OMATEKOISET JOULUTORTUT

joulutyttö

Kaipaan aitoa, todella herkullista, joulutorttutaikina -ohjetta. Löytyisikö ?

11

11998

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulutortut

Mielestäni tämä on ehdottomasti paras joulutorttutaikina resepti. Tämän jälkeen ei maistu pakasteallastaikinat!
      Niin ja kalorien nipottajat olkoot hiljaa... ; ) Jouluna saa syödä hyvin! Ovat myös hyviä pakastamisen jälkeen.

Joulutortut
      200 gr voita
      n. 4,5 - 5 dl vehnäjauhoja
      0,5 tl leivinjauhetta
      2 dl kermaa (kuohukermaa)

Pehmennyt voi ja melkein kaikki vehnäjauhot ( leivinjauho) nypitään. Lisätään vatkattu kerma. Lisätään siivilöiden loput jauhoista ja sekoitetaan. Annetaan kovettu jääkaapissa. Kaaviloidaan 3-4 kertaa. Paistetaan 200 asteessa.

Ja parasta on käyttää täytteenä itse keitettyä luumuhilloa. PUssillinen luumuja ja tilkka vettä keitetään pehmeäksi, (maun mukaan sokeria) ja sauvasekoittimella soseeksi.

• Kaarina Karkkilasta

Ihanaa kun löysin tämän OIKEAN joulutortun ohjeen, olin hukannut anopiltani saamani ohjeen, joulu on pelastettu, kaunis kiitos.

• paula lontoosta

hei kiitos hirveesti, minakin halusin OIKEAN joulutorttu receptin, asun lontoossa ja ei taalla mitaan joulutorttuja saa jos ei itse tee....hyvaa joulua ja kiitos kiitos kiitos/paula

• Ulla Tukholmasta

Kiitos oikeasta joulutorttureseptistä! Tällä Tukholmassa ei ole myytävänä joulutorttuja ja ne ovat ett måste meidän joulussa! Joulutunnelma om pilasterburet! Kiitos

• Tiedoton Tampereelta

Montako joulutorttua tuosta tulisi?

• mummun typykkä

meidän mummu teki aina tällä reseptillä. Niin hyvää. Lapseni myös rakastavat näitä torttuja. Ei tuu joulu ilman tätä reseptiä.

• Maritta47

Sukumme tortrtutaikinaresepti:
      ½ kg voita
      ½ kg kermaa
      1 litra jauhoja
      Ja hyvää tulee!

• PIRJO 51

Kiitos! HYVÄÄ jOULUA

• vanha emäntä

1kg voita
      1kg kuohukermaa
      2 litraa vehnäjauhoa

Torttujen paistumista odotellessa voi kulauttaa kurkusta alas PARI LITRAA siirappia tai kinuskia! Jouluna ei lasketa kaloreita!

• omattortut

minä kanssa, mikä näist on paras ja kuinka monta torttua tulee ? miten tuo kauliminen tapahtuu? haittaako jos kaulii enemmän ? olen niin epävarma tuon voitaikinan kanssa, luulen sitä ehkä vaikeammaksi kuin se on.
      en halua mitään ostettua taikinaa kerta se ei edes sisällä voita.

• taitellen

Kaulit levyksi ja taittelet kolmasosan keskelle ja toiselta puolelta samoin. Sitten taas kaulit ja taittelet. Näin tulee sitä lehtevyyttä torttuihin. Kokeilemaan rohkeesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      156
      1304
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1155
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      980
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      956
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe