Kuulostaa siltä, että Suomesta (Porista) aikanaan Nasan palvelukseen siirtynyt kovan luokan avaruusalalle vihkiytynyt kaveri Kimmo Nieminen (toivottavsti nimi meni oikeen) olisi Nasan suunnitelmissa lähdössä avaruuslennolle ja peräti lennon komentajana.
Hänhän toimii nykyisin mm kouluttajana Sukkulalentojen avaruuskävelylle valituille astronauteille.
Lennon ajankohta ei kai vielä ole tarkasti tiedossa.
Onko muilla samanlaista tietoa ?
Suomalainen avaruuslenneolle
8
480
Vastaukset
- edes jonossa
Ei pääse - ei ole media-arvoa.
- avaruuskärpänen
Ei taida tässä tapauksessa ehkä media-arvon vuoksi sinne olla lähdössä. Se liittyy hänen työhönsä.
Sellaiseen käsitykseen tulin minäkin lukiessani joitakin Nasan tulevia ohjelmia. - öööh?
avaruuskärpänen kirjoitti:
Ei taida tässä tapauksessa ehkä media-arvon vuoksi sinne olla lähdössä. Se liittyy hänen työhönsä.
Sellaiseen käsitykseen tulin minäkin lukiessani joitakin Nasan tulevia ohjelmia.Ares projektin lennonjohtotiimiin, eli ei ole lentämässä minnekään mutta tulee istumaan lennonjohdossa.
- jepjep.
http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset/NieminenNASAssa.shtml
hatunnosto vaan Kimmolle! - palstavierailija
...muiden avaruuslentäjien kouluttamiseen, mutta saammehan me elää toivossa.
Eiköhän se Suominautti tulis vähän turhan kalliiks kuitenkin, veis vaan loputkin "oikeisiin" tutkimuksiin suunnatuista varoista...
Vaik henkilökohtasesti olisin kyllä valmis maksamaan parit äyrit veroja lisääkin, jos saatas suomalainen avaruuteen. Tulevaisuuden ala kuitenkin, ei kannatttas jäädä muista jälkeen...- suominautti
varltaja kirjoitti:
Eiköhän se Suominautti tulis vähän turhan kalliiks kuitenkin, veis vaan loputkin "oikeisiin" tutkimuksiin suunnatuista varoista...
Vaik henkilökohtasesti olisin kyllä valmis maksamaan parit äyrit veroja lisääkin, jos saatas suomalainen avaruuteen. Tulevaisuuden ala kuitenkin, ei kannatttas jäädä muista jälkeen...En usko, että ne meiltä mitään rahaa olisivat vailla. Nasan tutkijahan hän on ja myös USA:n kansalainen. Toivotaan toivotaan.
suominautti kirjoitti:
En usko, että ne meiltä mitään rahaa olisivat vailla. Nasan tutkijahan hän on ja myös USA:n kansalainen. Toivotaan toivotaan.
juu totta tämän yhen kaverin kohdalla. Muuten yleisesti asiaa vaan pohdiskelin esim. ESA:n tuleviin miehitettyihin avaruuslento-ohjelmiin suomi ei tietääkseni ole halukas ottamaan osaa juuri liian suurien kustannusten takia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466