Mikä on tällä hetkellä markkinoiden paras kemian oppikirjasarja? Perustele vastauksesi.
Lukion kemian oppikirjat
5
2896
Vastaukset
- Alkomaholikemisti
Tästä on ollut aiemminkin keskustelua, että kannattaa hakua koittaa... Mooli on parhaaksi todettu ja voin itsekkin sitä suositella. Vanhan opetussuunnitelman mukainen Mooli-kirjasarjakin on pirun hyvä. On kokemusta Kemisti-kirjasarjasta ja se on kyllä melkoisen paska. WSOY:n kirjat tuntuvat usein olevan varsin kehnoja.
- MAOL
Itse omassa lukiossani käytetään enimmäkseen WSOY:n
kirjoja. Itse olen sitä mieltä WSOY:n kirjat ovat yleistasoltaan parempia kuin muut. Luonnontieteiden
osalta lukiossani käytetään fysiikassa Physicaa,kemiassa Kemistiä ja matematiikassa Pitkää matematiikkaa sekä Pyramidia(Tammi). Lukion ko. aineiden opettajat vaihtoivat kirjasarjoja juuri 2006-07 lukuvuodelle: esim. Fotoni(Otava)--> Physica
Lukion Calculus(Otava)--> Pitkä matematiikka sekä
Kemia(Tammi)--> Kemisti, tosin aikuisopetuksessa käytettiin Moolia. Syiksi opettajat ovat sanoneet muiden kirjasarjojen omituisen rakenteen ja harjoitustehtävien kuivuuden.
Itse kun olen katsonut esimerkiksi Tammen kustantamaa Fysiikka-sarjaa, niin tuntuu kyllä kirja aivan pilipalilta verrattuna Physicaan.
Ainiin, sitä vielä että viime syksyn s07-kemian ylppäreiden kokeiden keskiarvo oli lukiossamme
suhteellisen korkea: puolet kirjoittajista sai eximian ja yksi laudaturin, ja käytössä oli kaikki
kurssit Kemisti-sarja.
- HJH.
Kaikki markkinoilla olevat kirjasarjat ovat mielestäni ihan hyviä. Moolissa on ylivoimaisesti eniten extramateriaalia, mutta kirja saatetaan kokea liian haastavaksi. Kemistissä ja Reaktiossa on perusasiat kohdillaan, ja ne ovat selkeitä, mutta yksinkertaistetumpia kuin Mooli. Kide ja varsinkin Neon ovat hieman visuaalisessa mielessä vanhanaikaisia, mutta asiansa ajavia nekin.
Laboratoriotöissä on joka kirjasarjassa huomautettavaa.
Vaikea valita mikä on paras. Riippuu siitäkin tuleeko kirja millaiselle luokalle / koululle. - dsdfgsd
Ei voi olla surkeampaa kirjaa, kuin Mooli. Asiat kerrotaan liian tiheään ja epäselvästi. Kide olisi ollu paljon selvempi ja kiinnostavampi, koska siinä ei ainakaan hypelty miten sattuu asioissa.
Se joka kemiaa osaa, pärjää kyllä ihan MOOLI:lla, mutta jos perusasiat on hakusessa niin ihan hyödytön kirjasarja.- Äläostamoolia
On kyllä tämä mooli erittäin huono. Joutuu jokaiseen tehtävään katsoa netistä vastauksen kun kirjassa ei kerrota kysymyksiin liittyvistä asioista mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1673559Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi332704Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.12696Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem562651Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k162468Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️232328Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien871986Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill91938Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1641891Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31693