Millainen sykemittari aloittelijalle?

Aiswaraya

Olen vakaasti harkinnut sykemittarin ostoa harjoittelun seurannan tueksi. Aloitin reilu kuukausi sitten kuntosaliharjoittelun ja lisäksi lenkkeilen koiran kanssa. Kauhean suuria summia en mittariin haluaisi sijoittaa enkä halua monimutkaista laitetta. Toisaalta en tiedä, mitä pitäisi ottaa huomioon mittaria ostaessa. Että kertokaas jotain vinkkejä. Millaista mittaria suosittelisitte?

5

2709

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hurjamenijä

Polarin S610 mittaria 4 vuotta käyttäneenä voin kertoa että ainoa asia mitä sykemittarissa tarvitaan on sykenäyttö ja ylä-ja alarajahälytys. Kaikki intervalli ja muu hölynpöly on aivan turhaa, vaikka ne vekottimessa on niin ei niillä mitään tee. Itse harjoittelen 7 krt viikossa ja kilpailen kestävyyslajissa.

Valitse Polarin tai Suunnon jokin perusmalli.

• Aiswaraya

Minä olen ajatellut kanssa, että tarvitsisin sykemittarin, en mitään monimutkaista laitetta.

Mutta vannotteko ehdottomasti Polarin/Suunnon nimeen? Mitäs sanottavaa olisi halpismalleista? Esim. Pulse Sonic tai Beurer PM 20?

• hurjamenijä
        Aiswaraya kirjoitti:

Minä olen ajatellut kanssa, että tarvitsisin sykemittarin, en mitään monimutkaista laitetta.

Mutta vannotteko ehdottomasti Polarin/Suunnon nimeen? Mitäs sanottavaa olisi halpismalleista? Esim. Pulse Sonic tai Beurer PM 20?

Kyllä vannon noihin kahteen isoon valmistajaan. JOs ostat jonkin halpismerkin, miten on kun panta katkeaa tai on aika vaihtaa paristot, entäs takuu?

Esim Polarilta olen saanut maksuttoman tuen jos mittarissa on jokin probleema joka askarruttaa, samoin paikkakunnalta löytyy huolto joka vaihtaa paristot, katkenneen rannehihnan, sykelähettimen löystyneen vyön, paristot, jne. Laatulaitteissa huolto pelaa ja siten myös laitteen elinikä kasvaa.

• Aiswaraya
        hurjamenijä kirjoitti:

Kyllä vannon noihin kahteen isoon valmistajaan. JOs ostat jonkin halpismerkin, miten on kun panta katkeaa tai on aika vaihtaa paristot, entäs takuu?

Esim Polarilta olen saanut maksuttoman tuen jos mittarissa on jokin probleema joka askarruttaa, samoin paikkakunnalta löytyy huolto joka vaihtaa paristot, katkenneen rannehihnan, sykelähettimen löystyneen vyön, paristot, jne. Laatulaitteissa huolto pelaa ja siten myös laitteen elinikä kasvaa.

Ei tuommoisia osaa ajatella, kun en ole ennen mittaria omistanut enkä ole muutenkaan kovin kauaskatsoinen ihminen. Mutta taidan sitten myös Polariin päätyä.

• Puolesta
        Aiswaraya kirjoitti:

Ei tuommoisia osaa ajatella, kun en ole ennen mittaria omistanut enkä ole muutenkaan kovin kauaskatsoinen ihminen. Mutta taidan sitten myös Polariin päätyä.

Minulla on ollut 5 vuotta halpis. Ei mitään ongelmaa ja ostin muutama päivä sitten uuden tietokoneeseen liitettävän Pulse Sonic mallin jotta saan harjoittelun talteen. Testattu. Hyvä kuin mikä. Takuu 1 vuosi. Tuskin kalleissa malleissakaan on ikuinen takuu. Paristot vaihdan aina itse. Ei huoltokustannuksia. Samoilla ominaisuuksilla varustettu kallis malli maksaa maltaita. Ainut mitä olen pohtinut, ottaako kalliit mallit häiriötä ilmeisesti suurjännitekaapelin kohdalla. Itselläni aina oman lenkkini aikana samalla kohdalla 5-20 metrin aikana näyttä pulssin 220. Ei tosin ole muuten ongelma mutta lenkin aikana tallennettu Max syke ei pidä paikkansa, jos sillä on nyt mitään merkitystä. Jos on niin vaihtaa reittiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      229
      2987
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      11
      1679
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      6
      1357
    4. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      103
      1216
    5. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      127
      1194
    6. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      75
      1127
    7. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1042
    8. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1025
    9. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      947
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      135
      932
    Aihe