Olisiko kenelläkään antaa gluteenittomien joulutorttujen taikinaohjetta?
-Kiitos!
Gluteeniton joulutorttu
6
6676
Vastaukset
- taikinaa
löytyy valmiina kaupastakin.
- kerrokerro2
Mistä kaupasta? Ei ainakaan meidän -marketin valikoimiin kuulunut :(
- maikkiiin
Etsi rahkavoitaikinan ohje ja tee sillä gluteenittomistajauhoista. Itse olen niin jo 7 vuoden ajan tehnyt.
- Larry the Chef
Miten taikina onnistuu Glut.Jauhoista?
En epäile, mutta olen nähnyt niin monta oikeasti kaameaa glut versiota.
- Dorota0564
Moi Leipur1 Tässä sinulle pyytämäsi ohje gluteenittomien joulutorttujen tekon.
Rahkavoitaikina:
125 g rahkaa, 125 g margariinia, 2 1/2 dl Semper gluteenitonta tai Hienoa luontaisesti gluteenitonta jauhoseosta, 1 tl leivinjauhetta.
Täyteeksi:luumusosetta
Voiteluun: kananmuna
Sekoita rahka pehmeän margariinin joukkoon. Lisää jauhoseos, johon on sekoitettu leivinjauhe. Sekoita taikina tasaiseksi. Anna taikinan kovettua viileässä, kauli jauhotettulla pöydällä. Tee luumusosetäytteisiä tähtitorttuja tai puolikuun muotoisia torttuja. Voittele tortut kananmunalla.
Paita 200 asteen lämmitettyssä uunissa noin 10-15 min.
Käy Semper´in tai Keliakialiiton sivuilla-sieltä löydät erilläiset jouluiset ohjeet:-.
Toivon sinulle leipomisen iloa ja hyvä Joulun odotusta!- jauhoja pelkäävä
Kiitos tästä ohjeesta, mäkin koitan. Sen kumminkin haluan sanoa, että noi Semperin jauhot on todella pullollaan kaikkia lisäaineita. En uskalla syödä niitä kuin pari kertaa vuodessa. Varmaan säilyy ruumis 1000 vuotta kuoleman jälkeen jos söis useammin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740