ENGLANNINBULLDOGIN SILMÄLUOMET

tietämätön...

Kysyisin onko rodulle tyypillistä alaluomen "roikkuminen" niin ettei se ole tiiviisti silmässä kiinni? Onko tällaisesta jotain haittaa? Vastaavasta tulee mieleen joku vihikoira joilla taitaa olla samanlailla myös.
Asialla kiire koska menen bulldogia huomenaamulla katsomaan/hakemaan. Kiitos kaikille vastaajille!!

10

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahdatko tarkoittaa ektropiumia eli alaluomen ulos kääntymistä/kiertymistä?

      Sitä löytyy enkkubulleilta,kuin myös muiltakin samantyyppisen pään omaavilta roduilta.
      Haittaa voi olla joillekin yksilöille niin,että avonainen luomi kerää likaa ja pölyä helpommin kuin tiivis luomi,jolloin silmä saattaa tulehtua helpommin.Pahoissa tapauksissa luomia voi/joutuu leikkauttamaan "tiiviimmäksi".
      Tietyissä roduissa se katsotaan sen laatuiseksi virheeksi ja terveyshaitaksi,että siihen pyritään jalostuksella selkeästi vaikuttamaan sen poistamiseksi ja ehkäisemiseksi.

      • tällä rodulla

        Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
        Kannattaako ostaa tällaista koiraa?


      • ??????
        tällä rodulla kirjoitti:

        Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
        Kannattaako ostaa tällaista koiraa?

        heitäs omakohtaista faktaa esille.


      • sama taas
        tällä rodulla kirjoitti:

        Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
        Kannattaako ostaa tällaista koiraa?

        Niin, lienee jokaisella rodulla omat ongelmansa: ajattele esim. bassetit, mäykyt ja pitkä selkä, isojen rotujen lonkkavaivat(ja lyhyempi elinikä) jne. Jokaisen pitää harkita mielessään nää asiat.


      • Nimetön
        tällä rodulla kirjoitti:

        Näillä englanninbulldogeilla on myös muita ongelmia, liian ahtaat sieraimet, liian pitkä pehmeä kitalaki ja kapea trakea.
        Kannattaako ostaa tällaista koiraa?

        Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)

        Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
        Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.

        Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa.


      • Nimetön kirjoitti:

        Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)

        Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
        Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.

        Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa.

        Siis molossi kirjoitti tuon,mutta höh,nimimerkiksi tuli tuollainen.
        Ei ymmärrä...


      • ULKONÄKÖ
        Nimetön kirjoitti:

        Jos kysymys oli minulle,niin vastaan vaan,että jokainen päättää itse,mikä on kannattavaa ;)

        Koirilla/roduilla on vitsauksensa,siitä ei pääse mihinkään.
        Ostajilla on se SUURIN mahdollisuus vaikuttaa eli kun rotu on valittu, ostaa koirat niiltä kasvattajilta,jotka tosissaan pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä.

        Näin,oli kyse sitten mistä rodusta tahansa.

        merkitsee.

        "..pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä."

        Varmasti tiedostetaan, mutta ei välitetä, sillä
        ulkonäkö tuntuu olevan tärkein asia, vaikka sen
        kuuluisi olla toissijainen juttu--luonne ja terveys pitäisi aina olla ykkösasia!!!


      • ULKONÄKÖ kirjoitti:

        merkitsee.

        "..pyrkii rotumääritelmän mukaiseen hyvään koiraan KAIKILTA osin.Tiedostaa terveydelliset ongelmat ja rodun heikkoudet ja pyrkii itse osaltaan tekemään mahdollisimman hyvää jälkeä."

        Varmasti tiedostetaan, mutta ei välitetä, sillä
        ulkonäkö tuntuu olevan tärkein asia, vaikka sen
        kuuluisi olla toissijainen juttu--luonne ja terveys pitäisi aina olla ykkösasia!!!

        Kyllä se osaltaan on kuten sanoit,valitettavasti,mutta ei onneksi kaikkien kasvattajien osalta ;O)

        Kyllä niitä löytyy,jotka todella haluavat parasta kaikilta osin,ja juuri noilta tärkeimmiltä osa-alueilta,jotka mainitsit(tosin ulkonäkö on tietenkin myös tärkeä).

        Mutta kun se toinen puoli on se,että ostajat EI ota riittävästi selvää,kauhea kiire vaan saada koira tai ostajatkin saattavat "tuijottaa" vaan yhteen osa-alueeseen hakiessaan koiraa,niin kierre on valmis.

        Sitä tarkoitin,että ostajilla on vastuu myös.Sen kasvattajan toimintaa tukevat,mistä koiransa ostaa ;)

        Ollessani monta vuotta pentuvälittäjä eräässä rodussa,aika ajoinkin tuli kyselyjä,jossa päällimäisenä oli VAIN,mistä löytää komea ja näyttävä koira.Se tuntui tärkeimmältä,vaikka kaikkein lisäksi kyseessä vaativa rotu,niin luonteensa,koonsa kuin terveytensä puolesta.

        Että valitettavasti niitä "vinoutumia" voipi löytyä ostajapuoleltakin ;/


    • bulldoggi...

      eli Amerikanbulldoggi tai vanhaenglanninbulldoggi!

    • Englanninbulldoggi

      on ylisairas rotu joka ei kykene enää paljonkaan normaaliin lisääntymiseen! Osta joku muu koira. Roikkuvat luomet ovat terveysriski ja kaiken lisäksi kamalan näköiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      178
      3927
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      185
      1872
    3. 129
      1566
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1263
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      73
      940
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      47
      924
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      912
    8. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      884
    9. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      151
      870
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      75
      865
    Aihe