Jumala hyväksyy ihmisuhrinkin

Tuom. 11:29-31

Silloin Jeftaan tuli Herran henki. Jefta kulki Gileadin ja Manassen alueiden kautta ja palasi Gileadin Mispaan. Sieltä hän lähti sotaretkelle ammonilaisia vastaan. Jefta antoi Herralle tämän lupauksen: "Jos sallit minun voittaa ammonilaiset, minä lupaan sinulle uhriksi sen, joka ensimmäisenä tulee taloni portista minua vastaan, kun palaan voittajana kotiin. Sen minä uhraan sinulle polttouhrina."

Uskovaiset tuovat mielellään esille muita, kuin edellisen kaltaisia Raamatunkohtia. Raamatusta toki löytyy kauniimpaakin tekstiä, mikä ei millään tavoin tee tyhjäksi sitä, että Raamatun Jumala käskee tappamaan ja uhraamaan eläimiä ja ihmisiä. Raamattu puhuu Jumalasta, jota minä en kunnioittaisi, vaikka se olisi olemassakin.

21

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trubaduuri

Israelin jumala siis juutalaisten jumala hyväksyi.
      Eikä suinkaan Luojamme, taivaallinen Isä, josta ihmisen Poika, Kristus suoranaisesti ääneen usein todisti ja jonka antamaa oikeaa, aitoa ilosanomaa ihmisille julisti.

• siis mielestäsi puhuu?

• huohottaja

Onko tämä nyt ymmärrettävä niin, että VT:n Jumala ei ollutkaan se ainoa oikea Jumala?

Tutkimattomat ovat uskontonsa reikiä paikkailevan uskiksen tiet.

• on Jumalan sanaa
        Työmies2 kirjoitti:

siis mielestäsi puhuu?

Eräät käännökset kääntävät kohdan tosin toisin. Tuomarien aikana ihmiset tekivät niin, kuin oikeeksi näkivät. Raamatun historia on täynnä veritöitä ja ainakin osan siitä käski Jumala panna täytäntöön. Tämä nyt on vaan hyväksyttävä. Luodun on turhaa kapinoida Luojaansa vastaan. Hän tekee mitä tahtoo, mutta me emme kaikkea voi ymmärtää.

Muuten, ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle eikä ilman uskoa voi ymmärtää Jumalan tekoja. Hänen ajatuksensa ovat ihmisajatuksia niin paljon korkeammat kuin taivas on maata. Kukapa tuon matkan pituutta voisi laskea?

• Trubaduuri
        huohottaja kirjoitti:

Onko tämä nyt ymmärrettävä niin, että VT:n Jumala ei ollutkaan se ainoa oikea Jumala?

Tutkimattomat ovat uskontonsa reikiä paikkailevan uskiksen tiet.

Olisi sinunkin syytä tietää ja ymmärtää myös jotta kuinka monta eri uskontoa kaikkine kymmenin sekä satoine eroavaisuuksineen ja erilaista aatetta erinomaisine jumalineen on ollut olemassa ja on osin vieläkin, eikä niissä suinkaan palvota yhtä ja samaa jumalaa tai samoja jumaliakaan, esim. kreikkalaisilla ja roomalaisilla oli jota kuinkin useita kymmeniä jumalia, jotka olivat erilaisia niin kyvyiltään kuin olemuksiltaankin.
        Ja juutalaiset palvoivat pitkän historiansa aikana kymmeniä eri jumalia, esim. Molokia, Baalia, Apista, Ra-ata, ynnä muita samankaltaisia, joista tietyt esillä ja tulkittavissa olevat jäljet ovat vieläkin nähtävissä heidän tekemissä teksteissään.

• Trubaduuri
        Työmies2 kirjoitti:

siis mielestäsi puhuu?

Noin osapuilleen kymmenistä, joista lopulta koostuu kaksi kilpailevaa. Elikä juut. viimeisin jumala joka lanseerattiin ns. Moseksen eli Mashain alias Messiaksen tuntemana *Minä olen se joka minä olen
        ja sitten oikean korkeimman Voidellun, ihmisen Pojan, Kristuksen taivaallinen Isä joka tunnetaan nyttemmin paljon paremmin kuin tuo juut. jumala Minä olen joka minä olen alias YHVH, alias Jahwe alias Jehova alias Adonai alias Elohim alias herra Sebaot alias ynnä muuta.

• Murdochh

Ja se uhri joka sai osakseen kaikista rankimman (ja ihmisten silmissä) häpeällisimmän kohtalon, on uhrattu sinunkin puolestasi

• kiitos jeesukselle.

• missä uskovat

uhraavat Jumalalle tänä päivänä eläimiä ja ihmisuhreja??????? sää olet ihan kuutamolla.

• väittävät uskovansa Raamattuun ja toimivansa Jumalan tahdon mukaisesti. Tänä päivänä hihhulit myös julistavat, kuinka rakastava ja ihana olento heidän jumalansa on.

• Työmies2 kirjoitti:

väittävät uskovansa Raamattuun ja toimivansa Jumalan tahdon mukaisesti. Tänä päivänä hihhulit myös julistavat, kuinka rakastava ja ihana olento heidän jumalansa on.

mä saisin mun kuvan galleriasivulle? mä en osaa käyttää tätä.

• pitää täysin paikkansa
        Työmies2 kirjoitti:

väittävät uskovansa Raamattuun ja toimivansa Jumalan tahdon mukaisesti. Tänä päivänä hihhulit myös julistavat, kuinka rakastava ja ihana olento heidän jumalansa on.

Hän rakastaa omiansa ja tahtoo aina heidän parastaan.
        Mutta ne jotka eivät halua kulkea Jumalan rakkaudessa on heidän oma vikansa kun eivät tahdo hyvän puolella taistella. Meillä uskovina on taivaallinen sotajoukko takana, mutta mitä sinulla on?

• auroraboreallis kirjoitti:

mä saisin mun kuvan galleriasivulle? mä en osaa käyttää tätä.

"Omat palvelut" -> "Muuta galleriasivua" ->"Lisää oma kuva" -> Valitse "Selaa" ja etsi kuva koneeltasi...

• pitää täysin paikkansa kirjoitti:

Hän rakastaa omiansa ja tahtoo aina heidän parastaan.
        Mutta ne jotka eivät halua kulkea Jumalan rakkaudessa on heidän oma vikansa kun eivät tahdo hyvän puolella taistella. Meillä uskovina on taivaallinen sotajoukko takana, mutta mitä sinulla on?

sotaisuuden ja vihamielisyyden tiedän ennestäänkin.

• Työmies2 kirjoitti:

"Omat palvelut" -> "Muuta galleriasivua" ->"Lisää oma kuva" -> Valitse "Selaa" ja etsi kuva koneeltasi...

Onko varma? no, mun täytyy se uskoo.
        Selvä.

• auroraboreallis kirjoitti:

Onko varma? no, mun täytyy se uskoo.
        Selvä.

Etsit vaan sitten koneestasi sen kuvatiedoston. Onko se nyt sitten vaikka työpöydällä tai omissa kuvatiedostoissa tai missä hyvänsä. Sitten varmaan tulee jonkinlainen hyväksymispyyntö ja kuva siirtyy koneeltasi Eniron palvelimelle.

• Työmies2 kirjoitti:

Etsit vaan sitten koneestasi sen kuvatiedoston. Onko se nyt sitten vaikka työpöydällä tai omissa kuvatiedostoissa tai missä hyvänsä. Sitten varmaan tulee jonkinlainen hyväksymispyyntö ja kuva siirtyy koneeltasi Eniron palvelimelle.

moikka.

• teit kysymyksesi

itsellesi tarpeettomaksi?----->>

• Jumala on tosiaan aika peeveli kun määrää Iisakin uhraamaan ainoa ja rakastetun poikansa.

1Moos.22:2 Ja Jumala sanoi: "Ota mukaasi ainoa poikasi Iisak, jota rakastat, lähde Morian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle osoitan."

• enemmän,,,.

tuosta Aabrahamin ja Iisakin asiasta ja tule ymmärrykseen, että Jumalan rakkain ja Häntä täydellisen lähellä elänyt uskon mies koeteltiin Jumalan puolelta, kuten meitä nykyäänkin tavalla ja toisella koetellaan uskollisuuden puolelta ja jos taivaassa havaitaan, että jalostusta pitää tapahtua, eli uskollisuus ei ole täydelliseksi tullut, niin Jumala jalostaa meitä ja näin me saamme oikeuden kasvaa täyden uskon omaaviksi.

• kepeästi,,,.

Jefta antoi Herralle lupauksen. Hän ajatteli, että ensimmäisenä portista tulee vastaan joku näistä sukulaisista, jotka olivat häntä halveksineet ja ajanneet hänet poissa, kunnes tarvitsivat hänen apuaan ja hakivat hänet takaisin.

Jumala auttoi Jeftan voittoon ja koska Jefta oli luvannut uhrin voitosta, oli se hänen myöskin annettava, eli hän ei uskaltanut edes ajatella, että hän pelastaisi tyttärensä hengen, eli peruisi lupauksensa Jumalalle.

Jumala piti tästä tytöstä niin hyvän huolen, että antoi voiman tulevaan niin, että tyttö ei kapinoinut tulevaa kuolemaansa vastaan, vaan suostui siihen nöyrästi.

Siksipä Uusi Testamentti kieltää meiltä kaiken vannomisen, jotta koskaan kenenkään meistä ei tarvitse lupaustaan Jumalalle perua, eli meidän ei enää tarvitse mitään uhrata, sillä kertakaikkinen Uhri riittää pelastukseen ja kiitokseen ja kunniaan. Hän on Jumalan ainoa Poika, Jeesus Kristus.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3902
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2833
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      98
      2214
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      27
      1760
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1707
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      30
      1664
    7. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1518
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1464
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1463
    Aihe