Voisiko joka kaikessa hienoudessaan selittää koko kentän prässin/mies vartioinnin ihan perus jutut.. Sekä prässin perusteet olisi mukava oppia.
Nyt olisi tilaisuus päästä pätemään...
1
363
Vastaukset
- EX #9
Kokokentän prässi= eli viisikossahan paikat on jaettu seuraavasti;2 pallonkäsittelijää edessä eli heittävä takamies ja pelintekijä, 2hyökkääjää laidassa eli oikea ja vasen laituri sekä keskellä sentteri, keskushyökkääjä. Prässissä etumiehet ottavat ylhäältä kiinni, ja ahdistavat vastustajaa nurkkaan auttaen toisiaan. Mikäli kaveri livahtaa keskeltä, apuun tulee sentteri (jonka paikka on n. puolivälissä) Kunnon prässin murtaminen on vaikeaa, ja se onnistuu syöttelemällä. Laidat auttavat tarvittaessa.
Miesvartiointi=Viisikon jokaisella jäsenelle on määrätty puolustettava pelaaja, jota on seurattava kuin hai laivaa. Jalkatyötä!!! Itse on oltava puolustettavan ja korin välissä.
Yleensä nopeimmat jalat omaava pelaaja puolustaa vastustajan pelintekijää. Jalkatyö on tärkeintä. Toivottavasti oli edes vähän apua, oma ura katkesi liki kaksi vuotta sitten fibromyargiaan ja polvien pettämiseen. Olin nimenomaan paras puolustaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672804
- 2012077
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501882- 711766
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91521- 811234
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961020