Ruokakerma?

Kermaaaaaaaaaa

Mikä paras tuote kun valmistaa uunissa haudutettavia ruokia? Entä pataruokiin? Rasvaisuudella tai muilla jutuilla ei ole väliä, kunhan maku on hyvä.

Tänään tein valkosipuliperunoita ja laitoin Flooraa 7%, mutta ei ollut hyvää.

8

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelevä Einari

oikeata kermaa, jos ei kerran mikään sitä estä. Aito maku syntyy vain aidoista aineista ja oikea kerma on sitä. Oletko vain ns. "uusavuton"?

• 15 %

ruokakermaa. Sillä tulee jo ihan hyvää.

Valitse myös perunat oikein.

• paistaja

käytä smetanaa. Sitä voi tehdä itsekin seuraavasti

Osta kaupasta puoleen hintaan viimeistä myyntipäivää lähentelevää 38 % kermaa. Sekoita joukkoon pari ruokalusikallista kermaviiliä ja pistä lasipurkissa lämpöpatterin päälle. On seuraavana päivänä valmis ja säilyy viikon verran jääkaapissa. Ehdoton puhtaus ja steriilisyys on tarpeen, kuten kaikessa mikrobiologiaan liittyvässä.Ripottele uuniruokien päälle lihaliemijauhetta ja säleiksi höylättyjä sipuleita sekä lusikoi smetanaa. Hyvää ruokahalua.

• vuoden turhkake?

Kauppoihin on tullut niinkin älykäs tuote kuin 2 %:nen kerma. Tuota ennen enkkaa piti kai 5% kerma?

Käyttäkää hyvät ihmiset täysmaitoa, jos haette 'rasvatonta' kermaa! Rasvatonta kermaa ei olekaan!

Oikeasti nuo kevyt tuotteet on sakeutettu ja maustettu kaikella keinotekoisilla lisäaineilla, mitä ei ole ollenkaan tarvis syödä!

Syksyllähän vedetiin kevytkerma erä pois markkinoilta, kun sakeuttamisaine sisälsi luvattoman paljon dioksiinia.

• rouvaskainen

Sanoisin kyllä, että olen melkoisen monta kertaa kermaperunoita (juusto,- valkosipuli-, auraperunoita) tehnyt, eikä ihan "ehtaa" oikeata kermaa voita mikään. Olen kokeillut eri ruokakermoja, eikä niistä mikään ole ollut niin hyvää kuin kunnon kerma. Joskus olen kyllä tehnyt niin, että olen sekoittanut purkin ruokakermaa (oisko 15%) ja kuohukermaa, koska kuohukermaa ei ole ollut tarpeeksi ja tästä tulee kyllä ihan hyvä lopputulos.

• Utelias Ilmari

Rallatusta TV:sta. "Kerman kera siitä ssa kaksinverroin parempaa". Kaiken lisäksi lause on tosi, ei korvikkeet milloinkaan ole aitoja parempia.

• on kasviöljy-

sekoite, ei mitään tekemistä kerman kanssa.
      Aito kerma valmistetaan maidosta, ei öljystä.
      Mainostetaanko sitä Flooraa ruokakermana? Täytyykin tarkistaa asia.

• Utelias Ilmari

kuitenkin, että aito kerma eroitetaan maidosta. Muinoin tuota vaihetta kutsuttiin maataloissa separoinniksi ja laitetta jolla se suoritettiin separaattoriksi, ihan vain nuoremmille tiedoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe