omistaja soitti ja kertoi ongelmistaan", kirjoiti Tuulilasi 2.1.2007. Kiiminkiläisen miehen Toyota todellakin kiukutteli, kunnes helmikuussa saatiin markkinoille uusi softapäivitys ja uuden mallinen EGR-venttiili. Mutta turha selitellä: umpipaska moottori, kun kerta kiiminkiläiselläkin oli siinä ongelma. Esim. VAGin ja BMW:n moottoreista ei ole koko niiden historian aikana löytynyt yhtään ainutta todistettua vikatapausta, vaikka vanhan kansan legendoissa onkin puhuttu mm. öljypumppujen leviämisten aiheuttamista kiinnileikkaamisista ja lämpölaajenemisen aiheuttamista kansien halkeilusta.
Edelleen muuten uupuu se edes huhupuheiden tasoinen osoitus siitä, että Toyotan EGR-ongelmia olisi esiintynyt Lexuksissa.Ei Toyotan 1,6 ja 1,8 litraisten alkusarjan VVT-i moottorien öljynsyöntiongelmaakaan koskaan ole ollut virallisen suoli24-palstan Toyota-osion mukaan. Mutta niin vaan allekirjoittanut ja pari tuttavaa ovat joutuneet korjauttamaan Avensiksiensa moottorit alle 100tkm ajettuina hillittömän öljynsyönnin takia. Onneksi pääsin paskasta eroon hyvällä hinnalla.
Et sitten ihan eilisen teeren poika ole kun muistelet lämpölaajenemisen aiheuttamista kansien halkeilusta. Jos tarkoitat Volkkareita, oli tuollaista ongelmaa joissakin esikammiokoneissa 80-luvulla. Sehän todistaa kovasti nykyisten moottorien kestävyydestä. Kansien halkeilua on ollut Toyotan valmistamissa koneissa paljon myöhemminkin. - ollaan!
aeka sentään! kirjoitti:
Ei Toyotan 1,6 ja 1,8 litraisten alkusarjan VVT-i moottorien öljynsyöntiongelmaakaan koskaan ole ollut virallisen suoli24-palstan Toyota-osion mukaan. Mutta niin vaan allekirjoittanut ja pari tuttavaa ovat joutuneet korjauttamaan Avensiksiensa moottorit alle 100tkm ajettuina hillittömän öljynsyönnin takia. Onneksi pääsin paskasta eroon hyvällä hinnalla.
Et sitten ihan eilisen teeren poika ole kun muistelet lämpölaajenemisen aiheuttamista kansien halkeilusta. Jos tarkoitat Volkkareita, oli tuollaista ongelmaa joissakin esikammiokoneissa 80-luvulla. Sehän todistaa kovasti nykyisten moottorien kestävyydestä. Kansien halkeilua on ollut Toyotan valmistamissa koneissa paljon myöhemminkin.Palstoja on muitakin kuin tämä provojen ja koulupoikien leikkikenttä. Yhdelläkään niistä ei ole ollut merkkejä laajamittaisesta ongelmasta Toyotan dieseleissä. Kaikki maininnat asiasta on yleensä viitanneet juurikin Tuulilasin kirjoitukseen, jossa kiiminkiläisen Avensis-miehen mukaan ongelmia on ollut paitsi hänellä itsellään, niin myös "joillakin muilla". Vähän niinkuin VVT-i:n ongelmallinen öljynsyönti on sattunut sinun ja "parin tuttavan" kohdalle. VVT-i:n öljynsyöntiongelmista on kyllä ollut puhetta helvetin paljon jopa tuolla S24-Toyota-palstalla, ja muualla myös. On siis aivan selvä fakta, että viallisilla männänrenkailla varustettu autoerä pääsi Toyotalta maailmalle, ja sikälikin asia on selvä, että Toyota on noita autoja korjannut tehtaan piikkiin. Tästä EGR-ongelmasta kirjoittelu on ollut aivan oleellisesti vähäisempää, mikä kyllä selvästi osoittaa ongelman olleen koko ajan harvinaisempi kuin VVT-i:n kohdalla (jotka ei nekään ole kaikki öljysyöppöjä, nimimerkillä Kokemusta on). Nyttemmin uusista EGR-tapauksista ei ole kirjoiteltu enää lainkaan, minkä itse tulkitsen merkiksi siitä että ongelma on hyvin pitkälti ratkaistu.
BMW:n kohdalla noita kansien halkeiluja on kuulunut tapahtuneen vielä paljon senkin jälkeen, kun Volkkari ja Toyota pääsivät ongelmasta eroon. Siihen viittasin aiemmin. On mullakin "pari tuttua", jotka ovat tuohon törmänneet ;) - perplexus
ollaan! kirjoitti:
Palstoja on muitakin kuin tämä provojen ja koulupoikien leikkikenttä. Yhdelläkään niistä ei ole ollut merkkejä laajamittaisesta ongelmasta Toyotan dieseleissä. Kaikki maininnat asiasta on yleensä viitanneet juurikin Tuulilasin kirjoitukseen, jossa kiiminkiläisen Avensis-miehen mukaan ongelmia on ollut paitsi hänellä itsellään, niin myös "joillakin muilla". Vähän niinkuin VVT-i:n ongelmallinen öljynsyönti on sattunut sinun ja "parin tuttavan" kohdalle. VVT-i:n öljynsyöntiongelmista on kyllä ollut puhetta helvetin paljon jopa tuolla S24-Toyota-palstalla, ja muualla myös. On siis aivan selvä fakta, että viallisilla männänrenkailla varustettu autoerä pääsi Toyotalta maailmalle, ja sikälikin asia on selvä, että Toyota on noita autoja korjannut tehtaan piikkiin. Tästä EGR-ongelmasta kirjoittelu on ollut aivan oleellisesti vähäisempää, mikä kyllä selvästi osoittaa ongelman olleen koko ajan harvinaisempi kuin VVT-i:n kohdalla (jotka ei nekään ole kaikki öljysyöppöjä, nimimerkillä Kokemusta on). Nyttemmin uusista EGR-tapauksista ei ole kirjoiteltu enää lainkaan, minkä itse tulkitsen merkiksi siitä että ongelma on hyvin pitkälti ratkaistu.
BMW:n kohdalla noita kansien halkeiluja on kuulunut tapahtuneen vielä paljon senkin jälkeen, kun Volkkari ja Toyota pääsivät ongelmasta eroon. Siihen viittasin aiemmin. On mullakin "pari tuttua", jotka ovat tuohon törmänneet ;)ykkösvaihteella ja korjaamolleryömimisnopeudella. buhahaa
- sinulle!
perplexus kirjoitti:
ykkösvaihteella ja korjaamolleryömimisnopeudella. buhahaa
Kypärä päässä ja 50 cm3 jalkojen välissä!
- napanöyhtä
ehkä kumminkin kantsis.
- voi!
Vaikkei automaattivaihteistoa olekaan, niin kyllä 220d:stä pakki löytyy. Pitää vaan osata painaa kytkintä, siirtää vaihdekeppi oikeaan asentoon ja rauhallisesti kytkintä nostaen ja mahdollisesti hieman kaasupoljinta painaen auto liikkuu hienosti ja hallitusti takaperin.
Olet muuten aivan oikeassa: silloin tällöin peruuttaminen todellakin kannattaa. Alkuperäisen kirjoittajan Lexus-kauppojen tapauksessa tosin ei. - hän=mies
voi! kirjoitti:
Vaikkei automaattivaihteistoa olekaan, niin kyllä 220d:stä pakki löytyy. Pitää vaan osata painaa kytkintä, siirtää vaihdekeppi oikeaan asentoon ja rauhallisesti kytkintä nostaen ja mahdollisesti hieman kaasupoljinta painaen auto liikkuu hienosti ja hallitusti takaperin.
Olet muuten aivan oikeassa: silloin tällöin peruuttaminen todellakin kannattaa. Alkuperäisen kirjoittajan Lexus-kauppojen tapauksessa tosin ei.kuulostaa samalta kuin kuntosalin crosstrainer: kädellä vedellään ja pedaalilla poljetaan. salilla vaan treeni on tasaisempaa kun voi jumpata molempia käsiä ja jalkoja yhtä aikaa.
- suuntaan
hän=mies kirjoitti:
kuulostaa samalta kuin kuntosalin crosstrainer: kädellä vedellään ja pedaalilla poljetaan. salilla vaan treeni on tasaisempaa kun voi jumpata molempia käsiä ja jalkoja yhtä aikaa.
Niin helppoa se on. Tosin itse käytän noin tuhatkertaisia vastuksia verrattuna Lexuksen kytkimeen ja vaihdekeppiin. Kynäniskat on sitten eri asia.
- kauppa?
Saitko vanhasta hyvin vaihdossa? Minulla Audi lähtee vaihdossa Lexukseen jos viimeiset varustetinkaukset onnistuvat.
- Lexus kuski jo 3,5vuotta.
Ääretön luotettavuus, hyvä asiakaspalvelu ja katseita kääntävä muotoilu ovat IS-mallin etuja. Automaatilla tai ilman, tossa purkissa on sen verran vääntöä, että ei tarvitse(jos ei viitti) niin paljoa vaihdella.
Itsellä lexus bensa kutonen kuus pykäläisellä manuaali laatikolla, ja usein ei kaupungissa tarvitse kolmosta nelosta pienempää heittää ku muutenkin kehrää niin kauniisti=) Jos oikeet renkaat löytää alle niin ton kokoluokan hiljasin pirssi.- IS tulossa
Kummastuttaa kuinka todennäköisesti autottomia kiinnostaa meikäläisen autonosto:).
Toimituksessa kestää 3-4kk kun autot valmistetaan japanissa. Diesel oli luonteva valinta kun kilometrejä tulee ja eipä tällä väännöllä tarvi liiemmin vaihteita vaihdella.
Aivan mahtavaa autossa oli hiljaisuus ja hienot välitykset, kerrankin auto jossa on kunnon aavikko kuutonen kun haluaa pitää hiukan vauhtia yllä... - Pirssimiekkonen
IS tulossa kirjoitti:
Kummastuttaa kuinka todennäköisesti autottomia kiinnostaa meikäläisen autonosto:).
Toimituksessa kestää 3-4kk kun autot valmistetaan japanissa. Diesel oli luonteva valinta kun kilometrejä tulee ja eipä tällä väännöllä tarvi liiemmin vaihteita vaihdella.
Aivan mahtavaa autossa oli hiljaisuus ja hienot välitykset, kerrankin auto jossa on kunnon aavikko kuutonen kun haluaa pitää hiukan vauhtia yllä...Usein kuulee sanottavan, että kun on niin ja niin paljon vääntöä, ei tarvitse paljoa vaihdella. Dieselillä EI VOI lähteä manuaalivaihteella liikkeelle mm. kolmosella, ja käyttää sitten vain vaikkapa kolmosta ja nelosta. Yhtään niin hyvin vääntävää dieseliä en ole löytänyt. Mm. kaupunkiliikenteessä joutuu vaihtamaan vaihdetta joka tapauksessa satoja kertoja päivässä yhden työpaivän aikana. Toki jos ajo on pelkkää maantietä, tilanne on toinen.
Naurettavaa että joku vetoaa siihen, ettei vasemman jalan ja oikean käden homma toimi. Kyse ei ole siitä, vaan MUKAVUUDESTA. Ostaisitko itse kenties television tai digiboksin ilman kaukosäädintä, ja juoksisit sitten muutaman kymmenen kertaa illassa vaihtamassa kanavia itse laitteesta ? Voisi jäädä ostamatta.
Mm. ystävämme amerikkalaiset ovat oivaltaneet automaatin ylivertaisuuden jo vuosikymmeniä sitten. Paljon on väitetty että japseihin ei ole tullut dieselautomaattia kun ei ole saatu riittävän kestävää. Bullshit. Osaaminen on ollut saatavilla koko ajan, mutta kyse on vain ja ainoastaan rahasta. Ainakin Accord murtaa tämän saamattomuuden ajan ensi vuonna.... - koeajamassa
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Usein kuulee sanottavan, että kun on niin ja niin paljon vääntöä, ei tarvitse paljoa vaihdella. Dieselillä EI VOI lähteä manuaalivaihteella liikkeelle mm. kolmosella, ja käyttää sitten vain vaikkapa kolmosta ja nelosta. Yhtään niin hyvin vääntävää dieseliä en ole löytänyt. Mm. kaupunkiliikenteessä joutuu vaihtamaan vaihdetta joka tapauksessa satoja kertoja päivässä yhden työpaivän aikana. Toki jos ajo on pelkkää maantietä, tilanne on toinen.
Naurettavaa että joku vetoaa siihen, ettei vasemman jalan ja oikean käden homma toimi. Kyse ei ole siitä, vaan MUKAVUUDESTA. Ostaisitko itse kenties television tai digiboksin ilman kaukosäädintä, ja juoksisit sitten muutaman kymmenen kertaa illassa vaihtamassa kanavia itse laitteesta ? Voisi jäädä ostamatta.
Mm. ystävämme amerikkalaiset ovat oivaltaneet automaatin ylivertaisuuden jo vuosikymmeniä sitten. Paljon on väitetty että japseihin ei ole tullut dieselautomaattia kun ei ole saatu riittävän kestävää. Bullshit. Osaaminen on ollut saatavilla koko ajan, mutta kyse on vain ja ainoastaan rahasta. Ainakin Accord murtaa tämän saamattomuuden ajan ensi vuonna....IS-220 diesel ni siinä on eka sellainen auto sulle jossa ei tarvii paljon vaihdella. Ja nyt puhuttiin ajamisesta, ei liikkeellelähdöstä.
- premium kuski jo 3,5vuotta
jo kuukauden kuluttua itkettää ja veetuttaa olla virhevalinnan kanssa nalkissa seuraavat 2-3 vuotta kun kaverit premiumeissaan morjestelee säälivä hymy naamalla
- Diplomaattinen
premium kuski jo 3,5vuotta kirjoitti:
jo kuukauden kuluttua itkettää ja veetuttaa olla virhevalinnan kanssa nalkissa seuraavat 2-3 vuotta kun kaverit premiumeissaan morjestelee säälivä hymy naamalla
LAATU ON TUOTTEEN KYKY TÄYTTÄÄ ASIAKKAAN VAATIMUKSET.
Prerium kuski taitaa olla laumaeläin. - Pirssimiekkonen
koeajamassa kirjoitti:
IS-220 diesel ni siinä on eka sellainen auto sulle jossa ei tarvii paljon vaihdella. Ja nyt puhuttiin ajamisesta, ei liikkeellelähdöstä.
Manuaali on manuaali, ja automaatti on ihan oma maailmansa. En kusekaan enää manuaalin suuntaan. Sen virheen tein reilu vuosi sitten, ja vitutti lähteä töihin joka kerta. Nyt ei enää vituta.
- IS tulossa
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Usein kuulee sanottavan, että kun on niin ja niin paljon vääntöä, ei tarvitse paljoa vaihdella. Dieselillä EI VOI lähteä manuaalivaihteella liikkeelle mm. kolmosella, ja käyttää sitten vain vaikkapa kolmosta ja nelosta. Yhtään niin hyvin vääntävää dieseliä en ole löytänyt. Mm. kaupunkiliikenteessä joutuu vaihtamaan vaihdetta joka tapauksessa satoja kertoja päivässä yhden työpaivän aikana. Toki jos ajo on pelkkää maantietä, tilanne on toinen.
Naurettavaa että joku vetoaa siihen, ettei vasemman jalan ja oikean käden homma toimi. Kyse ei ole siitä, vaan MUKAVUUDESTA. Ostaisitko itse kenties television tai digiboksin ilman kaukosäädintä, ja juoksisit sitten muutaman kymmenen kertaa illassa vaihtamassa kanavia itse laitteesta ? Voisi jäädä ostamatta.
Mm. ystävämme amerikkalaiset ovat oivaltaneet automaatin ylivertaisuuden jo vuosikymmeniä sitten. Paljon on väitetty että japseihin ei ole tullut dieselautomaattia kun ei ole saatu riittävän kestävää. Bullshit. Osaaminen on ollut saatavilla koko ajan, mutta kyse on vain ja ainoastaan rahasta. Ainakin Accord murtaa tämän saamattomuuden ajan ensi vuonna....Vai että Accord... Taidat olla nyt ihan väärällä palstalla. Palaa toki tänne Lexusten pariin kun saat tuntuvan palkankorotuksen.
Itse en automaattia tosiaan tarvitse kun en ole taksikuski kaupungin keskustassa, enkä ole niitä hommia harkinnutkaan. Enkä nyt ihmeemmin kaipaa neuvoja joita perustellaan amerikkalaisten tavoilla; ylipainoiset asefanaatikot sikseen. - Pirssimiekkonen
IS tulossa kirjoitti:
Vai että Accord... Taidat olla nyt ihan väärällä palstalla. Palaa toki tänne Lexusten pariin kun saat tuntuvan palkankorotuksen.
Itse en automaattia tosiaan tarvitse kun en ole taksikuski kaupungin keskustassa, enkä ole niitä hommia harkinnutkaan. Enkä nyt ihmeemmin kaipaa neuvoja joita perustellaan amerikkalaisten tavoilla; ylipainoiset asefanaatikot sikseen.Itse asiassa, kun tuolle linjalle lähdetään, niin eipä se Accord juuri sen halvempi auto ole kuin tuo "huippu"tojokaan, ja itse ajelen omalla, luokkaa kalliimmalla autolla, eli siinä suhteessa aika pahasti meni kiville tuo palkankorotusheitto.
Totuus on, että Lexus on tehty kilpailemaan ns. premiummerkkien kanssa, ja automaatin puute on PAHA puute tuossa luokassa, siitä ei millään hyvin vääntävällä moottorilla pääse yli eikä ympäri. Juuri se yksilöllisyys pitäisi erottaa ns. tusina-auton ja ns. laatuauton, mutta nähtävästi toyota ei sitä vielä täysin ymmärrä. Mutta toki kukin valitsee auton omilla argumenteillaan. Itse en enää manuaalia osta. - Luokkaa kalliimpi -85 escort
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Itse asiassa, kun tuolle linjalle lähdetään, niin eipä se Accord juuri sen halvempi auto ole kuin tuo "huippu"tojokaan, ja itse ajelen omalla, luokkaa kalliimmalla autolla, eli siinä suhteessa aika pahasti meni kiville tuo palkankorotusheitto.
Totuus on, että Lexus on tehty kilpailemaan ns. premiummerkkien kanssa, ja automaatin puute on PAHA puute tuossa luokassa, siitä ei millään hyvin vääntävällä moottorilla pääse yli eikä ympäri. Juuri se yksilöllisyys pitäisi erottaa ns. tusina-auton ja ns. laatuauton, mutta nähtävästi toyota ei sitä vielä täysin ymmärrä. Mutta toki kukin valitsee auton omilla argumenteillaan. Itse en enää manuaalia osta.taitaa olla pirssimiehellä alla, ainakin näillä jutuilla. Tai ehkä joku väsynyt jenkkidodge. On todella hienoa ettei tuollaisilla pelleillä tule ikinä olemaan riittävästi rahaa Lexukseen ja siksi sitä on pakko täällä haukkua. Poika mikä poika näin miesten kesken.
Mielestäni täällä palstalla voisivat keskustella Lexus omistajat ja kateelliset voisivat mennä jonnekin wanna-be-a-lexus-owner -palstalle. - Pirssimiekkonen
Luokkaa kalliimpi -85 escort kirjoitti:
taitaa olla pirssimiehellä alla, ainakin näillä jutuilla. Tai ehkä joku väsynyt jenkkidodge. On todella hienoa ettei tuollaisilla pelleillä tule ikinä olemaan riittävästi rahaa Lexukseen ja siksi sitä on pakko täällä haukkua. Poika mikä poika näin miesten kesken.
Mielestäni täällä palstalla voisivat keskustella Lexus omistajat ja kateelliset voisivat mennä jonnekin wanna-be-a-lexus-owner -palstalle.En laittanut tuota äskeistä suinkaan kehuakseni omaa autoani, mutta huvittaa aina kuinka täällä ollaan niin omissa poteroissaan, että ko. merkkiä ei saisi missään nimessä moittia.
En tosiaankaan aja -85 escortilla, koska sillä asiakkaiden kuljettaminen voisi olla aika työlästä.
Tuo alussa mainittu Lexus maksaa mallista riippuen 38900/39900, ja oman autoni hinta veromuutoksen jälkeen on muistaakseni 45900 euroa, eli ojalan laskuopin mukaan se on Lexusta kalliimpi. Revi siitä. Sitä ei mitkään paskanjauhamiset muuksi muuta. - Automyyjän poika
Pirssimiekkonen kirjoitti:
En laittanut tuota äskeistä suinkaan kehuakseni omaa autoani, mutta huvittaa aina kuinka täällä ollaan niin omissa poteroissaan, että ko. merkkiä ei saisi missään nimessä moittia.
En tosiaankaan aja -85 escortilla, koska sillä asiakkaiden kuljettaminen voisi olla aika työlästä.
Tuo alussa mainittu Lexus maksaa mallista riippuen 38900/39900, ja oman autoni hinta veromuutoksen jälkeen on muistaakseni 45900 euroa, eli ojalan laskuopin mukaan se on Lexusta kalliimpi. Revi siitä. Sitä ei mitkään paskanjauhamiset muuksi muuta.IS 220 Lexus maksaa kaikilla herkuilla liki 60t€, että revi siitä!!
Jenkeissä kyseinen malli on saatavissa 3,5l moottorilla ja hinta on vielä korkeampi. Ens vuonna tulee IS-F ja himta yli 100tonnia, et revi siitä!! - Pirssimiekkonen
Automyyjän poika kirjoitti:
IS 220 Lexus maksaa kaikilla herkuilla liki 60t€, että revi siitä!!
Jenkeissä kyseinen malli on saatavissa 3,5l moottorilla ja hinta on vielä korkeampi. Ens vuonna tulee IS-F ja himta yli 100tonnia, et revi siitä!!Omani (A6) saa jopa 4,2-litraisella V8-koneella, ja lähtöhinta on siinä 105 tonnia, ja kaikilla herkuilla varmaan vaikka 200 tonnia. Mutta se ei kai liene se pointti.
Aika palikka nimittäin pitää olla, jos esim. alle 40 tonnin autoon ottaa vaikkapa 20 tonnilla lisävarusteita, ja silti joutuu hämmentämän käsin...
Tämä riittää tällä hiekkalaatikolla tältä erää....
60 tonnilla saa nimittäin jo ihan auton kokoisen kulkineenkin. - Ja Toyota taitaa olla
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Omani (A6) saa jopa 4,2-litraisella V8-koneella, ja lähtöhinta on siinä 105 tonnia, ja kaikilla herkuilla varmaan vaikka 200 tonnia. Mutta se ei kai liene se pointti.
Aika palikka nimittäin pitää olla, jos esim. alle 40 tonnin autoon ottaa vaikkapa 20 tonnilla lisävarusteita, ja silti joutuu hämmentämän käsin...
Tämä riittää tällä hiekkalaatikolla tältä erää....
60 tonnilla saa nimittäin jo ihan auton kokoisen kulkineenkin.Luotettavuus ja myyntitilastoissa aina paljon korkeammalla. Oot kuule kaveri väärällä palstalla ja jos joku "automies" on hommannut sulle työsuhdeaton, ni mee jonnekkin shellin taa uhoamaan sitä. Älä tuu tänne Lexus-merkin keskustelualueille.
Ei oo kaikki ollu kotona kun on järkee jaettu, jessus. - Renkipelle
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Omani (A6) saa jopa 4,2-litraisella V8-koneella, ja lähtöhinta on siinä 105 tonnia, ja kaikilla herkuilla varmaan vaikka 200 tonnia. Mutta se ei kai liene se pointti.
Aika palikka nimittäin pitää olla, jos esim. alle 40 tonnin autoon ottaa vaikkapa 20 tonnilla lisävarusteita, ja silti joutuu hämmentämän käsin...
Tämä riittää tällä hiekkalaatikolla tältä erää....
60 tonnilla saa nimittäin jo ihan auton kokoisen kulkineenkin.Poikahan on taksikuski ja uhoaa täällä A6 hinnasta ja ajelee oikeasti A80 -91! Siis kuljettaa ihmisiä autolla työkseen ja avaa ovia. Peruskoulupohjalta, mutta pitäähän siihen olla myös ajokortti. Pysy tosiaan pois täältä palstalta...
- Pirssimiekkonen
Renkipelle kirjoitti:
Poikahan on taksikuski ja uhoaa täällä A6 hinnasta ja ajelee oikeasti A80 -91! Siis kuljettaa ihmisiä autolla työkseen ja avaa ovia. Peruskoulupohjalta, mutta pitäähän siihen olla myös ajokortti. Pysy tosiaan pois täältä palstalta...
Valitettavasti täytyy taas tuottaa pettymys. Auton omistajan kohdalla lukee kyllä ihan oma ristimänimeni, koulutustakin löytyy ihan REILUSTI yli peruskoulun ja jos joillekin nyt sitten tulee parempi mieli siitä, että heidän mielestään audi on sama kuin vw, niin sehän on vain hyvä että niin vähällä saa elämäänsä iloa ja valoa...hei hei...
- väärä väite
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Usein kuulee sanottavan, että kun on niin ja niin paljon vääntöä, ei tarvitse paljoa vaihdella. Dieselillä EI VOI lähteä manuaalivaihteella liikkeelle mm. kolmosella, ja käyttää sitten vain vaikkapa kolmosta ja nelosta. Yhtään niin hyvin vääntävää dieseliä en ole löytänyt. Mm. kaupunkiliikenteessä joutuu vaihtamaan vaihdetta joka tapauksessa satoja kertoja päivässä yhden työpaivän aikana. Toki jos ajo on pelkkää maantietä, tilanne on toinen.
Naurettavaa että joku vetoaa siihen, ettei vasemman jalan ja oikean käden homma toimi. Kyse ei ole siitä, vaan MUKAVUUDESTA. Ostaisitko itse kenties television tai digiboksin ilman kaukosäädintä, ja juoksisit sitten muutaman kymmenen kertaa illassa vaihtamassa kanavia itse laitteesta ? Voisi jäädä ostamatta.
Mm. ystävämme amerikkalaiset ovat oivaltaneet automaatin ylivertaisuuden jo vuosikymmeniä sitten. Paljon on väitetty että japseihin ei ole tullut dieselautomaattia kun ei ole saatu riittävän kestävää. Bullshit. Osaaminen on ollut saatavilla koko ajan, mutta kyse on vain ja ainoastaan rahasta. Ainakin Accord murtaa tämän saamattomuuden ajan ensi vuonna....Ei kukaan lähde bensakoneellakaan liikkeelle kolmosella. Bensakoneisella autolla käytetään kaupungissa vaihteita 1-5, joissain jopa kutostakin. Dieseleissä käytetään kaupungissa yleensä vaihteita 1-4. Kummassa siis käytetään vaihteita enemmän? Maantiellä dieselillä on sitten se yksi ja sama vaihde silmässä, jolla hoituu sekä taloudellinen eteneminen että ripeät ohitukset. Siihen ei bensat pysty.
Kyllä 220d:ssäkin on kaukosäädin siihen vaihteen vaihtamiseen. Ei tarvii käydä vaihdelaatikon puolella käsin vaihtelemassa rattaita eri asentoon. Sun logiikan mukaan todellista mukavuutta on se, että televisio vaihtelee kanavia automaattisesti. Minä haluan ainakin itse päättää, mitä kanavaa katson ja millä vaihteella ajan. Minusta SE on mukavuutta. - =-}
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Manuaali on manuaali, ja automaatti on ihan oma maailmansa. En kusekaan enää manuaalin suuntaan. Sen virheen tein reilu vuosi sitten, ja vitutti lähteä töihin joka kerta. Nyt ei enää vituta.
...olla niitä kultalusikka perseessä syntyneitä kun vaihteitten vaihtaminenkin tuottaa tuskaa. Koitahan miehistyä...
- Pirssimiekkonen
=-} kirjoitti:
...olla niitä kultalusikka perseessä syntyneitä kun vaihteitten vaihtaminenkin tuottaa tuskaa. Koitahan miehistyä...
...että se sananlaksu on kultalusikka suussa...
No kai tuo kertoo jotain sinun perversioistasi. Minä painotan työnteossa viihtyvyyttä. - Lexustelija
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Valitettavasti täytyy taas tuottaa pettymys. Auton omistajan kohdalla lukee kyllä ihan oma ristimänimeni, koulutustakin löytyy ihan REILUSTI yli peruskoulun ja jos joillekin nyt sitten tulee parempi mieli siitä, että heidän mielestään audi on sama kuin vw, niin sehän on vain hyvä että niin vähällä saa elämäänsä iloa ja valoa...hei hei...
Eipä vaan malttanut olla taksikuski pois palstalta vaikka niin uhosi! Pakko oli ryömiä takaisin katkerana tilittämään taksikuskin arkea ja unelmoida sitten salaa illalla ikiomasta Lexuksesta jolla voisi ajella ihan vain itse. Siinä ne työmaailman Platonit - taksarit ja portsarit.
Ei muuta kuin oksennuksia takapenkiltä siivoamaan! - Pirssimiekkonen
Lexustelija kirjoitti:
Eipä vaan malttanut olla taksikuski pois palstalta vaikka niin uhosi! Pakko oli ryömiä takaisin katkerana tilittämään taksikuskin arkea ja unelmoida sitten salaa illalla ikiomasta Lexuksesta jolla voisi ajella ihan vain itse. Siinä ne työmaailman Platonit - taksarit ja portsarit.
Ei muuta kuin oksennuksia takapenkiltä siivoamaan!Toisaalta, kun oman itsensä herra, voi työaikansakin valita ja jos ei huvita, voi laittaa auton töihin ja itse huilata.
Itse en sentään ihan noin suhtaudu automerkkeihin. Mutta jos Lexus sulle aiheuttaa kangistumista alapäässä, niin onneksi olkoon....
Kuten itse sanoin, tuohon Lexus-malliin en koskisi pitkällä kepilläkään... - au-tomaatto
väärä väite kirjoitti:
Ei kukaan lähde bensakoneellakaan liikkeelle kolmosella. Bensakoneisella autolla käytetään kaupungissa vaihteita 1-5, joissain jopa kutostakin. Dieseleissä käytetään kaupungissa yleensä vaihteita 1-4. Kummassa siis käytetään vaihteita enemmän? Maantiellä dieselillä on sitten se yksi ja sama vaihde silmässä, jolla hoituu sekä taloudellinen eteneminen että ripeät ohitukset. Siihen ei bensat pysty.
Kyllä 220d:ssäkin on kaukosäädin siihen vaihteen vaihtamiseen. Ei tarvii käydä vaihdelaatikon puolella käsin vaihtelemassa rattaita eri asentoon. Sun logiikan mukaan todellista mukavuutta on se, että televisio vaihtelee kanavia automaattisesti. Minä haluan ainakin itse päättää, mitä kanavaa katson ja millä vaihteella ajan. Minusta SE on mukavuutta.Tossa oli mukavasti paketoitu auton puute:
"Minä haluan ainakin itse päättää...millä vaihteella ajan. Minusta SE on mukavuutta."
Konsulttiainesta olet! - LexusEngineer
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Toisaalta, kun oman itsensä herra, voi työaikansakin valita ja jos ei huvita, voi laittaa auton töihin ja itse huilata.
Itse en sentään ihan noin suhtaudu automerkkeihin. Mutta jos Lexus sulle aiheuttaa kangistumista alapäässä, niin onneksi olkoon....
Kuten itse sanoin, tuohon Lexus-malliin en koskisi pitkällä kepilläkään...Kuinka monta Lexusta oot nähny taksina? Ei niillä runnota yön hiljaisia katuja niinku jollain audilla(volkkarilla)pari kolme tenunenää takapenkillä joilla ei välttämättä oo varaa ees maksaa.
Lexuksilla ajellaan luu ulkona ja naatiskellaan. Ei Lexus sovi ees taksiin, joku kaataa kaljan semi-antiline nahkaverhoilulle ja se on pilalla. Volkkarin tekonahan saa fairirätillä puhtaaksi ja taximatka jatkuu hajusta huolimatta. - vaan!
au-tomaatto kirjoitti:
Tossa oli mukavasti paketoitu auton puute:
"Minä haluan ainakin itse päättää...millä vaihteella ajan. Minusta SE on mukavuutta."
Konsulttiainesta olet!Ei sitä tosin peitelty ollu kun ihan suoraan asian sanoin. 220d:ssä EI OLE AUTOMAATTIVAIHTEISTOA. Jos siis haluat automaattivaihteisen auton, et osta 220d:tä koska siinä on sinun kriteereilläsi vakava puute. Minä ostin, koska omilla kriteereilläni siinä ei ollut vakavia puutteita. Capice?
Vaihtaako sun telkkaris muuten itsekseen kanavia? - au-tomaatto
vaan! kirjoitti:
Ei sitä tosin peitelty ollu kun ihan suoraan asian sanoin. 220d:ssä EI OLE AUTOMAATTIVAIHTEISTOA. Jos siis haluat automaattivaihteisen auton, et osta 220d:tä koska siinä on sinun kriteereilläsi vakava puute. Minä ostin, koska omilla kriteereilläni siinä ei ollut vakavia puutteita. Capice?
Vaihtaako sun telkkaris muuten itsekseen kanavia?ja vaivoin enää kakestakaan. vissiin loiskahtanu konjakkia näppäimiin. mutta kämpässä pysyy vakiolämpö ihan automaattisesti termarien avulla, ei tartte koko ajan säätää patterin nappeloista. sehr gemutlich, suosittelen!
- systeemi!
au-tomaatto kirjoitti:
ja vaivoin enää kakestakaan. vissiin loiskahtanu konjakkia näppäimiin. mutta kämpässä pysyy vakiolämpö ihan automaattisesti termarien avulla, ei tartte koko ajan säätää patterin nappeloista. sehr gemutlich, suosittelen!
Mun on kotona kyllä käänneltävä termostaattia silloin tällöin, mutta Lexuksessa on onneksi kunnon ilmastointi vakiona niin ajaessa saa keskittyä rauhassa vaikka siihen vaihteen vaihtamiseen!
- sivusta seurannut
LexusEngineer kirjoitti:
Kuinka monta Lexusta oot nähny taksina? Ei niillä runnota yön hiljaisia katuja niinku jollain audilla(volkkarilla)pari kolme tenunenää takapenkillä joilla ei välttämättä oo varaa ees maksaa.
Lexuksilla ajellaan luu ulkona ja naatiskellaan. Ei Lexus sovi ees taksiin, joku kaataa kaljan semi-antiline nahkaverhoilulle ja se on pilalla. Volkkarin tekonahan saa fairirätillä puhtaaksi ja taximatka jatkuu hajusta huolimatta.Ei voi kuin sivusta keskustelua seuranneena todeta, että onpa palstan lexus-omistajat todella herkkänahkaisia:) Näyttää siltä etten kuitenkaan harkitse lexusta, jos omistajat tätä tasoa (lue: heikon egon omaavia pienimunaisia toimistopäälliköitä). Keskustelun taso alittaa reilusti teinipoikien autokeskustelut.
- sivusta?
sivusta seurannut kirjoitti:
Ei voi kuin sivusta keskustelua seuranneena todeta, että onpa palstan lexus-omistajat todella herkkänahkaisia:) Näyttää siltä etten kuitenkaan harkitse lexusta, jos omistajat tätä tasoa (lue: heikon egon omaavia pienimunaisia toimistopäälliköitä). Keskustelun taso alittaa reilusti teinipoikien autokeskustelut.
Jos nyt noita Audi, BMW yms. palstoja seuraat, niin on täällä Lexus-palstalla nyt ainakin yhtä kertaluokkaa vähemmän egotrippailijoita.
- ontuvaako..........
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Usein kuulee sanottavan, että kun on niin ja niin paljon vääntöä, ei tarvitse paljoa vaihdella. Dieselillä EI VOI lähteä manuaalivaihteella liikkeelle mm. kolmosella, ja käyttää sitten vain vaikkapa kolmosta ja nelosta. Yhtään niin hyvin vääntävää dieseliä en ole löytänyt. Mm. kaupunkiliikenteessä joutuu vaihtamaan vaihdetta joka tapauksessa satoja kertoja päivässä yhden työpaivän aikana. Toki jos ajo on pelkkää maantietä, tilanne on toinen.
Naurettavaa että joku vetoaa siihen, ettei vasemman jalan ja oikean käden homma toimi. Kyse ei ole siitä, vaan MUKAVUUDESTA. Ostaisitko itse kenties television tai digiboksin ilman kaukosäädintä, ja juoksisit sitten muutaman kymmenen kertaa illassa vaihtamassa kanavia itse laitteesta ? Voisi jäädä ostamatta.
Mm. ystävämme amerikkalaiset ovat oivaltaneet automaatin ylivertaisuuden jo vuosikymmeniä sitten. Paljon on väitetty että japseihin ei ole tullut dieselautomaattia kun ei ole saatu riittävän kestävää. Bullshit. Osaaminen on ollut saatavilla koko ajan, mutta kyse on vain ja ainoastaan rahasta. Ainakin Accord murtaa tämän saamattomuuden ajan ensi vuonna....että penkistä täytyy nousta jos painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vaihteen-jollei niin vertaus telkkarin kaukosäätimeen ontuu pahasti-vai oletko niin lyhkäinen ettet ylety polkimelle kuin seisten jos näin niin älä missään nimessä tee muksuja sillä sukusi geenit on perseestä
- OK...
Jos neliovinen kahdenhengen auto on hakusessa, ihan varteenotettava vaihtoehto.
- Zürichissä asuva
En voi käsittää miksi tällä palstalla hyökätään toisten kirjoittelijoiden kimppuun.
Jokaisen autonosto on hänen oma päätöksensä ja varmasti tehty hänen omista lähtökohdistaan.
Myöskään toisten ammattien tai varallisuuden vähättelyssä ei ole mitään mieltä. Jokaisen työpanos on tärkeä.
t. GS450h -06- totta!
Mutta tällaista täällä on eikä tämä taida tästä enää asialliseksi palstaksi muuttua. Mahtaakohan olla vain suomalainen ilmiö, vai onko "Sveitsi24"-palstalla samanlaista?
- Jonah
Normaalissa kaupunkiajossa?
- suomi24
Seuraan saksankielisiä autopalstoja ja ei siellä ole yllä olevan tapaista lapsellista haukkumista ja henkilöön menevää halveeraamista.
Asiasta keskustellaan sivistyneesti , eikä moukkamaisesti muita haukkuen. - Koska
suomi24 kirjoitti:
Seuraan saksankielisiä autopalstoja ja ei siellä ole yllä olevan tapaista lapsellista haukkumista ja henkilöön menevää halveeraamista.
Asiasta keskustellaan sivistyneesti , eikä moukkamaisesti muita haukkuen.Kenenkään Lexus omistajan egoon ei tarvi mennä sinne pullistelemaan tai moittimaan saksan maan autoja.
- - L E X U S -
...IS 250 Automaatilla. Koneena luonnollisesti V6. Aika napakka oli kiihtymään kun koeajoin. 0-100km/h pitäisi taittua 8,1 s.
Nykyinen -98 Camry palvellut moitteetta 280tkm, 2.2 litran koneella.
PS.Odottavan aika on pitkä...- IS 200R6
Lexus omistajana kävin koeajamassa sen, ja omasta mielestäni en kokenut mitään mieleenpainuvaa kiihtyvyys elämystä. Kai se vaikutti kun koeajoin myös LS400 V8. Auto muuten helkatin hyvä paketti.
- tröötrööt
Paljon laadukkaampi ja tyylikkäämpi aito Japanissa tehty tulee myyntiin näinä hetkinä. Paljon oikeammin hinnoiteltuna ilman epätoivoista premiumia yrittävää järkkyä hintapreemiota ja mikä tärkeää: suuri natina-, ajettavuus- ja letkukoriexpertti pääsuunnittelija "Sukisuki Hutoifotosaku" ei ole päässyt sotkeutumaan millään tavalla tämän uutuuden suunnitteluun.
- viesti!
Ensinnäkin unohdit tietenkin kertoa, että mihin autoon viittaat. Paljon laadukkaampi ja tyylikkäämpi japanilainen kelpais mulle oikein hyvin, mutta sellaista ei ole eikä ihan heti tule.
Lisäksi kaikki luettelemasi Lexuksen heikkoudet ovat tosiasiassa juuri ne vahvuudet. Siis: Lexus on laatututkimusten pitkän aikavälin selvä ykkönen, IS on muotoilultaan yksi tyylikkäimmistä tämän vuosituhannen autoista, Suomeen tulevat Lexukset tehdään kaikki Japanissa, merkki ja malli on todellinen premium eikä mikään wannabe, hinnoittelussa on yllättävän vähän premiumlisää (esim. Avensis maksaa aivan saman), natinattomuus kuuluu laatuvaikutelmaan eli Lexuksen todelliseen ydinosaamiseen, ajettavuus on onnistunut sekoitus MB:n mukavuutta ja BMW:n urheilullisuutta, kori on taatusti yksi luokkansa jäykimmistä.
Olisit siis itse voinut hetken malttaa ja tutustua aiheeseen, ennen kuin menit huutamaan mielipiteesi maailmalle. - tröötrööt
viesti! kirjoitti:
Ensinnäkin unohdit tietenkin kertoa, että mihin autoon viittaat. Paljon laadukkaampi ja tyylikkäämpi japanilainen kelpais mulle oikein hyvin, mutta sellaista ei ole eikä ihan heti tule.
Lisäksi kaikki luettelemasi Lexuksen heikkoudet ovat tosiasiassa juuri ne vahvuudet. Siis: Lexus on laatututkimusten pitkän aikavälin selvä ykkönen, IS on muotoilultaan yksi tyylikkäimmistä tämän vuosituhannen autoista, Suomeen tulevat Lexukset tehdään kaikki Japanissa, merkki ja malli on todellinen premium eikä mikään wannabe, hinnoittelussa on yllättävän vähän premiumlisää (esim. Avensis maksaa aivan saman), natinattomuus kuuluu laatuvaikutelmaan eli Lexuksen todelliseen ydinosaamiseen, ajettavuus on onnistunut sekoitus MB:n mukavuutta ja BMW:n urheilullisuutta, kori on taatusti yksi luokkansa jäykimmistä.
Olisit siis itse voinut hetken malttaa ja tutustua aiheeseen, ennen kuin menit huutamaan mielipiteesi maailmalle.tahallani jätin merkin kertomatta, tulossa on ja pian.
noista muista: kukin autuaaksi uskollaan. pääsuunnittelijan näytöt kyllä tunnetaan. - Infinitiä
tröötrööt kirjoitti:
tahallani jätin merkin kertomatta, tulossa on ja pian.
noista muista: kukin autuaaksi uskollaan. pääsuunnittelijan näytöt kyllä tunnetaan.ja mallia G35,vai mikä se nyt nykyään onkaan. Infiniti on muuten Nissanin "luxus" merkki, tai saksalaisten premiumien vastike samoin kuin Lexus Toyotalle.
- mitä?
tröötrööt kirjoitti:
tahallani jätin merkin kertomatta, tulossa on ja pian.
noista muista: kukin autuaaksi uskollaan. pääsuunnittelijan näytöt kyllä tunnetaan.Minä tunnen paitsi Avensiksen, myöskin IS:n. Minulla kyseessä ei siis ole uskon asia, toisin kuin mitä ilmeisimmin sinulla. MIKSI pitää kirjoittaa autosta soopaa vaikkapa suunnittelijan nimen perusteella, jos ei kuitenkaan ole MITÄÄN kokemusta ko. autosta?
Ja sitten oli vielä se faktojen tarkastus. Alkaen nyt vaikka siitä valmistusmaasta, jonka tarkistamisen ei olisi pitänyt olla liian vaikeaa edes anti-Toyota-fundamentalistille. - hieman...
Infinitiä kirjoitti:
ja mallia G35,vai mikä se nyt nykyään onkaan. Infiniti on muuten Nissanin "luxus" merkki, tai saksalaisten premiumien vastike samoin kuin Lexus Toyotalle.
itsekin arvelen. Infiniti on ihan hyvä auto, mutta tuolta "mystisen" auton mainostajalta on unohtunut se, että Infinitiä ei ole tulossa dieselinä. Eikä sitä paitsi Infinitin laatuvaikutelmakaan ole erityisen suuria kehuja saanut. Itseäni ei myöskään korimuotoilu oikein vakuuta, mutta se on tietysti aika puhdas makuasia.
- tröötrööt
mitä? kirjoitti:
Minä tunnen paitsi Avensiksen, myöskin IS:n. Minulla kyseessä ei siis ole uskon asia, toisin kuin mitä ilmeisimmin sinulla. MIKSI pitää kirjoittaa autosta soopaa vaikkapa suunnittelijan nimen perusteella, jos ei kuitenkaan ole MITÄÄN kokemusta ko. autosta?
Ja sitten oli vielä se faktojen tarkastus. Alkaen nyt vaikka siitä valmistusmaasta, jonka tarkistamisen ei olisi pitänyt olla liian vaikeaa edes anti-Toyota-fundamentalistille.mistäs sen tiedät onko mulla kokemusta noista vai eikö ole. ja missäs väitin ettei leka ole japanissa tehty? jos kiukultas lukisit viestit niin puhuin koko ajan siitä uudesta japanissa valmistettavasta, en ottanut kantaa missä leksus tehdään.
- Miten niin?
tröötrööt kirjoitti:
mistäs sen tiedät onko mulla kokemusta noista vai eikö ole. ja missäs väitin ettei leka ole japanissa tehty? jos kiukultas lukisit viestit niin puhuin koko ajan siitä uudesta japanissa valmistettavasta, en ottanut kantaa missä leksus tehdään.
Sinun kokemustesi puute näkyy suoraan kirjoituksistasi. Koitat mollata Lexusta suunnittelijan nimen perusteella, et suinkaan omiin kokemuksiisi viitaten. Kun lisäksi oikein yksikään mainitsemistasi Lexuksen ominaisuuksista ei pidä alkuunkaan paikkaansa, niin ei siitä nyt oikein muutakaan johtopäätöstä voi vetää kuin sen, että syytöksesi perustuvat antipatiaan eikä kokemukseen.
Ensimmäisen viestisi rakenne oli sellainen, että vastakkainasettelu nimettömän mysteeriauton ja Lexuksen välillä oli selvä. Miksi esim. pitäisi odottaa jotain mystistä Japanissa valmistettua autoa, kun kerran Lexuskin on Japanissa tehty? Argumentointisi siis ontui, mistä päätin huomauttaa. - lekassa
viesti! kirjoitti:
Ensinnäkin unohdit tietenkin kertoa, että mihin autoon viittaat. Paljon laadukkaampi ja tyylikkäämpi japanilainen kelpais mulle oikein hyvin, mutta sellaista ei ole eikä ihan heti tule.
Lisäksi kaikki luettelemasi Lexuksen heikkoudet ovat tosiasiassa juuri ne vahvuudet. Siis: Lexus on laatututkimusten pitkän aikavälin selvä ykkönen, IS on muotoilultaan yksi tyylikkäimmistä tämän vuosituhannen autoista, Suomeen tulevat Lexukset tehdään kaikki Japanissa, merkki ja malli on todellinen premium eikä mikään wannabe, hinnoittelussa on yllättävän vähän premiumlisää (esim. Avensis maksaa aivan saman), natinattomuus kuuluu laatuvaikutelmaan eli Lexuksen todelliseen ydinosaamiseen, ajettavuus on onnistunut sekoitus MB:n mukavuutta ja BMW:n urheilullisuutta, kori on taatusti yksi luokkansa jäykimmistä.
Olisit siis itse voinut hetken malttaa ja tutustua aiheeseen, ennen kuin menit huutamaan mielipiteesi maailmalle."hinnoittelussa on yllättävän vähän premiumlisää (esim. Avensis maksaa aivan saman),"
Eikö IS:n tapauksessa oikea verrokki olisi saman kokoluokan Corolla sedan, johon verrattuna hintaa taitaa olla melkein tuplat. Eli on siinä sitä premium-lisää...Tosin ei ihan vastikkeettomasti, mutta kuitenkin. - ne oikeat
lekassa kirjoitti:
"hinnoittelussa on yllättävän vähän premiumlisää (esim. Avensis maksaa aivan saman),"
Eikö IS:n tapauksessa oikea verrokki olisi saman kokoluokan Corolla sedan, johon verrattuna hintaa taitaa olla melkein tuplat. Eli on siinä sitä premium-lisää...Tosin ei ihan vastikkeettomasti, mutta kuitenkin.verrokit ole itse asiassa kuitenkin 3-sarjan BMW, C-sarjan MB ja A4 Audi.
Kannattaa tuota hintaeroa pohtiessa ajatella vähän tarkemmin, paljonko maksaisi Corolla samalla koneella ja samoilla varusteilla kuin IS. Sitä hintaeroa ei jää paljoa, jos Auris D-CATin uusi hinta on 30250 ja 220d:n taas 38900. Ei ihan taitaisi tuplasti tulla hintaa. - tröötrööt
Miten niin? kirjoitti:
Sinun kokemustesi puute näkyy suoraan kirjoituksistasi. Koitat mollata Lexusta suunnittelijan nimen perusteella, et suinkaan omiin kokemuksiisi viitaten. Kun lisäksi oikein yksikään mainitsemistasi Lexuksen ominaisuuksista ei pidä alkuunkaan paikkaansa, niin ei siitä nyt oikein muutakaan johtopäätöstä voi vetää kuin sen, että syytöksesi perustuvat antipatiaan eikä kokemukseen.
Ensimmäisen viestisi rakenne oli sellainen, että vastakkainasettelu nimettömän mysteeriauton ja Lexuksen välillä oli selvä. Miksi esim. pitäisi odottaa jotain mystistä Japanissa valmistettua autoa, kun kerran Lexuskin on Japanissa tehty? Argumentointisi siis ontui, mistä päätin huomauttaa.ettei meikäläisen perze kestä katsoa enää enempää Fukun epäonnistumisia. Hieno homma jos hän on erehdyksistään oppinut, mutta sen saavat jo muut testata, minä en raatsi.
- nknldkg
Infinitiä kirjoitti:
ja mallia G35,vai mikä se nyt nykyään onkaan. Infiniti on muuten Nissanin "luxus" merkki, tai saksalaisten premiumien vastike samoin kuin Lexus Toyotalle.
on että kyseinen "mystinen auto" on Mazda 6. Ja sehän juuri jutusta tekeekin hauskan koska ainakin nykyisen Mazda 6:sen sisämelu on sitä luokkaa etteivät natinat tosiaan erotu ja lisäksi nykyisen Mazdan kori on niin "letku" että tulos Euro Ncap törmäystestissä oli yksi luokan huonoimmista.
- tehdään
tröötrööt kirjoitti:
ettei meikäläisen perze kestä katsoa enää enempää Fukun epäonnistumisia. Hieno homma jos hän on erehdyksistään oppinut, mutta sen saavat jo muut testata, minä en raatsi.
Mä testaan ihan mielelläni, jos sovitaan että sä et esitä puhtaasti ennakkoluuloihin perustuvia mielipiteitä.
- tröötrööt
tehdään kirjoitti:
Mä testaan ihan mielelläni, jos sovitaan että sä et esitä puhtaasti ennakkoluuloihin perustuvia mielipiteitä.
pääsuunnittelija on epäonnistuja. huono on ennuste tuotteelle.
- aste-ero
tröötrööt kirjoitti:
pääsuunnittelija on epäonnistuja. huono on ennuste tuotteelle.
Nimittäin epäonnistumisen ja epäonnistujuuden välillä. Kaikki epäonnistuu joskus (mikä on kyllä aika kova tuomio Avensiksen tapauksessa, aika hyvä auto ja ennen kaikkea kaupallinen menestys), mutta epäonnistuja epäonnistuu lähes aina. Homman nimi on joka tapauksessa se, että mainitsemistasi ongelmista yhtäkään ei esiinny IS:ssä. Ennakkoluulot eivät tässä(kään) tapauksessa olleet oikeassa!
- buhahaa
aste-ero kirjoitti:
Nimittäin epäonnistumisen ja epäonnistujuuden välillä. Kaikki epäonnistuu joskus (mikä on kyllä aika kova tuomio Avensiksen tapauksessa, aika hyvä auto ja ennen kaikkea kaupallinen menestys), mutta epäonnistuja epäonnistuu lähes aina. Homman nimi on joka tapauksessa se, että mainitsemistasi ongelmista yhtäkään ei esiinny IS:ssä. Ennakkoluulot eivät tässä(kään) tapauksessa olleet oikeassa!
oujee
- JML82
Minusta tämän keskustelun sisältö on rönsyillyt aivan käsittämättömiin! Itse olen koeajanut suht paljon autoja ja ajan vastaisuudessakin, niin olisi myös mukava saada ASIALLISIA mielipiteitä myös muilta! En tarkoita, että ruvetaan haukkumaan tms. muita!
- jjkkjj
Hyvät kaupat teit.
Itse olen ajanut vastaavalla autolla nyt 30 000km ilman mitään ongelmia. 15 000km huollossa tehtiin softapäivitys eikä moottorimelu ole noussut, eli ihan taksitolppa-legendaa moiset puheet.
Muutenkin täytyy vilpittömästi kehua Kaivokselan myymälän asiakaspalvelulähtöisyyttä joka suhteessa. Olen omistanut ja ostanut uutena seuraavat autot Honda Accord (uusin malli), VW Golf 2.0Tdi (uusin malli), Volvo S40 (uusin malli)enkä ole IKINÄ saanut näiden merkkien myymälöissä/huolloissa vastaavaa palvelua. Siihen asti kun nimet on saatu kauppakirjaan on oltu niin mielin kielin, mutta siihen se on loppunutkin ja VW:llä oli sentään perhetuttu töissä.
Kaivokselaan kun olen vienyt auton huoltoon tai renkaidenvaihtoon niin aina tulee auto takaisin ajallaan pestynä ulkoa sekä imuroituna sisältä. Vastaavaanlainen laina-Lexus on joka kerta myös tullut veloituksetta tilalle huollon ajaksi. Kysyn vaan monessako Volvo tai VW liikkeessä tämä onnistuu!? Lisäksi palvelu on AINA ystävällistä, kiireetöntä ja kohteliasta.
Nämä on monen mielestä pikkuasioita, mutta ainakin itseäni lämmittää ajaa kotiin puhtaalla autolla huollon jälkeen hyvin palveltuna. Jos kaikki yritykset tarjoisivat samanlaista palvelua niin maailma olisi aika paljon parempi paikka. Täytyy myöntää, että itsekkin olin hyvin skeptinen näille palvelulupauksille ennen kaupantekoa, mutta näin jälkikäteen kaikki on ollut juuri niin kuin oli luvattu.
Monet ovat täällä napisseet "luxus" lisistä Lexuksien hinnassa, mutta varsinkin IS-mallien kohdalla hinnoittelu on mielestäni varsin kohtuullinen verrattuna esim. Audin A4 ja BMW 3-sarja malleihin, näissä kun perusvarustelu on kohtalaisen ohkainen. Sama koskee myös Volvoa. Entisen Volvo-myyjän sanoja lainatakseni "voit personoida auton halutunlaiseksi" eli suomeksi sanottuna, maksat meikkipeilistä lähtien jokaisesta nippelistä ja nappelista.- Lexus is 200.
Niin ja joka vuosi tulee vielä helsinki motor showhun 2 liput. Myös merkkiuutiset 4-5kertaa vuodessa kotiin.
Keskustelin juuri viikolla paikallisen bemarijälleenmyyjän kanssa palvelusta ja hän sanoi ettei bemari lahjo mitenkään asiakasta auton oston jälkeen, eivätkä edes automyyjät saa kyseisiä lippuja. Tää oli nyt pikkuasia, muttä Lexuksella on kaikenlaisia tollasia pikkuylläreitä ja kyllä se kertoo palvelun laadusta. Niin ja auto on ollut laadukas kuin mikä. Kaksi polttimoa olen vaihtanut 3,5v aikana, siinä kaikki "viat".
Mulle LAATU merkkaa tuotteen kykyä täyttää asiakkaan vaatimukset ja siinä Lexus on onnistunut mielestäni kiitettävästi. Seuraava autonikin on varmasti sitten tulevaisuudessa samaa merkkiä, kun toi nykynen on ajettu loppuun...
Mitäs muuten kustansi 15tkm huolto? - jjkkjj
Lexus is 200. kirjoitti:
Niin ja joka vuosi tulee vielä helsinki motor showhun 2 liput. Myös merkkiuutiset 4-5kertaa vuodessa kotiin.
Keskustelin juuri viikolla paikallisen bemarijälleenmyyjän kanssa palvelusta ja hän sanoi ettei bemari lahjo mitenkään asiakasta auton oston jälkeen, eivätkä edes automyyjät saa kyseisiä lippuja. Tää oli nyt pikkuasia, muttä Lexuksella on kaikenlaisia tollasia pikkuylläreitä ja kyllä se kertoo palvelun laadusta. Niin ja auto on ollut laadukas kuin mikä. Kaksi polttimoa olen vaihtanut 3,5v aikana, siinä kaikki "viat".
Mulle LAATU merkkaa tuotteen kykyä täyttää asiakkaan vaatimukset ja siinä Lexus on onnistunut mielestäni kiitettävästi. Seuraava autonikin on varmasti sitten tulevaisuudessa samaa merkkiä, kun toi nykynen on ajettu loppuun...
Mitäs muuten kustansi 15tkm huolto?Liput tulivat myös minulle. Mukava pieni yllätys täytyy sanoa. Eipä ole taaskaan tullut vastaan muilla merkeillä.
En valitettavasti katsonut laskua, koska auto on leasingyhtiön kautta, joten maksupuolesta ei tarvitse murehtia. Entisellä naapurilla oli samanlainen auto bensakoneella ja ainakin hän kehui huoltoja kohtuuhintaiseksi. Täytyypä tarkastaa asia ensi kerralla.
- Tojoman
Miten Tojon TURBOAHDIN kestää ?
Olen kuullut, että uuden Lexus/Tojon 2,2D 177hp Turbon kanssa on ollut ongelmia.
Turbon siivet vääntyneet..?- riittävästi
Kuulemasi on soopaa. Mistään tuollaisesta en ole ikinä kuullut edes yksitäistapauksena, puhumattakaan että esiintyisi yleisemmin.
- ihan
paska peli josta saat viiden vuoden päästä maksaa et pääset siit corollasta eroon..
- Di Pekka
Hyvän valinnan teit.
Lexus kestää paremmin käytössä kuin saksalaiset sisaret. Saksalaiset autot kuten BMW ja MB vaivaavat pikkuviat ja audi on volkkarin osista koottu paketti.
Itselläni on uusi BMW 300 sarjalainen ja aika heikko esitys on ollut. Seuraava auto minullakin on Lexus.- Ei Saksalaista enään
mitä Toyotat ovat,mutta luotettavuudessa eroa ei ole ihan järjesttömästi!.Luotettavuudeltaan taas Lexus "pesee" Saksalaiset KIRKKAASTI!!!.
Kokemuksia on Saksalaisista autoista.
VW:n kaksoisahdettu diesel on kyllä edistyneempi,kuin Lexus IS 220d mallin diesel!. - |S-MaN
Ei Saksalaista enään kirjoitti:
mitä Toyotat ovat,mutta luotettavuudessa eroa ei ole ihan järjesttömästi!.Luotettavuudeltaan taas Lexus "pesee" Saksalaiset KIRKKAASTI!!!.
Kokemuksia on Saksalaisista autoista.
VW:n kaksoisahdettu diesel on kyllä edistyneempi,kuin Lexus IS 220d mallin diesel!.Joo voisi Lexus tuoda uusia moottoreita tuonne IS:ään. Vaikka 2 litran bensaturbo ja Diiseliin tuplaturbo.
- twin turbo IS220d
|S-MaN kirjoitti:
Joo voisi Lexus tuoda uusia moottoreita tuonne IS:ään. Vaikka 2 litran bensaturbo ja Diiseliin tuplaturbo.
Ei muuta,kuin palautetta vaan Lexus-maahantuojalle!.
- L
twin turbo IS220d kirjoitti:
Ei muuta,kuin palautetta vaan Lexus-maahantuojalle!.
Miten lienee aloittajan laita, joko on Lexus vaihtunut johonkin muuhun merkkiin?
- -------------
Ei Saksalaista enään kirjoitti:
mitä Toyotat ovat,mutta luotettavuudessa eroa ei ole ihan järjesttömästi!.Luotettavuudeltaan taas Lexus "pesee" Saksalaiset KIRKKAASTI!!!.
Kokemuksia on Saksalaisista autoista.
VW:n kaksoisahdettu diesel on kyllä edistyneempi,kuin Lexus IS 220d mallin diesel!.Onko volkkari tuonut uuden dieselin markkinoille, käsittääkseni melkein kaikilla muilla paitsi VAG:lla noita tupla-ahdettuja dieselejä olla.
- IS TULOSSA
L kirjoitti:
Miten lienee aloittajan laita, joko on Lexus vaihtunut johonkin muuhun merkkiin?
Sattumalta oli tämä kauan sitten aloittamani ketju pompannut tänne kärkeen ja satuin lukemaan!
En ole vaihtanut autoa. Nyt mittarissa on reilu 65000km ja mitään teknisiä ongelmia ei ole ilmaantunut. Mittaristossa oli kitinä, joka korjattiin huollon yhteydessä. Se on ainoa "vika", joka autossa on ilmennyt. Sama asia on tullut ilmeisesti vastaan muissakin, koska korjaus osattiin tehdä heti pois alta.
Olen ollut tyytyväinen autoon. Kulku on hyvää, laatuvaikutelma kohdallaan ja meteliä vähän. Auto on hyvä ajaa, ainoa moite on 17" vanteilla pieni tunnottomuus ohjauksen keskialueella. vika on kuitenkin niin pieni ettei se ole minua haitannut. Varsuteet ovat hyvät ja penkit antavat mukavan ajoasennon. Stereot ovat loistavat.
Huollot ovat kohtuuhintaisia, palvelu äärimmäisen hyvää.
Ensi vuonna on auton vaihto edessä. En ole vielä päättänyt mikä on seuraava auto. Lexus on vahvoilla, ainoa ongelma on edelleen automaattivaihteiston puute dieselin yhteydestä. Bensa-autot eivät mitättömän vääntönsä takia kiinnosta. Jos IS tulisi hybridinä niin se olisi erittäin kiinnostava. Vaihtoehtoja Lexukselle lienee lähinnä MB. Koeajoja täytyy ottaa, vaikea on vaihtaa merkkiä kun kokemukset ovat olleet todella hyvät.
- gfhjäöp娴
- Lexus/MB
Joo, autossa ei ollut mitään vikoja siihen mennessä kun vaihdoin sen pois 80 tuhannen kohdalla.
Vaihdoin merkin, nyt MB. Ainoa syy tähän oli automaattivaihteiston puuttuminen.
Mersu on ollut ajossa hyvä, mutta Lexus ei ollut huonompi. Autoissa on tiettyjä eroja, lähinnä makuasioita. Lexus on edelleen mielestäni erittäin pätevä auto hinta-laatu -suhteeltaan.
Näitä romu kommentteja kirjoittelevat yleensä alle 10 tonnin autoilla ajelevat, eipä niistä sen enempää.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418