Ja se minulle myytiin eilen. Huomasin vasta kotona parasta ennen päiväystä katsottuani, että se on toukokuussa 2007 ja sitten tarkistin toisenkin paketin ja saman juttu.
Ihan tavallisesta ruokalaarista nämä löytyi ja olivat siellä tarjouksessa. Ja kolmas elintarvike, jonka ostin oli maksamakkaraa ja sen parasta ennen päiväys oli 17.11.07.
Jotain järkeä pitäisi takoa kaupan omistajan tai/ja myyjien päähän.
ostin puoli vuotta vanhaa ruokaa
15
1925
Vastaukset
- on kyllä
kaikin puolin heikkoa. Mikähän se puoli vuotta vanha "ruoka" ja "paketti" mahtoi olla, kun et saa millään kerrotuksi? Maksamakkaran sen sijaan kyllä saat kerrotuksi.
Ja mikä on "ihan tavallinen ruokalaari"??? Ei sano meille mitään.
Päivämäärät pakkauksissa muuten ovat sitä varten, että niitä voi katsoa jo kaupassa - ei vasta kotona...- tiedoksi
Jutun pointti on se, että asiakkaalle myytiin yli puoli vuotta sitten vanhentunutta ruokaa. Eikös tässä vaiheessa jotain ole jo vialla jos kaupassa on myytävänä noin vanhaa ruokaa?
Toivottavasti kaupan omistajakin kokeilisi syödä myymäänsä lihaa ja maksamakkaraa, niin pysähtyisi hänenkin järjenjuoksu kokonaan. - mielipidettä
tiedoksi kirjoitti:
Jutun pointti on se, että asiakkaalle myytiin yli puoli vuotta sitten vanhentunutta ruokaa. Eikös tässä vaiheessa jotain ole jo vialla jos kaupassa on myytävänä noin vanhaa ruokaa?
Toivottavasti kaupan omistajakin kokeilisi syödä myymäänsä lihaa ja maksamakkaraa, niin pysähtyisi hänenkin järjenjuoksu kokonaan.käymässäsi kaupassa on varmasti kauppias laittanut myyjien työtunnit minimiin, eikä heillä ole aikaa käydä hyllyjä säännöllisesti läpi ja etsiä vanhentuneita ruokia. kuivahyllyt vielä ymmärränkin tuon vuoksi, mutta onhan se todella ilkeää että tuoretavara eli se maksamakkara on noin vanhaa. mahdollista on myös että se kyseinen paketti on jäänyt silmänvarjoon, eli jäänyt huomaamatta päiväyksiä tutkiessa.
joka tapauksessa eihän se täällä auta asiasta valittaa, eniten on hyötyä kun marssit kauppaan niiden tuotteiden kanssa. saat hyvityksen ja ehkäpä selityksiäkin miten tälläisiä on voinut löytyä. ehkä olisi hyvä jos asia kantautuisi myös sinne kauppiasportaalle, että työtunnit suunniteltaisiin niin että päiväyksiä ehtii tutkimaan.
ja mitä tästä opimme? päiväyksiä todellakin kannattaa katsoa jo kaupassa. itse katson lähes aina, viimeistään sitten kotona että tietää kauanko on aikaa syödä ko. tuotetta. myöskin jos kaupassa silmään osuu vanha tuote niin tiedotan siitä henkilökunnalle ettei kävisi niin että joku sen vahingossa ostaa. - nyt silti
tiedoksi kirjoitti:
Toivottavasti kaupan omistajakin kokeilisi syödä myymäänsä lihaa ja maksamakkaraa, niin pysähtyisi hänenkin järjenjuoksu kokonaan.ollut mielenkiintoista tietää, MIKÄ tuote tuo puoli vuotta vanha oli ja MISSÄ KUNNOSSA se oli. Auttaisi vähän tilanteen analysointia. Mutta kun et suostu sitä VIELÄKÄÄN kertomaan, herää epäilys, että stoorissasi on jotakin hämäräperäistä, jota et uskalla paljastaa ilman että valituksesi menee myttyyn.
- ukko*
nyt silti kirjoitti:
ollut mielenkiintoista tietää, MIKÄ tuote tuo puoli vuotta vanha oli ja MISSÄ KUNNOSSA se oli. Auttaisi vähän tilanteen analysointia. Mutta kun et suostu sitä VIELÄKÄÄN kertomaan, herää epäilys, että stoorissasi on jotakin hämäräperäistä, jota et uskalla paljastaa ilman että valituksesi menee myttyyn.
Minulla unohtui kerran kermaviili jääkaapin perukoille yli vuodeksi. Uteliaisuuttani sen avasin ja maistoin: ei mitään vikaa, oli kuin juuri kaupasta tuotu. Siksipä nykyisin ostan aina alennuksella viimeistä myyntipäivää lähenteleviä tuotteita ja elän terveellisemmin kuin muut.
- takaisin
mielipidettä kirjoitti:
käymässäsi kaupassa on varmasti kauppias laittanut myyjien työtunnit minimiin, eikä heillä ole aikaa käydä hyllyjä säännöllisesti läpi ja etsiä vanhentuneita ruokia. kuivahyllyt vielä ymmärränkin tuon vuoksi, mutta onhan se todella ilkeää että tuoretavara eli se maksamakkara on noin vanhaa. mahdollista on myös että se kyseinen paketti on jäänyt silmänvarjoon, eli jäänyt huomaamatta päiväyksiä tutkiessa.
joka tapauksessa eihän se täällä auta asiasta valittaa, eniten on hyötyä kun marssit kauppaan niiden tuotteiden kanssa. saat hyvityksen ja ehkäpä selityksiäkin miten tälläisiä on voinut löytyä. ehkä olisi hyvä jos asia kantautuisi myös sinne kauppiasportaalle, että työtunnit suunniteltaisiin niin että päiväyksiä ehtii tutkimaan.
ja mitä tästä opimme? päiväyksiä todellakin kannattaa katsoa jo kaupassa. itse katson lähes aina, viimeistään sitten kotona että tietää kauanko on aikaa syödä ko. tuotetta. myöskin jos kaupassa silmään osuu vanha tuote niin tiedotan siitä henkilökunnalle ettei kävisi niin että joku sen vahingossa ostaa.Vein ruoat kauppaan ja sain niistä hyvityksenä sen mitä ne maksoivat. Kunnon selitystä en kyllä saanut ja itse omistajakaan ei ollut paikalla. Oli muuten eri myyjäkin tällä kertaa. Jatkossa kyllä alan tarkistamaan parasta ennen päivät ennen ostoa.
- edelleen tiedoksi
nyt silti kirjoitti:
ollut mielenkiintoista tietää, MIKÄ tuote tuo puoli vuotta vanha oli ja MISSÄ KUNNOSSA se oli. Auttaisi vähän tilanteen analysointia. Mutta kun et suostu sitä VIELÄKÄÄN kertomaan, herää epäilys, että stoorissasi on jotakin hämäräperäistä, jota et uskalla paljastaa ilman että valituksesi menee myttyyn.
Kuten jo aiemmassa jutussa totesin:
"Toivottavasti kaupan omistajakin kokeilisi syödä myymäänsä lihaa ja maksamakkaraa, niin pysähtyisi hänenkin järjenjuoksu kokonaan."
Tilanne ei tarvite enää analysointiasi, koska ruoista on jo saatu hyvitys ja huono selitys. - voi ehkä
edelleen tiedoksi kirjoitti:
Kuten jo aiemmassa jutussa totesin:
"Toivottavasti kaupan omistajakin kokeilisi syödä myymäänsä lihaa ja maksamakkaraa, niin pysähtyisi hänenkin järjenjuoksu kokonaan."
Tilanne ei tarvite enää analysointiasi, koska ruoista on jo saatu hyvitys ja huono selitys.järkeillä, että tuo alussa mainitsematon tuote olikin jonkinlaista lihaa, mutta tietysti sen on täytynyt olla hyvin säilyvässä muodossa, koska olisi muuten puolen vuoden ajassa lähtenyt itse kalppimaan pakoon.
Eli ilmeisesti lihaa säilykepurkissa tai pakasteena. Oli luultavasti ihan syömäkelpoista puoli vuotta yliaikaisenakin (toki olen minäkin sitä mieltä, että aikarajoja pitää ehdottomasti noudattaa).
Siksihän sinä et kehtaa antaa tarkempaa tietoa tuotteesta, koska se pilaisi "hyvän juttusi". - Nimetön
voi ehkä kirjoitti:
järkeillä, että tuo alussa mainitsematon tuote olikin jonkinlaista lihaa, mutta tietysti sen on täytynyt olla hyvin säilyvässä muodossa, koska olisi muuten puolen vuoden ajassa lähtenyt itse kalppimaan pakoon.
Eli ilmeisesti lihaa säilykepurkissa tai pakasteena. Oli luultavasti ihan syömäkelpoista puoli vuotta yliaikaisenakin (toki olen minäkin sitä mieltä, että aikarajoja pitää ehdottomasti noudattaa).
Siksihän sinä et kehtaa antaa tarkempaa tietoa tuotteesta, koska se pilaisi "hyvän juttusi".Kanankoipia olivat pakasteesta, mutta sitä ei tiedä miten kylmäketju on säilynyt tuon ajan.
Tarkastaja saa käydä kaupassa, mutta heillä on jo alkanut joululoma.
Tuossa yksi säilyvyyttä käsittelevä lainaus:
"Kuinka kauan kala säilyy pakasteessa? Itselläni on kuhaa pakastettuna. Entä broileri? Jos
nämä tuotteet ovat pidempään pakasteessa, menevätkö ne syömäkelvottomiksi?
Vastaus:
Kala säilyy pakastimessa 1-2 kuukautta, broileri 3-6 kuukautta."
Lähde:
http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/kysymyspalsta/ruoan_sailytys/fi_FI/ruoan_sailytys/
Eli vaikka kauppa olisi noudattanutkin säilytysohjeita, on broileri siltikin liian vanhaa.
Tässä paremman tekemisen puutteessa tuli enemmänkin tutkittua näitä parasta ennen tai
viimeinen käyttöpäivä juttuja ja ostamissani tuotteissa nimenomaan käytetään viimeinen käyttöpäivä merkintää, jonka jälkeen niitä ei saa myydä.
Lähdin liian hätäisesti kirjoittamaan juttua alunperin, koska mm. kirjoitin tuotteissa lukevan parasta ennen, vaikka niissä luki viimeinen käyttöpäivä. - sentään...
ukko* kirjoitti:
Minulla unohtui kerran kermaviili jääkaapin perukoille yli vuodeksi. Uteliaisuuttani sen avasin ja maistoin: ei mitään vikaa, oli kuin juuri kaupasta tuotu. Siksipä nykyisin ostan aina alennuksella viimeistä myyntipäivää lähenteleviä tuotteita ja elän terveellisemmin kuin muut.
mun löytämäni ennätys:löysin pari viikkoa sitten työmaan jääkaapista litran jogurttipurkin jossa parasta ennen pvm:30.06.2006.Nyt eletään pari päivää vuotta 2007 ja sit alkaa vuosi 2008.Miten näin naisvaltaisesta duunipaikasta voi löytyä tämmöstä???Mikrokin on kuin tippukiviluola ja jääkaappiin ei uskalla laittaa mitään salmonellavaaran vuoksi.Onks hei nykynaisissa joku vika???Oikeesti hei haloo???Tuskin kotonakaan kamat homehtuu jääkaapissa? Vai homehtuuko sittenkin.Poikaystäväehdokkaat huom!Tarkkailkaa mimmejen jääkaapeja!
- Nimetön
Onko tuokin tyyppi näitä provosoijia kun heti haukkuu. Mielestäni tuo tyyppi on näitä ärsyttäjiä.
Jos ei pelkkä vanhentunut maksamakkara riitä erittäin perustelluksi syyksi, niin mikä?
Haluaisin ottaa tämänkin provosoija järjenjuoksun käsittelyyn - vittuilijan esimerkki
Ha ha ha!!!
Kiva lukea vanhoja viestejä, joissa tyhmä yrittää päteä!
- teemu95
voi sitä vanhaakin ruokaa syödä, mutta ei nuin vanhaa, paripäivää vanhaa niin voi jotenkin syödä.
- purkissa
olevat ruuat ovat paljon vanhempia esim:hernekeitto tai nauta-sika säilykeliha ja hyviä ovat.
- purkissa
purkissa kirjoitti:
olevat ruuat ovat paljon vanhempia esim:hernekeitto tai nauta-sika säilykeliha ja hyviä ovat.
Ne ovat vanhoja, mutta säilyvät kun ne on valmistettu hyvin ja pakattu kunnon purkkeihin ja säilöntäaineita on heitetty mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538483- 664714
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404373Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233962Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353503Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423490Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383378- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422891- 492654