Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

hedelmäsoseen kannattavuus

taloudellisesti?

Kannattaako hedelmä soseita tehdä itse ollenkaan? purkki maksaa 35senttiä, ja ei varmaan esim yhdestä omenasta purkillista sosetta tule. mitä yksi omena maksaa? :)
Oletteko tehny myös hedelmä soseet itse vai ostaneet ne valmiina?

Toinen juttu:
Oletteko tehneet vauvalle 6kk puuroja esim puolukka mehuun?saisi maku puuroja kun huonosti kelpaa noi tavalliset puurot ja kalliita taas nuo kaupan valmiit tetrat. Miten olette tehneet?

5

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hedelmäsoseet

      juuri tuosta syystä,että halpoja ovat ja makuvaihtoehtoja tosi paljon. Täällä prismassa semper-hedelmäsoseet 29 senttiä prk.
      Tavallisten puurojen kanssa annan juuri siksi hedelmä-ja marjasoseita,että olisi maukkaampaa.

      • gääk

        puuron kanssa aina hedelmäsosetta. itse olen banaania antanut ja omenasosetta tehnyt itse, en ole sen kummemmin ajatellut tuota hinta-asiaa, ihan vaan huvin vuoksi tehnyt itse omenasosetta. muuten kaikki kaupan hedelmäsoseita.


    • Kukan äiti

      Riippuu tietenkin siitä haluatko antaa lapsellesi
      100 % hedelmää (itsetehdyt ja Hipp'in soseet)
      vai 25-30 % hedelmää ja mehua tärkkelystä?

      Vauvojen soseissa usein halpa tarkoittaa "vähän hedelmää ja paljon tärkkelystä" :-/

      -------

      http://www.nestlebaby.com/fi/baby_nutrition/products/product_detail.htm?id=684&num=10&ing=0&r=-1&meal=&stage=1&s=684,702,687,689,690,691,692,693,696,697,698,699,733,734

      Hedelmiä
      Pehmeä hedelmäsose jossa maistuu Aprikoosi, mango ja ananas. Sopii tarjottavaksi jälkiruokana, välipalana tai puuron lisukkeena. C-vitaminoitu.

      Valmistus ja tarjoilu:
      Käyttövalmis

      Säilytys:
      Avaamattomana huoneenlämmössä, avaamisen jälkeen suljettuna jääkaapissa n. 3 vrk.

      Ainekset:
      Aprikoosi (29%), omenatäysmehu (24 %), vesi, mango (10%), ananas (8%), tapiokatärkkelys ja C-vitamiini. Raaka-aineet eivät sisällä gluteenia.

      http://www.semper.fi/templates/Products.aspx?id=2728&p=2475

      Tai Semperin "Päärynää ja vadelmaa soseena"

      Sokeroimaton hedelmäsose. Tarjoa makuannoksina siirryttäessä lisäruokiin ja myöhemmin välipalana tai jälkiruokana. Soseiden aineksena ei ole maitoa ja ainekset ovat luontaisesti gluteenittomia.

      Sisältö 135 g.

      Ainekset on ilmoitettu ainesosaluettelossa painon mukaisessa järjestyksessä.

      Ainekset:
      Vesi, päärynätäysmehu (33 %), päärynäsose (16 %), vadelma (10 %), riisitärkkelys, C-vitamiini.

      ----------

      Hippin soseissa on san sijaan pelkkää hedelmää:

      http://www.hipp.fi/subpage.aspx?id=133

      Omenaa, Banaania ja Persikkaa    
            

      Fruit Break Omenaa Banaania ja Persikkaa 4 x 100 g
      Alkaen 4 kk

      HIPP hedelmäsoseissa ei ole lisäaineita, ei edes sokeria. Kuten varmaan tiedät, on epäterveellistä syödä liikaa makeaa. Myöskään hedelmä-viljelmillämme ei käytetä minkäänlaisia keinolannoitteita eikä ruiskutusaineita.

      Käyttöohje
      Herkullinen hedelmäsose joka on tehty 100% ekologisista hedelmistä ja lisäämättä sokeria Käytettäväksi aikaisintaan 4 kk:sta eteenpäin. Siitä pitävät sekä aikuiset että lapset. Avattu pakkaus säilyy jääkaapissa 12 tuntia kansi suljettuna.

      Ei lisättyä sokeria
      Ei lisättyä suolaa
      Maidoton
      Gluteeniton

      Ainekset:
      100% Hedelmä Ainekset: Omena*, banaani*, persikka*, C vitamiini.
      *Luomu

      • niihin sitten lisätä vettä?

        Jos hipit ovat täyttä tavaraa, niihinhän täytyy siinä tapauksessa itse lisätä vettä, eikö? Johan nelikuukautinen yrjöää kaiken noin kiinteän, ellei sitten tukehdu siihen!

        Olen itsetehtyihinkin soseisiin jättänyt keittovettä sekaan, liisteriähän siitä muuten tulee!!

        Eikä noista muistakaan sokeria löydy, ainoastaan hedelmien ja marjojen oma.


    • minuakin

      Eilen kaupassa katselin, että Piltit on 3e/kg. Ja Piltissä ei tosiaankaan ole hedelmää kuin 30-40%. Nuo Hippit oli 5e/kg. Ja maistuivat todella maukkaille, meistä tuli vakiasiakkaita. Harmi vain, että niiden valikoima on aika suppea.
      Hedelmäosastolta ostin banaania, omenaa, päärynää, kiivejä kaikki hintahaarukassa 1,6-2,5 e/kg. Toki tuossakin maksetaan kuorista yms.
      Pakastimesta löytyy kaikki kotimaiset marjat, suurin osa 0e/kg, ellei halua laskea itselle palkkaa poimimisesta kesähelteillä. Kiitos myös mummuille! Ja pakastimen viemä sähkö pitänee myös huomoida (luokkaa muutamia euroja vuodessa).

      Äkkiäpä tuosta lasket, mikä kannattaa. Mutta "Kukan äiti" sen sanoi: itsepä päätät haluatko syöttää lapsellesi hedelmiä vai tärkkelystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe