Suomalainen avaruuslenneolle

suominautti

Kuulostaa siltä, että Suomesta (Porista) aikanaan Nasan palvelukseen siirtynyt kovan luokan avaruusalalle vihkiytynyt kaveri Kimmo Nieminen (toivottavsti nimi meni oikeen) olisi Nasan suunnitelmissa lähdössä avaruuslennolle ja peräti lennon komentajana.
Hänhän toimii nykyisin mm kouluttajana Sukkulalentojen avaruuskävelylle valituille astronauteille.
Lennon ajankohta ei kai vielä ole tarkasti tiedossa.
Onko muilla samanlaista tietoa ?

8

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes jonossa

      Ei pääse - ei ole media-arvoa.

      • avaruuskärpänen

        Ei taida tässä tapauksessa ehkä media-arvon vuoksi sinne olla lähdössä. Se liittyy hänen työhönsä.
        Sellaiseen käsitykseen tulin minäkin lukiessani joitakin Nasan tulevia ohjelmia.


      • öööh?
        avaruuskärpänen kirjoitti:

        Ei taida tässä tapauksessa ehkä media-arvon vuoksi sinne olla lähdössä. Se liittyy hänen työhönsä.
        Sellaiseen käsitykseen tulin minäkin lukiessani joitakin Nasan tulevia ohjelmia.

        Ares projektin lennonjohtotiimiin, eli ei ole lentämässä minnekään mutta tulee istumaan lennonjohdossa.


    • jepjep.
    • palstavierailija

      ...muiden avaruuslentäjien kouluttamiseen, mutta saammehan me elää toivossa.

      • Eiköhän se Suominautti tulis vähän turhan kalliiks kuitenkin, veis vaan loputkin "oikeisiin" tutkimuksiin suunnatuista varoista...
        Vaik henkilökohtasesti olisin kyllä valmis maksamaan parit äyrit veroja lisääkin, jos saatas suomalainen avaruuteen. Tulevaisuuden ala kuitenkin, ei kannatttas jäädä muista jälkeen...


      • suominautti
        varltaja kirjoitti:

        Eiköhän se Suominautti tulis vähän turhan kalliiks kuitenkin, veis vaan loputkin "oikeisiin" tutkimuksiin suunnatuista varoista...
        Vaik henkilökohtasesti olisin kyllä valmis maksamaan parit äyrit veroja lisääkin, jos saatas suomalainen avaruuteen. Tulevaisuuden ala kuitenkin, ei kannatttas jäädä muista jälkeen...

        En usko, että ne meiltä mitään rahaa olisivat vailla. Nasan tutkijahan hän on ja myös USA:n kansalainen. Toivotaan toivotaan.


      • suominautti kirjoitti:

        En usko, että ne meiltä mitään rahaa olisivat vailla. Nasan tutkijahan hän on ja myös USA:n kansalainen. Toivotaan toivotaan.

        juu totta tämän yhen kaverin kohdalla. Muuten yleisesti asiaa vaan pohdiskelin esim. ESA:n tuleviin miehitettyihin avaruuslento-ohjelmiin suomi ei tietääkseni ole halukas ottamaan osaa juuri liian suurien kustannusten takia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe