Tietoa kaivataan

tietoa

Mistä saisi perustietoa paastoamisesta? Onko jotain yritystä tms., jonka sivuilla kerrottaisiin perustietoa asiasta? Miten voi toteuttaa? Kesto? Voiko esim.urheilla paaston aikana ihan normaalisti? Onnistuuko, jos käy töissä/koulussa? Tarkoituksenani ei olisi paaston avulla laihduttaa (jos sen toteutan), vaan puhdistaa elimistö. Kokemuksia paastoajilta?

14

8123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pasi36

      Islamin uskosta esimerkiksi ku ne pitää sen ramadanin.......

    • hjj

      Itse etsin paastosta tietoa netistä guuglettamalla, sekä kirjastosta lainasin joitain kirjoja mistä sai hyvää perustietoa. Paaston onnistumisen yksi edellytys on että siihen valmistautuu huolella, tarkoitan myös henkisesti.
      Ruokavaliota kevennetään edellisellä viikolla, 2-3 päivää ennen ei tulisi syödä enää lihaa tms raskasta. Pari viimeistä päivää ennen paaston aloittamista kannatta syödä marjoaj, hedelmiä ja kasviksia ja vähentää kahvi minimiin, helpottaa paaston alkupäivien sopeutumista.Mehuja saa luonnontuotteesta, tai itse valmistaa tai ostaa ihan ruokakaupasta. Itse ostin valmiin paastopaketin terveyskaupasta, llisäksi tarvitset esim. karvassuolaa jolla tyhjennetään suoli aloitusta edeltävänä iltana, se sekoitetaan veteen ja juodaan kerralla, on nimensä mukaisesti karvasta :) tehoaa aika nopeasti, eli varaa aikaa istua veskissä...
      Suolihuuhtelut kannatta tehdä aamuin illoi, siihen huuhteluveteen voi laittaa hiukan molkosania, rauhoittamaan suolistoa. Huuhtelut on tärkeitä koska ne tehostavat sitä puhdistumusta. Päänsärky voi tulla jos juo liian vähän vettä tai laiminlyö suolihuuhtelut.
      Mehujahan juodaan aika vähän 4-6 dl, nekin laimennetaan, seen lisäksi esim vogelin kasvislientä pari desiä tai yrttiteetä ja vettä, vettä, vettä ainakin 2 litraa....
      Minä kävin paaston aikaan töissä, toinen päivä oli aika uuvuttava, sen jälkeen energiaa riiti! Nuku, rauhoita elämä muulta tohinalta, kääriydy vilttiin ja nauti vaik hyvästä kirjasta.
      tässä jotain yleistä, kai näitä paastojakin on yhtä monia ja erilaisia kuin meitä paastoajiakin, mut koeilemalla tiedät mikä sulle käy. minä eka kerralla paastosin 4 päivää, haaveilin ruuasta, ei oikein onnistunut ja toisella kertaa olin 7 päivää, ja olo vain parani mitä pisempään olin ollut. tsemppiä sulle!!

    • ...

      tehnyt Vogelin 4 päivän mehupaaston pari kertaa. Kun ostaa sellaisen paketin (niitä myydään ihan tavallisissakin kaupoissa), niin niissä tulee mukana kaikki tarvittava suolihuuhtelu pussukasta alkaen. Minulla ei ollut mitään päänsärkyjä tai muita puhdistusoireita. En tiedä vaikuttaako se että olen kasvissyöjä...
      Toisella kerralla en tehnyt sitä alussa suoritettavaa suolaveden juomista ollenkaan koska se on aivan järkyttävän makuista! Kummallakaan kerralla en myöskään juonut molkosaania koska meinasi oksennus tulla sen mausta. Hyvin meni ilman niitäkin. Kolmas päivä on ollut minulle väsyttävin ja oli heikko olo koska silloin kuona-aineet lähtee liikkeelle. Mutta muuten ei ole ollut mitään särkyjä tai vastaavaa. Kova nälkä vain :)

      • ...

        "Miten voi toteuttaa? Kesto? Voiko esim.urheilla paaston aikana ihan normaalisti? Onnistuuko, jos käy töissä/koulussa?"

        Eli on ihan itsestäsi kiinni minkä mittaisen paaston haluat. Ennen paaston alkua syödään kevyemmin pari päivää. Samaten paaston loputtua aloitetaan hyvin kevyesti ruoan syöminen ettei maha mene sekaisin. Kaikki ohjeet tuollaiseen tulee esim. Vogelin mehupaasto paketin mukana.

        Tuo 4 päivän paasto on siinä mielessä hyvä että keho puhdistuu mutta ei kerkiä laihtumaan (itselle sekin kyllä tekisi hyvää). Mutta jos et halua laihtua, niin ei ehkä kannata pisempää paastoa ajatella. Minä olin ainakin sen verran väsynyt paaston ajan koska ei saa energiaa, ettei tullut mieleen lähteä urheileen! Pieni kävelylenkki tietenkin käy ja on hyvästä, mutta muuhun ei riittänyt energia.

        Itse en paastoaisi mehupaastolla jos käyn töissä tai koulussa. Ei pystyisi keskittymään ja väsyttäisi liikaa. Sun kannattaa kokeilla vaikka viikonlopun ajan olla paastolla ja katsella miten kehosi reagoi syömättömyyteen.


    • Kokeiltu - ja hyväksi havaittu

      Käy katsomassa www.puris.ch. Tämä paasto on helppo ja mukava. Tuohon siirappiin lisätään vettä, sitruunan mehua ja hiukan chiliä. Maku muistuttaa jonkun verran simaa. Vaihtelemaalla sitruunan ja chilin määriä vähän, voi makua muutella. Suolistohuuhtelua ei kannata pelätä, se on ihan siisti ja helppo juttu, jota kummasti alkaa jopa kaivata paaston edetessä. Jos juot kahvia, sen juonti kannattaa lopettaa hyvissä ajoin ennen paaston aloittamista. Luulen, että kahvin lopettaminen on minulle se vaikein osa paastoon laskeutumista... Kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos tuntuu siltä.

      • ...

        "siirappi" dieettiin tai -paastoon ohjetta että voisi itse tehdä ko. litkun?


      • olen kokeillut
        ... kirjoitti:

        "siirappi" dieettiin tai -paastoon ohjetta että voisi itse tehdä ko. litkun?

        1 litra vettä ½ desiä vaahterasiirappia 1:den sitruunan mehu pippuri poistaa kuona-aineita suolistosta,tein aamulla päivän annoksen 2litraa vettä, voi laittaa esim 3/4dl siirappia että riitää paremmin sokeritonta luonnon mehua join lisäksi.Jos tulee huono-olo ylimääräinen vesiperäruiske jos on mahd. KolmAS PÄIVÄ OLI PAHIN


    • pokahontta

      Heips olen paastoa harrastanut 2,kertaa vuodes jo 15,v,, sika hyvin voin kahvi ja muut nautin toaineet lopetetaan jo viikkoa ennen, ja raskaan ruuan syöminen 3,,pv ennen,, (tietenkään tupakoitsija ei voi hyvin paaston aikana),,2,eka päivää ehkä outo olo:) Sit energiaa piissaa ;)lue paastopaketin ohjeet tarkoin , luontaiskaupasta(netti kertoo myös,)myyjältä voi ostaa kyllä kertoo tarkkaan, suolihuuuhtelu tosi tärkeä, myös glauber suolalla (mehuun voi laittaa)alottaa tyhjentämään vaikka edel,,iltana muhimaan,,,suola on pahaa ,mutta älä ajattele niin,,,töissä voi olla huoletta sekä harrastaa voi ihan mitä vain ,muistat et juomaa mukana ,,juuri aloitan paastoa:))))))))))) ,muisti voi paremmin eikä ikä näy kasvoillani:))))))))))) saan aina hirveästi energiaa kun paastoan :) suosittelen kaikile terveille ihmisille sitä:) kasvon puhdistuskeinonakin hyvä:) nuoruuden lähde:)))) t, 45,v, nainen

    • jooooooooooo

      Uusimmassa tiede lehdessä 1/2008 oli artikkeli ihmedieeteistä, myös paastosta. Fakta tietoa siis asiasta. Lainaan suoraan kyseisestä lehdestä eräitä pätkiä, joissa kumotaan väite paaston laihduttavasta kuin myös puhdistavasta vaikutuksesta:

      "Lupaus: Paasto on hyvä startti painonpudotukselle. Sen aikana elimistö lepää ja puhdistuu kuona-aineista. Totuus: Keho menettää massaa, mutta se on pääasiallisesti vettä ja hiilihydraatteja eikä rasvaa. Siksi elopaino palaa nopeasti ennalleen. Ajatus paaston elimistöä puhdistavasta ja rauhoittavasta vaikutuksesta on HARHALUULO. Suolisto on syntynyt työskentelemään, ei lepäämään. Suolihuuhtelu häiritsee hyödyllisiä bakteereja, jotka suojaavat meitä infektioilta, syöviltä ja jopa sydäntaudeilta."

      Tiede lehdessä oli myös listattu paaston hyvät ja huonot puolet. Ainut hyvä puoli oli että "Paastolla voi olla henkisenä (siis huom. henkisenä) kokemuksena jonkilaisia terveysvaikutuksia."

      Negatiiviset puolia oli mm. painon nousu nopeasti uudelleen, verottaa lihaksia yhtä paljon kuin rasvakudosta, pitkä paasto voi viedä näläntunteen ja altistaa syömishäiriöille, paasto ei sovi diabeetikoille, munuaissairauksista tai kihdistä kärsiville.

      Että näin. Osta kyseinen lehti. Siinä on totuus myös muista ihmedieeteistä. Kehottaisin siis harkitsemaan vielä toisen kerran ennen kuin aloitat paaston näiden faktatietojen valossa.

      • pokahontta

        heips,,kysypä 5.lekurilta ja osa sitä mieltä,ettei paastota voi toiset taas suosittelee:) nyt puhun kokemuksesta:)))) olen 15,v, ajan paastonu ja ihossani ei näy ikääntymisen merkkejä:)( iho on kauttaalta pehmeä saanu pahan ihottuman n.7.v, sitten kokonaan pois itseltäni, ikinä ei ole näin tervettä ihoa ollut ku vauvana:) Hierojanikin ihmetteli,,kerroin salaisuuden:) paino pysyy kurissa se on korvien välissä:) mutta minä teen niin kuten teen:) Suosittelen kaikkia terveitä tekemään saman:))))))))))) kokemus valtavan ihanan,,,olin aikuisena koulussakin 96.v. ja opiskelu tökki, luenoilta ei jääny mitään mieleen kotona oli alaikäsiä lapsia ja juoppo mies,,joten lue siinä tai vedä narun jatkox,,,joten paasto ,,paasto selvitin omat ajatukset ja koulu menentyminen parantui,energiaa sain ym,, ja potkasin äijän pihalle,,,,,,,,,,,,,, ja kiitos paaston nautin hemona nyt elämästä t,motoristi bööna 46,v.:))))))))))


      • Persiiseen
        pokahontta kirjoitti:

        heips,,kysypä 5.lekurilta ja osa sitä mieltä,ettei paastota voi toiset taas suosittelee:) nyt puhun kokemuksesta:)))) olen 15,v, ajan paastonu ja ihossani ei näy ikääntymisen merkkejä:)( iho on kauttaalta pehmeä saanu pahan ihottuman n.7.v, sitten kokonaan pois itseltäni, ikinä ei ole näin tervettä ihoa ollut ku vauvana:) Hierojanikin ihmetteli,,kerroin salaisuuden:) paino pysyy kurissa se on korvien välissä:) mutta minä teen niin kuten teen:) Suosittelen kaikkia terveitä tekemään saman:))))))))))) kokemus valtavan ihanan,,,olin aikuisena koulussakin 96.v. ja opiskelu tökki, luenoilta ei jääny mitään mieleen kotona oli alaikäsiä lapsia ja juoppo mies,,joten lue siinä tai vedä narun jatkox,,,joten paasto ,,paasto selvitin omat ajatukset ja koulu menentyminen parantui,energiaa sain ym,, ja potkasin äijän pihalle,,,,,,,,,,,,,, ja kiitos paaston nautin hemona nyt elämästä t,motoristi bööna 46,v.:))))))))))

        Millähän viinapaastolla oot ollu, ku kännissä tänne kirjottelet? Ainakin välimerkkien ja virheiden määrästä päätellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,9)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • Paastoaja

        Olen paastonnut 15vuoden ajan, kerran, joskus kaksikin kertaa vuodessa ja aina Vaahterapalmusiirapilla. Tämä taikajuoma saa oloni aina yhtä hyväksi sekä paaston aikana että sen jälkeen. Paaston aikana voin lenkkeillä ja tehdä askareita samalla tavoin kuin muutenkin, hieman hengästyy nopeammin ja unen tarve kasvaa. Sanokoon Tiede -lehdet ja miehet mitä tahansa, pieni rauhoittuminen henkisesti tekee mielelle ja kropalle todella hyvää. Ensimmäisinä paastokertoina oli päänsärkyä ja jäseniä särki pari ekaa päivää, sen jälkeen olo on loistava, mm. iho ja hajuaisti paranee ja olo on todella hyvä. Kun 12 päivää on paastonnut, alkaa olla niin hyvän olon tunne ettei halua aloittaa syömistä. En tee paastoa laihtuakseni vaan saadakseni hyvän olon ja mielen ja kroppani vaatii sitä. Oma olo kertoo enemmän kuin lehtien kirjoittelut ja nykyisin lääkäritkin ovat avoimimmin mielin paaston hyvästä vaikutuksesta. Vaikka elimistö ja lihaksisto vaatii rakennusainetta, muutaman päivän syömättä jättäminen ei varmasti ole pahempaa kuin nesteytyksen unohtaminen. Jokainen tuntee oman kehonsa ja tietää mikä on hyväksi ja mikä ei. Minulle paastoaminen on elämäntapa


    • :tea:

      saa luontaistuote kaupasta. Puhdistaa kehon sisäisesti 20 päivässä, mukaan sain myös pari lappusta jossa neuvotaan oikeanlainen ravinto ja kielletyt aineet. Kahvi ja sokeri tulevat olemaan hankalia, mutta yritetään.. Tää on vaan yks tapa puhdistautua vähän hellemmin kuin totaalinen paasto tai pelkkien nesteiden juonti. Ei tartte mitään ällöjä suolihuuhteluita niinkuin paastossa yleensä aina kun toi mähteri pistää kaiken liikkeelle itestään. Kannattaa kokeilla. Ja kuurin jälkeen voi vetästä vielä jonkun slim-jatkokuurin.

    • trivia84

      mistä olette tätä vaahterapalmusiirappia ostaneet? Life? asun oulussa joten ois kiva tietää mistä sitä saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2104
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1919
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      38
      1409
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1187
    Aihe