APUA! Kuivakakkujen säilytys ja säilyvyys...

Leipuri Hiiva

Voisiko joku kertoa miten kuivakakkuja pitäisi paiston jälkeen oikeaoppisesti säilyttää silloin kun niitä ei halua pakastaa???
Joissakin ohjeissahan (esim. maustekakku) sanotaan, että kakun maku on parhaimmillaan vasta muutaman päivän päästä, joten voiko kakun surutta paistaa vaikka jo viikkoa ennen tarjoamista ja pitää sitä huoneenlämmössä kuvun alla??? Vai ehkä kelmulla vuorattuna jääkaapissa?
Entäs ne kakut, joiden ohjeissa ei ole mitään mainintaa "maustumisesta" tai "mehevöitymisestä"?
Entä kuinka kauan noin yleisesti ottaen säilytätte itse tehtyjä leipomuksia? Meinaan kun itsellä aina juhlista jää kaikenlaista yli niin aika herkästi ne tulee viskattua roskiin pilaantumisen pelossa: Melkein kaikessa kuitenkin on rasvaa ja munia, jopa maitoa tai kermaakin... Vai voisiko "tähteet" kenties vielä pakastaa???

5

29310

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti

ainakin piimäkakkuja, tekeekö niitä kukaan enää nykyaikana, kun piimääkään ei enää juoda vai paljonko sitä myydään per hlö

mene Sinäkin nukkumaan

• Anonyymi

Anteeksi mitä???
        Minä teen joka joulu toiveesta lapselleni ja lapsenlapselle piimä kakun tänäkin jouluna tuli toiveesta kun kysyin 5 eri vaihtoehtoa. nyt on vuosi 2023

• jos heität

jotain roskiin... vie mieluummin asunnottomien yömajaan...

• Leivinjauhe

Kyllä nämä kakut säilyvät jääkaapissa, muoviin käärittynä parhaiten. Lämpimässä niihin iskee ensimmäiseksi home. Maidot, kermat yms. eivät enää valmiissa tuotteessa pilaannu yhtä herkästi kuin esim. purkeissa sellaisenaan. Minä olen säilyttänyt näitä kakkuja yli kaksi viikkoa jääkaapissa eikä pilaantumisen merkkejä, pientä kuivumista lukuunottamatta ole ollut. Kosteat kuivakakut, kuten piimä- tai hedelmäkakut pilaantuvat homehtumalla ja sen huomaa ihan varmasti.

• mikä nyt

on oikein ja mikä väärin....
        Minä teen näin ja olen sen todennut hyväksi...Teen joukuksi esim. taalelikakun ja hedelmäkakun noin 2-3 viikkoa ennen että maku olis hyvä, ja säilytän sen kylmässä kakkukupu päällä ja muovipussissa, ja hyvää on liiankin hyvää. Ei ole kuivunut eikä pahennut ja jos kakkua jää laitan valmiiksi paloihin ja pakastan.
        Älä ihmeessä heitä roskiin..!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe