APUA! Kuivakakkujen säilytys ja säilyvyys...

Leipuri Hiiva

Voisiko joku kertoa miten kuivakakkuja pitäisi paiston jälkeen oikeaoppisesti säilyttää silloin kun niitä ei halua pakastaa???
Joissakin ohjeissahan (esim. maustekakku) sanotaan, että kakun maku on parhaimmillaan vasta muutaman päivän päästä, joten voiko kakun surutta paistaa vaikka jo viikkoa ennen tarjoamista ja pitää sitä huoneenlämmössä kuvun alla??? Vai ehkä kelmulla vuorattuna jääkaapissa?
Entäs ne kakut, joiden ohjeissa ei ole mitään mainintaa "maustumisesta" tai "mehevöitymisestä"?
Entä kuinka kauan noin yleisesti ottaen säilytätte itse tehtyjä leipomuksia? Meinaan kun itsellä aina juhlista jää kaikenlaista yli niin aika herkästi ne tulee viskattua roskiin pilaantumisen pelossa: Melkein kaikessa kuitenkin on rasvaa ja munia, jopa maitoa tai kermaakin... Vai voisiko "tähteet" kenties vielä pakastaa???

5

30252

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti

ainakin piimäkakkuja, tekeekö niitä kukaan enää nykyaikana, kun piimääkään ei enää juoda vai paljonko sitä myydään per hlö

mene Sinäkin nukkumaan

• Anonyymi

Anteeksi mitä???
        Minä teen joka joulu toiveesta lapselleni ja lapsenlapselle piimä kakun tänäkin jouluna tuli toiveesta kun kysyin 5 eri vaihtoehtoa. nyt on vuosi 2023

• jos heität

jotain roskiin... vie mieluummin asunnottomien yömajaan...

• Leivinjauhe

Kyllä nämä kakut säilyvät jääkaapissa, muoviin käärittynä parhaiten. Lämpimässä niihin iskee ensimmäiseksi home. Maidot, kermat yms. eivät enää valmiissa tuotteessa pilaannu yhtä herkästi kuin esim. purkeissa sellaisenaan. Minä olen säilyttänyt näitä kakkuja yli kaksi viikkoa jääkaapissa eikä pilaantumisen merkkejä, pientä kuivumista lukuunottamatta ole ollut. Kosteat kuivakakut, kuten piimä- tai hedelmäkakut pilaantuvat homehtumalla ja sen huomaa ihan varmasti.

• mikä nyt

on oikein ja mikä väärin....
        Minä teen näin ja olen sen todennut hyväksi...Teen joukuksi esim. taalelikakun ja hedelmäkakun noin 2-3 viikkoa ennen että maku olis hyvä, ja säilytän sen kylmässä kakkukupu päällä ja muovipussissa, ja hyvää on liiankin hyvää. Ei ole kuivunut eikä pahennut ja jos kakkua jää laitan valmiiksi paloihin ja pakastan.
        Älä ihmeessä heitä roskiin..!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      34
      2755
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2591
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2564
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2094
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      40
      1961
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      313
      1742
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1526
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1123
    Aihe