Kysyisin onko rodulle tyypillistä alaluomen "roikkuminen" niin ettei se ole tiiviisti silmässä kiinni? Onko tällaisesta jotain haittaa? Vastaavasta tulee mieleen joku vihikoira joilla taitaa olla samanlailla myös.
Asialla kiire koska menen bulldogia huomenaamulla katsomaan/hakemaan. Kiitos kaikille vastaajille!!
ENGLANNINBULLDOGIN SILMÄLUOMET
10
416
Vastaukset
Mahdatko tarkoittaa ektropiumia eli alaluomen ulos kääntymistä/kiertymistä?
Sitä löytyy enkkubulleilta,kuin myös muiltakin samantyyppisen pään omaavilta roduilta.
Haittaa voi olla joillekin yksilöille niin,että avonainen luomi kerää likaa ja pölyä helpommin kuin tiivis luomi,jolloin silmä saattaa tulehtua helpommin.Pahoissa tapauksissa luomia voi/joutuu leikkauttamaan "tiiviimmäksi".
Tietyissä roduissa se katsotaan sen laatuiseksi virheeksi ja terveyshaitaksi,että siihen pyritään jalostuksella selkeästi vaikuttamaan sen poistamiseksi ja ehkäisemiseksi.- tällä rodulla
Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
Kannattaako ostaa tällaista koiraa? - ??????
tällä rodulla kirjoitti:
Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
Kannattaako ostaa tällaista koiraa?heitäs omakohtaista faktaa esille.
- sama taas
tällä rodulla kirjoitti:
Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
Kannattaako ostaa tällaista koiraa?Niin, lienee jokaisella rodulla omat ongelmansa: ajattele esim. bassetit, mäykyt ja pitkä selkä, isojen rotujen lonkkavaivat(ja lyhyempi elinikä) jne. Jokaisen pitää harkita mielessään nää asiat.
- Nimetön
tällä rodulla kirjoitti:
Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
Kannattaako ostaa tällaista koiraa?Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)
Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.
Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa. Nimetön kirjoitti:
Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)
Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.
Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa.Siis molossi kirjoitti tuon,mutta höh,nimimerkiksi tuli tuollainen.
Ei ymmärrä...- ULKONÄKÖ
Nimetön kirjoitti:
Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)
Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.
Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa.merkitsee.
"..pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä."
Varmasti tiedostetaan, mutta ei välitetä, sillä
ulkonäkö tuntuu olevan tärkein asia, vaikka sen
kuuluisi olla toissijainen juttu--luonne ja terveys pitäisi aina olla ykkösasia!!! ULKONÄKÖ kirjoitti:
merkitsee.
"..pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä."
Varmasti tiedostetaan, mutta ei välitetä, sillä
ulkonäkö tuntuu olevan tärkein asia, vaikka sen
kuuluisi olla toissijainen juttu--luonne ja terveys pitäisi aina olla ykkösasia!!!Kyllä se osaltaan on kuten sanoit,valitettavasti,mutta ei onneksi kaikkien kasvattajien osalta ;O)
Kyllä niitä löytyy,jotka todella haluavat parasta kaikilta osin,ja juuri noilta tärkeimmiltä osa-alueilta,jotka mainitsit(tosin ulkonäkö on tietenkin myös tärkeä).
Mutta kun se toinen puoli on se,että ostajat EI ota riittävästi selvää,kauhea kiire vaan saada koira tai ostajatkin saattavat "tuijottaa" vaan yhteen osa-alueeseen hakiessaan koiraa,niin kierre on valmis.
Sitä tarkoitin,että ostajilla on vastuu myös.Sen kasvattajan toimintaa tukevat,mistä koiransa ostaa ;)
Ollessani monta vuotta pentuvälittäjä eräässä rodussa,aika ajoinkin tuli kyselyjä,jossa päällimäisenä oli VAIN,mistä löytää komea ja näyttävä koira.Se tuntui tärkeimmältä,vaikka kaikkein lisäksi kyseessä vaativa rotu,niin luonteensa,koonsa kuin terveytensä puolesta.
Että valitettavasti niitä "vinoutumia" voipi löytyä ostajapuoleltakin ;/
- bulldoggi...
eli Amerikanbulldoggi tai vanhaenglanninbulldoggi!
- Englanninbulldoggi
on ylisairas rotu joka ei kykene enää paljonkaan normaaliin lisääntymiseen! Osta joku muu koira. Roikkuvat luomet ovat terveysriski ja kaiken lisäksi kamalan näköiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251268
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23857Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286750- 94730
- 109646
- 34638
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131558