ENGLANNINBULLDOGIN SILMÄLUOMET

tietämätön...

Kysyisin onko rodulle tyypillistä alaluomen "roikkuminen" niin ettei se ole tiiviisti silmässä kiinni? Onko tällaisesta jotain haittaa? Vastaavasta tulee mieleen joku vihikoira joilla taitaa olla samanlailla myös.
Asialla kiire koska menen bulldogia huomenaamulla katsomaan/hakemaan. Kiitos kaikille vastaajille!!

10

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahdatko tarkoittaa ektropiumia eli alaluomen ulos kääntymistä/kiertymistä?

Sitä löytyy enkkubulleilta,kuin myös muiltakin samantyyppisen pään omaavilta roduilta.
      Haittaa voi olla joillekin yksilöille niin,että avonainen luomi kerää likaa ja pölyä helpommin kuin tiivis luomi,jolloin silmä saattaa tulehtua helpommin.Pahoissa tapauksissa luomia voi/joutuu leikkauttamaan "tiiviimmäksi".
      Tietyissä roduissa se katsotaan sen laatuiseksi virheeksi ja terveyshaitaksi,että siihen pyritään jalostuksella selkeästi vaikuttamaan sen poistamiseksi ja ehkäisemiseksi.

• tällä rodulla

Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
        Kannattaako ostaa tällaista koiraa?

• ??????
        tällä rodulla kirjoitti:

Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.

heitäs omakohtaista faktaa esille.

• sama taas
        tällä rodulla kirjoitti:

Niin, lienee jokaisella rodulla omat ongelmansa: ajattele esim. bassetit, mäykyt ja pitkä selkä, isojen rotujen lonkkavaivat(ja lyhyempi elinikä) jne. Jokaisen pitää harkita mielessään nää asiat.

• Nimetön
        tällä rodulla kirjoitti:

Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)

Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
        Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.

Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa.

• Nimetön kirjoitti:

Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)

Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.

Siis molossi kirjoitti tuon,mutta höh,nimimerkiksi tuli tuollainen.
        Ei ymmärrä...

• ULKONÄKÖ
        Nimetön kirjoitti:

merkitsee.

"..pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä."

Varmasti tiedostetaan, mutta ei välitetä, sillä
        ulkonäkö tuntuu olevan tärkein asia, vaikka sen
        kuuluisi olla toissijainen juttu--luonne ja terveys pitäisi aina olla ykkösasia!!!

• ULKONÄKÖ kirjoitti:

merkitsee.

"..pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä."

Varmasti tiedostetaan, mutta ei välitetä, sillä
        ulkonäkö tuntuu olevan tärkein asia, vaikka sen
        kuuluisi olla toissijainen juttu--luonne ja terveys pitäisi aina olla ykkösasia!!!

Kyllä se osaltaan on kuten sanoit,valitettavasti,mutta ei onneksi kaikkien kasvattajien osalta ;O)

Kyllä niitä löytyy,jotka todella haluavat parasta kaikilta osin,ja juuri noilta tärkeimmiltä osa-alueilta,jotka mainitsit(tosin ulkonäkö on tietenkin myös tärkeä).

Mutta kun se toinen puoli on se,että ostajat EI ota riittävästi selvää,kauhea kiire vaan saada koira tai ostajatkin saattavat "tuijottaa" vaan yhteen osa-alueeseen hakiessaan koiraa,niin kierre on valmis.

Sitä tarkoitin,että ostajilla on vastuu myös.Sen kasvattajan toimintaa tukevat,mistä koiransa ostaa ;)

Ollessani monta vuotta pentuvälittäjä eräässä rodussa,aika ajoinkin tuli kyselyjä,jossa päällimäisenä oli VAIN,mistä löytää komea ja näyttävä koira.Se tuntui tärkeimmältä,vaikka kaikkein lisäksi kyseessä vaativa rotu,niin luonteensa,koonsa kuin terveytensä puolesta.

Että valitettavasti niitä "vinoutumia" voipi löytyä ostajapuoleltakin ;/

• bulldoggi...

eli Amerikanbulldoggi tai vanhaenglanninbulldoggi!

• Englanninbulldoggi

on ylisairas rotu joka ei kykene enää paljonkaan normaaliin lisääntymiseen! Osta joku muu koira. Roikkuvat luomet ovat terveysriski ja kaiken lisäksi kamalan näköiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      50
      2912
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      91
      2589
    3. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      114
      2032
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      38
      1708
    5. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      31
      1642
    6. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      80
      1496
    7. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      100
      1478
    8. En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista

Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si
      Ikävä
      3
      1384
    9. Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?

Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.
      Maailman menoa
      279
      1365
    10. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1284
    Aihe