Tehotuotannossa tuotettu liha ilman geenirehuja tuottaa nautaeläimiin kosolti HDL-kolesterolia eli sitä huonoa kolesterolia moninkertaisesti verrattuna luomulihaan. Highland cattle eli ylämaan karja luomuruokinalla ja päästään n. puoleen siitä mitä esim. kaloissa on HDL-kolesterolia. Ero on siis erittäin merkittävä, sillä kala on kuitenkin hyvin terveelliseksi luokiteltu kolesterolia alentava elintarvike.
Highland karjan liha on hienosyistä ja luomuruokinnassa siihen tulee hieno maku, hienompi kuin monien riistaeläinten esim jäniksen tai hirvenlihassa oleva maku.
Kannatta maksaa vähän näin hienosta makuelämyksestä.
Luomuliha vs tehotuotettu liha
3
1118
Vastaukset
- HDL tärkeä
Kiitos, että mainitsit HDL-kolesterolin tuotantosuunnittain. Tosin muutenkin olen luomun ystävä.
- äölkjh
Kaloissa ja luomulla tuotetussa lihassa on erittäin alhaisia määriä LDL kolesterolia. Highland karja saattaa olla niin lähellä lehmien villiä muotoa että voisi kuvitella sen olevan terveellisempää kuin muiden nautarotujen. Higlandit muistuttavat pitkine sarvineen ja karvoineen melkein jakkia tai biisoneita ja muita luonnossa eläviä karja-eläimiä.
- futuresenergy
et ole koskaan nähnyt jakkia tai biisonia( tai sitten Highland-karjaa), koska nämä eivät todellakaan muistuta toisiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841