Luukas aloittaa kertomuksensa Jeesuksen sukupuusta:
Luuk.3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
Ja sen jälkeen seuraa pitkä sukuluettelo.
Eihän Jeesuksen sukupuulla ole mitään pohjaa eikä merkitystä kun hänen on "luultu" olevan Joosefin poika mutta oikeasti ei ole Joosefin poika.
Kaiken lisäksi Luukkaan ja Matteuksen antamat sukulettelot on räikeästi ristiriitaisia.
"Oli niin kuin luultiin, Joosefin poika"
8
265
Vastaukset
on sukupuilla? Raamattu itseasiassa varoittaakin niistä, että ne ei aiheuta muuta kuin asiatonta ja turhaa väittelyä!
Merkittävää onkin juuri se, että Jeesus ei ole oikeasti Joosefin sukua, koska Hän on Jumalan Poika, siinnyt Pyhästä Hengestä, syntynyt NEITSYT Mariasta, ja tämä onkin tärkeintä, että Jeesus on Jumala.
Jeesus ei kytkeydy ihmiseen kuin ainoastaan Marian kautta, Hän sai fyysisen elämän alun Marian kohdussa, ja äidin veri ei ole lapsen vereen millään tavalla yhteydessä.
Uskonkin, että Jumala luodessaan ihmisen, kaikkitietävänä ennakoi Jeesuksen syntymisen, ettei Hänen lihaksi tulemisensa saa olla yhtydessä Aadamin vereen missään tapauksessa, siksi Jumala luodessaan rakensi ihmisen niin, että äidin veri ei ole kosketuksessa Jeesus lapsen vereen.
Ihmeellinen on Jumala, muutenhan ei lunastusta olisi voitu koskaan tehdä, ja ihminen olisi jäänyt ja kuollut synteihinsä.Sulle näyttää olevan noikin Raamatunkohdat satua eikä Jumalan sanaa.
Viime aikoina onkin tapahtunut edistystä kun olet hylännyt monet raamatunkohdat satuna.
Sulle näyttää nyt olevan sekin satua että Raamatun mukaan Jeesus oli eläessään ihminen eikä Jumala.
Ja voisit kertoa miten se pyhä henki käytännössä nai Mariaa?
- kukaan,,,.
tutkinut tarkemmin noita sukuluetteloita. Yleensä en itse ole niihin erikoisesti huomiotani kiinnittänyt. Äsken vilkaisin niitä ja näyttäisi, että noissa kerrotaan kahdesta sukuhaarasta, eli Marian ja Joosefin sukuhaaroista.
Joosef on Jaakobin poika ja Maria Eelin tytär ja toisessa sukuluttelessa kerrotaan Joosefin suvusta ja toisessa Marian suvusta.- on näin,,,.
että Jeesuksen luultiin syntyneen Joosefista, vaikka uskovaiset sitä ei toki edes luulleet, sillä uskovaisille oli alunpitäen selvää, että Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, eikä miehestä, sillä se oli ilmoitettu Jumalan Tahdosta ja Hänen välittäjikseen valittujen välityksellä. Jeesus syntyi lupauksen mukaan Aabrahamin siemenestä, kuten me uskovaisetkin synnymme siitä LUPAUKSEN mukaan.
Maria ei tiennyt miehestä mitään siinä vaiheessa, kun hän oli raskaana ja jopa Joosef oli aikeissa hyljätä kihlattunsa, kun raskaus tuli ilmi ja ilman enkelin väliin tuloa, olisi sen tehnytkin.
Enkeli ilmoitti Marian olevan raskaana Pyhän Hengen vaikutuksesta ja käski Joosefin olla pelkäämättä ja hylkäämättä Mariaa. Joosef, uskovainen mies uskoi, että lapsi, joka oli Marian kohdussa, oli siinnyt Pyhästä Hengestä ja niin hän otti luokseen Marian, eikä koskenut tähän ennen, kuin Jeesus syntyi.
Nuo sukuluettelot ovat siinä mielessä mielenkiintoisia, että niissäkään ei taideta naisia mainita ja näyttäisi, että Jeesuksen sukuluetteloa laadittaessa on harpattu Marian yli, eli Eeli, Marian isä on kyllä totuudellisesti ilmoitettu, mutta siitä onkin harpattu Joosefiin ja saatu esim. Luukkaan tuomassa sukuluettelossa näyttämään niin, kuin Joosef olisi Eelin poika.
Matteuksen, tuomassa sukuluttelossa on asiaa lähestytty pelkästään Joosefin suvun kautta, eli kerrottu, että Joosef on Jaakobin poika.
Nämä sukuluettelo asiat eivät ole alaani, mutta noin minulle tässä ja nyt avautuu ymmärrykseen, mutta tuo Pyhästä Hengestä siintyminen on minulle tuttu asia ja siitä olen useinkin keskustellut ja se tapahtuma on täysin totta ja jokainen, joka on uudesti syntynyt Jumalan Hengestä uskoo tuon asian, ilman minkäänlaisia epäilyksiä. Jumala, Jumalasta siintynyt.
- selviö
On ymmärrettävä asia, että ateistit vastustavat Jumalan työtä, koska 'luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.'
'Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.' (1 Kor 2:14-16)
Jeesus ilmoitti, että hänen sanomaansa vastaan taistellaan, ja kertoi siitä opetuslapsilleen sekä heidän kauttaan meille jotka tänä päivänä olemme hänen seuraajiaan.
'Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!
Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta. Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan' (Luuk 12:49-52). kun Raamattu tuntee Jeesukselle useita sukuhaaroja; useita hengen mukaisia ja lihan mukaan sekä Marian että Joosefin sukujen mukaan:
Markuksen evankeliumi:
3:33 "Hän vastasi heille ja sanoi: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
3:34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
3:35 Sillä JOKA TEKEE JUMALAN TAHDON, se on minun VELJENI, SISARENI ja ÄITINI»."
Luukkaan evankeliumi:
8:21 "Mutta hän vastasi ja sanoi heille: »Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät»."
Jeesus itse tahtoi johtaa sukunsa Hengen mukaan, josta Sana todistaa yhdenmukaisesti jo Mooseksen kautta: »hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta», [5.Moos.33:2] mutta luopuneet seurakunnat ovat tämän hengellisen puolen kokonaan unohtaneet ja painottavat vain lihan mukaista Jeesuksen syntymää Mariasta.
Jeesus ja apostolit korostivat hengellistä syntymäänsä kaikessa etusijalla. Kysymykseen: Kuka sinä olet? Vastasi Jeesus: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille», [Joh.8:25] Ja apostoli Paavali analysoi Jeesuksen syntymän erikseen lihan ja erikseen hengen mukaan, [Room.1:3,4]Vai että ihmisellä voi olla useita eri sukuhaaroja ja vielä pyhä henkikin olisi nainut.
Tietänet että se ei ole teoriassa mahdollista.kun murhekin voi ihmisen panna paksuksi ja raskauttaa, ja silloin jopa uroskin poikii!
1.Samuelin kirja:
1:15 "Mutta Hanna vastasi ja sanoi: »Ei, herrani, minä olen murheen raskauttama vaimo; viiniä ja väkijuomaa en ole juonut, vaan minä vuodatin sydämeni Herran eteen»."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t216500- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492