ENGLANNINBULLDOGIN SILMÄLUOMET

tietämätön...

Kysyisin onko rodulle tyypillistä alaluomen "roikkuminen" niin ettei se ole tiiviisti silmässä kiinni? Onko tällaisesta jotain haittaa? Vastaavasta tulee mieleen joku vihikoira joilla taitaa olla samanlailla myös.
Asialla kiire koska menen bulldogia huomenaamulla katsomaan/hakemaan. Kiitos kaikille vastaajille!!

10

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahdatko tarkoittaa ektropiumia eli alaluomen ulos kääntymistä/kiertymistä?

      Sitä löytyy enkkubulleilta,kuin myös muiltakin samantyyppisen pään omaavilta roduilta.
      Haittaa voi olla joillekin yksilöille niin,että avonainen luomi kerää likaa ja pölyä helpommin kuin tiivis luomi,jolloin silmä saattaa tulehtua helpommin.Pahoissa tapauksissa luomia voi/joutuu leikkauttamaan "tiiviimmäksi".
      Tietyissä roduissa se katsotaan sen laatuiseksi virheeksi ja terveyshaitaksi,että siihen pyritään jalostuksella selkeästi vaikuttamaan sen poistamiseksi ja ehkäisemiseksi.

      • tällä rodulla

        Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
        Kannattaako ostaa tällaista koiraa?


      • ??????
        tällä rodulla kirjoitti:

        Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
        Kannattaako ostaa tällaista koiraa?

        heitäs omakohtaista faktaa esille.


      • sama taas
        tällä rodulla kirjoitti:

        Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
        Kannattaako ostaa tällaista koiraa?

        Niin, lienee jokaisella rodulla omat ongelmansa: ajattele esim. bassetit, mäykyt ja pitkä selkä, isojen rotujen lonkkavaivat(ja lyhyempi elinikä) jne. Jokaisen pitää harkita mielessään nää asiat.


      • Nimetön
        tällä rodulla kirjoitti:

        Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
        Kannattaako ostaa tällaista koiraa?

        Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)

        Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
        Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.

        Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa.


      • Nimetön kirjoitti:

        Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)

        Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
        Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.

        Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa.

        Siis molossi kirjoitti tuon,mutta höh,nimimerkiksi tuli tuollainen.
        Ei ymmärrä...


      • ULKONÄKÖ
        Nimetön kirjoitti:

        Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)

        Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
        Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.

        Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa.

        merkitsee.

        "..pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä."

        Varmasti tiedostetaan, mutta ei välitetä, sillä
        ulkonäkö tuntuu olevan tärkein asia, vaikka sen
        kuuluisi olla toissijainen juttu--luonne ja terveys pitäisi aina olla ykkösasia!!!


      • ULKONÄKÖ kirjoitti:

        merkitsee.

        "..pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä."

        Varmasti tiedostetaan, mutta ei välitetä, sillä
        ulkonäkö tuntuu olevan tärkein asia, vaikka sen
        kuuluisi olla toissijainen juttu--luonne ja terveys pitäisi aina olla ykkösasia!!!

        Kyllä se osaltaan on kuten sanoit,valitettavasti,mutta ei onneksi kaikkien kasvattajien osalta ;O)

        Kyllä niitä löytyy,jotka todella haluavat parasta kaikilta osin,ja juuri noilta tärkeimmiltä osa-alueilta,jotka mainitsit(tosin ulkonäkö on tietenkin myös tärkeä).

        Mutta kun se toinen puoli on se,että ostajat EI ota riittävästi selvää,kauhea kiire vaan saada koira tai ostajatkin saattavat "tuijottaa" vaan yhteen osa-alueeseen hakiessaan koiraa,niin kierre on valmis.

        Sitä tarkoitin,että ostajilla on vastuu myös.Sen kasvattajan toimintaa tukevat,mistä koiransa ostaa ;)

        Ollessani monta vuotta pentuvälittäjä eräässä rodussa,aika ajoinkin tuli kyselyjä,jossa päällimäisenä oli VAIN,mistä löytää komea ja näyttävä koira.Se tuntui tärkeimmältä,vaikka kaikkein lisäksi kyseessä vaativa rotu,niin luonteensa,koonsa kuin terveytensä puolesta.

        Että valitettavasti niitä "vinoutumia" voipi löytyä ostajapuoleltakin ;/


    • bulldoggi...

      eli Amerikanbulldoggi tai vanhaenglanninbulldoggi!

    • Englanninbulldoggi

      on ylisairas rotu joka ei kykene enää paljonkaan normaaliin lisääntymiseen! Osta joku muu koira. Roikkuvat luomet ovat terveysriski ja kaiken lisäksi kamalan näköiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      857
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      750
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      94
      730
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe