Suomalainen avaruuslenneolle

suominautti

Kuulostaa siltä, että Suomesta (Porista) aikanaan Nasan palvelukseen siirtynyt kovan luokan avaruusalalle vihkiytynyt kaveri Kimmo Nieminen (toivottavsti nimi meni oikeen) olisi Nasan suunnitelmissa lähdössä avaruuslennolle ja peräti lennon komentajana.
Hänhän toimii nykyisin mm kouluttajana Sukkulalentojen avaruuskävelylle valituille astronauteille.
Lennon ajankohta ei kai vielä ole tarkasti tiedossa.
Onko muilla samanlaista tietoa ?

8

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes jonossa

      Ei pääse - ei ole media-arvoa.

      • avaruuskärpänen

        Ei taida tässä tapauksessa ehkä media-arvon vuoksi sinne olla lähdössä. Se liittyy hänen työhönsä.
        Sellaiseen käsitykseen tulin minäkin lukiessani joitakin Nasan tulevia ohjelmia.


      • öööh?
        avaruuskärpänen kirjoitti:

        Ei taida tässä tapauksessa ehkä media-arvon vuoksi sinne olla lähdössä. Se liittyy hänen työhönsä.
        Sellaiseen käsitykseen tulin minäkin lukiessani joitakin Nasan tulevia ohjelmia.

        Ares projektin lennonjohtotiimiin, eli ei ole lentämässä minnekään mutta tulee istumaan lennonjohdossa.


    • jepjep.
    • palstavierailija

      ...muiden avaruuslentäjien kouluttamiseen, mutta saammehan me elää toivossa.

      • Eiköhän se Suominautti tulis vähän turhan kalliiks kuitenkin, veis vaan loputkin "oikeisiin" tutkimuksiin suunnatuista varoista...
        Vaik henkilökohtasesti olisin kyllä valmis maksamaan parit äyrit veroja lisääkin, jos saatas suomalainen avaruuteen. Tulevaisuuden ala kuitenkin, ei kannatttas jäädä muista jälkeen...


      • suominautti
        varltaja kirjoitti:

        Eiköhän se Suominautti tulis vähän turhan kalliiks kuitenkin, veis vaan loputkin "oikeisiin" tutkimuksiin suunnatuista varoista...
        Vaik henkilökohtasesti olisin kyllä valmis maksamaan parit äyrit veroja lisääkin, jos saatas suomalainen avaruuteen. Tulevaisuuden ala kuitenkin, ei kannatttas jäädä muista jälkeen...

        En usko, että ne meiltä mitään rahaa olisivat vailla. Nasan tutkijahan hän on ja myös USA:n kansalainen. Toivotaan toivotaan.


      • suominautti kirjoitti:

        En usko, että ne meiltä mitään rahaa olisivat vailla. Nasan tutkijahan hän on ja myös USA:n kansalainen. Toivotaan toivotaan.

        juu totta tämän yhen kaverin kohdalla. Muuten yleisesti asiaa vaan pohdiskelin esim. ESA:n tuleviin miehitettyihin avaruuslento-ohjelmiin suomi ei tietääkseni ole halukas ottamaan osaa juuri liian suurien kustannusten takia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe