miten alkuun?

kerralla oikein

Haluan aloittaa joogan pääkaupunkiseudulla (ei, kyse ei ole uudenvuodenlupauksesta). Miten pääsen mukavasti alkuun? Joogakoulut nyhtävät aikamoisia hintoja muutaman kerran kursseista. Onko tämä alan tapa vai löytyykö joogassa yhdistyspohjalta toimivia "urheiluseuroja" kuten esim. karatessa? Miten te olette aloittaneet?

5

1302

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää Uutta Vuotta

      Kyllä ainakin pohjoisessa on sellaisia seuroja. En tiedä Helsingistä. Voit etsiä jonkun lyhyen viikonloppukurssin. Niitäkin järjestetään ainakin Helsingin ulkopuolella, pohjoisemmilla leveysasteilla.

      Olen harjoittanut joogaa koko ikäni ja täytyy sanoa, että on hyvä tavata jotain opettajaa silloin tälloin, ettei vaan tee väärin jotain. Al;oitin ihan kirjasta ja kylla se oikein meni, kun oli tarkat ohjeet. Itse pidän aurinkotervehdyksestä. Se antaa potkua selälle, joka muuten jäykistyy istuessa. Minusta se ja verryttelyt ovat loistava alku päivälle.

      • Hatha81

        Hei!
        Joogaaminen ei ole kovin halpaa! Miten sitten määritetään halpa? Itse olen joogannut viisi vuotta. Osallistunut intenssiivi ja viikonloppukursseille ja käynyt talven joogatunneilla ja kesäisinkin vähän. Ostanut kirjoja, kuten John Scottin astangayoga ja Petri Räisäsen astangayoga kirja.


    • MehiläinenMaija

      Erilaiset opistot tarjoavat halvemmalla. Ilmoittautumiskausi tosin taitaa olla jo ohitse. Sitten on kanssa Keho@mieli kurssit.

    • Joogini

      Hei!
      Itsekään en oikein ymmärrä miten jooga voi olla niin kallista. Varsin sairasta, jos ohjaajat pyytävät suuria summia palkkioksi. Vuokrahan voi olla toinen syy. Kannattaa hankkia Petri Räisäsen kirja, joka sopii aloittelevslle ja jo pidempää jooganneelle.

    • Suosittelen!

      ihan yhdellä liikkeellä, jota harjoitin n. tunnin verran joka aamu ennen töihin lähtöä. Ensi kerroilla kannattaa tosin pitää kännykkä lähettyvillä etenkin, jos olet yksin kotona.

      Tuli tosi hyvä ja pirteä fiilis ja into jatkaa harrastusta!

      Katso kuva:

      http://www.yogasynergy.com.au/main/files/u2/Simon_Yoga_Dandasana.jpg

      Zemppiä harrastukseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe