Kaipaan aitoa, todella herkullista, joulutorttutaikina -ohjetta. Löytyisikö ?
OMATEKOISET JOULUTORTUT
11
12262
Vastaukset
- joulutortut
Mielestäni tämä on ehdottomasti paras joulutorttutaikina resepti. Tämän jälkeen ei maistu pakasteallastaikinat!
Niin ja kalorien nipottajat olkoot hiljaa... ; ) Jouluna saa syödä hyvin! Ovat myös hyviä pakastamisen jälkeen.
Joulutortut
200 gr voita
n. 4,5 - 5 dl vehnäjauhoja
0,5 tl leivinjauhetta
2 dl kermaa (kuohukermaa)
Pehmennyt voi ja melkein kaikki vehnäjauhot ( leivinjauho) nypitään. Lisätään vatkattu kerma. Lisätään siivilöiden loput jauhoista ja sekoitetaan. Annetaan kovettu jääkaapissa. Kaaviloidaan 3-4 kertaa. Paistetaan 200 asteessa.
Ja parasta on käyttää täytteenä itse keitettyä luumuhilloa. PUssillinen luumuja ja tilkka vettä keitetään pehmeäksi, (maun mukaan sokeria) ja sauvasekoittimella soseeksi.- Kaarina Karkkilasta
Ihanaa kun löysin tämän OIKEAN joulutortun ohjeen, olin hukannut anopiltani saamani ohjeen, joulu on pelastettu, kaunis kiitos.
- paula lontoosta
hei kiitos hirveesti, minakin halusin OIKEAN joulutorttu receptin, asun lontoossa ja ei taalla mitaan joulutorttuja saa jos ei itse tee....hyvaa joulua ja kiitos kiitos kiitos/paula
- Ulla Tukholmasta
Kiitos oikeasta joulutorttureseptistä! Tällä Tukholmassa ei ole myytävänä joulutorttuja ja ne ovat ett måste meidän joulussa! Joulutunnelma om pilasterburet! Kiitos
- Tiedoton Tampereelta
Montako joulutorttua tuosta tulisi?
- mummun typykkä
meidän mummu teki aina tällä reseptillä. Niin hyvää. Lapseni myös rakastavat näitä torttuja. Ei tuu joulu ilman tätä reseptiä.
- Maritta47
Sukumme tortrtutaikinaresepti:
½ kg voita
½ kg kermaa
1 litra jauhoja
Ja hyvää tulee! - PIRJO 51
Kiitos! HYVÄÄ jOULUA
- vanha emäntä
1kg voita
1kg kuohukermaa
2 litraa vehnäjauhoa
Torttujen paistumista odotellessa voi kulauttaa kurkusta alas PARI LITRAA siirappia tai kinuskia! Jouluna ei lasketa kaloreita! - omattortut
minä kanssa, mikä näist on paras ja kuinka monta torttua tulee ? miten tuo kauliminen tapahtuu? haittaako jos kaulii enemmän ? olen niin epävarma tuon voitaikinan kanssa, luulen sitä ehkä vaikeammaksi kuin se on.
en halua mitään ostettua taikinaa kerta se ei edes sisällä voita. - taitellen
Kaulit levyksi ja taittelet kolmasosan keskelle ja toiselta puolelta samoin. Sitten taas kaulit ja taittelet. Näin tulee sitä lehtevyyttä torttuihin. Kokeilemaan rohkeesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1891905
- 1131033
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20727- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28554Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;202479