Voisiko joku kertoa miten kuivakakkuja pitäisi paiston jälkeen oikeaoppisesti säilyttää silloin kun niitä ei halua pakastaa???
Joissakin ohjeissahan (esim. maustekakku) sanotaan, että kakun maku on parhaimmillaan vasta muutaman päivän päästä, joten voiko kakun surutta paistaa vaikka jo viikkoa ennen tarjoamista ja pitää sitä huoneenlämmössä kuvun alla??? Vai ehkä kelmulla vuorattuna jääkaapissa?
Entäs ne kakut, joiden ohjeissa ei ole mitään mainintaa "maustumisesta" tai "mehevöitymisestä"?
Entä kuinka kauan noin yleisesti ottaen säilytätte itse tehtyjä leipomuksia? Meinaan kun itsellä aina juhlista jää kaikenlaista yli niin aika herkästi ne tulee viskattua roskiin pilaantumisen pelossa: Melkein kaikessa kuitenkin on rasvaa ja munia, jopa maitoa tai kermaakin... Vai voisiko "tähteet" kenties vielä pakastaa???
APUA! Kuivakakkujen säilytys ja säilyvyys...
5
32753
Vastaukset 5
- varmasti
ainakin piimäkakkuja, tekeekö niitä kukaan enää nykyaikana, kun piimääkään ei enää juoda vai paljonko sitä myydään per hlö
mene Sinäkin nukkumaan- Anonyymi
Anteeksi mitä???
Minä teen joka joulu toiveesta lapselleni ja lapsenlapselle piimä kakun tänäkin jouluna tuli toiveesta kun kysyin 5 eri vaihtoehtoa. nyt on vuosi 2023
- jos heität
jotain roskiin... vie mieluummin asunnottomien yömajaan...
- Leivinjauhe
Kyllä nämä kakut säilyvät jääkaapissa, muoviin käärittynä parhaiten. Lämpimässä niihin iskee ensimmäiseksi home. Maidot, kermat yms. eivät enää valmiissa tuotteessa pilaannu yhtä herkästi kuin esim. purkeissa sellaisenaan. Minä olen säilyttänyt näitä kakkuja yli kaksi viikkoa jääkaapissa eikä pilaantumisen merkkejä, pientä kuivumista lukuunottamatta ole ollut. Kosteat kuivakakut, kuten piimä- tai hedelmäkakut pilaantuvat homehtumalla ja sen huomaa ihan varmasti.
- mikä nyt
on oikein ja mikä väärin....
Minä teen näin ja olen sen todennut hyväksi...Teen joukuksi esim. taalelikakun ja hedelmäkakun noin 2-3 viikkoa ennen että maku olis hyvä, ja säilytän sen kylmässä kakkukupu päällä ja muovipussissa, ja hyvää on liiankin hyvää. Ei ole kuivunut eikä pahennut ja jos kakkua jää laitan valmiiksi paloihin ja pakastan.
Älä ihmeessä heitä roskiin..!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 65958
- 69722
- 133646
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37625Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️35619- 69606
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve43561- 43560
Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m112515Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19500Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k172484Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18461Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto62386- 52383
- 42368
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)29364- 17362
Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline96343YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene22338Kuhmolaiset valittaa kaikesta
Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene9338