Eromangan lihapiirakat ovat mielestäni maailman parhaat. Tietääkö kukaan edes sinnepäin reseptiä hyville uppopaistetuille lihapiirakoille?
Eromangan lihapiirakka?
4
3956
Vastaukset
- 8kpl ungefäär
Ei nää Eromangaa oo, mut hyviä kuinteki. Meidän perheen mielestä.
TAIKINA:
6 dl maitoa
2 pss kuivahiivaa
2 rkl öljyä
2 rkl sokeria
1 tl suolaa
n.14 dl hiivaleipäjauhoja
TÄYTE:
1 1/2 dl (puuro)riisiä
3-4 isoa sipulia (punasipuli käy kans)
600 g (naudan)jauhelihaa
1 rkl viinietikkaa
1 1/2 tl suolaa
1 1/2 tl sokeria
1 tl maustepippuria
1/2 tl valkopippuria
1/2 tl basilikaa
1/2 tl oreganoa
1/2 tl meiramia
1/2-1 tl valkosipulirouhetta
(tai muutama valkosipulin kynsi)
mausteet maun mukaan - esim chilillä saa vähän tulisuutta.
PAISTAMISEEN:
1 l rypsiöljyä
* Lämmitä maito, lisää kuivahiiva, öljy, sokeri, suola ja jauhot. Vaivaa kimmoisaksi ja anna nousta liinan alla 40 min.
* Keitä riisit ja paista sipulisilppu ja jauheliha öljyssä, mausta ja sekoita keskenään.
* Kauli taikina n.1,5 cm vahvaksi ja tee muotilla halkaisijaltaan noin 20 cm soikioita 10-15 kpl.
* Kastele reunat vedellä ja lisää täyte, painele reuna kiinni haarukalla ja pistele toinen puoli.
* Kuumenna paksupohjaisessa valurautapadassa öljy 180-asteiseksi.
* Jos ei ole mittaria, niin öljyn kuumuutta voi koettaa taikinanokareella. Öljy on sopivan kuumaa, jos nokare nousee heti pintaan ja alkaa poreilla.
* Lisää reikäkauhan avulla yksi piirakka kerrallaan ja paista molemmat puolet kauniin ruskeiksi. - JuiceS
Nimittäin maailman parhaat ja rasvaisimmat! Kiitos Mallulle kun opastit Eromangan maailmaan ulkopaikkakuntalaisen.
- tyttöillään
Sisäpiirin tietoa. Eikä naiset muutenkaan oikeasti lihapiirakoista tykkää.
- kokki5
tyttöillään kirjoitti:
Sisäpiirin tietoa. Eikä naiset muutenkaan oikeasti lihapiirakoista tykkää.
blogissa elämä makeaksi / suolaiset leivonnaiset on aivan uskomattoman hyvä piirakkaohje.
Eromangaa en maalaisena tunne, mistä niitä saa? Ullan ohjeella olen kuitenkin tehnyt lihapiirakoita
ja ovat kyllä vertaansa vailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968