Kuulostaa siltä, että Suomesta (Porista) aikanaan Nasan palvelukseen siirtynyt kovan luokan avaruusalalle vihkiytynyt kaveri Kimmo Nieminen (toivottavsti nimi meni oikeen) olisi Nasan suunnitelmissa lähdössä avaruuslennolle ja peräti lennon komentajana.
Hänhän toimii nykyisin mm kouluttajana Sukkulalentojen avaruuskävelylle valituille astronauteille.
Lennon ajankohta ei kai vielä ole tarkasti tiedossa.
Onko muilla samanlaista tietoa ?
Suomalainen avaruuslenneolle
8
480
Vastaukset
- edes jonossa
Ei pääse - ei ole media-arvoa.
- avaruuskärpänen
Ei taida tässä tapauksessa ehkä media-arvon vuoksi sinne olla lähdössä. Se liittyy hänen työhönsä.
Sellaiseen käsitykseen tulin minäkin lukiessani joitakin Nasan tulevia ohjelmia. - öööh?
avaruuskärpänen kirjoitti:
Ei taida tässä tapauksessa ehkä media-arvon vuoksi sinne olla lähdössä. Se liittyy hänen työhönsä.
Sellaiseen käsitykseen tulin minäkin lukiessani joitakin Nasan tulevia ohjelmia.Ares projektin lennonjohtotiimiin, eli ei ole lentämässä minnekään mutta tulee istumaan lennonjohdossa.
- jepjep.
http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset/NieminenNASAssa.shtml
hatunnosto vaan Kimmolle! - palstavierailija
...muiden avaruuslentäjien kouluttamiseen, mutta saammehan me elää toivossa.
Eiköhän se Suominautti tulis vähän turhan kalliiks kuitenkin, veis vaan loputkin "oikeisiin" tutkimuksiin suunnatuista varoista...
Vaik henkilökohtasesti olisin kyllä valmis maksamaan parit äyrit veroja lisääkin, jos saatas suomalainen avaruuteen. Tulevaisuuden ala kuitenkin, ei kannatttas jäädä muista jälkeen...- suominautti
varltaja kirjoitti:
Eiköhän se Suominautti tulis vähän turhan kalliiks kuitenkin, veis vaan loputkin "oikeisiin" tutkimuksiin suunnatuista varoista...
Vaik henkilökohtasesti olisin kyllä valmis maksamaan parit äyrit veroja lisääkin, jos saatas suomalainen avaruuteen. Tulevaisuuden ala kuitenkin, ei kannatttas jäädä muista jälkeen...En usko, että ne meiltä mitään rahaa olisivat vailla. Nasan tutkijahan hän on ja myös USA:n kansalainen. Toivotaan toivotaan.
suominautti kirjoitti:
En usko, että ne meiltä mitään rahaa olisivat vailla. Nasan tutkijahan hän on ja myös USA:n kansalainen. Toivotaan toivotaan.
juu totta tämän yhen kaverin kohdalla. Muuten yleisesti asiaa vaan pohdiskelin esim. ESA:n tuleviin miehitettyihin avaruuslento-ohjelmiin suomi ei tietääkseni ole halukas ottamaan osaa juuri liian suurien kustannusten takia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483