itsetehdyt vellit ja puurot

Sannin äiti

haluaisin tehdä tyttärelleni itse vellit ja puurot. Löysin marketista jauho-osastolta FARINA täysjyvä-maissijauhoa ja täysjyväriisijauhoa ja kyselisin nyt teiltä että voiko niistä tehdä 4kk vauvalle vellejä ja puuroja? pakettien kyljessä on velli-ja puuro-ohjeet. onko kokemuksia?
Mulla on myös Maizena maissitärkkelys-paketti jossa on myös maissivellin ja -puuron ohje. Voiko siitä tehdä? (Maizena vaalea ja tumma suruste on erikseen). Kiitti vastauksista!!!
Ja jos jollain on hyviä ideoita perunan muusaamiseen niin vinkkejä otetaan vastaan! Esim hyvä peruna-porkkanavellin ohje ois kiva!

7

3696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdään näin

      Meillä on tuota Farinan riisijauhoa ja Risentan maissijauhoa kaapissa. Molemmista teen vellin näin:
      2dl vettä, 1 korvikemitta (10ml) jauhoa, (maissia kukkurallinen)keitetään muutama minuutti ja annetaan hautua sammutetulla levyllä ja lisätään 5 mittaa korvikejauhetta. Kaadetaan pulloon jäähtymään ja 30 min kuluttua on syöntilämpöistä.
      Puuroja olen tehnyt esim nalle-hiutaleista. Voi tehdä samalla itselle jos maitopuuron tekee itsellekin maitojauheesta, ja suolan lisää vasta omalle lautaselle.

      • ...vielä

        Siis teen aamupuuron molemmille samalla kertaa niin, että veteen keitety puurosta ipanalle annos sivuun ja siihen korvikejauhetta sekaan. Ja omalle lautaselle lisään suolan, voinokareen ja normaali maitojauheen. Jotenkin jäi tuosta ed viestistä kuva että söisin korvikejauhetta itsekin....:)


    • Lumilla

      Olen tehnyt monella tapaa. Ensin tein haarukalla ja puristin tissistä maidon sekaan. työlästä..
      Sitten sauvasekoittimella -hyvä! Joskus tekee liisteriä, eli paljon maitoa ja vettä sekaan.
      Sitten yksi hyvä keino on saada tosi hienosta on pistää se siivilän läpi :)

    • eisattumia

      Pienele kannattaa vetää puurohiutaleet muuten esim sauvasekoittimella kuivina jo hienoksi, niin tulee puuroa joka ei tunnu kokkareiselta vauvan suuhun.

      • kokeillut neuvoasi?

        Minä tyhmä kokeilin, ja perheemme on koko illan tuntenut puurohiutaleiden maun kielellään, huolimatta siitä missä huoneessa sijaitsevat!

        Pöllähdyksellä ei ollut mitään rajaa, eikä pöly ole vielä laskeutunut.


      • ketjun kakkonen
        kokeillut neuvoasi? kirjoitti:

        Minä tyhmä kokeilin, ja perheemme on koko illan tuntenut puurohiutaleiden maun kielellään, huolimatta siitä missä huoneessa sijaitsevat!

        Pöllähdyksellä ei ollut mitään rajaa, eikä pöly ole vielä laskeutunut.

        :)
        Korkea kapea purkki ja pari desiä hiutaleita pohjalle, vähän joutuu pitämään kättä edessä, mutta kyllä meillä on pölyt pysyneet hallinnassa.

        Vinkkinä vielä, että meidän ipana on ihan hulluna maissiryynipuuroon (ainakin Risenta). Tehdään kuten mannapuuro.


      • äiti 3:lle
        kokeillut neuvoasi? kirjoitti:

        Minä tyhmä kokeilin, ja perheemme on koko illan tuntenut puurohiutaleiden maun kielellään, huolimatta siitä missä huoneessa sijaitsevat!

        Pöllähdyksellä ei ollut mitään rajaa, eikä pöly ole vielä laskeutunut.

        - ainakin joihinkin - suljettavan silppuriosan, jossa pystyy ilman sotkua hienontamaan hiutaleet, pähkinät, korppujauhon jne...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe